Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Utekajme, už nejde ... (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

pokazit sa ti moze aj auto

je to sice neprijemne, ale zial stava sa to. ten rychlik co ide okolo nebude cakat, lebo sa ponahla. to ze neni su schopni zabezpecit dalsiu masinu co by to odtiahla, je ich hanba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pokazit sa moze vsetko,

ale normalne auto sa pokazi priemerne tak raz za pol roka. Byvam 200m od stanice, ne hlavnom tahu BA-ZA, takze aj ked som doma, tak pocujem hlasenie rozhlasu, a hoci nie je namraza ani zaveje, tak kazdy treti vlak hlasi meskanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

neviem kde si prišiel na to, že normálne auto sa pokazí tak priemerne za pol roka. Jazdím na aute 25 rokov, najazdil som vyše milióna kilometrov a za ten čas ma nechalo auto v "štichu" len trikrát a z toho jeden krát krát vinou neprofesiálnej práce servismena. A to až na pár výnimiek som nejazdil na autách prémiových značiek... Takže nepodceňuj autá
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Odporucam autorke aby si vyskusala aj zapadne krajiny a zisti ze zeleznice tam niesu spolahlivejsie- len ludia menej frflu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no - o tom mam urcite pochybnosti..

rok som jazdil vlakom do skoly / prace belgickými zeleznicami...vlak sa nepokazil ani raz, meskania boli v porovnani zo zssk zanedbatelne...pre ilustraciu zazitok z trate BA-BB, ked som v piatok isiel do BB (zazitok spred 7 -8 rokov) - rusen sa pokazil - 2 hodinky sme postali niekde pri galante a po krásnych necelých 6 hodinach som prisiel do BB. V nedelu som isiel nazad do BA - a rusen sa pokazil pri ziari nad hronom - to sme stali len 90 minut..a za 5 hodin ako na koni sme boli v BA...odvtedy jazdim vlakom len vynimocne a ked sa nikam neponahlam..ked verejnou dopravou - radsej idem autobusom (je to spolahlivejsie)...a okrem toho - vzdy ked sa blizim k zeleznicnemu prejazdu - velmi dosledne kontrolujem, ci nejde vlak - neverim totiz, ze sa staraju dobre prave o signalizacne zariadenia, ked ich technika sa rozsypava pod cestujúcimi..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vidis to ja som svojho casu jazdil pravidelne BA-Kosice a meskania boli zanedbatelne zato v Nemecku aj vcera tesne pred odjazdom zrusili vlak a kolegovia nestihli odlet - meskania su tu ako folklor a nikto to neriesi.
Ale priznavam ze na nasich trasach kde jazdia stare supravy to moze byt ina kava.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tebe aj tomu nad tebou
Argumentacia vlastnou skusenostou je jednym z argumentacnych klamov.

Nechcem tym nijako zasahovat do vasej diskusie, davam to sem len tak pre zaujimavost.
Ked som videl.vase prispevky, spomenul som si na to.
Skusenost jedneho ze mu meskaju a skusenost druheho ze mu nemeskaju- vypovedna hodnota nula
Ked niekomu meska este 99%am ostatnych nemusi meskat atd

Jediny zmesel maju relevantne zdroje
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hlavne, že

hrdo a slovensky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A čo tak nenariekať a ísť autom nikto vás nenúti jazdiť vlakom. Aj na diaľnici sú kolóny a proste sa to stáva, že sa niečo stane alebo sa pokazí. Komu sa nepáči nech sa spolieha sám na seba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mnazelka cestuje

kazdy a tvrdi, ze najhorsie nie je to ze sa nieco pokazi /i ked v tom je tiez kus svinstva Smeru a mazmentu zeleznic/. najhorsie je to, ze zeleznice to nevedia odkomunikovat s cestujucimi. Kludne ich nechaju sediet vo vagonoch namiesto, aby sa niekto zodpovendny postavil a povedal. Mame pokazeny vlak a vy mate moznost pockat x hod, ist pesi/co je vacsinou proti predpisom/ alebo zabezpecime bus do stanice y. Vacsinou je to o tom, ze cestujucich nema kto informovat a ti dorazaju na sprievodcov, kedze ti su po ruke, ale nie zodpovedni za riesenie situacie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prepacte
Manzelka
kazdy den
manazmentu zeleznic
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Reakcia na viac príspevkov.

Ten vlak bol vedený elektrickou poschodovou jednotkou, a pravdepodobnou príčinou poruchy bolo to, že po Púchov premával po trati elektrifikovanou so striedavým napätím 25.000 voltov, ale za Púchovom sa napájacie napätie mení na 3.000 voltov jednosmerných, a po prechode na tento napájací systém elektrická jednotka prestala fungovať.
Rušňovodič má obmedzené možnosti čokoľvek opraviť, môže tak akurát pozrieť ističe, prípadne palubný počítač mu povie, kde je nejaký banálny a preto riešiteľný problém. Poslednou možnosťou je totálny reset, teda odpojenie vozidla od troleja, vypnutie batérií, potom po dvoch minútach postupne od nuly oživiť všetky systémy vlaku. A ak sa vlak neumúdril, tak zavolať dispečerovi, nech sa stará o náhradnú súpravu a stiahnutie pokazeného vlaku z trate do stanice, potom do opravy.

