Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pridaná hodnota – o čom vypovedá, aké ma výhody a ktoré školy dosahujú najlepšie hodnoty? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

vo vyspelom svete

ako napr. Japonsko (osobna skusenost), V. Britania (osobna skusenost), USA, a pod. su sice sukromne skoly oproti statnym ovela drahsie, ale maju aj ovela vyssiu kvalitu.

U nas je to naopak. Bohati rodicia platia svojim "nadanym" detom sukromne skoly, ktore u nas zdaleka nedosahuju kvalitativnu uroven statnych. PRECO??? No lebo ich deti by sa na statne skoly kvoli zlemu prospechu a nedostatku nadania vobec nedostali. A podplatit sa neda kazdy riaditel. Mozno, ze niektori aj ano, no vtedy je to rovnako zla investicia rodicov ako futrovanie nekvalitnych sukromnych skol.

Najprv treba zvysit kvalitu ucitelov a az potom ich platy. Mlade studentky pedagogiky snivaju (pocul som davnejsie kdesi v TV, ze 1300,0 EUR by mal pre ne byt NASTUPNY plat) o vysokych platoch, hoci este ani skolu samy neskoncili. Zabudaju, resp. nevedia, ze vedecki pracovnici po 40-50 rokoch praxe nemaju ani tolko, co oni ziadaju pri nastupe.

Bez kvalitnych ucitelov (a tych je ako safranu), ziadna pridana hodnota nevznikne.

Vzdy platilo, ze najprv praca, potom placa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

K tomu vysnívanému nástupnému platu

Pokiaľ to berú tak, že tých 1300 € bude superhrubého, tak tie slečny nie sú tak ďaleko od reality :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ano

suhlas s prispevkom je to aj z mojej skusenosti. Jedna znama podnikatelka dala syna na sukromne gymnazium vo velkom meste a po roku zistila, ze syn nema pozadovane vysledky. Pre rypalov, syn nebol hlupy, ale pristup ucitelov bol vagny. Porovnavala to s kamaratkou, ktorej dieta navstevovalo statne gymnazium.
Chapem snahu INEKO o pozdvihnutie sukromneho studia, lebo medzi ludmi ma dost posramotenu minulost a aj k cirkevnemu, k romu sa radsej nebudem vyhadrovat. V praxi je skuticnost taka, ze aj jed INEKO sa snazi odstupnovat skoly, rodicia sa viac rozhoduju podla inych skutocnosti...
Co sa tyka platov je to tiez na zvazenie. Samozrejme nastupujuca ucitelka by chcela mat vysoky, ale povedzme si pravdu o odbornej urovni ucitelov. To, ze niekto vystuduje pedagogicku fakultu vibec nemusi znamenat, ze z neho bude aj dobry pedagog!!! Vobec nie je tajomstvo, ze buduci ucitelia nemusia mat statnice zo slovenskeho jazyka, ale z pedagogiky a psychologie musia mat. Co z tychto troch veci je najdolezitejsie??? Urcite slovensky hazyk, pedagogiku a psychologiu po par mesiacov, kazdy zabudne. Je dolezite zaviest selektivne odmenovanie a nie celoplosne. K tomu je potrebne stanovit podmienky, ktire musi respektovat riaditel skoly.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

uff, tak to je sila

učiť a "zabudnúť" pedagogiku, to musí byť "masaker".
Rozmýšľali ste vôbec nad tým, čo ste napísali? Totiž, ak učiteľ "zabudne" pedagogiku, tak potom nie je učiteľom. To potom skutočne môže učiť hocikto.
A podobne to bude s psychológiou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

NO, asi v tom bude problém

že intelektuálna práca v školstve a výskume je u nás plošne podhodnotená.

Ale prečo by mladé študentky pedagogiky malo zaujímať, koľko zarába vedec pred dôchodkom? Je to jeho problém, koľko zarába. Tie študentky za aktuálne mzdy (poväčšine) učiť nebudú. Ale 2. stupeň VŠ vzdelania ich kvalifikuje na akúkoľvek prácu napr. v štátnej správe, v súkromnom sektore sa uplatnia tiež.
Otázkou je - koho je to problém? Tých študentiek? Pochybujem. Štátu? Zrejme nie, lebo roky už na tento problém kadí a nerieši ho. Nakoniec to končí na hlavách rodičov, samozrejme, len tých, ktorí majú záujem o kvalitné vzdelanie pre svoje deti.

