Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Matúš Vallo nerozumie komunálnej politike (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

 

A samozrejme je najvhodnejsi kandidat urcite Jan Mrva. Ten ktory hlasoval proti parkovacej politike spolu s Budajom a teraz tvrdi, ze chce riesit aj parkovanie a ze mu zalezi na parkovani rezidentov. Ale az ked sa vybuduju zachytne parkoviska...Rozumej toto vybudovanie zachytnych parkovisk bude trvat roky, opakujem ROKY, kym sa take parkoviska vybuduju, lebo najpr treba vyriesit vykupy pozemkov, potom EIA, UR, SP az po kolaudaciu, takze podla jeho planu tu budeme mat parkovaciu politiku na konci jeho volebneho obdobia mozno tak za 3-4 roky. Uzasny plan, dovtedy budeme parkovat na stromoch....
 

 

toto je na dlhu diskusiu, ale mozem vam garantovat, ze parkovacia politika ala Nesrovnal by sa vam urcite nepacila
 

 

No super. Takze Nesrovnalova politika je zla, Mrvova este horsia. Ci ako?
Pre Mrvu je parkovanie druhorady problem, byva vo Vajnoroch a pred jeho rodinnym domom v pohode zaparkuje, takze to riesit nejak extra nepotrebuje, je to pre neho druhorady problem. Ovela viac ho zaujima prehustena doprava cez Vajnory, preto chcel riesit kolektory na D1. Tiez ho trapia cyklotrasy aby sa mal kde chodit v okoli Vajnor a Race bicyklovat. A kedze mu ostava cas aj na ine hluposti, riesi zakaz hazardu v meste.....

A ozaj, co vas favorit Hrcka? Ako chce riesit katastrofalne parkovanie v Petrzalke?
 

 

dobra otazka :) Na rozdiel od Valla realizovatelnym sposobom, konkretne takto: https://janohrcka.blog.sme.sk/...
 

 

O Mrvovi a jeho "planoch" ste nenapisali ani slovo. O parkovacej politike Hrcku ste dali jeho clanok o tom, ze BA je financne poddimenzovana (co nie je ziadne tajomstvo, kedze v BA nema obrovske mnozstvo ludi trvaly pobyt a nemoze cerpat ani eurofondy). Parkovanie tam spomina v niekolkych riadkoch.....No cakal som od vas lepsiu obhajobu tychto kandidatov.

Skuste ma presvedcit aspon pri tom Hrckovi. Som ochotny ho volit kedze byvam v Petrzalke, ale ako hovorim...parkovanie, parkovanie a este raz parkovanie.
 

 

ale ja nemam potrebu nikoho obhajovat. Spoplatnit parkovanie v prvom rade nerezidentom, s cielom prinutit ich prehlasit si trvaly pobyt, je celkom jasny plan. Viac najdete na Janovom webe. Mimochodom Jano Hrcka je jediny z ponuky, kto rezidencne parkovanie aj realne zavadzal - v Karlovej vsi, ako prednosta.

Petrzalka je specificka v tom, ze nema problem s dennym parkovanim, ale nocnym. Len pre ukazku davam, co sme ziadali aby sa riesilo, ked nam v 2015 hrozilo, ze sa nam do Petrzalky nastahuje EEI. Lebo toto je potrebne riesit v parkovacej politike a nie na styl Nesrovnala, ze "ako len co najrychlejsie vytiahnut z obyvatelov peniaze". Cena karty, počet kariet na byt, podmienky pre služobné autá, pre ťažko zdravotne postihnutých, pre dôchodcov, pre návštevníkov, pre podnikateľov, pre nájomníkov. Koľko áut umožniť na jeden byt? Majú byť zvýhodnené iba bratislavské značky? Vytvoriť špeciálne cenové pásmo pre nájomníkov bez trvalého pobytu, ale za to s nájomnou zmluvou? Čo tak umožniť kúpu drahšej, ale prenosnej parkovacej karty, ktorú by mohla využívať aj stará mama, ktorá cez deň stráži deti? Mala by mať parkovacia politika aj sociálnu funkciu? Ak áno, odstupňovať cenu karty podľa veku vozidla? Alebo podľa jeho hodnoty?
 

 

Jan Hrčka nezavádzal rezidenčné parkovanie v Karlovej Vsi.
V celom procese sa nijako zásadne neangažoval.
Za komplet celý projekt od A po Z som bol zodvovedný ja a Taňa Kratochvíľová.
 