Je to samá elektrika, elektronika, k hľadaniu závad treba aj počítačová diagnostika, a podrobná znalosť elektrických schém. Tieto veci rušňovodič nemá, teda nečakajte to, že tam bude behať s vidlicovým kľúčom a kladivom a po pár minútach sa vlak pohne.
Porucha vlaku nie je problém rušňovodiča, ale dobre plateného manažmentu. Potom je tam tzv. sekcia logistiky, ktorá má na starosti nákup náhradných dielcoch. Na sklad ich zásadne nekupuje, lebo ich prémie sa odvíjajú od nízkych skladových zásob a nie od toho, že koľko vlakov sa pokazí na trati, či stojí neopravených v depách, lebo čakajú na drobné súčiastky.

Údržba je o zle platených a poriadne nevyškolených opravároch, o zlých pracovných podmienkach, tieto jednotky dodnes nemajú poriadnu halu na údržbu. Prémie opravárov sú aj o tom, koľko opravených, aj "opravených" vozidiel vykážu. Teda ide to von aj vtedy, ak je to iba "opravené". Netreba sa báť, brzdy sú vždy opravené!
A treba vedieť aj to, že problematická údržba nie je iba špecialitou ZSSK, súkromný RegioJet má tiež podobné problémy. ZSSK má aspoň tú výhodu, že po nákupe nových vlakov tie staré nevyradili, teda má stále dostatok prevádzkových záloh. Bezplatné prepravy, teda straty z nich, štát poctivo neuhrádza ani štátnej ZSSK, ani súkromnej RJ, teda časť finančných problémov je aj tam.

Rušňovodič teda je rovnakým rukojemníkom pokazeného vlaku, ako cestujúci. Pred pár rokmi práve takýto vlak nebol poriadne opravený a zhodou náhôd práve v Púchove sa pokazil. Opravári mašinistu pri odchode z depa poučili, po ktorom stýkači má pobúchať, ak to opäť nepôjde. Tak otvoril dvere na vysokonapäťovej časti a išiel búchať po stýkači. Lenže mal tam aj zácvikára, ktorý samozrejme všetko sledoval, niečoho sa ale dotkol a napriek stiahnutému zberaču nabitý trakčný kondenzátor o napätí cca 3.000 voltov sa cez jeho telo začal vybíjať. Rušňovodič ho chcel zachrániť, tak aj on dostal šupu.
Prežili to, inak práve ten pokazený stýkač mal na starosti vybíjanie kondenzátora, bol zaseknutý, tak to celé bolo pod napätím. Obvinili rušňovodiča, nie dielňu, teda rozumný mašinista si už iste nebude ohrozovať svoj život, porucha je problémom iného, nie jeho.

Pomocný rušeň? Tie časy skončili, keď v sieti fungovali iba štátne železnice, teda všade bolo plno rušňov aj s personálom, a vždy sa niečo ukradlo z nákladného vlaku. Teraz vhodný, personálom obsadený voľný rušeň môže byť desiatky, až stovky kilometrov ďaleko. A táto jednotka má samočinné spriahadlo, teda tam treba aj vhodný adaptér, aby so súpravou pohol klasický rušeň, inak to jednotka vozí so sebou.

Výstup cestujúcich z vlaku na trať nie je žiaduce, je tam nebezpečie až smrteľného úrazu. Evakuácia by bola možná pomocou hasičov, ich asistencia by bola na trati nutná aj pri prestupe z vlaku do vlaku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie je ta poschodova jednotka nahodou push-pull a teda ma regularny rusen na jednom konci? Cize pomocny rusen by bolo kde pripojit?

A teraz uplne off topic: Ako sa riesi premavka z Moravy odkedy je puchov pod 25kV?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Fiha... ozvem sa ako absolvent fyziky zakladnej skoly a polroka fyziky vramci roku prirodovedy na strednej, teda to berte aj tak.
...fiha, striedavy prud v drotoch pre elektromotor rusna, prvy raz o niecom takom pocujem
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Striedavy/jednosmerny prud

Zdravím, toto bola československá vychytávka, že časť elektrifikovanej trate bola striedavá (Na Slovensku trať Kúty - BA - Štúrovo) a časť používala jednosmerný prúd pre napájanie (severná trať KE - Žilina - Púchov). Trať Trnava - Púchov bola bez elektriny, tam ťahali motorové lokomotívy a v Púchove sa vždy 20 minút stálo, než vymenili lokomotívu.

