Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Motoristi - nevyhadzujme peniaze zbytočne za značky. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zrusit okresy a znacka putuje s autom.Toto vas nenapadlo ?
Takto to funguje uz dlho v Anglicku.
Asi nemate dobrych poradcov.
A to chcete vladnut !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prečo by sa mali rušiť okresy??? anglickému modelu nevadia. Sú u nás vžité a preto ľahko zapamätateľné. O tom kde aktuálny majiteľ býva a platí s tým spojené odvody a poplatky vie predsa centrálny register a ľahko si to overí hocktorý policajt, či automatizovaný kamerový systém.
Ale s tým že bárs aký poslanec si myslí, že objavil koleso a teraz si ho nechá v našom pseudoparlamente patentovať súhlasím. K serióznej práci určite patrí i mať prehľad o tom, ako je tento problém riešený inde a situáciu verejne a otvorene rozanalyzovať. Skôr my to pripadá, že cez víkend sa im niečo prisnije, v pondelok sa tým zaúkoluje asistent a v piatok je poslanecký návrh na stole. Potom sa niet čo čudovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lebo to bude vypadat cudne ked bude mat obyvatel Trebisova SPZ-ku Bratislavy a podobne.Toto zaviedli bolsevici aby mali lahsiu kontrolu obyvatelstva.Ak sa motorista v Kosic dlhsie zdrzoval povedzme v Trnave bol podozrivy a prislusnici VB hned zistovali co tam hlada.
Pozostatky komunizmu ktore prekazaju treba zrusit.
Druhy krok moze byt zavedenie formularov ktore sa poslu na dopravny inspektorat ci elektronicky ako to je po novom v Anglicku.Netreba nikde chodit.Vsetko prebehne medzi predavajucim a kupujucim,dopravny inspektorat iba postou posle novy technicky.Na nom su diely ktore sa daju odtrhnut.Jeden sa pri predaji vyplni na meno kupujuceho a posle sa na dopravny inspektorat.Druhy sluzi pre kupujuceho ako docasny technicky kym posle dopravny inspektorat novy na meno kupujuceho.
Jednoduche, bez zbytocnych komplikacii a straty casu.
Dost policajtov pride o pracu ale tito mozu chytat zlocincov ci robit preentivnu kontrolu lebo Slovaci bez restrikcii jazdia ako blazni a navyse opiti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ďakujem pekne za reakcie. Náš návrh je možno zložitý preto, lebo sú u nás nastavené veci tak ako sú. Teda, že treba ísť fyzicky na dopravný inšpektorát, že sa to nedá riešiť len cez nejaký formulár, respektíve všetko riešiť len elektronicky. Ale na to je treba zmeniť úplne iné zákony, ako ten, ktorý riešime v tejto našej novele. A áno, ak by sme mali tú možnosť, tak by sme sa snažili motoristu čo najviac odbremeniť od „papierovačiek“ tak, ako to je v niektorých iných krajinách. Čo sa týka okresov. Naša predstava je taká, že ak by prešiel náš návrh, tak by sa pokračovalo tým, že by sme sa snažili o zmenu legislatívy tak, aby značky nezačínali na skratky okresov, ako je tomu teraz, teda NR, BA, KE a podobne, ale začínali by napríklad písmenami SK a za nimi by boli len čísla. Značka by tak mohla kľudne byť napríklad SK 12345.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Pavelka,

ŠPZ okrem iného slúži na rýchlu identifikáciu auta, keď napr. vodič auta sa do niečoho zapletie, a potom uniká pred zodpovednosťou. Teda ŠPZ musí mať také vyhotovenie, aby bolo dobre čitateľné pre ľudí, ako aj rôzne samočinné kamerové systémy. Treba vedieť aj to, že svedkovia týchto mimoriadnych udalostí sú v strese, keď sa smažia prečítať a zapamätať ŠPZ "hriešneho" vozidla.

