Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zákon, ktorý poteší všetkých motoristov. ŠPZ by mohli byť vaše. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dobry napad. Ak by niekto v diskusii chcel mudrovat ako sa to neda, tak:
- v Cechach si mozu ponechat na aute povodnu SPZ, ak ju nechcu menit
- v Spanielsku znacka putuje s autom, a to aj pred 20-imi rokmi, ked mali okresy a majitel moze vymenit za novu, ak chce
- v Belgicku znacka je v majetku vlastnika auta
.
To len u nas sme ako barani dovolili statu robit na nas uradnicke zlomyselnosti, ako napr. povinna vymena znaciek v 2003-om roku a vyradenie z premavky, ak sa to neurobilo (hlavne mopedy a motocykle do 50ccm, ktore nemali klasicke znacky, iba take "malovane"). Akysi snazivy uradnik vtedy zacitil akutnu potrebu urobit poriadok v evidencii aut a vyradit tie, ktorych majitel znacku nevymenil.
.
Co je toto za stat, ze si chce/potrebuje urobit nejaky imaginarny poriadok a nanuti desattisice ludi absolvovat zbytocne byrokraticke ukony.
.
Mimochodom poriadok - podla policajtov sa znacky pre auta, motorky a traktory lisili natolko, ze mohli pridelit to iste cislo autu aj motorke/traktoru. Cie vedla seba mohli kludne stat Skodovka MT-001AA a tiez traktor MT-001AA a podla policajtov to bolo OK, ved je to uplne ine auto. Pche, a ze poriadok...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Preco objavovat Ameriku ? Najprv treba zrusit na SPZ-kach okresy tak ako to je v Anglicku.Takto SPZ-ka prinalezi autu a pri predaji vzdy ostava na aute.
Tie okresy je pozostatok bolsevizmu aby bola lepsia vizualna kontrola dopravnych prostriedkov prislusnikmi VB. Osobne auto zo vzdialeneho okresu bolo podozrive.
V Anglicku su este dalej lebo na V5C( zlepsena obdoba nasho technickeho preukazu) je cast na odtrhnutie pre pripad predaja a ta sa po vyplneni da kupujucemu co mu sluzi ako "docasny technicky preukaz".Zbytok V5C posle predavajuci postou s vyplnenymi udajmi kupujuceho na DVLA.O par tyzdnov dostane kupujuci postou novy V5C-"technicky" uz na svoje meno.Tym cely predaj-kupa skoncil.Netreba cakat fronty, vsetko prebehne len medzi predavajucim a kupujucim.
Podobne je to pri zruseni auta,pri predaji do zahranicia ci pri kupe noveho auta.Na V5C je na to prislusna cast ktora sa po vyplneni odtrhne.
Ale pre zaciatok by stacilo len zrusit okresy na SPZ-kach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano

suhlasim do bodky. takto to treba okopirovat aj k nam a neni problem. tiez som zil v anglicku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dobrý nápad,

Dobrý nápad, ale nebudem nám klesať národný duch? Dosť mi to práve na českých značkách chýba, že neviem, odkiaľ kto je, či to je pražák alebo severan...či brňák..Niekto mi to aj vysvetľoval, že podľa kraja je číslo, ale aj tak už neviem. Tú skratku MB nič nenahradí, to bola Mladá Boleslav a keď sa objavila ZA, bola to Žilina. Ale to s tým podozrením, aha, čo tu ten robí a podáme si Ťa?! Mohli tak policajti VB, veru rozmýšľať za čias komunizmu, či čo to tu bolo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dobry napad, az na tie oblasti

vo Svajciarsku to tak funguje, cislo „patri““ majitelovi auta. Ovsem musi sa zhodovat s bydliskom. Je tu 26 kantonov a podla kantonu kde majitel zije ma aj pridelene tabulky. Ak sa odstahuje mu ich vymenia. Cele to spociva v daniach - za tabulky na auto sa plati rocny poplatok, vybera to kazdy kanton ako aj dane. Kde su dane vyssie, su aj tabulky na auto drahsie, neda sa svindlovat, kde sa odvadzaju dane tam aj auto prislucha
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hm,

celú evidenciu motorových vozidiel by som polícii zobral a dal do správy STK-áčkam. Majú na to priestory, odborníkov, len by sa trocha navýšila administratíva, nepotrebujeme premúdrelých arogantných policajtov. Táto služba je aj tak platená a súkromní prevádzkovatelia by sa určite inak chovali k zákazníkom, ako títo zelení pajáci, tak isto, ako vydávanie vodičských preukazov. Dovolím si tvrdiť, že určite by táto potrebná služba inak fungovala. To isté by mali urobiť aj s OP, ktoré by mali mať v kompetencii matriky a polícia by mala zabezpečovať bezpečnosť poriadok a ochranu obyvateľstva...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pár poznámok:

