Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Drevuliaci - gýčuliaci (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

este nieco tak od kalmusa a lorenca.inac natrafil som na rozhovor s rogerom https://www.youtube.com/watch?...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak ja pridám ešte jeden supergýč:

Hodnoť:   mínus indicator plus

Martin, jediná "výhrada"

k názoru, že na SK od roku 1990 nič hodnotné nevyrástlo (v zmysle sochárskeho diela).
Ale vyrástlo.
Sú to obrie guľky koníka pred bránou Bratislavského hradu. Tie guľky sú svetových rozmerov. Veľkosť ich nositeľa, koníka, je taká štandardná.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Live DREVULIAK LINK

Hodnoť:   mínus indicator plus

Ďakujem za upozornenie na video...

...vložil som ho do článku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To akože do roku 1990 tu nevznikali gýče?
Tie cesty plné kosákov a kladív, päťcípich hviezd v správnej farbe, jediný abstinent na Orave Fero Zliatina, Leninová hlava v Žiline (ozaj, kde skončila?) a nielen tam, sovietskí vojaci so samopalmi, plačúce ženy, atď... Proti tomu nejaký drevený vodník je aspoň na pobavenie detí a nestraší tak ako komunistické gýčové skulptúry.
https://www.youtube.com/watch?...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prosím Vás,...

...nájdite mi v mojom článku jednu - jedinú zmienku o tom, čo u nás vo verejnom priestore vzniklo a bolo umiestnené pred rokom 1990. Naozaj neviem, kde ste nabrali predstavu, že obhajujem nejaké kosáky a kladivá a pod. Prosím Vás - čítajte s porozumením a uvažujte v kontextoch.
Zaujíma ma, len tak na okraj, aké hodnotné umelecké diela vo verejnom priestore na Slovensku uznávate, páčia sa Vám a oslovujú Vás - je jedno v ktorom období vznikli.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prosím?

Prvá vaša veta , v ktorej s apýtate:
"Aký je slovenský verejný priestor a čo sa s ním z pohľadu v ňom prezentovaných a do neho umiestňovaných umeleckých diel deje od roku 1990? "
A neskôr si odpovedáte:
"V našom, slovenskom verejnom priestore od roku 1990 nevzniklo, nevyrástlo, nebolo umiestnené žiadne hodnotné umelecké dielo, žiadne dielo hodné záujmu, pozornosti."

Ak ste ohraničili tvorbu umelcov od roku 1990 vašou otázkou a následnou odpoveďou, tak moja otázka je úplne pochopiteľná, že akože či chcete tým povedať, že pred rokom 1990 gýče nevznikali?
A naozaj neviem, kde v mojom príspevku vidíte, že obhajujete kosáky a kladivo? Tak najskôr svoju prosbu čítajte s porozumením auvažujte v kontextoch sa držte vy sám a vyhnete sa zbytočnej blamáži.

Prepáčte, že na vašu otázku neodpoviem, na koľko neviem či diela, ktoré uznávam a ma oslovujú sú pre vaše kritéria dostatočne hodnotne umelecké.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skúsim ešte raz:

Píšem o tom, čo vzniklo a bolo umiestnené do verejného priestoru po roku 1990. Ešte raz - po roku 1990. Nezaoberám sa verejným priestorom pred rokom 1990 a ani neporovnávam to, čo v ňom je spred roku 1990 s tým, čo je v ňom po roku 1990.
Sochu Jánošíka nad Terchovou od Kulicha za gýč nepovažujem, ani mnohé iné sochy a pamätníky, ktoré vznikli pred rokom 1990 - napríklad pamätník na Dukle. Alebo súsošie na Háji Nicovô pri vojenskom cintoríne. Alebo súsošie Obete varujú, umiestnené v Múzeu SNP v B. Bystrici - to je jedno z najlepšich sochárskych diel na Slovensku od slovenského umelca. O soche Štefánika na nábreží v Bratislave ani nepíšem - je to vynikajúca socha.
Nikde som netvrdil, že pred rokom 1990 nevznikli gýče.
Kosáky a kladivá ste spomenuli Vy - tak som zareagoval.
To, že na moju otázku nechcete odpovedať a len sa vyhovárate - to svedčí o tom, že nemáte vlastný názor.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Asi nechcete pochopiť?!

