Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čo by malo Ministerstvo dopravy spraviť? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ach jaj ta naša politika je v......
http://www.picuscapital.sk
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Toto je len také

zhrnutie dnešnej situácie. Návrh neponúka/nevidí ani krok dopredu v technológii. Nerieši kombináciu cestujúcich z aplikácie a bez aplikácie, kombináciu ich platieb spolu a jednotlivo.
Ďalší zádrheľ vidím hneď v pojme "daňový doklad".
O chvíľu platí GDPR a v ňom právo na zabudnutie, tvoj návrh nedáva ani náznak paragrafu ako daňováci dopátrajú platcu daní, keď si šofér účet zruší. Nie je nič jednoduchšie ako každý deň si vytvoriť nové konto... O zdieľaní auta viacerými šoférmi počas jázd/jazdy neuvažuješ tiež.
Môj návrh je, že ak si problematiku elektronickej ekonomiky má riešiť štát jednotlivo, najlepšie je neriešiť ju vôbec a keď tak vôbec nie po oblastiach. čím sa líšia elektronicky zarobené peniaze v aute od elektronicky zarobenými peniazmi v stávke, v burze, v holičstve, v ticketportali a pod...?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Drahovský,

aj v iných mestách, či štátoch sa diskutuje, diskutovalo o tom, ako naložiť s aplikáciou UBER. Napokon všade to skončilo, či skončí tak, že preprava osôb s aplikáciou UBER sa zastaví, rovno zakáže, alebo vodič Uberu, aj samotný UBER musia veci zosúladiť s aktuálne platnými zákonmi danej krajiny.

Vy ste evidentným fanúšikom tejto aplikácie, tak Vás iste poteším, že môj názor je taký, že táto a jej podobné aplikácie majú svoju budúcnosť a časom iste v plnej miere nahradia dispečerky v taxislužbách, ale aj taxametre vo vozidlách.

Prvotným problémom činnosti UBER v tejto oblasti bolo to, že hlásali to, že aplikácia je o zdielanej ekonomike.
Teda ja mám auto pre päť osôb, ale cestujem v ňom sám. tak tie zvyšné štyri miesta cez UBER ponúknem niekomu inému, kto má rovnakú, či podobnú cestu ako ja, ale nemá auto. A UBER vyráta aj nejaký rozumný poplatok za to, že tomu ad hoc spolucestujúcemu som pomohol s cestovaním tak, že som mu umožnil pristúpiť do môjho auta. Lenže oni hlásali to, že aplikácia nie o podnikaní, ale o tom, aby cez takéto spoločné prepravy sa v uliciach mesta pohybovalo menej áut.
Neviem, ako teraz, ale socialistický občiansky zákonník poznal a toleroval takúto nepodnikateľskú činnosť, volala sa občianska výpomoc. Mohol som to robiť úplne bezplatne, alebo iba za oprávnené náklady, v prípade auta teda za cenu spáleného benzínu, prípadne cez bartel, že ten môj cestujúci mi zas bezplatne vymaľuje izbu.

V reálnej praxi ale UBER prevádzkoval od prvých momentov svojej činnosti taxislužbu, akurát zákazky dohadzoval počítač, nie dispečerka. A tu organizovaní vodiči a ich autá nespĺňali zákonom požadované náležitosti, lebo hoc celý deň boli v uliciach, navonok sa tvárili tak, že oni nepodnikajú, akurát nejakej osobe ponúkli voľné miesto vo svojom aute, lebo náhodou majú rovnakú cestu.
Je zarážajúce, že veľká spoločnosť takto nezákonne podnikala. Prečo to asi robila? Môj názor je ten, že takto bez rizika mohli vyvíjať, testovať, zdokonaľovať svoj elektronický dispečing. Ak sa aj vlúdila nejaká chybička, tak cestujúci asi mal podstatne menšie možnosti na náhradu škody, než keby o sebe tvrdili to, že sú regulárnou taxislužbou.

Aktuálne mnohé štáty menia, či budú meniť zákony tak, aby tieto elektronické dispečingy boli legálne a vyhovovali požiadavkám a potrebám daňovej evidencie a kontrole, a aj úrady regulujúce a kontrolujúce podnikanie, či fungovanie dopravy ako takej mali prehľad o všetkých vodičoch taxislužieb, bez ohľadu na to, či majú počítačom riadený dispečing, alebo klasický so živou silou.

