Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Uber zaviedol nový štandard (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ste dopravný analytik, ktorého využívajú často média. Tak sa prosím Vás aj vyjadrujte ako nestranný pozorovateľ. Podľa legislatívy musí mať taxikár taxameter a musí ho mať zapnutý ak...... 56/2012 Z.z. . Ospevujete tu spoločnosť, ktorú európsky súdny dvor označil za taxislužbu. Už viac krát ste dával PR články o tejto spoločnosti. Píšte si o nej oslavné ódy, len končíte vždy vetou táto spoločnosť porušuje zákon na území SR. Ďakujem
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

zakony ktore su 10 rokov za realitou a zakonodarci ktori namiesto ich prisposobenia riesia svoj biznis so statom. a nehovorte mi ze schvalujeme anarchiu ked taketo "zakony" nerespektujeme. stat ci samospravy si idu svoje a za kazdu cenu, pricom vsetko to ze chrania zakaznikov su len prazdne kecy, pretoze ani raz sa mi nestalo ze by som dostal od taxikara automaticky danovy doklad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Že sa zákony nedodržujú sme dospeli, že sa opäť štrngá kľúčikom na námestiach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

este raz, zakony su 10 rokov za realitou a nasi zakonodarci na to z vysoka kaslu. spolu so samospravou a vsetkym co vedia zdanit, ved nakoniec o nic ine nejde ako o peniaze za miesta na statie, za licencie, za odrbavanie zakaznikov. vsetko kde su peniaze a na co staci zakladna skola je v tomto state zmonopolizovane a drzane na kratko za ucelom zisku. taxikari, strazne sluzby, SBSky, upratovacie sluzby, hazard, nasilie, mafia, zlodejiny vsetko sa posuva do digitalneho sveta, automatizuje ale zakony su nastavene na stary dobry papierovy svet 20teho storocia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zákon, ktorý prikazuje taxikárom používať taxameter je už morálne a technologicky zastaraný. Už mal byť dávno zmenený.
.
Veľmi pekný príklad je z Prahy, keď taxikári protestovali proti Uberu, tak jednou z požiadaviek bolo aby vodiči Uberu používali taxameter. Vláda ich vypočula, zhodnotila stav technológie a vyjadrila sa vo význame, že pripravuje novelizáciu, kde sa klasické taxametre nahradia GPS záznamovou aplikáciou, aby cestujúci, mal okrem údaju o najazdených KM, aj mapku s trasou.
.
Myslím si, že zákonodarca na Slovensku by sa mohol inšpirovať. Znížia sa tak náklady taxikárom na taxameter a pribudne aplikácia do mobilu, tak ako klasickú registračnú pokladňu nahradila aplikácia v mobile z diele finančnej správy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

K tomu môžem povedať len toľko , uberista ma odviezol trasu 3,4 km a vyúčtovali mi trasu 5,1 km lebo toľko ukázalo GPS u vodiča vo vozidle. Mohol som sa sťažovať koľko som chcel. Som taxikár a robili sme si testovaciu jazdu. Kolega išiel za mnou a mal zapnutý taxameter overený SLM.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Koľko ukázalo vaše GPS vo vozidle? Navyše informácia a doklad, ktorý príde na mail / dá sa stiahnuť tak obsahuje aj obrázok trasy. Ak to nesúhlasí so skutočnosťou. Napríklad nastúpite na Kamennom námestí a dáte sa odviesť na letisko a na máte zaúčtovanú cestu od železničnej stanice, tak to určite vyreklamujete. Ak nie, pošlite mi spomenuté podklady a zverejním ich.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak klient vidi cenu za jazdu pred samotnou jazdou a akceptuje ju, tak mu moze byt v podstate jedno, kolko km to bolo, nie?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jasne je to každému človeku s priemerným IQ. To len takxikari potrebujú hľadať "protiargumenty" a myslia si, že to zakryje ich zlodějinu na zákazníkoch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a ja som sa 2 tyzdne dozadu

viezol z letiska do Petrzalky s klasickym taxikom, co tam stoji.

potreboval som blocek, kedze to bola sluzobna cesta.
divne mi bolo, ze som dostal blocek na 27,50 ale taxikar mi povedal "dajte mi 25".
skutocny problem som zistil az pri robeni vyuctovania, ked som zistil ze ten blocek bol len (zrejme) nejaka kopia 2 tyzdne stareho (a ktovie kolkokrat takto zrecyklovaneho).
zaco teda dotycnemu panovi "dakujem", kedze som to nasledne musel riesit s uctovnickou a firma z toho moze mat problem pri audite.

uz aby clovek pri plateni kontroloval aj datum na blocku.
nevinnost sama, bratislavski taxikari...ani sa nedivim ze vas ten Uber tak zerie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Drahovský,

celá vec sa odohráva vo viacerých rovinách.

