Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zákon, ktorý poteší všetkých motoristov. ŠPZ by mohli byť vaše. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dobry napad. Ak by niekto v diskusii chcel mudrovat ako sa to neda, tak:
- v Cechach si mozu ponechat na aute povodnu SPZ, ak ju nechcu menit
- v Spanielsku znacka putuje s autom, a to aj pred 20-imi rokmi, ked mali okresy a majitel moze vymenit za novu, ak chce
- v Belgicku znacka je v majetku vlastnika auta
.
To len u nas sme ako barani dovolili statu robit na nas uradnicke zlomyselnosti, ako napr. povinna vymena znaciek v 2003-om roku a vyradenie z premavky, ak sa to neurobilo (hlavne mopedy a motocykle do 50ccm, ktore nemali klasicke znacky, iba take "malovane"). Akysi snazivy uradnik vtedy zacitil akutnu potrebu urobit poriadok v evidencii aut a vyradit tie, ktorych majitel znacku nevymenil.
.
Co je toto za stat, ze si chce/potrebuje urobit nejaky imaginarny poriadok a nanuti desattisice ludi absolvovat zbytocne byrokraticke ukony.
.
Mimochodom poriadok - podla policajtov sa znacky pre auta, motorky a traktory lisili natolko, ze mohli pridelit to iste cislo autu aj motorke/traktoru. Cie vedla seba mohli kludne stat Skodovka MT-001AA a tiez traktor MT-001AA a podla policajtov to bolo OK, ved je to uplne ine auto. Pche, a ze poriadok...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Preco objavovat Ameriku ? Najprv treba zrusit na SPZ-kach okresy tak ako to je v Anglicku.Takto SPZ-ka prinalezi autu a pri predaji vzdy ostava na aute.
Tie okresy je pozostatok bolsevizmu aby bola lepsia vizualna kontrola dopravnych prostriedkov prislusnikmi VB. Osobne auto zo vzdialeneho okresu bolo podozrive.
V Anglicku su este dalej lebo na V5C( zlepsena obdoba nasho technickeho preukazu) je cast na odtrhnutie pre pripad predaja a ta sa po vyplneni da kupujucemu co mu sluzi ako "docasny technicky preukaz".Zbytok V5C posle predavajuci postou s vyplnenymi udajmi kupujuceho na DVLA.O par tyzdnov dostane kupujuci postou novy V5C-"technicky" uz na svoje meno.Tym cely predaj-kupa skoncil.Netreba cakat fronty, vsetko prebehne len medzi predavajucim a kupujucim.
Podobne je to pri zruseni auta,pri predaji do zahranicia ci pri kupe noveho auta.Na V5C je na to prislusna cast ktora sa po vyplneni odtrhne.
Ale pre zaciatok by stacilo len zrusit okresy na SPZ-kach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano

suhlasim do bodky. takto to treba okopirovat aj k nam a neni problem. tiez som zil v anglicku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dobrý nápad,

Dobrý nápad, ale nebudem nám klesať národný duch? Dosť mi to práve na českých značkách chýba, že neviem, odkiaľ kto je, či to je pražák alebo severan...či brňák..Niekto mi to aj vysvetľoval, že podľa kraja je číslo, ale aj tak už neviem. Tú skratku MB nič nenahradí, to bola Mladá Boleslav a keď sa objavila ZA, bola to Žilina. Ale to s tým podozrením, aha, čo tu ten robí a podáme si Ťa?! Mohli tak policajti VB, veru rozmýšľať za čias komunizmu, či čo to tu bolo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dobry napad, az na tie oblasti

vo Svajciarsku to tak funguje, cislo „patri““ majitelovi auta. Ovsem musi sa zhodovat s bydliskom. Je tu 26 kantonov a podla kantonu kde majitel zije ma aj pridelene tabulky. Ak sa odstahuje mu ich vymenia. Cele to spociva v daniach - za tabulky na auto sa plati rocny poplatok, vybera to kazdy kanton ako aj dane. Kde su dane vyssie, su aj tabulky na auto drahsie, neda sa svindlovat, kde sa odvadzaju dane tam aj auto prislucha
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hm,

celú evidenciu motorových vozidiel by som polícii zobral a dal do správy STK-áčkam. Majú na to priestory, odborníkov, len by sa trocha navýšila administratíva, nepotrebujeme premúdrelých arogantných policajtov. Táto služba je aj tak platená a súkromní prevádzkovatelia by sa určite inak chovali k zákazníkom, ako títo zelení pajáci, tak isto, ako vydávanie vodičských preukazov. Dovolím si tvrdiť, že určite by táto potrebná služba inak fungovala. To isté by mali urobiť aj s OP, ktoré by mali mať v kompetencii matriky a polícia by mala zabezpečovať bezpečnosť poriadok a ochranu obyvateľstva...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pár poznámok:

1.)
V Európe, aj inde vo svete vždy boli, či sú štáty, kde pomocou ŠPZ sa dá zistiť to, že kde je to auto aktuálne zaregistrované. Môže to byť na základe nejakých okresov, krajov, veľkých miest, a pod. Tento systém umožňuje rýchlu vizuálnu kontrolu aj laikom, napríklad v prípadoch rôznych parkovacích politík, ak sú tam ustanovenia, že miestnych uprednostníme, a tých zlých z iných okresov z nejakej lokality vytlačíme.
Ale aj v prípadoch pátrania majú istú výhodu ŠPZ s označovaním okresov, keď sa napríklad vie iba to, že páchateľ uniká na červenom aute Fiat s bratislavskou ŠPZ.
A za úplne scestné považujem to tvrdenie, že ŠPZ s označením aktuálneho okresného bydliska majiteľa auta bol iba nápad socialistickej polície, aby viac mohla kontrolovať pohyb občanov. Mali to rôzne štáty, aj také, kde nikdy nebola žiadna diktatúra.

2.)
Stále je a bol aj v minulosti prítomný variant, kde ŠPZ trvalo bolo pridelené jednému autu. Tento systém fungoval aj v socialistickom Maďarsku. Tam odborníci podľa kombinácie písmen obsiahnutými v ŠPZ dokázali určiť približný vek auta, lebo vedeli, že ktorá kombinácia písmen kedy bola vydávaná. Sťažovalo to podvody pri predajoch ojazdených áut, kupujúci už pri letmom pohľade na ŠPZ vedel, že auto je staršie, než bolo v inzeráte uvedené, teda ani nemusel rokovať, cestovať za autom do iného okresu, ak rok vydávania danej série ŠPZ a vek auta sa nápadne nehodovali. Bol to prvý signál, že niečo nie je v poriadku. V socíku to význam malo, vtedy modelové rady sa roky predávali bez podstatných zmien, produkty DDR aj 15 rokov sa nemenili.
Maďari inak stále majú ten systém, že konkrétna ŠPZ "naveky" patrí autu. Neviem, či to platí stále, ale u nich v minulosti isté podniky a organizácie na svojich autách mali ŠPZ so stálou kombináciou, tam teoreticky nové autá zdedili ŠPZ z vyradených firemných. Okrem polície a armády iba svoje kombinácie písmen na ŠPZ mali poštári a DP Budapešť.

3.)
Mečiar potreboval rýchlo vymeniť na vozidlách ŠPZ ČSFR na ŠPZ SR z dvoch dôvodov. Za prvé politické preto, aby ľudia čo najskôr zabudli na svoju pôvodnú vlasť ČSFR, a po druhé, aby firma, ktorá protekčne získala monopol na výrobu ŠPZ, mala dostatok zákaziek a tak aj asi HZDS dostatok provízií. Nikde inde vo svete som totiž nezaregistroval povinnú hromadnú výmenu ŠPZ, keď sa menil ich pôvodný dizajn na iný.
Treba si dať pozor na to, aby "boj" s Mečiarovým protežantom skrytá pod snahu šetriť, nevyrobil hlúpy a chaotický zákon!

4.)
Teraz v časoch výpočtovej techniky, keď počítače sú zosieťované, a fungujú on line, je možné meniť spôsoby nových registrácií áut a neskôr aj zmeny majiteľov. Lenže k tomu treba aj konzultácie s nezávislými odborníkmi, ale aj s odborníkmi polície, poisťovní, a iných, aby nevznikol chaos napr. pri exekúciách, dedení a nedostali šancu zločinci, či rôzny podvodníci.

5.)
Autor blogu je laik, inak by nemohol navrhovať to, nech každá slovenská ŠPZ začína písmenom SK. Potom treba mať v ŠPZ priveľa číslic, kto by si ich v strese a v časovej tiesni zapamätal? ŠPZ má byť taká, aby bola dobre čitateľná, po novom aj pre kamerové systémy a aby svedkovia mimoriadnych udalostí si ich rýchlo zapamätali aj v stresových situáciách, alebo aspoň jej niektoré časti.
Ak ŠPZ je v podobe "SK 962716", tak je to pre svedka v strese iste zložitejšie, než "GA 257VS", tam poviem polícii, že to bolo červené osobné auto z Galanty s číslom 257, alebo Galanta VS.