Zase a opäť, ja som netvrdil, že ste písali o inom období, a je mi jasné, že píšete po roku 1990, len nijako ste nevysvetlili, prečo zrovna po roku 1990 a nie po roku 2000 (nové milénium) , alebo po roku 1968 (50 rokov), ale zhodou okolností po roku 1990, keď nastala našej spoločnosti radikálna zmena, keď vznikla sloboda tvorby. A ak je to ten dôvod, tak logické je, že to sa samé ponúka porovnávať s obdobím neslobody, nielen tvorby. Ak je tam iný dôvod bolo načim ho prezradiť, lebo takto zostáva v utajení bez ohľadu na môj vkus či názor.
Ja síce neviem, v čom je umeleckejší Kulichov Jánošík ako ten váš, pardón Hanulov drevený športovec ?! Ale to, že vy pokladáte jednoho Jánošíka za umenie a druhého za gýč je vaša voľba. Len mi to príde zvláštne, že na jednej strane popierate, porovnávanie, na druhej to mohutne od vás kričí.
Toho Štefánika myslíte od Kafku z roku 1938, alebo tú kópiu od Jandu z roku 2009 teda po roku 1990? Lebo potom si opäť odporujete, keď velebíte sochu vzniknutú po roku 1990 a zároveň tvrdíte, že nevzniklo, žiadne hodnotné umelecké dielo.
Tu si môžete pozrieť ako vyzerá nestranný pohľad na umenie v Bratislave. Zoznam sôch, plastík, či iných trojrozmerných diel výtvarníkov od roku 1945- do rouku 2012 www.supissoch.sk/category/bratislava/
Tam môžte nájsť aj umelecké aj hodnotné diela na území Slovenska, teda ak Bratislavu do neho ešte počítate, aj po roku 1990.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skutočne, géniom typu

Kalmusa a Lorenza našťastie nesiaha ani po členky.
Mám doma pár vecí od tohto chlapa a je to výnimočný umelec. Objavil som ho vo Východnej a nevedel som jeho veci pustiť z rúk, odísť z jeho stánku, kým som ich nekúpil a neporozprával sa. Práve v porovnaní s amatérskymi umelcami-remeselníkmi, ktorí to robia profesionálne (živia sa tým) vyniká jeho dokonalosť, invencia a hodnota. Každú technológiu spracovania doviedol do dokonalosti.
Študenti ho milujú a obdivujú.
Absolvoval kopec výstav, dostal veľa ocenení.

Je to dobré, že vznikla diskusia a ľudia malí duchom, bez nadhľadu a veľkorysosti si ventilujú svoje mindráky. Aj Eifelova veža v Paríži mala množstvo neprajníkov.

Aj voči BA Čumilovi a i. boli veľké výhrady. Ich kópie a napodobeniny sa už nachádzajú v mnohých mestách sveta. Na sto percent tento osud čaká aj Hanulových drevuliakov s kravou, aj kozou. Toto bude potvrdenie kvalít, hodné nasledovania.
Do tvorby vtiahol študentov, vyžaduje určite 3D model na PC s následným rozbitím na diely.

Inak Hrádok bol odjakživa centrom vodáctva - Lodenica, Borová Sihoť a českí vodáci si práve oproti nechávali spešninou-vlakom doviezť dokonca drevené premice, kanoe a kajaky potom už plastové. Zo stanice sa prevážali na staničku PLŽ a tam ich lesnou železničkou vyviezli až pod Kráľovu Hoľu. Splavovanie Č. Váhu a Belej bol medzi vodákmi pojem a top v bývalom ČSR a ČSSR. Dnes už naozaj môžu len stopovať. Mladí bez vodičáku majú sice "Vami obľúbené" Ficove vlaky zadarmo, ale loď si neodvezú, iba nafukovačku. Spešniny -(doprava tovaru vlakom) neexistujú.
Asi toto práve irituje večných budovateľov svetlých zajtrajškov. Vaši otcovia, hoci boli komunisti, pred tým možno aj xxxxxxxx dokázali nepomerne viac.

Zároveň je to "pomník" EUrofondom, ktoré sú vyslovene rozmrhané, korupčné peniaze, kde nič za ne vybudované nestojí za to a nefunguje. Umiestniť ho k Belej blízko nefungujúcej Lodenice a dožívajúcej Borovej Sihoti by už bola vyslovená provokácia, všakže.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Súhlasím s Vami -