áno, plne súhlasím - "Bez kvalitnych ucitelov (a tych je ako safranu), ziadna pridana hodnota nevznikne" - len kde tých kvalitných učiteľov zobrať? Buď si ich "kúpime" (čo je pre národné školstvo problém) alebo si ich musíme vychovať z talentovaných mladých ľudí. Ale ako vychovať, keď kvôli nízkym mzdám talentovaní mladí ľudia nemajú záujem o pedagogické školy? Aký je priemerný vek učiteľov?
Skúste sa zamyslieť, k čomu asi povedie váš návrh - bude stále menej a menej kvalifikovaných učiteľov. Učiť treba, máme povinnú školskú dochádzku, tak sa buď zvýši počet žiakov v triede alebo budú učiť nekvalifikovaní učitelia (možno, akože, na výnimku - opakovane na zmluvu na 1 rok). Samozrejme, budú menej kvalifikovaní, tak by mali mať ešte nižšie platy - špirála záhuby kvalitného školstva sa rozhára - tipnite si, kde to asi skončí, ak sa nevytvoria podmienky (áno, aj rozumné platy).

Myslíte si, že je normálne, aby absolvent VŠ mal nástupný plat o 50% vyšší ako je plat jeho učiteľa na VŠ (čo napr. v informatike je úplne bežné). V minulosti to bolo tak, že na fakultách ostávali tí najschopnejší. Kto ostáva dnes? Kde asi takto skončí celý náš vzdelávací systém?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re: Goald99

Tvrdite, ze: "V minulosti to bolo tak, že na fakultách ostávali tí najschopnejší. Kto ostáva dnes? Kde asi takto skončí celý náš vzdelávací systém?"

Ano, "bejvavalo", ze na fakultach ostavali ti najschopnejsi. Aj to sice neplatilo za byvaleho rezimu uplne, lebo ak ten naschopnejsi nebol v SZM (Socialisticky zvaz mladeze), tak ho na fakultu nemohli vziat, aj keby chceli. Politruk nedovolil. Ale aj ti, ktorych prijali, sa museli uspokojit s platmi, ake vtedy boli, a boli to platy najnizsie. Vsade inde (okrem vysokych skol a SAV) ti menej schopni dostali vyssi nastupny plat a mali rychlejsi platovy rast. Ti schopni vsak napriek tomu na VS a v SAV zostavali, lebo ich lakalo nieco ine - tuzba po poznani a vedecky rast, ktory by nikde inde nemohli doiahnut. Laska k praci bola vyssia ako laska k peniazom.

Dnes sice uz politrukovia nekalia vodu, no laska k peniazom je vyssia, niekedy ovela vyssia, ako laska k praci. Dne moze studovat na VS prakticky kazdy, a tak vela neschopnych konci vysoke skoly a chce (ved on ma VS) vysoky nastupny plat. Este ani sam (nie to este ti, co ho maju platit) nevie co dokaze, ale uz si zaklada na tom, za ma titul. Nie za tituly, ale za vykony v danej profesii, sa ma platit.

Kedze VS prijimaju co najviac studentov kvoli peniazom, ktore beru "na hlavu", bez ohladu na prospech, tak nechavaju "dostudovat" aj neschopakov. Tam je hlavny zdroj poklesu urovne nasho skolstva a nasledne stavu celej spolocnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

takže takto

minulosť je aj 20 rokov dozadu, nielen 40-50.

Dnes sú aj takí mladí ľudia, ktorí sú cez rodičov zabezpečení.

Dnes na VS berú "všetkých", lebo právo na vzdelanie je zakotvené v ústave. Dokonca právo na slobodnú voľbu povolania a prípravu naň. Snáď nechcete obmedzovať ústavné práva občanov.
Tvrdiť, že doštudujú "neschopáci" je také nič nehovoriace tvrdenie, lebo vo svete sú aj ďaleko horšie školy ako naše (ani všetky americké VŠ nie sú v prvej stovke, ba ani v prvej tisícke).
Kto to je nechsopák? Ten, koho za takého považujete vy? Alebo koho za takého považuje aspoň 10 manažérov firiem, ktorí chcú 20 ročných absolventov VŠ s 30 ročnou praxou?
Plus, za situácie, keď napr. IT asociácia tvrdí, že jej chýba viac ako 10 tisíc ľudí by bolo hriechom, neposkytnúť vzdelanie ľuďom, ktorí majú oň záujem.