1.) Aplikácia.

Po starom zákazník volá operátorke na dispečing, potom tá operátorka rádiostanicou zavolá do éteru, a opýta sa taxikárov, že ktorý z nich má možnosť vyzdvihnúť zákazníka a odviezť ho niekam. Napokon sa niektorý taxikár ozve a obchod realizuje, pričom taxu za odvoz určuje taxameter.
Táto nová aplikácia v podstate pokrokovo nahrádza dispečing taxislužby. Zákazník komunikuje s výpočtovou technikou, tá mu nájde najbližší voľný taxík, určí trasu, aj cenu. Túto aplikáciu časom zavedú vo všetkých taxislužbách, prípadne sa ešte upraví tak, aby si zákazník mohol voliť trasu síce dlhšiu a drahšiu, ale trebárs rýchlejšiu, alebo tú najlacnejšiu.
Treba vyriešiť okrem iného aj to, že čo potom, ak zákazník pri objednávke ohlási záujem napr o trasu Petržalka-Dlhé diely, ale po pristavení vozidla vyjde najavo, že chce ísť cez Kramáre, aby pred nemocnicou vyzdvihol svoju manželku? Treba riešiť aj čakacie časy taxíka, ak zákazník cestou trebárs vbehne na poštu, veď vtedy auto stojí a tak nezarába peniaze.
A aplikácia sa môže ďalej rozvíjať, napr. môže robiť taxikárovi aj knihu jázd a celé účtovníctvo, vrátane daňového priznania a on-line posielania informácií daňovým úradom.

Podstatné ale je to, že aplikáciu v akejkoľvek forme treba hlavne schváliť zákonom. Pokiaľ zákon tieto aplikácie nerieši, tak platí starý zákon, teda má byť taxameter. A zákon nemá obchádzať ani pán Drahovský a ani nemá navádzať na jeho obchádzanie, o to viac, že on má dosť veľký vplyv na to, aby zmeny pomohol vylobovať...

Inak ja som presvedčený o tom, že o pár rokov každá taxislužba nahradí dispečerov nejakou zákonom regulovanou a schválenou aplikáciou.

2. Tzv. zdieľanie auta v réžii Uberu.
Uber oficiálne začal tak, že občania majú auto, ktorým sa osamelo presúvajú z miesta na miesto, teda jazda auta po dopravnej stránke zaťažuje mesto a životné prostredie a nárokuje si na verejný priestor. A ak už sa to deje, tak aspoň nech je to auto vyťažené.
Teda Uber podľa svojich deklarácií pomáha občanom, ale aj dopravnej situácii tak, že dáva dohromady majiteľov áut s ľuďmi bez auta, ktorí cestujú rovnakým smerom. Teda majiteľ na svoje voľné miesta v aute priberie Uberom nájdených stopárov, a oni mu zas za odvoz zaplatia nejaký poplatok.
Takéto veci vo svete v rôznych podobách fungovali aj v minulosti, a fungujú aj dnes, dokonca aj bez poplatkov.

Problém je v tom, že Uber reálne funguje ako počítačom riadený taxikársky dispečing, za tieto služby inkasuje od vodičov aj poplatky. A autá a vodiči a ich služby nie sú o tom, že cestou do práce zoberiem niekoho k sebe do auta za mierny poplatok, či bezplatne, ale je to hlavne o tom, že istú časť dňa som s autom v uliciach a Uber mi za poplatok zháňa platiacich klientov, teda de facto podnikám ako taxikár, ale nie som registrovaný ako živnostník, neplatím dane a iné poplatky a nakoľko ma úrady nevidia, tak sa vyhýbam ich kontrole a obchádzam zákonom stanovené povinnosti riadne registrovaných taxikárov-živnostníkov.
Teda som čierny taxikár, daňový podvodník. ceny mám výhodné, lebo mám aj hlavné zamestnanie, toto je fuška, za túto činnosť neplatím dane, odvody, a nemám splnené zákonom predpísané náležitosti vo výbave auta.

Pod nátlakom taxikárov a rozumných občanov úrady všade museli konať, niekde Uber zrušili, inde Uber a jeho vodiči začali konať zákonne a platiť dane.

Teda aplikáciu jednoznačne áno, nekalú súťaž a daňové podvody jednoznačne nie!