Teda je nutné znaky, teda čísla a písmená v ŠPZ tak zoskupiť, aby svedok si mohol ľahko zapamätať aspoň časť značky a preto značka nemá obsahovať také znaky, ktoré priamo nesúvisia s identifikáciou vozidla, lebo tieto zbytočné znaky tak akurát odpútavajú pozornosť od toho podstatného, lebo to podstatné bude zatienené a malé iba preto, lebo v ŠPZ je zbytočne veľa nepotrebných znakov.

Ak každá ŠPZ vydaná v SR bude mať na začiatku písmená SK, tak je to iba zbytočná informácia, ktorá nijako nepomáha identifikovať dané vozidlo, akurát odpúta pozornosť od toho podstatného.

Zoberme si Váš príklad ŠPZ:
SK 12345.
Šokovaný svedok si z celého zapamätá napr. SK 1...., tu je to ešte dobré, polícia musí preveriť iba 9.999 vozidiel, ktorých ŠPZ sa začína s číslom 1.
Ale pri tejto kombinácii možno mať v SR iba 99.999 vozidiel s počiatočnou kombináciou SK. potom ale treba aj tak iné kombinácie písmen.

Alebo zavedieme kombináciu SK 123456, teda 6 číslic a zároveň budú bežať aj staré varianty s kombináciou 5 číslic. Svedok povie, že videl z ŠPZ iba SK 2....., potom polícia musí preveriť 9.999 áut z variantu s piatimi číslami, a 99.999 áut s variantom ŠPZ so šiestimi číslami, a pritom znak SK ničomu nepomáha, iba odpútava pozornosť od toho, aby svedok si zapamätal viac čísiel.

Zoberme si Váš variant, napr. SK 629875. Znak SK je tam k ničomu, iba bráni sa sústrediť na to podstatné, na čísla. a tie čísla budú menšie, či nahustené, teda horšie čitateľné.

Ak je tam to terajšie, napr. GA 257VS, tak polícii viac pomôže hociktorá časť, ktorú si svedok všimol, napr. ak polícii povie:

-Galanta 257,
-Galanta VS,
-257 VS,
Galanta 25, atď, atď.

Napr. Maďarsko používa kombináciu 3 písmená+3 čísla. A značky sa "doživotne" vydávajú na konkrétne autá, teda nie podľa okresu, či inej adresy, ani nie na osobu.

Iste je ľahšie si zapamätať maďarskú kombináciu bez zbytočných znakov, teda rušivých vplyvov, napr. ACX 263, či jej časti, než vami navrhované nejaké SK 594217, kde SK ničomu neslúži.

Teda k tejto veci treba povolať odborníkov....


Re. na Miro Ivan:
ŠPZ na osobu a nie na auto? A ako sa vyrieši to, že tá značka raz bude na osobnom aute, potom na menšom nákladnom, s inou sadzbou na diaľničný poplatok, či inou sadzbou na nejakú poistku? Teda ak ŠPZ bude majetkom osoby, a môže putovať na rôzne autá, tak nejaké samočinné kontroly pomocou kamier na platenie daní, poistiek a iných poplatkov bude zložité, až nemožné.

Kontrola, (najmä tá laická,) rôznych mestských parkovacích politík bude náročná, lebo teraz sa počíta s tým, že podľa ŠPZ sa rozozná auto, či má nárok na výhodné rezidentské parkovanie. Teda ak u nás odjakživa beží systém ŠPZ podľa okresov, tak pri jej zrušení treba brať ohľad aj na takéto dopady.

A treba skúmať to, či naozaj nám vadí tento systém vydávania ŠPZ, alebo iba to, že niekto má protekčný monopol na výrobu ŠPZ? Monopol sa dá zrušiť aj bez toho, že celý zabehaný systém rozladíme.

Napáda sa v diskusii aj polícia, prečo ona eviduje autá? No a čo? Ak nie ona, tak to opäť bude iba úradník a možno práve ten presunutý z tej polície.

