Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Učíme našich študentov rozmýšľať? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Problem so vseobecnymi prikladmi je v ich opravovani. Tym nemyslim vyhradne to, ze ucitelky kontroluju pri prvom priechode len vysledky.

1.
Jednemu ziakovi navezie ratrak sneh, ktory nie je ujazdeny, takze lyziar sa do ciela nedostane. U dalsieho lyziar zvoli cast zjazdovky bez kopy a bude rychlejsi. Dalsi nakresli ze predtym tam bola priehlbenina a kopa snehu ju zarovnala, takze to bude zrychlene. Dalsi uvazi dlhsiu drahu = viac trenia, ale zacne uvazovat aj lepenie snehu na lyze a kopec nezmyslov. Dalsi zacne riesit vzdusne viry ktore sa utvoria, napise nieco o aerodynamike ktoru jedinu zvladol a ma to bez riesenia trenia.

2.
Niekto pojde na trh a vyhandluje niektore z tych zariadeni za vahy. Dalsi pouzije Archimedov zakon. Dalsi tiez, ale tak ako by to nefungovalo. Dalsi zabudne na jednu cast vzorceka. Kopec ich pouzije nieco, co vlastne nebude fungovat kvoli neznamej hustote striekacky, nesymetrickemu meranemu predmetu a podobne.

Neuci toto len odpovedat tak, aby sa vyhlo problemu a bolo to polapitelne? Pozname z dejepisu, kde spoluziak najradsej hovoril dlho o tom, ako sa pisali a vydavali listiny. Tie su vsade, ale s dejepisom to ma pramalo spolocneho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nechem robit spoiler,

tak este chvilu pockam.
.
"...na rovine medzitým ratrak vyrobil kopu snehu, ktorú musí prejsť. "
.
V prvom momente som predstavil kopu hlbokeho nahadzaneho snehu, ktora v lepsom pripade lyziara len pribrzdi, v horsom pripade mu pri vleteni do hlbokeho snehu v plnej rychlosti vypne viazanie a zvysok jazdy stravi v kotrmelcoch - ano, aj take sa mi stalo. ;)
.
Az pri reverz engineering (pytat sa na cas a rychlost pri kope snehu, ktora zabrzdi nie je zrovna fyzikalne zaujimavy problem) ma napadlo, ze povrch "kopy snehu" asi nema brzdit ani viac, ani menej, ale presne rovnako ako povodny povrch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Už v nadpise

sú v podstate dve protichodné tvrdenia. Ako prvé je tvrdenie, že žiak sa má učiť fyziku ale aj kreatívne myslieť. To sa dá zvládnuť len zmenou názvu predmetu (a i jeho obsahu) na predmet "Kreatívne myslenie" s nenápadným podtitulom "Technické myslenie vo fyzike". A ďalej, každý žiak má individuálny rozmer a rozsah (potreby) kreatívneho myslenia čo znamená, že práve memorovanie vzorcov sa vyvinulo ako dominantné pre predmet fyzika (kedže ide o hromadný (triedny) proces "vzdelávania". A tvorivé myslenie zostalo ako nepovinný predmet, ktorému sa žiak venuje kedy chce a to v oblasti, ktorá ho baví najviac. Čo samozrejme nemusí mať veľa spoločného s vyučovacím procesom, kde škola tvorí len sociálny background pre "povinného návštevovateľa" triedy ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pracuje sa s faktami (napr. zákony fyzik

Kto fakty neovláda, nedokáže s nimi pracovať. Ani kreatívne, ani mechanicky.
Preto si treba najprv v každom vyučovacom predmete dobre osvojiť fakty.
To je minimum, ktoré by mala škola umožniť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pri neprimeranom tlačení

na kreativitu budú lepšie ocenení žiaci, ktorí sa naučia napr. len 1 učebnú látku, ale budú ju "kreatívne" tlačiť do riešenia každého problému.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Všetko má svoj poriadok

