Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Štátne podniky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

minimalny stat

Suhlas.
Ideal by bol, keby stat stanovil jasne pravidla (zakony) a staral sa len o to, aby boli dodrziavane (policia, armada, sudnictvo).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ak pochybuješ o tom, že štát nevie zabezpečiť kvalitné fungovanie jestvujúcich štátnych podnikov, prečo neprejavuješ pochybnosti o tom, či by to dokázal ako minimálny štát?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

istoty a pochybnosti

[vesmirnavzducholod],
vychadzam z historickych skusenosti, ktore nam jednoznacne ukazali, ze
1) organizacie ridene statom su menej efektivne ako sukromne (preto som proti statnym podnikom)
2) sukromnik ak nema jsne mantinely velmi rychlo zvlci z dovodu vidiny vacsieho zisku (preto som za stanovenie pravidiel - a ak nemame nic lepsie, musi to urobit stat)

Istota nie je ani v pripade minimalneho statu - je len nadej, tak preco to neskusit. V pripade rozsiahlych statnych podnikov je vsak istota neefektivivity mnoho krat dokazana, tak preco sa k tomu neustale vracat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Najväčším žrútom peňazí

sú z daní dotované sektory ako zdravotníctvo, školstvo, armáda a pod. Toto by som zrušil okamžite !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pán Mačucha

K+
Niet čo dodať. Úplne presne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Súkromné cesty? Železnice? Idea pekná, od reality veľmi ďaleko a venuješ obsiahlej problematike pár riadkov.
Trošku som nepochopil, lebo píšeš o prevádzkovaní, nie o výstavbe. Jednu cestu máme, čo súkromník postavil a teraz ju prevádzkuje 30 rokov a každoročne ide 130 miliónov na splátky. Zato by sa dali stavať kľudne 3-4 jednoduchšie úseky naraz... Okrem diaľnic v okolí BA všetko ostatné je stratová vec. Veľa z toho, čo je nakreslené v mape diaľničnej siete je zbytočné. V Japonsku pomocou súkromníkov urýchlili výstavbu cestnej siete, súkromník má preto veľkú snahu náhle neprejazdnú cestu sprejazdniť ale za to sa platí.
Keď sme pritom, na cestách 1. triedy je investičný deficit určite viac ako miliarda eur. SSC má rozpočet pod 100 miliónov, zachraňujú to iba eurofondy.
Prevádzkovať železničnú sieť Ti nikto nebude. Najmä nie tú slovenskú zastaranú, kde je obrovský investičný deficit a štát to nemieni dorovnať. Nikto nemieni experimentovať s tým, že infraštruktúru by mal súkromník. Prebieha iba liberalizácia trhu v preprave tovaru, keďže EU chce takto dostať viac tovaru na železnice a štátne firmy sú spomalené. Pri osobnej doprave aspoň čiastočne. Najväčšia sranda je, že minule som čítal dokument a EK kritizuje západné spoločnosti ako DB, že bránia vstupu súkromníkom a podľa nich by bolo najlepšie úplne oddeliť prevádzkovateľa osobnej dopravy od prevádzkovateľa infraštruktúry tak ako je to na Slovensku -> ŽSR a ZSSK.
A ďalšia vec je, že keby si sa pozrel na investičné náklady, čo stojí taká trať na 160 resp 200 km/h -> od 8 miliónov po x miliónov/km, tak by Ti došlo, že žiadny súkromník by do toho nešiel, ak by nemal garantované vyššie príjmy. Po novom už aj Brusel podstatne viac sleduje čo sa bude modernizovať na vyššie rýchlosti a veľa investícií považujú za neefektívne a zbytočné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Autor zabudol na jednu vec, ze bez zmien v spolocnosti to nieje mozne. Toto sme tu uz mali. Mali sme tu privatizaciu a ako dopadla? Takto by to dopadlo aj teraz.
Ked by sa nam ta zmena v spolocnosti podarila, tak by sme zistili, ze stat dokaze byt aj dobrym vlastnikom a privatizovat nic netreba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dob

Štát jednoducho nemôže byť dobrým vlastníkom, lebo tí čo spravujú štátne podniky nemajú motivácie ho zveľadiť. No a keby a keby a keby...
Nového socialistického človeka sa tu už pokúšali vychovať na polovičke zemegule, ale dopadlo to zle.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mýlite sa

V konkurenčnom prostredí by štátne podniky mali čo povedať a ponúknuť. Bohužiaľ na Slovensku štátne = monopolné a dotované a tam teda snaha o napredovanie je slabšia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Statne podniky musia mat monopol

inac by boli na poraji krachu kazdy rok a kazdy rok by ich trebalo sanovat. Viz VsZP. A to nie je specialita Slovenska. Tak je to vsade, len na zapade sa to lepsie maskuje
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vlasko

Žiaľ toto niektorým zadubencom nevysvetlíte.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nesuhlasim,

žiadne každoročné sanovanie. To by poprelo konkurenciu. Pár štátnych podnikov by padlo na hubu ale tie , čo by prežili alebo to, čo by z nich ostalo , by sa prispôsobili a krásne by konkurovali súkromným firmám.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak potrebujes sukromne firmy

aby ukazali ako ma trh fungovat, naco je potom statny podnik ? Neplni ziadnu funkciu, teda okrem politickych nominacii.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

píšem v súlade

Tu predsa je konkurenčné prostredie. Ste si to nevšimli? A štátne podniky neprosperujú. A nikdy prosperovať nebudú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kde máš štátne podniky?