Pán Drahovský, už x-tý krát robíte reklamu Uberu. Ak je to za prachy, tak dúfam dane z reklamnej činnosti ste zaplatili....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

beriem tu cast po povinnej vybave

ale preco musi byt dotycny automaticky danovy podvodnik?
ved tie peniaze moze priznat (a predpokladam ze vacsina z nich aj priznava) a zaplatit z nich dane a odvody, kedze je to velmi lahko kontrolovatelne.

a nemyslim, ze autor clanku je nejak plateny za reklamu.
kazdy kto prisiel do styku s bratislavskymi taxikarmi (cest vynimkam) musi sluzbu ako Uber velebit do nebies...
odhliadnuc od nespornych objektivnych technologickych aj praktickych vyhod.
to ze nasa legislativa sa za technologiou vlecie s oneskorenim 20 rokov, predsa neznamena ze samotna sluzba je zla.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uber je skvely. Tu sa zase zišla celá zlodejska taxikarska loby Bratislavy a vypisuje komentáre do aleluja. Keby ste radšej nekradli, nemuseli by ste ma stiahnuté ... strachom že prídete o ryzoviska.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Každý platný zákon je Treba dodržiavať Prečo potom nie nebojujte za čierne stavby Veď ty ľudia nechceli iba dodržiavať starý stavebný zákon z čias socializmu zákon o taxislužbe je z roku 2012 akože 5 ročný zákon sa vám zdá starý a keď ho chcete zmeniť legálne na to je tu parlament treba získať podporu 76. poslancov Ale dovtedy je potrebné dodržiavať súčasný zákon to je demokratické nedemokratické je keď 400 čiernych taxikárov vyhlásiť že nebude dodržiavať zákon lebo sa im zdá starý v parlamentnej demokracie zákony schvaľuje parlament a nie Uber
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keby to bolo tak jednoznačné. Ak mate svoje auto, tak žiaden zákon vám nezakazuje nikoho odviesť. Ak on vám dá za to peniaze, tak ste povinný ich priznať v daňovom priznaní ap.
Ak si spravíte aplikáciu na výmenu informácií, tak ako sa zmenil právny stav?
Keď sa na to opýtate dvoch právnikov, tak vám dajú 3 protichodne právne názory.
Samotný zákon o taxi toto nerieši, preto ho treba novelizovať, aby bol jednoznačný a akceptoval súčasnosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zakon pamata aj na taketo situacie ale takyto prilezitostny prijem nesmie presiahnut 500eur rocne!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zaujímalo by ma o akých právnikoch rozprávate lebo ja mám rozhodnutie krajského prokurátora Matúša kamenára voči prevádzkovateľovi dopravy taxislužby na základe aplikácie Uber na základe tohoto rozhodnutia má magistrát prijať účinné opatrenie na zabezpečenie pravidelného výkonu odborného dozoru voči prevádzkovateľom dopravy taxislužby na základe aplikácie Uber Uber predsa nie je o tom že náhodou niekoho Vezmete do auta a odveziete ho tým smerom ktorým idete vy keď chcete voziť zákazníkov za peniaze tak sa musíte riadiť zákonom číslo 52 lomeno 2012 zákona o osobnej doprave prevádzkovať osobnú dopravu možno ako autobusovú dopravu alebo ako taxislužbu Ešte by som vám chcel dať do pozornosti že v Bratislave pôsobí niekoľko desiatok legálnych taxi služieb ktoré si navzájom konkurujú cenou a kvalitou a dnešnej dobe už aj aplikáciami nechápem prečo Robíte hovorcu z rovná čiernej taxislužbe Nevadí vám ani to že keď čierny taxikár nemá na túto činnosť živnosť to znamená že neplatí ani cestnú daň nepripomína vám to správanie parazita
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pan Drahovsky precitajte si rozhodnutie sudu na stranke stop uber ktore nadobudlo pravoplatnost v tychto dnoch Pri vasich vyjadreniach o uber sa neschovavajte za niakych pochybnych pravnikov ubru alebo absolventov prava v Sladkovicove.Kazdy majster Vam povie radsej 3krat meraj raz strihaj. Ked mate niaky diplom z vysokej skoly dopravnej mali by ste ho co najskor vratit
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Gratulujem.