6.)
Ušetrený personál polície do ulíc iste nepôjde hromadne, z časti boli priamo prijatí na túto prácu, ale sú tam aj zo zdravotných dôvodov a prejdú pod nový úrad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

len k tomu parkovaniu

píšeš to tu tak, ako keby hlavným problémom bratislavského parkovania boli vidláci z východu a podľa značiek by ste ich chceli vytlačiť z "mesta" Ale aj tu na východe sú mraky firemných aj štátnych áut (napr. pošta) registrovaných v Bratislave, lebo sídlo organizácie je tam. Ale smrdia, zaberajú miesto tuná. Cestné dane idú síce do jedného koša, ale rozdeľujú sa podľa počtu registrovaných áut.
Mne sa páčil anglický systém, nájdi si alebo kúp voľnú značku ako sa ti páči a zaregistruj si ju. Potom je tvoja a prekladaj si ju z vozidla na vozidlo ako chceš.
V USA som Forda zaregistroval na miestnom úrade, mohol som si vybrať z hromady značiek, akú som chcel a po roku a predaji mi značka ostala ako suvenír, však som za ňu zaplatil. Vycepovaný našou byrokraciou som ju chcel vrátiť, ale to nechápali, však som ju kúpil, tak je moja. A to je v USA 300 mil. áut a zvládajú to, tu sa ideme pokakať z nejakého miliónika.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Václav Mika: Obnovenie mestskej záchytky je nevyhnutnosť 1 330
  2. Transparency International Slovensko: Bratislava – hlavné mesto svojvoľného zadávania zákaziek 1 150
  3. Leonard Malacký: Jahňací štít uprostred babieho leta 1 027
  4. Libuša Removčíková: Pôjdem prvou triedou, bude to komfortnejšie - pravda alebo mýtus? 328
  5. David Vlk: Co se to s těma ženskýma dneska děje? 326
  6. Filip Pastorek: Poisťovňa UNIQA vytvára obrovskú neistotu 280
  7. Dominika Paučová: Nesmieš zatvárať oči, týka sa to aj teba 272
  8. Zuzana Komendová: Oči storočného chlapčeka. 269
  9. Michal Uherčík: 5 miliónov v Martine na cesty nepôjde. 259
  10. Mirka Gúčiková: Straty a nálezy dva 255

Rebríčky článkov


  1. Roland Ondrus: Polícia v úlohe pajáca
  2. Eva Šnircová: Aká je vaša „práca snov“ a prečo je to dôležité vedieť?
  3. Petra Ratajová: Ochrana detí v Anglicku – prípad slovenských občanov
  4. Ľubica Dandášová: Ľudská podlosť a bezohľadnosť.
  5. Dominik Parajka: Volkswagen XL1 – mimozemšťan, ktorý sa reálne vyrábal
  6. Lórant Kulík: Fotokronika s článkami: Zo života numizmatickej spoločnosti v Košiciach (2011-2013)
  7. Adrián Hanzlíček: Môj prvý príspevok
  8. Ján Popovič: #MeToo: je dôvod aplaudovať?
  9. Milan Lahučký: Kuala Lumpur na 4 noci nestačí
  10. František Cudziš: Politický význam tzv. koncepčnej fyziky

  1. Polícia robí u Kočnera domové prehliadky
  2. Razie o Kočnera môžu odhaliť aj stratené zmenky
  3. Prudký rast cien bytov sa zastavil
  4. Nová kompaktná Škoda už pozná meno. Nebude sa volať Rapid ani Popular
  5. Policajti prehľadávajú domy Mariana Kočnera
  6. Prečo Kozák rezignoval? Možno už nechcel byť súčasťou vojny na zväze
  7. Erik Tomáš presadil návrh na zvýšenie platov duchovných
  8. Putinov kandidát nevyhrá, čo teraz? Radšej rušia voľby
  9. Šéf tímu Trek-Segafredo bol nezvestný, našli ho v rokline
  10. Šéfka rozhlasového spravodajstva RTVS Stano Maťašovská rezignovala

  1. Danko by mal odstúpiť: Dankovi tečie do topánok. Našli sa práce s rovnakým názvom a počtom strán
  2. Univerzita Mateja Bela vyzve Danka, aby zverejnil svoju rigoróznu prácu
  3. Rektor bystrickej univerzity žiada od Danka ukázať rigoróznu prácu a od ľudí podporu jeho výzvy
  4. Fico sa tvári, že obeťami vraždy nie sú Kuciak a Kušnírová, ale on a jeho strana
  5. Pochod v Berlíne zvolal advokát podporujúci ľavicovo-extrémistických zločincov
  6. Ve Washingtonu se bojuje i za Prahu a případ Kavanaugh je jednou z důležitých bitev
  7. Vladimír Dulla: Ján Mrva, kandidát na primátora, bez zverejneného tímu
  8. Hlina s Matovičom idú podraziť voličov KDH: Mikloška a Čaučíka hodia cez palubu
  9. Hlina zaviedol KDH do bludného kruhu: Uvažuje nad iným, než Mikloško a Čaučík
  10. Feministkám to klaplo. Z #MeToo už je továrna na peníze!

Už ste čítali?