No a nakoniec - prezentovať stav VŠ ako príčinu stavu celej spoločnosti, zvlášť keď spoločnosť stále ešte formujú ľudia, ktorí doštudovali pred 25-40 rokmi, je trošku úbohé. "Spoločnosť" odsunula školstvo na druhú koľaj (nielen mzdy, ale aj vybavenie, investície) a nie naopak. Samozrejme, koľko spoločnosť investovala, tak také aj "žne úspechy". A bude ešte horšie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tvrdite: "Spoločnosť" odsunula školstvo na druhú koľaj (nielen mzdy, ale aj vybavenie, investície) a nie naopak.

Ale ktora spolocnost? Ved po r. 1989 bolo vela vlad Meciar, Dzurinda, Radicova, Fico.
Putam sa parafrazujuc Krvave sonety od Hviezdoslava: "kto zapricinil tento upadok, zosurovenie, zdivocenie mravov, co zviedlo ludstvo...?" Odpovedam: cesta najlahsieho odporu k ziskaniu akehokolvek titulu, zadarmo vystudovat, a potom bud hajde do zahranicia za prachmi alebo ist do inej sfery ako vystudovanej, kde daju viac. Oba trendy su skodlive.

Ved uroven skolstva od r. 1989 len klesa, nie stupa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No ale spoločnosť to

nie je (len) vláda. Vláda je vlastne výsledok, zrkadlo spoločnosti.
Nakoneic - súčasťou spoločnosti sme aj my dvaja ;)

"zadarmo vystudovat, a potom bud hajde do zahranicia za prachmi alebo ist do inej sfery ako vystudovanej" - no, tu sa nezhodneme. Totiž - povinnosťou štátu je zabezpečiť občanom vzdelanie - štát sa k tomu občanom zaviazal v ústave.
Ďalej - prečo by mal byť problém - "ist do inej sfery ako vystudovanej"? Už nie sme v 60, 70-tych rokoch, kedy človek niečo vyštudoval a "živilo" ho to do konca života. Pracovný trh je ďaleko dynamickejší - opäť - vidíme to napr. na IKT odboroch - je to niečo, čo tu (v plnej šírke) pred 30-timi rokmi nebolo. Je úplne normálne, že tam idú ľudia, ktorí študovali niečo iné, ináč by sa tie pracovné pozície nemohli zaplniť. Ba čo viac - mnohokrát je to výhodou, že si so sebou "nesú" niečo z iného odboru. Navyše, mantra - niečo vyštudovať a robiť to celý život - to bola skôr naša parketa, ako na Západe.

Vôbec nie je škodlivé, že naši ľudia idú pracovať do zahraničia. Totiž naše pracovné pozície môžu naopak zapĺňať ľudia z cudziny.
Mám taký dojem, že vy by ste najradšej opäť natiahli ostnatý drôt.

A že úroveň školstva klesá - no, neviem. Naši absolventi SŠ študujú na prestížnych univerzitách - napr. Oxford, Cambridge. Máme kopec absolventov našich univerzít , ktorých berú na PhD. štúdium v zahraničí. Tak asi také jednoznačné to s tou klesajúcou úrovňou nebude.

"Váš" problém, podobne ako "problém mnohých plačúcich nad úrovňou nášho školstva" je, že porovnávate neporovnateľné - súčasný systém vysokého školstva je masifikovaný (čo je aj dôsledok uplatňovania ľudských práv) a preto ho nie je možné len tak jednoducho porovnávať so systémom spred 30-tich rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No, pisete, ze

"Vôbec nie je škodlivé, že naši ľudia idú pracovať do zahraničia. Totiž naše pracovné pozície môžu naopak zapĺňať ľudia z cudziny."

