Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Máme iba tretinu talentovaných žiakov v porovnaní s OECD – čo s tým? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Co s tym ?

Mam 4-rocnu dceru. Pri vsetkej materinskej skromnosti je na svoj vek velmi sikovna. Netrufam si odhadnut, "kde bude" intelektualne o takmer 2,5 roka, ked bude mat nastupit do skoly. V mieste bydliska mame skolu, ktora ma triedu pre intelktualne nadane deti. Nie som si vsak ista, ci chcem, aby bolo moje dieta (v pripade, ze by splnalo kriteria na prijatie do takejto triedy) vzdelavane v takpovediac "laboratornych" podmienkach. Ovela radsej by som privitala, keby chodila do skoly s vysokou urovnou vyucby a jej vysledkov v ramci beznej populacie. Ta skola ma aj bezne triedy, no nie je to nasa spadova skola, a kedze mimo spadu maju velky zaujem a uprednostnuju napriklad surodencov deti, ktore navstevuju triedu pre intelktualne nadane deti. Takze je mozne, ze do beznej triedy na takejto skole sa nedostane. Nasa spadova skola ma vysledky Monitoru 5 dost hrozne (aj niekolko rokov dozadu), co ma ako dceru byvalych ucitelov 1. stupna netesi, skor znepokojuje. Vozit male dieta niekde mimo bydliska, najma ak manzel pracuje mimo mesta, a ja v zdravotnictve, povazujem za dost zatazujuce dieta aj rodicov. Co s tym? Ako mam rozvijat potencial svojho dietata v takychto podmienkach a moznostiach?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a co tak

venovat sa mu doma?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V akom zmysle?

Venujem sa jej doma ja, manzel, moja mama byvala ucitelka 1.stupna) - v ramci hry. Dceru rozne ulohy bavia, a ani nevnima, co vsetko sa tym nauci. Popri nej mame este maldsie dieta, ktoremu sa tiez je a bude potrebne venovat. Domace vzdelavanie nepovazujem za riesenie, dcera je velmi spolocenska a miluje spolocnost deti. Navyse sa po 2RD chcem vratit do svojho zamestnania.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to co si napisala

podla mna staci. Ak je nadana a vy ju doma podporujete, tak je to OK. Skolu by som riesil az strednu. Poznam viac rodicov s takymito detmi a su to v principe dve skupiny: prva je ta, kde su rodicia presvedceni o genialite svojho dietata a preto ho tlacia do skoly pre nadane deti. Realita je vsak taka, ze tie deti nie su vynimocne a v takejto sko;le su pod neuveritelnym tlakom jednak svojich rodicov a potom aj ich sutocne nadanych spoluziakov. Zle.
Druha skupina je s detmi, ktore su skutocne nadane. Preskakuju triedy, VS vystuduju za 3 roky a potom pridu do realneho sveta a su stratene. Tam totiz nikoho nezaujima ich vynimocnost, nenastavuju sa im specialne podmienky.

Venujte sa jej podla moznosti doma, rozvyjajte hravou formou to, co ju bavi a nechajte ju prezit detstvo v akejkolvek ZS kde sa bude citit dobre.

Ked sa bude hlasit na Harvard alebo MIT, tak nikoho nebude zaujimat na aku ZS chodila.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE: Skolu by som riesil az strednu.

Pozri, čo sa deje so strednými školami. Napr. bratislavské 8ročné cirkevné gymnáziá likvidujú. Naveľa vraj dovolili pre školu sv. Uršule, ale maximum 17 žiakov do prvého ročníka. Je to likvidačné pri platbách na žiaka. Niečo ako numerus clausus pre neželané odbory za komunistov - komunisti chceli, aby absolventi pomaly vymreli.
Teraz nám EÚ prikazuje podporovať iba tie najjednoduchšie učňovky, tzv. duálne vzdelávanie.
Tak neviem, ak to pôjde takýmto poriadkom, nadané dieťa, teraz 4-ročné, aby sa vôbec na slušné strednú školu malo na akú dostať.
Keď ich už teraz likvidujú a náhrádzajú duálnymi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak je to dieťa skutočne nadané, tak škola pre nadané deti + hľadať doplnkové vzdelávacie aktivity.