Gratulujem. Prvú bitku ste vyhrali a výrazne, až tak, že Uber ihneď vypol aplikáciu k 22 hodine.
.
Snažil som sa rozhodnutie so značkou 38CbPv/1/2018 nájsť, ale zatiaľ nie je zverejnené na internete, takže podrobnosti sú neznáme.
.
Som zvedavý, čo na to povedia zákazníci. Zrejme pôvodní zákazníci taxislužieb sa vrátia naspäť, ale čo zákazníci Uberu, ktorí nemajú skúsenosť s doterajšími taxislužbami.
.
Ponúkam vám zverejnene zoznamu všetkých taxislužieb pre týchto zákazníkov Uberu.
.
Pošlite mi ich zoznam so špecifikáciou:
- či je / nie je možné objednanie jazdy cez internet
- či je / nie je možné objednanie jazdy cez aplikáciu v mobilu
- koľko je štartovné a kilometrovné a za čakanie pri objednávke, cez internet, mobilnú aplikáciou, telefón, odchytenie na ulici a pri jazde z konkrétneho stanovišťa
- či zákazník vie cenu konkrétnu cenu vopred, či vie aspoň cenové rozpätie
- Aké sú možnosti platby za jazdu kartou cez internet / aplikáciu / posterminál vo vozidle.
- či daná taxislužba posiela daňové doklady elektronicky alebo ich vystavuje fyzicky vo vozidle,či ich vystavuje sama bez vyzvania alebo len na vyžiadanie, prípadne len v prípade vyžiadania pred jazdou, prípadne si z vlastnej bezpečnosti daňový doklad radšej nepýtať.
.
Ak tieto informácie má taxislužba na webe, tak mi stačí zoznam webadries
Je to na Vás.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mna na rozdiel od Vas neplati ziadna taxisluzba preto nebudem robit pre ne reklamu, ale nepochybujem ked ste si dokazali stiahnut aplikaciu ciernej taxisluzby , ze sa Vam to podari aj pri legalnej taxisluzbe a jej aplikacie ktora Vam vypcita pribliznu cenu a umozni platbu kartou a tieto penize pojdu na podnikatelsky ucet z ktorych budu zaplatene odvody a dane!
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Transparency International Slovensko: Lunter dal svojim volebným poradcom zákazku na župné noviny 6 328
  2. Marian Nanias: Jadrová energia - Smutné výročie havárie na jadrovej ponorke v zátoke Čažma 3 994
  3. Peter Slamenik: Čo s načatým večerom? Dáme Gerlach! 2 811
  4. Robert Puk: Aktivista Kusý stále bojuje proti starostovi Kusému 2 200
  5. Igor Čonka: Ako markíz de Sade vyprovokoval dobytie Bastily 1 479
  6. Miroslav Pollák: Hnev pracujúcej nižšej strednej triedy na Slovensku 1 464
  7. Ján Zima: Otvorený list pánovi prezidentovi z Nórska 1 432
  8. Martin Sukupčák: Bude primátorom Žiliny odsúdený kriminálnik? 1 300
  9. Pavel Dvořák: Ako mi čínska vláda zamurovala suseda 1 256
  10. Petronela Boleková: Avokádová nátierka 1 108

Rebríčky článkov


  1. Peter Ďuroška: Komunálne voľby 2018 sú pre nás novou nádejou
  2. Juraj Poništ: Pazúrik na okne
  3. Milan Lacúch: Nemravnosť! Zákerný jed, ktorý nás pomaly osobnostne ničí!
  4. Peter Biščo: Opäť sa kľuje šidlo z vreca .
  5. Vladimír Krátky: Slovensko - moderná krajina ?
  6. Martin Škulec: Jeseň
  7. Simona Baranová: Priznávam
  8. Mária Tvrdoňová: Ako je to s výpredajmi na MALL.SK
  9. Lórant Kulík: Fotoglosa: Historická GPS navigácia
  10. Ladislav Větvička: Přej si něco. Padá měna!

  1. Záhadný ruský satelit vydesil USA. Vidia v ňom zbraň
  2. Lada Vesta SW Cross je návrat zo zabudnutia (test)
  3. Kedysi označoval ich vzťah za priateľský, dnes Bugár nevie. S Dankom musia rokovať
  4. Ronaldo zmení futbal v Taliansku. Hamšík môže byť novým Pirlom
  5. Brad Pitt ho bez zábran odkopíroval. Robert Redford ukázal, ako má vyzerať filmová hviezda
  6. Béla Neluhár
  7. Réway o vyhodení z Hradca Králové: Prišlo mi to trochu smiešne
  8. Afgancovi odmietli azyl, podľa úradníka sa nespráva ako gay
  9. Polievanie ciest v meste, keď sú horúčavy: Naozaj to pomáha?
  10. Vidieť to možno v FC Barcelone či Reale Madrid. Čo majú spoločné futbaloví giganti a slovenská dedina?

  1. Ján Kuciak: Kočnerovi pomáhajú aj súdy. Od Unipharmy žiada vysoké odškodné
  2. Marián Leško: Silné a dôvodné podozrenie
  3. Výsmech Smeru ľuďom do tváre: Novým poradcom Sakovej je Gašpar
  4. Desivé svedectvo o vplyve ruskej mafie vo svete
  5. GDPR a boh nechránia nezodpovedných (príbeh moderného Petra)
  6. Charakter rozhoduje: Podľa Bugára nie Smer, ale Kiska škodí záujmom Slovenska
  7. Ján Kuciak: Lekárnici sa nedohodli s Kočnerom. Teraz od nich žiada 45 miliónov eur
  8. Zuzana Petková: Kočner sa súdi s Unipharmou. Spor sa týka hotela z kauzy DPH
  9. Bugár sa prevtelil do Mečiara s Ficom: Škodiť záujmom Slovenska je veľmi jednoduché
  10. Fico s Kaliňákom nám ukazujú vztýčeného Gašpara

Už ste čítali?