Teda terajší návrh nie je kompetentný, skôr laický a naivný, nerieši celú vec komplexne, a monopol výrobcu vieme aj inak zrušiť....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je pravý opak čo navrhujú oni a nemyslím si že dobrý , to by ju potom mohol prideľovať výrobca a to by bolo najlacnejšie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V Anglicku znacka putuje s autom, az na to, ze standardna nepersonalizovana SPZ vychadza m.i. aj z regionu kde bolo auto prvykrat registrovane.

http://www.google.cz/url?q=htt...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Váš návrh je zložitý a vôbec divný

Jediný pohodlný a ozaj zjednodušujúci je Anglický model, ktorý okrem poslancov netreba vysvetľovať žiadnemu pracujúcemu Slovákovi, dokonca ani Rómovi, ktorý si už čo to v Anglicku odmakal. Ale pre poslancov a nezamestnaných vysvetlím. Značka sa pripevní na auto pri kúpe a auto sa spolu s ňou po x rokoch aj zošrotuje. Pri prepise auta tak netreba nikde chodiť a nič kontrolovať, len poslať príslušný formulár do centrálnej evidencie vozidiel, ktorá potvrdí zmenu majiteľa tak novému, ako i starému vlastníkovi. Akokoľvek budete špekulovať, jednoduchšie sa to urobiť nedá... Či???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dobrý deň, náš návrh sme dali na držiteľa ( nie na auto) z viacerých dôvodov.
1. Ak napríklad auto vyradíte z prevádzky, prichádzate o ŠPZ.
2. Tak isto prichádzate zbytočne o ŠPZ pri tzv "totálke"
3. Niektorí motoristi si kúpia špeciálnu ŠPZ za 330 eur, takto o ňu neprídu, demontujú si ju po predaji vozidla a použijú opäť
4. Ak si kúpite diaľničnú známku, tá je na ŠPZ, teda aj po predaji a kúpy iného vozidla máte tak zaplatenú diaľnicu
Toto sú výhody oproti variantu, keď ŠPZ ide trvale s vozidlom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Čo uvádzate ja hlúposť, lebo:
1. Rovnako, ak umriete, prichádzate o možnosť využívať ďalej Vašu ŠPZ a tak isto ďaľší vlastník vozidla. Vyradené vozidlo má na Slovensku hádam aj cez 30 rokov, to už aj ta ceduľka vybledne.
2. Pri totálke je často totálne zošrotované všetko, často i vodič. Ak by si niekto po takomto totálnom zážitku túžil odšrubovať dokrivenú a možno zakrvavenú ŠPZ a keď sa dostane zo zranení, nechať si tabuľku zrekonštruovať a umiestniť toto svoje "šťastné číslo" na nové auto, bol by blázon.
3. Niektorí motoristi sú naozaj narcisti, ktorí túžia ukázať, že na to majú a Baštrnáka so šrubovákom si neviem predstaviť. V slušnej spoločnosti by takéto úchylnosti nemali byť podporované, potom si niekto zmysli kúpiť i zaujímavejšie rodné číslo alebo šľachtický titul...
4. Diaľničná spoločnosť predáva známku na auto s prideleným evidenčným číslom nie naopak, a nieje ochotná zaviesť ani len technický rok na platnosť ročného poplatku, takže tam je akákoľvek zmena ohľadom prenosu platnosti na iné vozidlo nereálna.

EVIDENČNÉ ČÍSLO VOZIDLA OZNAČUJE VOZIDLO, VODIČ, ČI MAJITEĽ UŽ MAJÚ RODNÉ ČÍSLA. NETREBA TO MIXOVAŤ.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Co je zle na tom ze mam svoje znacky a idu z auta na auto?
Teda, okrem mizernej kvality znaciek z ktorych lezie dolu reflexna folia po par rokoch (Ontario, Kanada)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V Rakusku moze majitel znacky tu svoju SPZ pripevnit aj na svoje druhe auto, ak ho ma. Cize neplati jedno auto - jedna znacka.
Ale moja 1 SPZ na moje maximalne 3 auta na tu istu jednu SPZ.
Napriklad. Novu znacku riesi pri prestahovani.