 

Škoda že o tom karloveskom rezidenčnom parkovaní neviem viac než vidím v otázkach a odpovediach na webe mestskej časti. Michal má pekný blog, ale o tomto svojom "dietku" sa na ňom nezmieňuje. A celkom by ma zaujímalo, ako to reálne funguje, aké sú prínosy dostupnosť, spokojnosť občanov...
Janovi Hrtčkovi v Petržalke fandím. Aj Matúšovi Vallovi na meste. Škoda, že si idú po krku, aj keď v rámci politickej súťaže je to prirodzené. Súdni ľudia to pochopia a vezmú s rezervou. Tí ostatní beztak budú voliť kandidátov Smeru, Miku či Nesrovnala...
Hoci som fanúšikom "pravicovej koalície", Mrvu voliť nebudem - nie je to osobnosť, s ktorej názormi by som sa dokázal stotožniť, alebo ich aspoň akceptovať. A práve Mrva ako kandidát (o.i.) SaS je výsledkom toho politického handlovania a "hľadania podpory", ktoré autorovi článku u Valla tak chýba...
 

ešte k parkovaniu

Ono sú to dva problémy: rezidenti na sídliskách v noci a návštevníci (aj zo sídlisk) v centre cez deň.
Prvým krokom by malo byť zrušenie parkovania na chodníkoch mimo vyznačených miest. Keď to ide na pár uliciach, prečo to nejde v celom meste? Alebo ho aspoň globálne spoplatniť tak, aby si nik nedovolil nechať auto na chodníku počas celej pracovnej doby - ak má súrne povinnosti či kupuje chladničku, nemá problém dať trebárs 5€ za hodinu...
Rezidenčné parkovanie na sídlisku by nemal byť problém, vzorov je fúra (poznám napr. z Zurichu - ľudia si rozmyslia, či naozaj potrebujú auto).So znevýhodnením trvale nebývajúcich, ktorí platia dane inde. Na druhej strane treba zmeniť koncept trvalého pobytu, aby nebolo takmer nemožné prihlásiť sa pri podnájme. Či podielové dane platiť podľa miesta reálneho a nie "trvalého" pobytu.
Pre dochádzajúcich by mali byť riešením záchytné parkoviská s výborným MHD napojením na okraji mesta (alebo na vzdialenejších staniciach prímestskej železnice s intervalmi ako MHD).
Všetko sú to veci, ktoré vyžadujú zmeny na celoštátnej úrovni (legislatíva, železnice). Za Fica to nepôjde, ale môžeme dúfať v zmenu. A niečo (dosť veľa) sa dá dosiahnuť aj v dnešných podmienkach. Čo na to treba?
Nebáť sa a nekradnúť!*

* Pozor, nemýľte si tento Masarykov výrok s heslom Smeru, Mosta a SNS Nebáť sa kradnúť!"
 

 

zpoplatnenie nerezidentov vyberie viac penazi, ale samotne parkovanie to nijak nevyriesi. ti co tu potrebuju byt autom tu budu potrebovat byt autom aj potom.

vy vyspelych mestach su velke podzemne parkoviska.
 

 

Vo vyspelých mestách je aj vyspelá MHD, čo zatiaľ Bratislave chýba. Všetci kandidáti majú plné ústa parkovacej politiky, ale nikto neuvádza konkrétne kroky, ktoré by chcel urobiť, čo sa týka budovania MHD. Zmysluplné a konkrétne. Takisto veľké podzemné parkoviská sú na figu, pokiaľ nie je k tomu zodpovedajúce MHD.
 

 

aky mate vsetci problem s mhd? za 25e mesacne mate neobmedzeny pocet km po celom meste. dostanete sa odvsadial vsade. vsetky vozidla su uz nove.

jasne, metro, ale to u takto malych miest nebyva ani inde. a tiez nemozte cakat ze odvsadial pojde vsade priama linka, to je snad jasne.

takze aky vidite problem s mhd a ako by ste ho riesili?
 

 

Ja mám problém s MHD taký, že s MHD som v práci za 35 minút a autom za 8-9 minút. A to sa veziem v pohodlí, v zime pekne vyhriate auto, v lete zas klíma, nie som tam namačkaný a necestujú pri mne žiadni smradlaví bezdáci, prepnutí ľudia čo sa bavia sami so sebou a iné indivídua, ktoré nemám vôbec chuť stretávať. No asi tak. Ale keď sa to zmení a tieto veci sa otočia, kľudne presedlám na MHD, lebo sa mi jednoducho potom oplatí viac. Momentálne sa mi neoplatí, no....
 

