Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Motory os. áut: elektro, hybrid, plug-in hybrid (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Dobrý

a poučný príspevok, pán Nesrsta. Dosť som sa dozvedel, je to pekne zosumarizované. A teraz odbočím k jazyku: na Vašej slovenčine prakticky nepoznať, že pochádzate z Moravy (keby ste to sám neuviedli). Iba dve veci mi udreli do očí: nie napomáhať komu-čomu, ale napomáhať koho-čo (väzba s 2. pádom) .A potom nie "naviac", ale navyše. (Ak neverte, pozrite si slovník.) Píšte naďalej veľa!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ďakujem

Takýto kompliment poteší niekedy viacej ako drahý darček.
Samozrejme nie je problém odhaliť, že som chodil do českej školy. Možno preto skôr odhalím čechizmy v slovenských textoch, ako domáci.
Technológia moderných áut na zaujíma čisto teoreticky, sám sa vozím na Favorite model 1989 a udržiavam dve Felície v rodine, teším sa z ich jednoduchosti a nenáročnej a lacnej údržby svojpomocou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Najbeznejsi HEV, Prius a všetko súčasne od Toyoty ma MG1 a MG2, to je aj elektromotor a aj generator.

Prius Prime môže dokonca oba použiť na pohon.


Vyhoda PHEV-prvých X km je zhruba o 60% energetický menej náročných oproti HEV.

Re: Atkinsonov cyklus: Ta recyrkulacia vzduchu vedie k znizeniu NOx.


Plus https://en.m.wikipedia.org/wik...

The Dual VVT-i system adjusts timing on both intake and exhaust camshafts.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

skratky su

BEV battery electric vehicle
FCEV fuel cell electric vehicle
HEV hybrid electric vehicle
PHEV plug in hgbrid electric vehicle

Tu GREET model s vysvetlivkami https://greet.es.anl.gov/resul...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kedy si autor

obstará taký voz o ktorých píše?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

neobstara, pretoze je dochodca. Neusetri ani na ine. Jednoducho ho to zrejme iba zaujima, no a co? Ekoterorizmus v automobilovej doprave je zbytocny, vid. rozne kauzy s emisiami. Fyzika nepusti. A elektromobil ma vyfuk vzdy v najblizsej elektrarni. Kto po dobe zivotnosti a hlavne ako zlikviduje tu kopu nezlikvidovatelneho materialu z takychto ekologickych aut? Najvecsi prinos ekologii ma prave autor clanku. Samozrejme na zlost predajcom. Jeho Favorit je uz davno zaplateny a v buducnosti lahko zlikvidovatelny, ziadna zataz z neho v podstate nezostane. Nemozeme sa divat na veci prvoplanovo, pretoze toto je pohlad ludi ktorym prave na tej ekologii vobec nezalezi. Kup, pouzi a vyhod a kup dalsie. Od autora sa mame co priucit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Herr Ov,

hlupost ci ignorantsvo alebo oboje? Baterie pouzivane v hybridnych vozidlach maju zivotnost min. 10-15 rokov pri najazde 200-300 tisic km, nasledne su takmer bezozbytku recyklovane. Bol ste niekedy v metropole krajiny ktora kasle na emisne normy ci ekologiu a kde priemerny vek vozidla je porovnatelny s autorovym Favoritom? Urcite nie, inak by ste nepisal taketo hluposti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Herr L.H.O.

ved prave.Co take zlato, napriklad. Uplne neskodny prvok, eko zataz nulova. Len tej ortuti co je potreba na to aby sa dostalo k nam. Co je 200-300 tisic? Desat rokov? To je zivotnost auta? To je prave ten prvoplanovy obraz. "Ekobaterie" neexistuju, to je len reklamny tah. Aj pstros si mysli ze ho nikto nevidi ked da hlavu do piesku. A to je fakt, nie hlupost.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Herr Ov,

ma vobec zmysel s Vami diskutovat? Spotreba zlata v automobilovom priemysle je promile svetovej spotreby, co to sem pletiete? 10 rokov a 200 tisic km je minimalna zivotnost baterie ktoru bez problemov vymenite, nie auta ako takeho. Na cestach su 20 rocne Priusy bez problemov este s povodnou bateriou. Autorom spominany hybridny Yaris ma atmosfericky stvorvalec ktory hravo prezije vsetky tie turbo trojvalceky ktore chrli konkurencia a ktore nevydrzia ani to co jedna hybridna bateria. V rodine mame okrem 4.0litroveho sestvalca a 3.0litroveho D4D aj spominany hybridny Yaris. Musel by som sa velmi snazit aby som mal spotrebu vyssiu ako 4 litre po meste a zo studenym motorom. Kolko moze mat autorov Favorit po meste 8-9-10 litrov / 100km? Ak este stale nevidite rozdiel, postavte sa v zapche za autora a odolajte pokuseniu stlacit tlacidlo vnutornej recirkulacie a rozdiel aj ucitite.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