Som zvedava, ci vyhra lobbing vyrobcu slovenskych espezetiek a podplateni zakonodarcovia alebo rozumny, o.i. zivotne prostredie ako aj penazenky setriaci novy navrh zakona.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kedy

uz len nasi poslanci urobili nieco co nam ludom ulahcilo zivot?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Celé zle.

Prvá a základná vec je oddeliť evidenciu vozidiel od dopravnej polície. Neexistuje žiadny racionálny dôvod pre to, aby vozidlá evidovala polícia, a aby na útvaroch evidencie pracovali stovky mladých, silných policajtov so schopnosťou naťukať do počítača až 3 znaky za minútu a so skvelým výhľadom na výsluhový dôchodok. Toto všetko zvládnu aj úradníci na odboroch dopravy, navyše omnoho rýchlejšie.
Až druhým krokom je zrušiť regionalitu pri označovaní vozidiel. A potom je úplne jedno, či sa bude EČ vydávať na vozidlo, alebo na vodiča. Obidve možnosti sú rovnocenné. Navyše v dnešnej sieťovej dobe by majiteľ nového vozidla vôbec nemal prísť do styku s úradníkom. Všetko sa dá vybaviť od stola v predajni, a vodič by si len odskočil pre nové značky do nejakej zásielkárne. Alebo za doručovací poplatok mu značky prídu do predajne, kde mu ich namontujú.
Vo svete a v Európe existuje mnoho krajín, kde sa možno inšpirovať. Hlavne je potrebné zabezpečiť, aby to bolo čo najjednoduchšie a korupcie prosté.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja som pri kúpe nového auta nikam nechodil, v predajni som podpísal splnomocnenie na registráciu vozidla na polícii a po asi 10 dňoch mi zavolali, že značky majú, prišiel som a namontovali mi ich. Dovtedy som jazdil s dočasnými značkami a potvrdením, že mi boli predajcom pridelené. Pravda, chceli za to nejakú províziu.

Čo sa týka okresov, na začiatok by stačilo zrušiť povinnosť zmeny EČV pri prihlásení do iného okresu. A ďalej vydávať kombinácie písmen a číslic nesúvisiace s okresom, napr. ako v Maďarsku - tri písmená a tri číslice.

Tiež neviem, prečo sa EČV nemôže použiť na iné vozidlo po zošrotovaní, alebo pridelení iného EČV pôvodnému vozidlu (nemyslím fyzicky tabuľky, ale kombináciu písmen a číslic). Veď polícia má aktuálnu evidenciu, na ktoré vozidlo bola daná kombinácia pridelená. Tak by sa umožnilo aj tým, ktorí si zaplatili špeciálnu kombináciu (nech im je dopriata), aby si dali rovnakú na nové auto.

Ja som kupoval predchádzajúce auto z iného okresu, potom som sa presťahoval a nakoniec predal do ďalšieho okresu. Trikrát zbytočná zmena EČV a vynikajúci biznis pre exkluzívneho výrobcu tabuliek.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keď som si kupoval svoje prvé auto v Holandsku, predávajúci išiel so mnou na poštu.Čumel som jak puk.Pani za okienkom mala štós tecničákov, podľa jeho dokladov a môjho pasu naťukala údaje do počítača a za pár sekúnd z tlačiarne vyliezol TP na moje meno.Značka ostala na aute,podali sme si s pánom ruky a išli každý svojou cestou.Celé to trvalo dve minúty.To len na Slovensku je okolo toho pakáreň.
Jednoznačne značku prideliť na auto,tri písmená,štyri čísla, oznamovacia povinnosť voči okresnému úradu do 10-tich dní a čau, vybavené.Žiadna buzerácia od fízlov,obhliadky pri jazdených autách a podobné nezmyselné úkony.Tento štát by už mal prestať buzerovať svojich občanov.
Minule som odmietol policajtovi ukázať bielu kartu,vysvetlil som mu,že to je obchodný vzťah medzi mnou a poisťovňou a jeho je do toho prd.Skákal tri minúty dva metre aj tak ju nedostal,skoro ho drblo od jedu,napokon sadol do Golfa ebol dvermi a zmizol.Ľudia,veď sa už konečne nenecháme zbytočne buzerovať
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Janka Cigániková: Úplatky na bratislavskej neurochirurgii 3 065
  2. Barbora Oráčová: „Bašternákovci“ na stavebnom úrade v Starom Meste 1.0 1 286
  3. Peter Cmorej: Čo pre vás doteraz urobili kandidáti na starostu Petržalky? 1 239
  4. Milan Lahučký: Vitajte v Káthmandu, najprašnejšom meste sveta! 842
  5. Milan Kuruc: Zakážme firmám zakazovať 833
  6. Martin Droppa: Vykrádajú a okrádajú nás! 562
  7. Jozef Drahovský: Analýza: ponechať zimný alebo letný čas? 478
  8. Martin Kugla: Ako spoznať kandidáta oligarchov v Bratislave. Jednoduchý návod 346
  9. Jozef Selep: Na čo nám je križovatka Triblavina? Deti na prípoji na diaľnicu 301
  10. Maroš Chmúrny: Porto - mesto sladkého vína 296