1.)
V Európe, aj inde vo svete vždy boli, či sú štáty, kde pomocou ŠPZ sa dá zistiť to, že kde je to auto aktuálne zaregistrované. Môže to byť na základe nejakých okresov, krajov, veľkých miest, a pod. Tento systém umožňuje rýchlu vizuálnu kontrolu aj laikom, napríklad v prípadoch rôznych parkovacích politík, ak sú tam ustanovenia, že miestnych uprednostníme, a tých zlých z iných okresov z nejakej lokality vytlačíme.
Ale aj v prípadoch pátrania majú istú výhodu ŠPZ s označovaním okresov, keď sa napríklad vie iba to, že páchateľ uniká na červenom aute Fiat s bratislavskou ŠPZ.
A za úplne scestné považujem to tvrdenie, že ŠPZ s označením aktuálneho okresného bydliska majiteľa auta bol iba nápad socialistickej polície, aby viac mohla kontrolovať pohyb občanov. Mali to rôzne štáty, aj také, kde nikdy nebola žiadna diktatúra.

2.)
Stále je a bol aj v minulosti prítomný variant, kde ŠPZ trvalo bolo pridelené jednému autu. Tento systém fungoval aj v socialistickom Maďarsku. Tam odborníci podľa kombinácie písmen obsiahnutými v ŠPZ dokázali určiť približný vek auta, lebo vedeli, že ktorá kombinácia písmen kedy bola vydávaná. Sťažovalo to podvody pri predajoch ojazdených áut, kupujúci už pri letmom pohľade na ŠPZ vedel, že auto je staršie, než bolo v inzeráte uvedené, teda ani nemusel rokovať, cestovať za autom do iného okresu, ak rok vydávania danej série ŠPZ a vek auta sa nápadne nehodovali. Bol to prvý signál, že niečo nie je v poriadku. V socíku to význam malo, vtedy modelové rady sa roky predávali bez podstatných zmien, produkty DDR aj 15 rokov sa nemenili.
Maďari inak stále majú ten systém, že konkrétna ŠPZ "naveky" patrí autu. Neviem, či to platí stále, ale u nich v minulosti isté podniky a organizácie na svojich autách mali ŠPZ so stálou kombináciou, tam teoreticky nové autá zdedili ŠPZ z vyradených firemných. Okrem polície a armády iba svoje kombinácie písmen na ŠPZ mali poštári a DP Budapešť.

3.)
Mečiar potreboval rýchlo vymeniť na vozidlách ŠPZ ČSFR na ŠPZ SR z dvoch dôvodov. Za prvé politické preto, aby ľudia čo najskôr zabudli na svoju pôvodnú vlasť ČSFR, a po druhé, aby firma, ktorá protekčne získala monopol na výrobu ŠPZ, mala dostatok zákaziek a tak aj asi HZDS dostatok provízií. Nikde inde vo svete som totiž nezaregistroval povinnú hromadnú výmenu ŠPZ, keď sa menil ich pôvodný dizajn na iný.
Treba si dať pozor na to, aby "boj" s Mečiarovým protežantom skrytá pod snahu šetriť, nevyrobil hlúpy a chaotický zákon!

4.)
Teraz v časoch výpočtovej techniky, keď počítače sú zosieťované, a fungujú on line, je možné meniť spôsoby nových registrácií áut a neskôr aj zmeny majiteľov. Lenže k tomu treba aj konzultácie s nezávislými odborníkmi, ale aj s odborníkmi polície, poisťovní, a iných, aby nevznikol chaos napr. pri exekúciách, dedení a nedostali šancu zločinci, či rôzny podvodníci.

5.)
Autor blogu je laik, inak by nemohol navrhovať to, nech každá slovenská ŠPZ začína písmenom SK. Potom treba mať v ŠPZ priveľa číslic, kto by si ich v strese a v časovej tiesni zapamätal? ŠPZ má byť taká, aby bola dobre čitateľná, po novom aj pre kamerové systémy a aby svedkovia mimoriadnych udalostí si ich rýchlo zapamätali aj v stresových situáciách, alebo aspoň jej niektoré časti.
Ak ŠPZ je v podobe "SK 962716", tak je to pre svedka v strese iste zložitejšie, než "GA 257VS", tam poviem polícii, že to bolo červené osobné auto z Galanty s číslom 257, alebo Galanta VS.