Uvítal som to, že aj Vy meníte svoj názor a napokon spejete k tomu, že aj vodič UBER vykonáva taxislužbu, tak musí mať rovnaké práva a povinnosti, ako "klasický" taxikár. Alebo je tu aj druhá cesta, dajme aj "klasickým" taxikárom tú istú voľnosť, akú mali vodiči UBER-u v absolútnych začiatkoch v podstate čierneho podnikania.

Teda konečne ste dospeli tomu, že aj UBER je taxislužbou, teda okrem práv majú aj povinnosti a musia byť označení a kontrolovateľní.

Ale pán Drahovský opäť ma šokujete. Mám v žalúdku tú vami navrhovanú generálnu licenciu pre taxi aplikácie. Čo to má znamenať? Ja v tom opäť vidím rovných a rovnejších. Tí rovnejší budú vo výhode, lebo majú menej povinností, sú neoznačení, teda imúnni voči náhodným kontrolám úradov, čo je chybné.
Alebo som taxikár, potom ja aj moje auto vo všetkom vyhovujú zákonom. Ak mi to nevyhovuje, tak sedím doma na zadku a nepodnikám v tejto oblasti, proste niet o čom.

Viete, ja poznám mnoho osôb, ktoré podnikajú popri zamestnaní ako taxikári a fungujú, tak im nedávajte výhody na úkor iných!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"že aj vodič UBER vykonáva taxislužbu, tak musí mať rovnaké práva a povinnosti, ako "klasický" taxikár."

To je v podstate pravda, ale rozdiel je v tom, ako s tým naložiť. Lebo povinnosti taxikárov nespadli z neba, ale ich vytvorila štátna moc (v lepšom prípade) v snahe zabrániť rôznym excesom, ale aj tak to nefunguje a chrapúnski obtlstlí teplákoví taxikári sú známi skoro každému. Preto by to malo viesť k odstraňovaniu povinností, minimálne tam, kde príslušná technológia dosahuje cieľ regulácie úplne iným, a veľmi často aj lepším, spôsobom, než je predpísaný...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán b.pityo

Suhlasim napriklad s týmto: "dajme aj klasickým taxikárom tú istú voľnosť, akú mali vodiči UBER-u".
Napríklad: aby taxikar dopredu oznamil cenu za jazdu do cielovej stanice, aby si zakazník mohol zobrati iný taxik, ak sa mu cena nebude pozdavať.
Myslíte, že by taxikári čakajúci na stanovišti pred zelezničnou stanicou s takýmto niečím súhlasili?
.
Otázka 2: Taxify Vám nevadí, len Uber bol problém?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Drahovský,

UBER je taxikárska spoločnosť, ktorá ale neprevádzkuje klasický dispečing živou silou, ale robí to pomocou výpočtovej techniky. A preto ja osobne nevidím jediný dôvod na to, aby vodiči (či ich vozidlá) jazdiace vo farbách UBER cez nejaké Vaše výnimky nemali spĺňať zákonom vyžadované náležitosti a povinnosti pre túto činnosť.

Napríklad ja ako zákazník prečo by som si mal sadať iba preto do vozidla UBER s vodičom bez psychotestov, aby tento ušetril na svojom podnikaní? V rovnakom podnikaní majú mať všetci rovnaké povinnosti, Ak "klasický" taxikár musí investovať do psychotestov, tak prečo by mal mať vodič UBER z toho výnimku?

Ak "klasický" taxikár musí mať povinné označenie vozidla, aby bol pre každú kontrolu viditeľný a podľa potreby aj kontrolovaný, tak prečo dávate právo pre vodiča Uber maskovať sa pred možnou kontrolou?

A ak ja ako zákazník sa rozhodnem pre taxík UBER, tak prečo by tento taxík podľa Vášho návrhu nemal mať právo jazdy v Bus-pruhu, ak to "klasická" konkurencia dovolené má. Tu UBER znevýhodňujete, ako aj jej zákazníkov.
Presnejšie, pri voľbe služieb UBER to podľa Vašich predstáv bude pre zákazníka lotéria, že aký vodič tam bude, s licenciou taxikára, alebo bez tej licencie, Teda ak sa bude realizovať jazda vo špičke, tak na rovnakej trase rýchlosť postupu dvoch rôznych vozidiel UBER bude poriadne rozdielna v závislosti od toho, či ten-ktorý vodič má, alebo nemá taxikársku licenciu.
Ja som zástancom rovnosti šancí, takto ale v rámci firmy UBER budú dva typy vodičov, teda ich šance nebudú rovnaké, a budem na tom škodovať aj ja ako zákazník.