Ved do cudziny ludia odchadzaju z dvoch dovodov - ze tu nemaju pracu (vacsinou ludia s nizsim vzdelanim), alebo, ze tu nie su take platy, ako ocakavaju (vacsiniu ludia s VS vzdelanim). Pytam sa Vas, naco ma stat investovat obrovske peniaze do vysokoskolskeho vzdelania, ked mnohi absolvebti ihned po skonceni skoly odchadzaju do zahranicia, vacsinou natrvalo. Nech rovno idu po strednej skole studovat do zahranicia (no tam to nie je zadarmo, vsak?), alebo nech nejaky povinny cas (povedzme napr. 5-10 rokov) pracuju na Slovensku vo vystudovanom odbore. Tretou moznostou je, ze sa za studium na VS bude platit - to by ste len videli, kolko by z tych "schopnych", co studuju teraz, ubudlo. Chudobnejsim nadanym studentom by stat daval stipendium, aby neboli diskvalifikovani v pristupe ku vzdelaniu.
Totiz nejde len vyuzivat vyhody socialistickeho, rep. socialneho, statu a spravat sa rozsafne, vyzmykat vyhody a vykaslat sa nan.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No tak neviem

nemajú tu prácu ale naši zamestnávatelia vozia Srbov. Zase to asi nie je také jednoduché, všakže? Je kopec ROBOTNÍKOV, ktorí pracujú v zahraničí kvôli vyšším mzdám. Mnohí sa vrátili, keď kurz libry a koruny už nebol taký výhodný ako predtým. Takže toto sa netýka iba ľudí s VŠ vzdelaním. Z druhej strany, kopec vysokokvalifikovaných ľudí si vie nájsť dobre platenú prácu aj na SK. Skúste sa poobzerať po svojom okolí a možno zistíte koľko zaujímavých firiem s pomerne vysokou pridanou hodnotou nájdete. Nie sme iba montážnou dielňou - neverte všetkému, čo sa vám snažia natlačiť do hlavy.

k "naco ma stat investovat obrovske peniaze do vysokoskolskeho vzdelania, ked mnohi absolvebti ihned po skonceni skoly odchadzaju do zahranicia" - zase nechápete súvislosti. Úlohou štátu nie je "produkovať pracovnú silu", úlohou štátu je zabezpečiť vzdelanie svojim občanom (a títo vzdelaní ľudia sa tou pracovnou silou stanú akosi tak úplne prirodzene. Samozrejme, nie všetci). Takže preto štát financuje vzdelávacie inštutúcie, aby si túto svoju úlohu splnil. Už nemáme socializmus, plánované hospodárstvo a železnú oponu, aby tu niekto niekomu mohol povedať - "ty teraz nesmieš odísť pracovať do zahraničia".
Mimochodom, prečo vám potom (asi) nevadí, že máme napr. cesty zadarmo? Prečo vám (asi) nevadí, že fajčiari, alkoholici, ľudia s nezdravým životným štýlom, ... odoberajú veľké množstvo finančných prostriedkov zo zdravotného systému? Prečo policajti vyšetrujú zadarmo?
Je to stále o tom istom - určité služby sú občanom poskytované z daní. Takže preto!

k "Nech rovno idu po strednej skole studovat do zahranicia" - čuduj sa svete, oni aj chodia :)
Koľko máme absolventov SŠ na českých VŠ? 20, či 30 tisíc. Koľko ďalších študuje kde-kade po svete? Dokonca mnohí si to platia!

k "alebo nech nejaky povinny cas (povedzme napr. 5-10 rokov) pracuju na Slovensku vo vystudovanom odbore" - zase ste zjavne mimo - no, to by potom štát musel vedieť poskytnúť tie pracovné miesta. Navyše, koho z abdsolventov nechá v BA a koho pošle do Sniny? Kto o tom bude rozhodovať? Vy? Nejaký "hranol"? Osvietený minister? Nemáme otrokársku spoločnosť, nemáme povinnosť pracovať. A nehovorte mi, že si firmy objednajú - dnes si firmy objednajú, štát spustí "kontingent študentov do výroby", o tri roky príde kríza, firmy ukážu štátu fakera - kam štát umiestní týchto absolventov?