6.)
Ušetrený personál polície do ulíc iste nepôjde hromadne, z časti boli priamo prijatí na túto prácu, ale sú tam aj zo zdravotných dôvodov a prejdú pod nový úrad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

len k tomu parkovaniu

píšeš to tu tak, ako keby hlavným problémom bratislavského parkovania boli vidláci z východu a podľa značiek by ste ich chceli vytlačiť z "mesta" Ale aj tu na východe sú mraky firemných aj štátnych áut (napr. pošta) registrovaných v Bratislave, lebo sídlo organizácie je tam. Ale smrdia, zaberajú miesto tuná. Cestné dane idú síce do jedného koša, ale rozdeľujú sa podľa počtu registrovaných áut.
Mne sa páčil anglický systém, nájdi si alebo kúp voľnú značku ako sa ti páči a zaregistruj si ju. Potom je tvoja a prekladaj si ju z vozidla na vozidlo ako chceš.
V USA som Forda zaregistroval na miestnom úrade, mohol som si vybrať z hromady značiek, akú som chcel a po roku a predaji mi značka ostala ako suvenír, však som za ňu zaplatil. Vycepovaný našou byrokraciou som ju chcel vrátiť, ale to nechápali, však som ju kúpil, tak je moja. A to je v USA 300 mil. áut a zvládajú to, tu sa ideme pokakať z nejakého miliónika.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. SK Service: Pracujete počas sviatkov a ste zamestnanec? Čítajte pozorne... 486
  2. Miroslav Lukáč: Ako poslanec Fico a prezident Zeman prekonali vojvodcu Otta von Bismarcka. 473
  3. Rudolf Pado: Bullshit v podaní Lidla 468
  4. Michal Sivák: Luník IX. - "mestečko" kde ľudia žijú ako kedysi 411
  5. Radovan Bránik: Kauza Butinová - česká a slovenská stopa 372
  6. Martin Ondráš: Podiel slovenských potravín na pulte - skutočná pravda 367
  7. Vladimír Bednár: 10 najčastejších neprávd spojených s vozidlom BOV Vydra 348
  8. Marek Páva: Štát sa chce o bratislavské lesy starať motorovou pílou 298
  9. Jana Hanuliaková: (Ficov) sociálny štát 214
  10. Stanislav Martinčko: Oblečie si aj Slovensko žlté vesty?? 186

Rebríčky článkov


  1. Jakub Zibura: Zabitie Jesseho Jamesa zbabelcom Robertom Fordom
  2. Milan Lacúch: Úvaha o konci sveta!
  3. Paula Beinsteinová: Tieň
  4. Ivan Janíček: Ako skladovať palivové drevo?
  5. Uršula Šilleová: Rozhovory
  6. Milan Koval: Milovníci“ žltého“ moku , na slovíčko.
  7. Jarmila Halgasova: Iné ako slovenské kura nekupujem, i keď aj to ukrajinské musí spĺňať prísne pravidlá EÚ
  8. Richard Malý: Harabin je vlastne Ježiš Kristus
  9. Uršula Šilleová: Ná(vody)
  10. Uršula Šilleová: Jar IV

  1. Smer padol, ale Danko jeho voličov nepritiahol. Ako sa za rok vyvíjali preferencie strán
  2. Smer padol, ale Danko jeho voličov nepritiahol. Ako sa za rok vyvíjali preferencie strán
  3. Ruská agentka sa priznala ku sprisahaniu. Ako Američania sledujú špiónov?
  4. Zlepenec potrebuje lídra
  5. Tréner Rakúska po debakli: Slováci nám ukázalo, ako sa to robí
  6. Chatári po voľbách postupne ovládajú obce pri Domaši
  7. Brusel stopol dotácie pre Agrofert, Babiš sa smeje
  8. Testovali sme hrnček var. MioMat je užitočná pomôcka, no nie pre každého
  9. Bývalý futbalista Trenčína patrí k najdrahším mladíkom na svete
  10. Stopér Sedláček sa stará o nebožtíkov, šéfuje futbalovej kabíne

  1. Eurofondový škandál pokračuje: Lubyová sa vyhovára a hádže vinu na iných
  2. Porovnanie platov poslancov s inými profesiami
  3. Rusofili v politike znižujú našu bezpečnosť a sú odmeňovaní najvyššími postami
  4. Karol Galek (SaS): Vládny návrh ukončenia doby uhoľnej nie je kompilát, ale opajcát
  5. OKS podporuje Františka Mikloška: Koho podporuje KDH?
  6. Kandidát na prezidenta Mistrík mal lukratívne trafiky v Slovenských elektrárňach
  7. Ján Kubiš – kandidát Smeru v zálohe
  8. Prezidentská diskusia: Mikloško, Krajniak, Čaputová,
  9. Jak Češi dobyli Slovensko: Nový stát vznikl pomocí několika podrazů
  10. Ex-ex-Drucker rozvrátil financovanie liekovej politiky - Kaľavská pokračuje v tomto rozvrate za 135

Už ste čítali?