Najprv si osvojiť dobre vedomosti, potom so znalosťou faktov môže nastúpiť skutočná kreativita.
Nie naopak.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Pavel Macko: Prečo sa Lučanský ponáhľa? 121
  2. INESS : Aká je skutočná cena zamestnanca? 118
  3. Gabriela Sabolová: Nedarí sa vám schudnúť? Určite pijete... 82
  4. Jozef Drahovský: Keď nevidíte blikať na priecestí červené svetlo, tak idete? 69
  5. Věra Tepličková: Tak Andrej sa nám opäť zdul. 65
  6. Július Kovács: Mafiáni máju navrch, nedoprajú nám ani pitnú vodu. 50
  7. Andrej Šverha: Moldavsko - krajina vína a medu 42
  8. Ondrej Prostredník: Nechcem, aby sa na moju cirkev skladali všetci v štáte 39
  9. Jozef Šátek: Kto, ako a prečo zatajoval "Gorilu". 33
  10. Margita Vernerová: Prečo je Toskánsko výnimočné? 26

Rebríčky článkov


  1. Mário Bulla: Kto zaplatí "Dického" dlhy?
  2. Helena Michlíková: Kŕdeľ vtákov nad Kulturákom
  3. Milan Lacúch: Ľudstvo v tieni smrti
  4. Štefan Vidlár: Možno ropa
  5. Peter Žiak: Nezabúdajme na zákony umožňujúce vratky DPH .
  6. Július Kovács: Mafiáni máju navrch, nedoprajú nám ani pitnú vodu.
  7. Vladimír Krátky: Pellegrini musí dole, inak vyhrá voľby ( Ficovi, a aj mafií ) .
  8. Daniela Fuchsová: Ako bojovať proti nachladnutiu a chrípke - podľa TCM
  9. Štefan Vidlár: Dvá ministri
  10. Radovan Medovič: Schyzofrénia po gorilovsky

  1. Bývalý šéf tímu Gorila: Našli sme stámiliónové transakcie
  2. Sudca Lindtner z Threemy: Kočner si tyká so všetkými, no jeho vplyv sa preceňuje
  3. Stíhaný košický podnikateľ rozpredáva vozový park cez inzertný portál
  4. Čia kauza je Gorila? (píše Ivan Mikloš)
  5. Lučanský rozpustil vyšetrovací tím vraždy novinára Kuciaka
  6. Košickí vzbúrenci v Smere končia. Nechcú byť s Ficom a korupčníkmi
  7. Zvláštny príbeh Bašternákovej vily na Slavíne: Kočner, Počiatek i sudkyne z Threemy
  8. Prokurátor podal obžalobu na Kočnera v prípade Kuciakovej vraždy
  9. Kiska odmietol trojkoalíciu s PS/Spolu, chce diskusiu o veľkej koalícii
  10. Prepaľuje telo, voda nepomáha. Pribúdajú dôkazy, že Turci v Sýrii používajú biely fosfor

  1. Robert Fico - krstný otec Gorily aj mafie
  2. Lipšic vyzval na zverejnenie nahrávky z rokovania vlády o odvolávaní Bubeníkovej
  3. Tomáš V. viní starostu Rače z krádeží a úplatkov
  4. Sudca Lindtner priznal kontakty s Kočnerom, kolegovia ho vyzvali na odstúpenie
  5. Smer naleje Našim ľuďom do alobalu 40 miliónov: Baníkov nevyplatia majitelia ale štát
  6. Generálny prokurátor Trnka si nahrával návštevy na prokuratúre
  7. Súdnej moci šéfoval cez mobil Kočner: Neposielaj toho toľko, krotil Kočner Sklenku
  8. Súd odmietol žalobu na známeho zápasníka, ktorý zrazil ženu
  9. Martin Hanus: Rozhodnutie Kisku je zlou správou pre Hlinu
  10. Glváč sa toxicitou vymyká aj v rámci Smeru: Komunikoval aj s Kočnerom aj so Zsuzsovou

Už ste čítali?