Keď sa elektrifikovala trať Púchov-Trnava, tak sa použilo modernejšie striedavé napájanie, ktoré má menšie straty. A tým sa stal Púchov pascou pre všetky súpravy, kde je nejaká závada na elektrovýzbroji, pretože ten prechod jednosmer/striedavý je pre tú súpravu dosť náročný.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako absolvent EF TUKE to beriem tak.

Napajat jednosmerny motor zo striedavej siete, resp. motor na striedavy prud z jednosmernej siete nie je problem. A netyka sa to len rusnov.
Problem je inde. Dobre to popisal aj b. pityo a aj xdrive. Cely problem je v existencii roznych napajacich systemov. A tie su v roznych statoch rozne. Preto existuju viacsystemove lokomotivy. Niektore z nich su schopne jazdit na 4 roznych systemoch (1.5kV a 3kV JS, 15kV 16 2/3Hz, 25kV 50Hz). No a v tzv. stykovych staniciach moze dojst k problemom vyplyvajuich z roznych napajacich sustav.
Co ma zaujalo bol clanok spominajuci to ze stanica v Puchove je dnes napajana striedavym napatim. Preto som sa pytal ze ako vlastne jazdia smerom na Horni Lidec.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ludia je to preto lebo je tu Ficolandia

Nedivte sa keď mafia riadi štát potom budu vlaky meškať. Lebo aj to je politika, kto riadi železnice, kto a za čo sa vyrobia vlaky atď. Vysriete sa na pilitiku no a ona si Vás potom prefacká aj týmto sposobom https://juliuskovacs1.blog.sme...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Věra Tepličková: Podpredseda parlamentu Glváč nie je chlipník, je len citlivý koordinátor. 5 441
  2. Lenka Bajzíková: Lyžiarsky výcvik 3 907
  3. Martin Ondráš: Otrávená voda Žitného ostrova - pijeme ju všetci ! 2 645
  4. Rudolf Pado: Prípad Danko: Zľakla sa Univerzita Komenského? 2 498
  5. Andy Nosko: Zastavme plagiátora! 1 894
  6. Martin Droppa: Prezident (sa) nevyznamenal 1 245
  7. Michael Achberger: Radi veľa jete? Toto vám určite pomôže! 1 222
  8. Radek Pálka: Kam zmizeli kuchaři??? 1 095
  9. Juraj Peteja: Bohatí a skromní, slepí a bezstarostní. 1 022
  10. Vladimír Koláček: Otvorený list Citrónovi, direktorovi nášho profi hokeja. 832

Rebríčky článkov


  1. Jakub Tinak: Pravda za Dávida- časť 1 (fakty o čine)
  2. Roland Ondrus: Maznák
  3. štefan michalík: Orwell po 30. rokoch
  4. Patrik Mackových: Čína pumpuje do ekonomiky obrovské sumy. Tá však spomaľuje a ohrozuje ju aj rastúci dlh
  5. Katarína Holeková: Správny čas
  6. Marek Kytka: Objem, redukcia tuku tipy, rady, ako zostaviť jedálniček ?
  7. Vladimír Krátky: Žužu
  8. Ľubomír Belák: Zmätky v divadle Nová scéna
  9. Katarína Holeková: Odlúčenie
  10. Barbora Repáková: Naše cesty sú podobné

  1. Kočnera volali Brucho. Tóth sa potajme radil s hovorcom Penty
  2. Pellegrini už Glváča vypočul. Časti jeho obhajoby nesedia
  3. Tóthovi by viac slušalo mlčať a ani nehlesnúť
  4. Polícia preveruje, či Zsuzsová chodila do parlamentu
  5. Dzurinda: Fico ma nevyrušuje, jeho kandidatúra na Ústavný súd áno
  6. Pellegrini: Glváč kontakt so Zsuzsovou okamžite nahlásil
  7. Princeznej Lade zhasla hviezda na čele. Zomrela Marie Kyselková
  8. Kia vrazila do stĺpa. Roztrhlo ju na dve polovice
  9. Mayová nemá plán B, Slovákom v Británii ušetrí peniaze
  10. Zlé koľaje na Slovensku spôsobujú meškanie. Prečo je to tak

  1. Podvodníci zneužívajú kresťanské združenie, ktoré údajne rozdáva pôžičky
  2. Žužu
  3. Tvrdá báseň o Marianovi Kočnerovi a živote v base - Exkluzívne
  4. Zahraniční podvodníci okrádajú Slovákov s falošnou bankou
  5. František Mikloško: Prezident s príbehom a so zmyslom pre spravodlivosť
  6. Ďalšie škandalózne dotácie ministerky školstva Lubyovej
  7. Glváč posielal Zsuzsovej intímne návrhy a svoje fotky
  8. Aj Šefčovič má alobalovú tvár
  9. Vládol Slovensku Marian Kočner?
  10. Fico robil obštrukcie ako treťotriedny mafián

Už ste čítali?