Rebríčky článkov


  1. Martin Gálik: Plán Bratislava: Parkovanie nie je tvoje právo a zápchy sú tvoja vina
  2. Mário Bulla: Psycho 2. časť - Zoznámenie
  3. Maros Andrejcik: Nešťastná
  4. Patrik Mackových: Sme len krok od recesie v Turecku
  5. Mário Bulla: Psycho - 1. časť - predhovor
  6. Lórant Kulík: Fotoreportáž z výstavy : Svetielkujúce rastliny
  7. Karol Martinka: Ing. K. Martinka: Connection between Edita V. and the woman accused of murder of Kuciak
  8. Tomáš Jurkovič: Dobrá mestská polícia nerozdáva iba papuče.
  9. Ľuboš Dobrota: Kde sa vzali Slováci?
  10. František Cudziš: O Vranove nad Topľou, III.

  1. Novým trénerom slovenskej futbalovej reprezentácie sa stane Hapal
  2. Bývalý siskár Tóth polícii priznal, že pre Kočnera sledoval novinárov
  3. Zsuzsová bola aj pri zvláštnej podpisovej akcii, ktorá mohla pomôcť Kočnerovi vstúpiť do politiky
  4. Bývalý redaktor mečiarovskej STV: Bol som ľahkovážny. Neveril som, že takým správam môžu ľudia veriť
  5. Advokát Pala: V slušnej krajine nemajú zmenky čo robiť
  6. Odfotili hranatý ľadovec. Vznikol prirodezene
  7. Rašiho spolužiak mal povolenie na chatku. Postavil luxusnú vilu
  8. Lučanský chváli sponzora Smeru. Blysol sa aj pri Kočnerovi
  9. Historik: V Bratislave môže byť ukrytý poklad, ktorý doteraz nikto neobjavil
  10. Dopredu vedel, čo urobí. Nepamätám si, či som strelil podobný gól, vravel Stoch

  1. Kočner daroval Hatinovej dom na Kolibe v ten istý deň, ako putoval do väzby
  2. Sulík sa pustil do Fica: Patríte do basy!
  3. Bude mať Fico spoločnú stenu s Kočnerom aj v Leopoldove?
  4. Fico zmenil rétoriku o svojej exasistentke: Trošková ma nezaujíma!
  5. František Mikloško: Cenzúra v rozhlase – príprava na 29. výročie Novembra 1989
  6. Andrej Danko, dedič Vasiľa Biľaka
  7. Fico a Kočner ako registrovaní partneri
  8. Kažimír priznal: Dôchodkový strop ide proti udžateľnosti verejných financií
  9. Šikana na školách je veľmi vážny spoločenský problém
  10. Zámok Kunerad je v plameňoch, požiar údajne založili úmyselne - myzilina.sme.sk

Už ste čítali?