A prečo iba ten privyrábajúci vodič UBER bez taxikárskej licencie má mať celoslovenskú licenciu, alebo ak to požadujete pre všetkých vodičov/taxikárov UBER, tak prečo iba oni majú mať takúto licenciu? Vodiči ostatných "klasických" taxislužieb prečo majú byť od macochy a bez možnosti odskočiť si z Popradu zajazdiť pár dní v Bratislave?

Ja to vidím tak, že tieto nové počítačové aplikácie sú o taxikárskej budúcnosti. Je iba otázkou času, kedy ich začnú využívať aj iné spoločnosti, či kedy prejdú aj terajší "klasický" taxikári pod elektronický dispečing UBER, HOPIN, či iné.
Zákon o taxislužbách má reagovať na technický pokrok a uznávať a regulovať elektronické, aj taxamerové účtovanie jázd, ale vodiči a ich autá majú mať v rámci rovnosti šancí rovnaké povinnosti, ako aj práva.

Inak takéto požiadavky boli aj v jednej mediálnej diskusii v ČR, odborníci sa jednoznačne postavili aj za elektronické systémy UBER, ale odmietli akékoľvek výhody vodičom. Alebo ak úľavy z podnikania, tak tie isté úľavy má mať aj "klasický" taxikár. Inak nebude rovnosť šancí v podnikaní.

Mne aplikácia UBER, či iné podobné nikdy nevadili, vadili mi čiernoty a chytráčenia, ktoré boli prítomné po príchode UBER k nám, či kdekoľvek inde vo svete. Škodili poctivým, aj nepoctivým taxikárom, a unikali aj dane. Možno táto vláda nehospodári v prospech občanov SR, a rozkrádajú SR, ale na to máme reagovať inak, a nie tak, že budeme tolerovať daňové úniky taxikárov, či už klasických, ale tých z UBER-u.

Taxikári "dreváci, či drevári" pred Hlavnou stanicou v Bratislave majú všeobecne známu zlú povesť Je na úradných kontrolách, ale aj na občanoch, aby na nich na čele s Vami, známym blogerom na dopravnú tematiku, dávali podnety, aby ich úrady mohli postaviť do laty.
Napr. riešili ste to niekedy, že kto ich po krátkej neprítomnosti vrátil späť na to výhodné miesto a za aký úplatok? Alebo by to bola aj pre Vás (životu) nebezpečná iniciatíva?
Inak ich názor na systém UBER ma nezaujíma, pokiaľ ich konanie je zákonné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vás niekto núti sadnúť si do neoznačeného auta k vodičovi bez psychotestov? Veď choďte smradľavým taxíkom s teplákovým hrubokrkým mastným vodičom so psychotestami. To je vec Vašej voľby! Nik Vám do toho nekafre. A ak zažijete situáciu,kvôli ktorej treba podať reklamáciu, tak podajte, urgujte, čakajte na odpoveď! Vychovávajte ľudí, čo prešli psychotestami! Aj keď ste sa pôvodne iba chceli zviezť dolu do mesta ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vaša otázka je hlúpa, alebo nerozumiete písanému slovu blogera, či mojim slovám. Nateraz platný zákon totiž jednoznačne prikazuje, že taxikár musí mať psychotesty, a musí mať auto označené. Teda niet o čom, ak aj náhodou hneď zajtra opäť začne fungovať UBER, tak aj jeho autá budú označené, a vodiči budú mať psychotesty.

Ale ak prejde Blogerov zlepšovák a objednám si autotaxi UBER, tak až po jeho príchode budem vidieť, kto sedí za volantom. Ak bude auto neoznačené, tak budem vedieť, že za volantom je nejaký človek podnikajúci popri zamestnaní, a že je bez psychotestov. A ak mi vadí, že nikto neskúmal jeho duševný stav, tak ako ho mám poslať preč, a budem platiť aj nejaký stornopoplatok, že meral cestu ku mne a ja ho pošlem preč?

Ak by sa uzákonili návrhy Blogera, tak by som pri každej objednávke dostával od UBER-u mačku vo vreci. Raz by som dostal za tú istú cenu psyhotestami prevereného vodiča v označenom, teda aj pre úrady viditeľnom a kontrolovateľnom aute, ktorý by mal prístup aj do buspruhov, Inokedy by som dostal neprevereného vodiča, zamaskovaného v neoznačenom aute, s ktorým by cesta trvala raz toľko, lebo by nemal možnosť vstúpiť do buspruhov. A ja ako zákazník mačku vo vreci nechcem ani od UBER-u...