Samozrejme, len keď sa rodičom chce.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Síce Vám s výberom školy neporadím, ale dal by som vám aspoň takú radu nebrať výsledky monitoru až tak vážne, najlepšie ich brať do úvahy až na posladnom mieste. Moja vlastná skúsenosť (veľa rokov dozadu som sám absolvoval Monitor 9): Písali sme to v triede tak že každý sedel v lavici sám, ale učiteľka konajúca v triede dozor akékoľvek radenie si medzi žiakmi akoby "nevidela", tak isto ťaháky, knihu pod lavicou, etc. Pritom to bola učiteľka ktorá bola na svojom vlastnom predmete prísna a pri písomkách žiadne podvádzanie netolerovala. Vrcholom bolo keď nám počas monitoru do triedy prišla učiteľka z matematiky a zo slovenčiny (z týchto predmetov bol monitor) s tým že sa pri niektorých (skoro všetkých) zastavila, pozrela ako to má, poradila niečo... No a potom prišli výsledky monitoru a naša škola bola jedna z najlepších v kraji. Tak že monitor bol vtedy úplná fraška ktorá o úrovni danej školy ani žiaka nepovedala absolútne nič. Mne ako žiakovi - decku to samozrejme vyhovovalo a negatívne som to nebral, naši ma pochválili za dobrý výsledok a všetko bolo fajn, tak že som nemal potrebu o tom nikde hovoriť (jedine medzi spolužiakmi ktorí to mali tak isto). Výsledok tohto monitoru sa pri prijatí na SŠ do úvahy nebral, teda aspoň tam kde som sa hlásil ja.

Neviem či je to takto aj teraz, každopádne školy na tom aby boli vo výsledkoch na vysokej úrovni majú záujem, preto si nemyslím že sa to nejako výrazne zmenilo. Pritom stačí aby takto podvádzala aj len menšina škôl, celkové výsledky to ovplyvní a škola ktorá by bola normálne napríklad niekde v strede a nepodvádza, sa kvôli školám ktoré podvádzajú dostane oveľa nižšie. Tak že tá Vaša spádová škola na tom môže byť reálne kľudne lepšie.

Týmto príspevkom nechcem nikoho obviňovať (snáď okrem tej mojej základky kde som bol toho svedkom z úplne prvej ruky), netvrdím že to bolo bežné na väčšine škôl vtedy, alebo že by to vôbec nejaká škola robila dnes (na nič z toho nemám dôkazy a ani záujem nikoho obviňovať). Len som Vám chcel poradiť aby ste tie výsledky monitoru až tak vážne nebrali preto že možno nevypovedajú vôbec o ničom. Ja by som sa na Vašom mieste asi pozrel na výsledky prijatia žiakov z danej ZŠ na stredné školy (ak sú tieto informácie dostupné) - na prijímacích skúškach nemá SŠ záujem podvádzať, chce si predsa objektívne vybrať. Prípadne keď ste napísali že Vaša mama bola učiteľka, možno pozná aj nejaké súčasné učiteľky na školách vo Vašom meste, tie by mohli ohľadom úrovne škôl vedieť poradiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ďakujem za reakciu

vzhľadom na rodinné povinnosti reagujem s oneskorením. Muslím si, že vzdelávanie na prvom stupni je predovšetkým o kvalite konkrétneho učiteľa. Problém však je, že si konkrétneho učiteľa nemôžte napríklad na rozdiel od lekára vybrať, dokonca aj keď viete o dobrej učiteľke, tá môže byť už napríklad byť učiteľkou v triede vo vyššom ročníku, ako potrebujete. Bývame vo veľkom meste, manžel pracuje mimo neho, takže pre nás dôležité mať školu v dostupnom okolí, a podľa možnosti čo najkvalitnejšiu (školu/konkrétneho učiteľa). Myslím si, že zmyslom reformy školstva, ktorá sa tu "realizuje" od roku 1989 a ešte žiadna zrealizovaná nebola, by malo byť, aby školy mali porovnateľné (a čo najlepšie) výsledky s bežnou populáciou,a aby teda najlepšia škola bola jednoznačne nejbližšia škola.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Teraz neviem, či to je o talente alebo o kvalite výučby.

A veľmi rád by som si pozrel aspoň zoznam tých škôl.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

??