 

s tym sa ale neda nic robit, mhd je sockovna. mhd musi ist cez mesto, pretoze ludia, takze samozrejme ak ide clovek z karlovky do avionu, mhd byt konkurent dialnicnemu okruhu nemoze. a isto v podobnych pripadoch nieje nikde na svete, ani snad s tym metrom.

ja sa na bratislavku mhd mimo bezdakov a chorych ludi nestazujem. s bezdakmi sa zial robit neda nic a s chorymi ludmi tiez nie.
 

 

MHD má zmysel, ak má výhodnejšie/porovnateľné parametre, čo sa týka času, nákladov, pohodlia a dostupnosti ako iné spôsoby dopravy. Bratislavská MHD to pre väčšinu ľudí nespĺňa a dlho nebude. Oplatí sa, ak sa človek denne prepravuje bez prestupu pozdĺž jednej trasy, ideálne električkovej. Ale ak človek potrebuje obehať v meste viacero lokalít (škôlka, škola, práca, voľnočasové aktivity, nákupy), čas strávený v MHD, čakaním na zastávkach a presunom na ne neskutočne narastá.
Metro v Prahe je naopak dobrý príklad, keď sa cestovanie MHD veľkej skupine ľuďí oplatí, lebo usporia čas v porovnaní s autom.
Myslím, že ideálne dlhodobé riešenie by bolo aj pre Bratislavu metro, alebo aspoň kombinácia električiek a prímestských vlakov, nastavenie nosného systému rýchlych a hustých priamych spojov v základných smeroch namiesto terajších vyhliadkových jázd, a primárna podpora cyklodopravy a peších. Považujem za absurdné, ak niekam vedie priama cesta iba pre autá, a chodník, ak existuje, vedie obrovskou obchádzkou.
 

Pár slov k rezidenčnému parkovaniu

v Karlovej Vsi
1. Parkovanie najmä na Dlhých Dieloch je väčším problémom ako napr. v Petržalke alebo Rači.
2. Zaviesť rezidenčné parkovanie aspoň vo vymedzených zónach bolo v prvom rade vážne politické rozhodnutie, za ktoré je zodpovedný predovšetkým starosta.
3. V Karlovej Vsi za našej éry vedenie sedí za jedným (okrúhly nemáme) stolom a vážne rozhodnutia sa prijímajú konsenzom.
4. Upratať vyhradené parkovanie ako prvé, vymyslieť rezidenčný spôsob parkovania tak, aby rezident neznášal žiadne náklady a uviesť to celé do praxe, vyžadovalo veľké nasadenie, psychickú odolnosť, vytrvalosť a trpezlivosť mnohých ľudí.
Nebude to ľahšie ani v Petržalke ani v Rači, aj v Karlovej Vsi sme len na začiatku. Lebo na to, aby ste takýto projekt mohli úspešne realizovať vo väčšom rozsahu, naše mesto zatiaľ nevytvára predpoklady. Preto mi pripadá absurdné, aby sme si dokazovali, kto urobil viac a kto najviac. Lebo jeden bez druhého by sme neurobili zhola nič. Budeme ešte všetci veľmi potrebovať dobré aj zlé skúsenosti z týchto pilotov. Na záver chcem poďakovať Jankovi Hrčkovi vtedy svojej pravej ruke za to, že manažoval tento proces od prvej myšlienky, že mu venoval neskutočné množstvo pracovného aj osobného času, ďakujem Michalovi Drotovanovi, ktorý viedol oddelenie dopravy, že so svojimi kolegami bravúrne zvládol všetku agendu okolo toho, o ktorej bežný človek ani netuší, ďakujem Tatiane Kratochvílovej, ktorá s ohromnou trpezlivosťou a noblesou zvládala nápor rozčúlených a neistých obyvateľov v kancelárii aj v teréne, veľká vďaka poslancom zo zón, ktorí sa osobne nadmieru angažovali v prospech projektov, ďakujem všetkým, ktorí sa báli ako to dopadne, ale pomáhali, lebo boli presvedčení o správnosti myšlienky, ďakujem pozitívne naladeným diskutérom, lebo aj tí urobili kusisko práce a aj tým, ktorí s nami po nociach ešte niekoľko týždňov s baterkami pomáhali upozorňovať nedisciplinovaných vodičov. Kiež by sme mohli čo najskôr pokračovať.
Dana Čahojová, aktuálna starostka Karlovej Vsi
 