A ak by prešiel blogerov zlepšovák na taxikárov dvojakej kvality v jednej spoločnosti, tak bude zaujímavé sledovať to, ako budú na seba zazerať v rámci firmy, ak jeden bude mať viac povinnosti a tak aj väčšie výdavky ako ten druhý...

Nepoužívam denno denne taxíky, ale ešte som necestoval vo smradľavom taxíku a aj jednanie vodičov vždy bolo normálne. A nepočul som na nich sťažnosti ani od mojich známych, ktorí taxíkmi cestujú častejšie ako ja.
Mám dokonca aj známych a bývalých kolegov, ktorí v minulosti, či aj teraz taxikárčia, a iste nerobia hanbu tomuto remeslu.

Ja ale v každom prípade volím jednotný, vypočítateľný štandard, nie prípadnú UBER mačku vo vreci v podobe taxikárov dvojakej kvality.

S blogerom sme viedli inteligentnú a plodnú debatu, je inteligentný a iste zoberie do úvahy aj moje argumenty, než podá nejaký podnet zákonodarnému zboru. S Vami ale je zbytočné diskutovať, plodná diskusia vyzerá inak. Teda končím diskusiu, dobrú noc...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Keby som bol

Politik a mal by som si vybrat medzi 1000 nezamestnanymi taxikarmi alebo uberovi dat zelenu? Co by som si vybral? Zakazem uber. Treba povedat aj b ze uber rusi pracovne miesta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Majitelia drožiek a furmani by vedeli rozprávať, ako sa cítili, keď sa u nich v mestečku objavil prvý automobil ...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Dušan Koniar: Z dažďa pod odkvap, to všetko vlastnou hlavou 2 739
  2. Erich Mistrík: Ľahostajné mlčanie vysokoškolských učiteľov 2 050
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (16. - 22.11.1918) 612
  4. INEKO: Pozrite si vylepšené rebríčky základných a stredných škôl 530
  5. Martin Droppa: Prehrabávať sa v odpadkoch 480
  6. Miroslav Sopko: Štátne a súkromné deti 427
  7. INEKO: Pozrite si najnovšie poradie základných a stredných škôl 384
  8. Stanislav Martinčko: Začalo to vrece zemiakov. 353
  9. Martin Šuraba: Odkaz stredoškolskej literatúry 330
  10. Jana Žilková: Moje dva svety 281

  1. Pán Marrákeša
  2. Smer vytláča Lajčáka z politiky
  3. V Pompejach objavili erotickú fresku. Ukazuje styk labute so ženou
  4. Lajčák hrozí demisiou, ak sa Slovensko nepridá k paktu o migrácii
  5. Okolo protestov sa objavujú spravodajské hry
  6. Jediné zviera na svete má výkaly v tvare kocky. Vedci zistili prečo
  7. Miliardový priemyselný park pri Košiciach bude, aj bez BMW
  8. Weiss ťažko znášal, že nehral. Natruc opustil striedačku
  9. Paulína Fialková reaguje. Spor začalo prepustenie známych trénerov
  10. Chceli sme hovoriť s Vaľovou, poslala na nás políciu

  1. B.Kačáni: Čo sa teda pokazilo?
  2. Odborník na písanie prác: Dankova práca nemala prejsť. Mám pochybnosti, či bol na rigoróznej skúške
  3. S Dankom by mal odísť aj Matovič: Diplomovka Mgr. Matoviča sa podobá na inú prácu
  4. Peter Zajac: Kto je Pellegrini
  5. Policajný prezident Lučanský: Riaditeľ NAKA Hraško ma klamal
  6. Dankova politická budúcnosť? Bude zaujímavé sledovať, či si vie aspoň demisiu napísať sám
  7. Podporu pre Mikloška vyjadrili Mojžiš, Palko, Zajac, Gál, Krónerová, Janovic, Šeliga
  8. Ako sme prehrali boj s globálnym otepľovaním
  9. Shooty: Spoľahlivý koaličný partner Bugár
  10. McConnell: Je to Macron, nie nacionalisti, kto uviazol v 30. rokoch minulého storočia

Už ste čítali?