"Ak chceme rozvíjať ich talent, musíme im ponúknuť mimoškolské možnosti, kde sa budú rozvíjať individuálne alebo v malých skupinkách seberovných."
To nie je vizia ani analyza.
Ak chceme rozvijat ich talent, musime im rozvinut schopnosti, ktore umoznuju rozvijat ich talent.
Treba si to precitat pomaly este raz: Ak chceme rozvijat ich talent, musime im rozvinut schopnosti, ktore im umoznia rozvinut ich talent.
Skola ma naucit, dat detom schopnosti, aby mohli rozvijat svoj talent.
To je vazna vec a to je velky rozdiel oproti " ponuknut im mimoskolske moznosti"
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Pavel Macko: Prečo sa Lučanský ponáhľa? 124
  2. INESS : Aká je skutočná cena zamestnanca? 124
  3. Gabriela Sabolová: Nedarí sa vám schudnúť? Určite pijete... 90
  4. Jozef Drahovský: Keď nevidíte blikať na priecestí červené svetlo, tak idete? 71
  5. Věra Tepličková: Tak Andrej sa nám opäť zdul. 69
  6. Július Kovács: Mafiáni máju navrch, nedoprajú nám ani pitnú vodu. 51
  7. Andrej Šverha: Moldavsko - krajina vína a medu 43
  8. Ondrej Prostredník: Nechcem, aby sa na moju cirkev skladali všetci v štáte 40
  9. Jozef Šátek: Kto, ako a prečo zatajoval "Gorilu". 33
  10. Margita Vernerová: Prečo je Toskánsko výnimočné? 28

Rebríčky článkov


  1. Mário Bulla: Kto zaplatí "Dického" dlhy?
  2. Helena Michlíková: Kŕdeľ vtákov nad Kulturákom
  3. Milan Lacúch: Ľudstvo v tieni smrti
  4. Štefan Vidlár: Možno ropa
  5. Peter Žiak: Nezabúdajme na zákony umožňujúce vratky DPH .
  6. Július Kovács: Mafiáni máju navrch, nedoprajú nám ani pitnú vodu.
  7. Vladimír Krátky: Pellegrini musí dole, inak vyhrá voľby ( Ficovi, a aj mafií ) .
  8. Daniela Fuchsová: Ako bojovať proti nachladnutiu a chrípke - podľa TCM
  9. Štefan Vidlár: Dvá ministri
  10. Radovan Medovič: Schyzofrénia po gorilovsky

  1. Bývalý šéf tímu Gorila: Našli sme stámiliónové transakcie
  2. Sudca Lindtner z Threemy: Kočner si tyká so všetkými, no jeho vplyv sa preceňuje
  3. Stíhaný košický podnikateľ rozpredáva vozový park cez inzertný portál
  4. Čia kauza je Gorila? (píše Ivan Mikloš)
  5. Lučanský rozpustil vyšetrovací tím vraždy novinára Kuciaka
  6. Košickí vzbúrenci v Smere končia. Nechcú byť s Ficom a korupčníkmi
  7. Zvláštny príbeh Bašternákovej vily na Slavíne: Kočner, Počiatek i sudkyne z Threemy
  8. Prokurátor podal obžalobu na Kočnera v prípade Kuciakovej vraždy
  9. Kiska odmietol trojkoalíciu s PS/Spolu, chce diskusiu o veľkej koalícii
  10. Prepaľuje telo, voda nepomáha. Pribúdajú dôkazy, že Turci v Sýrii používajú biely fosfor

  1. Robert Fico - krstný otec Gorily aj mafie
  2. Lipšic vyzval na zverejnenie nahrávky z rokovania vlády o odvolávaní Bubeníkovej
  3. Tomáš V. viní starostu Rače z krádeží a úplatkov
  4. Sudca Lindtner priznal kontakty s Kočnerom, kolegovia ho vyzvali na odstúpenie
  5. Smer naleje Našim ľuďom do alobalu 40 miliónov: Baníkov nevyplatia majitelia ale štát
  6. Generálny prokurátor Trnka si nahrával návštevy na prokuratúre
  7. Súdnej moci šéfoval cez mobil Kočner: Neposielaj toho toľko, krotil Kočner Sklenku
  8. Súd odmietol žalobu na známeho zápasníka, ktorý zrazil ženu
  9. Martin Hanus: Rozhodnutie Kisku je zlou správou pre Hlinu
  10. Glváč sa toxicitou vymyká aj v rámci Smeru: Komunikoval aj s Kočnerom aj so Zsuzsovou

Už ste čítali?