- je potrebné vyvolať všeobecnú otvorenú diskusiu o našom verejnom priestore z pohľadu jeho využívania aj na prezentáciu trvalého umenia.
Súhlasím s Vami aj v tom, že Mgr. art. Michal Hanula je šikovný, talentovaný umelec - v článku som to otvorene napísal. Preto sa čudujem, že do centra L. Hrádku neumiestnil skutočné pekné a hodnotné umelecké dielo. Ale prosím - ak je drevuliak myslený len ako pre zábavu a ako objekt pre selfíčka, s tým nič nenarobím(e). Viete - do L. Hrádku by pasoval (aj) iný drevuliak: v saku, s kravatou, na hlave čiapka s logom jednej komerčnej telky ktorú založil, v ruke ministerský kufrík, krátke nohavice a na nohe sledovací policajno-súdny obojok. Je to liptovskohrádocký rodák. Ale na takéhoto drevuliaka by asi nemal pán tvorca odvahu. Čo sa týka toho, čo je od neho v Račkovej doline - nuž, taká pionierka Vierka --- čo k tomu dodať? Prvoplánová atrapa. Podobne ako ten hubár s okuliarmi. Ale to je vec názorov a vkusu ľudí.
Isteže, L. Hrádok, Lodenica na súoku, Borová sihoť - boli centrom vodákov dokonca ešte pred II. svetovou vojnou. Málokto vie, že na celkom spodnom toku Belej, povyše niekdajšej Lodenice, sa uskutočnili prvé ročníky Tatranského vodného slalomu - ešte ako rýdzo neprofesionálneho podujatia. Lodenica je dnes nefunkčná, prázdna (stará vyhorela do tla). "Vďaka" zásahom vodohospodárov do toku Belej a "vďaka" výstavbe malých vodných elektrární sa rieka Belá stala nesplavnou a aj turisticky neatraktívnou.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Čo majú spoločné Penta, Lexov siskár, Kočner a Zsuzsová? 8 865
  2. Radovan Geci: Takto si tu míňame európske peniaze na nekvalitné cyklotrasy 8 133
  3. Marek Mačuha: Zrušenie ĽSNS - veľké divadlo 2 545
  4. Milan Removčík: Havránok nad Liptovskou Marou. 1 754
  5. Denis Herák: Západné Tatry - Orava dva dni na Bicykli 1 591
  6. Milan Buno: Keby som ich udal, kruto by sa pomstili! 1 214
  7. Juraj Paškuliak: Veľkonočné sviatky pokazili motorkári 1 208
  8. Soňa Bulbeck: „ A to ich naozaj polievajú? A ešte aj korbáčujú? Ó, Bože...“ 1 123
  9. Vladimír Benčík: A preto sa Európa nikdy nepýtaj, komu zvonia do hrobu, zvonia tebe. 1 102
  10. Michael Achberger: Z týchto zdravých raňajok možno tiež priberáte 1 050

Rebríčky článkov


  1. Emília Mesarošová: Kto vlastne som? Som Európanka, Slovenka alebo oboje?
  2. Roland Ondrus: Kim Jong Un-Vladimír Putin
  3. Jozef Kovalík: O Tebe, o mne, o nás
  4. Ivan Adámek: K čomu by som prirovnal manželstvo?
  5. Monika KisBodnárová: Prichádzaš...
  6. František Cudziš: Neoficiálny harmonogram osláv 160. výročia narodenia A. Stodolu na Slovensku v r. 2019, I.
  7. Ondrej Tunega: K študentom sa pridajme
  8. Martin Žilinčík: Veľkonočné tradície
  9. František Cudziš: K výročiam zo života Aurela Stodolu, IV.
  10. Helena Michlíková: Okamžitá asociácia Matadorky

  1. Výbuchy v kostoloch a hoteloch na Srí Lanke si vyžiadali viac ako dvesto obetí (minúta po minúte)
  2. Sagan sa nedočkal triumfu ani na Amstel Gold Race, preteky nedokončil
  3. Vadala založil na Slovensku bunku mafie, vedel už pred rokmi Gašpar
  4. Ochrana Fica stojí desaťtisíce, no podľa Sakovej ju potrebuje
  5. Vlastný gól mladého Slováka je v Amerike hitom internetu
  6. Najbohatší muž Dánska prišiel počas útokov na Srí Lanke o tri deti
  7. Bašternákov byt ide do konkurzu, čo čaká Roberta Fica
  8. Višňovský: Domáci šampionát 2011? V tíme bola negatívna energia
  9. V Česku hrozí Lidlu pokuta za klobásy bez mäsa, na Slovensku ich nekontrolovali
  10. Kremeľ si už s antisemitizmom neškrtne, na Ukrajine vyhral ruskojazyčný Žid

  1. 4 dni v Pafose za menej ako 250€
  2. Markéta Šichtařová: Už máme instrukce, co si myslet o Notre-Dame
  3. Oveľa väčšou tragédiou ako zhorený Notre Dame sú útoky na kresťanské symboly
  4. ROZHOVOR: Katedrála v muslimské čtvrti...
  5. Loď zhltla výletníkov ako veľryba Jonáša
  6. Profesor Ivan Hričovský v historickom ovocnom sade v Brezne ponúkol cenné rady
  7. Vadala založil na Slovensku bunku mafie, povedali pred rokmi Taliani Gašparovi - domov.sme.sk
  8. „Moment Čaputová“ nebol prelud - komentare.sme.sk
  9. Týždeň v kocke Daga Daniša: Smer má nakročené do dôchodku
  10. Názor Richarda Sulíka: Stará opozícia? Áno, to sme my

Už ste čítali?