performance / price

Favorit používam veľmi málo, nie viac ako 3000 km za rok, náklady na benzín nie sú pre rodinný rozpočet významnou položkou. Motor auta má hlavu OK, neberie vodu, oleja len asi 2 deci na 1000 km. Auto štartujem len keď je to naliehavo treba - doviezť brikety na kúrenie, raz do mesiaca nákup v hypermarkete, cesta k lekárovi. Ako hovoril klasik humoru už nebohý Šimek "benzin je dneska tak drahej že ho dávám do nádrže kapátkem co si s ním dávám kapky do nosu", na presuny po meste používam najmä bicykel.
S ohľadom na parameter služba / náklady je najmä Felícia MPI detí, kúpená za 300 EUR a mnou dorobená, pre naše skromné potreby ideálny stroj, hlavné negatívum je každoročný boj s hrdzou skeletu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Herr Nesrsta,

napisal ste dobry clanok, Vas ekonomicky model nema chybu a pri Vasom najazde je hladisko spotreby/ekologie zanedbatelne. Mna skor irituju simplisticke nazory Ov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no ja som si to zlato dovolil uviest nie v suvislosti s automobizmom ale tou stale omielanou ekologiou. Ale ked ma niekto potrebu pochvalit sa stvorlitrovym sestvalcom, tak tu je kazdy rozumny argument zbytocny. Rovnako ako aj auto s takymto motorom. Ekologom moze byt clovek ktory na to ma peniaze, nie obycajny obcan tohoto statu. Mimochodom, nech si kazdy zije ako chce, je to jeho vec. Ja vo svojom aute tlacidlo vnutornej recirkulacie nemam a nastastie ani nestojim v zapchach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Herr Ov,

problem je ze Vy ste este ziaden rozumny argument nenapisal. Ste rovnaky extremista ako ti “ekoteroristi” o ktorych pisete len na opacnej strane barikady. Tu nejde o globalne oteplovanie ci klimaticku zmenu ale o vzduch ktory okrem inych dychate aj Vy a Vasa rodina. Myslim ze autor clanku spravne zhodnotil nove technologie PHEV koli kratkemu dojazdu, dlhej dobe nabijania a vyssej cene je pre vacsinu ludi neprakticky, EV koli cene a chybajucej infrastrukture momentalne tiez nieje volba pre kazdeho. Hybridne vozidlo je v sucasnosti najrozumnejsou alternativou v mestskej a primestskej premavke a moznost volby ma kazdy, na trhu su aj jazdene hybridy. Ak niekto najazdi 2-3000km rocne tak je otazkou na zamyslenie ci vobec potrebuje auto a nie ci jazdi na hybridnom Yarise alebo Tatre 148.
 


  1. V Zemianskych Kostoľanoch sa zrazil vlak s nákladiakom (+FOTO)
  2. Gajdoš podáva trestné oznámenie vo veci Slovenských brancov
  3. Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži
  4. Froome prišiel o pomocníka, Moscona vylúčili pre udretie súpera
  5. Naznačil, ako si pichá injekciu. Froome naďalej čelí provokáciám fanúšikov
  6. Cinkota: Čím viac mi bolo dovolené, tým viac som hranice prekračoval
  7. Musí zdolať Legiu Varšava. Trnava spoznala ďalšieho súpera
  8. Od začiatku krízy hovoríme to isté. Bohužiaľ
  9. Slobodníka za šéfa polície odmietli, ako pridelenec neprekáža
  10. Özila sklamala vlna kritiky kvôli fotografii s Erdoganom

  1. Minister Richter sa chystá premrhať milióny eur s pochybným výsledkom
  2. Noční vlci budú vodiť na Slovensku starých ľudí cez cestu. Aspoň podľa Kaliňáka
  3. Sudca Dohňanský sa po nehode vrátil do práce. Obvinený nie je
  4. Kauza Cervanová: Posledný výdych koňa
  5. Dnes už vieme, že kto nemá zbrojný pas, nie je skutočný Slovan
  6. Fedor Gál: Andrej Kiska má zodpovednosť, ktorej sa nemôže vzdať
  7. Kto vyje s vlkmi a kde je skutočná bezpečnostná hrozba
  8. Pellegriniho taktika
  9. Buchrezension: Vladimir Palko „Die Löwen kommen“
  10. Pravé tváre (korektných) zradcov národa

Už ste čítali?