Ti šibe alebo áno? Ved po ´89 všetky štátne podniky išli do privatizácie za korunu a väčšinou boli rozkradnuté a pokrachovali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

píšem v s

Správaj sa slušne ficovec.
Železničné Cargo, štátne nemocnice, letisko v Ba...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ficovec či kolaborant s Ficom si ty

Kým reaguješ na mňa, všimni si aj ostatné moje príspevky k tomuto článku, napr.:
"Najväčším žrútom peňazí
sú z daní dotované sektory ako zdravotníctvo, školstvo, armáda a pod. Toto by som zrušil okamžite !"
alebo
"V konkurenčnom prostredí by štátne podniky mali čo povedať a ponúknuť. Bohužiaľ na Slovensku štátne = monopolné a dotované a tam teda snaha o napredovanie je slabšia."
alebo
"žiadne každoročné sanovanie. To by poprelo konkurenciu. Pár štátnych podnikov by padlo na hubu ale tie , čo by prežili alebo to, čo by z nich ostalo , by sa prispôsobili a krásne by konkurovali súkromným firmám."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

píšem ...

Si ma teda pobavil.:)
.
No ak stačí len zamedziť sanovaniu štátnych podnikov tak to je úplne super. Také jednoduché riešenie a nikto ho nevie a nechce použiť.
.
Ale konečne sme si porozumeli. Vrele súhlasím. Potom tu už nebudú žiadne štátne podniky čo je môj idealistický cieľ.
Keďže životnosť TOP manažérov v štátnych podnikoch je maximálne 4 roky, tak ich stačí vytunelovať a vydr.... bať sa na ne. Takže po štyroch rokoch už štátne podniky jednoducho nebudú, lebo ich skrachované za babku skúpia súkromné firmy.
.
Vrelá vďaka za recept:))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ano,

stačí zamedziť sanovaniu štátnych podnikov. Bohužiaľ po ´89 došlo k rabovačkám štátnych podnikov a nie že sanovanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Píšem ...

No však stačí a už nebudú existovať. Výborný nápad.
Mimochodom v jednom takom podniku som pracoval. Nakoniec nebol sprivatizovaný v tom zmysle ako sa dá chápať. Postupne poprepúšťali takmer všetkých zamestnancov a keďže neboli objednávky výroba postupne ustala. Neskôr predali všetky stroje ( na šrot) boli asi 10 x po životnosti a 50% času pošas zmeny sa museli opravovať.
A keďže nebola výroba, neboli stroje a ani peniaze na nové a ani TOP manažér, tak jednotlivé haly postupne štát predal súkromným firmám ktoré ich prerobili a zadali iný výrobný program.
Dodnes tam stojí veľká hala v ktorej som pracoval a o ktorú nikto neprejavil záujem, keďže jej zbúranie či prerábka by stáli viac ako nová montovaná hala. Tak dopadl podnik ktorý zamestnával 1250 zamestnancov.
.
Nie nedoplatil ani na privatizáciu ani na rabovačku , ale na socializmus, keďže bol natoľko zastaralý že ho ani nikto nechcel sprivatizovať aby ho zachránil. A tak to bolo s väčšinou podnikov.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Dušan Koniar: Z dažďa pod odkvap, to všetko vlastnou hlavou 1 649
  2. Tomáš Jacko: Ako môže Dankova rigorózna práca pomôcť študentom? 741
  3. František Palko: Pánmi v zdravotníctve sú naďalej farmaceutické firmy 602
  4. Miroslav Sopko: Štátne a súkromné deti 572
  5. Kamila Straatsburg Sajmerova: List muzovi, ktory nikdy nebude mojim 305
  6. Gabriela Sabolová: O Betke, ktorá si vybrala tučné deti 303
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (16. - 22.11.1918) 295
  8. Erich Mistrík: Ľahostajné mlčanie vysokoškolských učiteľov 280
  9. Soraya Sherif: „Jízda v Ománe“: Muskatské portréty 275
  10. Zuzana Halabuková: Keď chceš byť šťastná, tak buď 257

  1. Minúta po minúte: Danko zostáva šéfom parlamentu, poslanci ho podržali
  2. Lajčák označil Dankovu požiadavku neísť do Marrakéšu za nezmysel
  3. Domorodci na indickom ostrove zrejme zabili Američana
  4. Dankovi stačí aj doktorát plzenského typu (píše Michal Havran)
  5. Slovensko spoznalo možných súperov v kvalifikáciii na EURO 2020
  6. Weiss odmieta reprezentovať pod vedením Hapala, tréner čaká na vysvetlenie
  7. Aj kvôli Dankovi sa titul nosí ako nevkusná kravata
  8. Pašeráci sa z areálu U. S. Steelu dali na útek, padol aj výstrel
  9. Až Marrákeš otvoril Lajčákovi oči
  10. Výbor odobril návrh SNS, vláda by nemala súhlasiť s paktom OSN

  1. S Dankom by mal odísť aj Matovič: Diplomovka Mgr. Matoviča sa podobá na inú prácu
  2. Podporu pre Mikloška vyjadrili Mojžiš, Palko, Zajac, Gál, Krónerová, Janovic, Šeliga
  3. Ako sme prehrali boj s globálnym otepľovaním
  4. McConnell: Je to Macron, nie nacionalisti, kto uviazol v 30. rokoch minulého storočia
  5. Jozef Majchrák: Keď politiku ničí antisystém a Robert Mistrík to chce využiť
  6. Karol Galek (SaS): Nemožné sa stalo skutočnosťou! Alobalové dotácie sa skončia v roku 2023
  7. Shooty: Spoľahlivý koaličný partner Bugár
  8. Vladimír Palko o Mikloškovej kandidatúre: Na rozdiel od iných sa nemá za čo hanbiť
  9. Afghánec podřízl penzistu v Německu ve spánku, vraždu zachytila dětská chůvička
  10. Číňania potichu rúbu Sibír. Z tajgy sa stáva pustatina, hrozí katastrofa

Už ste čítali?