k "Tretou moznostou je, ze sa za studium na VS bude platit - to by ste len videli, kolko by z tych "schopnych", co studuju teraz, ubudlo" - no, tiež som mal kedysi takúto naivnú predstavu. Čuduj sa svete, sú fakulty na štátnych VŠ kde neskončí skutočne len ten, koho neprejde električka či trolejbus a aj tak kopec ľudí študuje na súkromných VŠ. A to sa ešte na tie školy "kydá", aké sú slabé. NO tak ak je to tak, tak predsa tí "študenti-súkromníci" môžu mať podobne slabú školu bez školného - prečo to tí ľudia platia? Toto mi, prosím, vysvetlite. Plus, je zjavné, že VŠ vzdelanie dáva lepšiu šancu na uplatnenie. A nekričte, že na pozíciach SŠ robia vysokoškoláci. To je ďalší omyl, ktorý v národe koluje.


Z druhej strany uznávam, áno, spoplatnené štúdium by bol vhodný model, ale riešil by úplné iné problémy, ako spomínate vy. Súhlasím s vami ohľadom štipendia. Lebo, navyše - často sa pýtam, koľko ľudí neštuduje teraz len preto, že si to nemôže dovoliť - lebo to, že sa neplatí školné ešte neznamená, že štúdium nič nestojí. Dúfam, že aspoň v tomto budete so mnou súhlasiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dokončenie

Takže, povedzme si ale otvorene, keď môžeme rozvážať vlakmi študentov a dôchodcov "bezodpaltne", prečo by sme si nemohli dovoliť "platiť" štúdium našim občanom?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re: Goald99

Nejako sa uz tocime dokola. Ja som, myslim, ze jasne, prezentoval svoj nazor, vy mate svoje nazory. Ja vam neberiem vas, tak dovolte aby som si ponechal svoj,

Viete, ja som koncil VS r. 1972, teda v minulom rezime. Mal som troch surodencov, takze bez statnej podpory vo forme socialneho stipendia by som asi studovat nemohol, hoci sa za studium samotne neplatilo. Okrem toho som sa snazil mat vyborny prospech (do 1.3 priemeru znamok), aby som dostal prospechove stipendium. Vo vyssich rocnikoch som pracoval na katedre ako tzv. vedecka pomocna sila, z coho plynula tiez mala odmena. Takze spolu som mat takmer dve tretiny platu mojho otca. Takze som sa spraval vysostne zodpovedne a vazil som si toho, ze mozem studovat. Nechodil som chlastat ako viaceri ini spoluziaci. V tom case existovali aj podnikove stipendia, ktore poberali niektori spoluziaci od podnikov, ktorym sa zaviazali, ze po dokonceni studia do nich nastupia a budu tam pracovat urcitu dobu.

Toto vsetko po r. 1989 padlo a dodnes sa nepodarilo nieco podobne zaviest.To co som pisal v proslej nasej diskusii prameni z tychto mojich osobnych skusenosti a stojim si za tym, co som tam napisal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A preco len SJ?

"Presnejšie, pridaná hodnota meria to, ako sa za 4 roky počas štúdia na strednej škole (SŠ) v priemere zlepšili výsledky absolventov školy v slovenskom jazyku (SJ) oproti očakávaniu."

Preco to potom volaju PH (Pridana Hodnota), preco to nevolaju "ZvSJ", teda Zlepsenie v Slovenskom Jazyku?

"ktorú mali títo absolventi o 4 roky skôr pri vstupe na školu (sleduje sa dosiahnutý výsledok v Testovaní 9), pričom na výsledok vplýva aj to, aký posun v úrovni dosiahli žiaci na všetkých ostatných školách"

Aha, takze ked dieta, ktore dosahovalo tie najlepsie vysledky v Testovani 9 v jednej z najlepsich ZS na Slovensku (napr ZS Kosicka v BA) ide na jedno z najlepsich strednych skol na Slovensku (GJH v BA), kde opat dosiehne tu najlepsiu uroven, bude PH = 0.
Takze tie najlepsie gymnazia na Slovensku budu mat velmi slabu PH...uz nehovoriac o tom, ze PH je len o slovenskom jazyku, ktory vo vacine (vacsina ludi) nie je a ztak dolezity (najm aked podstatna cast maturity je literarura)...dolezitejsia je v dnesnom svete matematika (logicke myslenie), jazyky, vedy, informatika a podobne.

Co uz len s absolventom bude, ked bude mat super SJ (pozna vsetku literaruru_, ale bude slabucky v matematike, fyzike, vedcach, nebude vediet anglicky, nevie poriadne ovladat PC....ako sa zamestna...no akurat tak v policii, ci na urade. Dakujem za taku Pridanu Hodnotu...akoze naozaj?
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Robert Puk: Policajti, bezpečnostné riziko Slovenska 4 886
  2. Stanislav Martinčko: Premiér Pellegrini pred Gašparom v hlbokom predklone? 3 873
  3. Jasmina Stauder: Uplynulo 75 rokov od odvážneho aktu nevinných 3 602
  4. Michal Šimečka: Koniec slovenského zázraku 3 056
  5. Jozef Kmeto: Iba mesačný rómsky chlapček skončil s prasknutou lebkou... 2 772
  6. Janka Cigániková: Trestné oznámenie k eZdraviu má cez 1000 strán, menuje týchto konkrétnych ľudí 2 498
  7. Libuša Removčíková: Pôjdem prvou triedou, bude to komfortnejšie - pravda alebo mýtus? 1 628
  8. Rudolf Pado: Tak niekoho chyťte! 1 283
  9. Poradňa pre občianske a ľudské práva : Prečo my rómske ženy musíme čeliť ponižovaniu a segregácii v nemocniciach a u lekárov? 1 255
  10. Robert Puk: Ako Pellegrini klame v priamom prenose 1 169

Rebríčky článkov


  1. Lucia Švecová: Prečo ma má zaujímať moja rodná krajina? / Why should I be interested in my home country?
  2. Roland Ondrus: Slovensko Čo? Kde to je? Čo je odtiaľ?
  3. Martin Macko: Boj o voliča v komunálnych voľbách začína
  4. Matej Kleinedler: Slnko a teploty do 28°C vyrdžia až do pondelka
  5. Milan Lacúch: Nepoznané skutočnosti! Ako pravá láska pozdvihuje ducha
  6. Jarmila Halgasova: Slovensku hrozí ďalšia rozkrádačka. Matečná nekoná
  7. Július Kovács: Výchovná facka Slušnému Slovensku
  8. Sonya Haraszti: Zdravotníctvo v Anglicku: ako som v Kocúrkove u lekárov nepochodila.
  9. Helena Michlíková: Prišiel k nám africký piesok
  10. Juraj Čierny: Naprieč hrebeňom Západných Tatier

  1. Prečo má charizmu len pár vyvolených. Aká je tá vaša?
  2. Barcelona vyhrala Španielsky pohár, vo finále ponížila Sevillu
  3. Sagan: Môj fanklub a moji fanúšikovia sú dve veci
  4. Trump na pohreb Bushovej neprišiel, dorazili štyria exprezidenti
  5. Vláda tají, pre koho vyvlastní stovky hektárov pri Haniske
  6. Firmy začnú zverejňovať základný plat už v inzeráte
  7. Ako Skripaľovci prežili? Šťastie, tekutiny, rýchla pomoc
  8. Rozdeľuje nás chudoba, nie nevedomosť
  9. Značky pre autá sa kedysi vyrábali v Bardejove
  10. Tragédia na Liptove. Žena vypadla z raftu, našli ju mŕtvu

  1. Prez den lhal a v noci krad
  2. Pozemková mafia ďalej úraduje a je veľmi kreatívna
  3. Milan Kňažko: Zásadná rekonštrukcia vlády sa nepodarila, zostávajú len voľby
  4. Šéf Mosta v klamstvách a zavádzaní dosiahol úroveň koaličných partnerov
  5. Opitý Tibor Rostás sa na akcii pre deti s pištoľou za pásom vyhrážal, že zavolá Kaliňáka
  6. Politici nepochopili hĺbku tejto hrôzy, výmena figúrok nestačí
  7. Starosta Pilinský sa ospravedlnil. Na svoj spôsob.
  8. Svet sa mu zrútil za pár hodín. Ostal sám na tri deti
  9. Ako Bonul (ne)vyplácal všetko svojim zamestnancom
  10. Druckerova choroba

Už ste čítali?