Modrý tank

Poznám situáciu vo Vajnoroch a tiež v Petržalke. V Petržalke bývam a vo Vajnoroch pracujem a denne tam dochádzam autom. Omyl č.1 nieje pravdou že vo Vajnoroch sa parkuje vo dvore. dvory sú spoločné bývajú tam viaceré rodiny a tie nesúhlasia aby sa tam parkovalo. Vajnory však majú vyriešenú parkovacciu politiku vybudovaním dostatočného počtu parkovacích miest. Omyl č. 2. Záchatné parkoviska sa dajú vybudovať relatívne rýchlo. Vo Vajnoroch je vybratý pozemok , pred rokované prenájmy s vlastníkmi, ide len o to aby aby mesto odkleplo predlženie električkovej trate zo Zl. pieskov po žel stanicu Vajnory. a potom v priebehu 3-5 mesiacov sa dá realizovať výstavba parkoviska.
Omyl č.3 Nie je pravdou že Mrva je proti park politike. On nehlasoval za takú park. politiku ako navrhoval Nesrovnal. V Petržalke podľa neprijatého projektu park politiky malo vzniknúť cca 30 tisíc platených parkovacích miest. Ten počet je nedostatočný lebo už dnes sa odhaduje že je potrebných cca 60 tisíc. čo je odhadnuté množstvo áut v tejto mestskej časti. Mrva chce najprv vybudovať kapacitu aby bolo kde parkovať až potom ju spoplatniť.
 

 

Je naivne si mysliet, ze ten Mrva vybuduje zachytne parkoviska za par mesiacov. Trvam na tom, co som pisal. Budu to roky, kym sa to cele vypovoluje a postavi. Dovtedy chce robit co?
 

 

to je ako o tom, čo bolo prv: sliepka či vajce?
Ja tiež bývam v Petržalke a mojich pár postrehov
1) Záchytné parkoviská sú nezmysel bez vybudovania zodpovedajúcej MHD
2) budovanie parkovísk nie je len o záchytných parkoviskách. Tie "nezáchytné" sa dajú vybudovať napríklad rozšírením ciest o parkovacie miesta. Ono vlastne parkovísk je napríklad v Petržalke minimum, parkuje sa vačšinou pri obrubníkoch (aspoň tam kde bývam ja). Stačilo by napríklad taká "drobnosť", vyznačiť čiarami na ceste (parkovacích plochách) parkovacie miesta, pričom vyznačiť ich tak, aby na väčšinu miest sa zmestili iba normálne autá, nie nadrozmerné dodávky či SUV-čka a tvrdo pokutovať tých, čo zaberajú dve miesta. Aplikácia "parkujem ako ***** je na to prikrátka
3) je treba riešiť MHD. Najlepšie auto je žiadne auto, ale to bez MHD nepôjde. Tú je treba poriadne prekopať, posilniť a spríjemniť. A to je kapitola sama osebe, a o tom žiaden z kandidátov nič nehovorí
 
Hodnoť

to je smutne...

kedysi som bol volicom SASky, ale dodnes to lutujem. matus vallo mozno ma mnozstvo chyb, ako kazdy zacinajuci politik nemoze rozumiet komunalnej politike, ked ju v zivote nerobil. ale o to predsa nejde, takych pripadov je vo svete vela kto je chytry dokaze sa rychlo zorientovat.

zijem v Prahe 7, kde je starostom druhe obdobie ucitel, ktory prisiel na podvod na urade z amiliardu korun. stal sa z neho aktivista proti korupcii a nakoniec skoncil v urade ako starosta uz druhe obdobie.

takych prikladov je mnoho.

co nemozete upriet, je ale fakt urgentna az zufala potreba pozriet sa na bratislavu ocami architekta. ved to je katastrofa, ked tym nasim halvnym mestom prechadzam, mam pocit ze som niekde na balkane, v belehrade, alebo z zahrebe v roku 2005.

SASka tiez nema najlepsiu reputaciu, takze by som bol opatrny s vyjadreniami, ze matus vallo skodi...

Matus Vallo mozno nie je kovany v politike tak ako by vam to vyhovovalo, alebo ako ste zvyknuty, ale presne to portebuje kazda zmena. ak ste to nepochopili, rozhodli ste sa byt slepo loajalny stranickym vyjadreniam a postojom, namiesto prijimania celkoveho obrazu sveta
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Advokátska kancelária BÁNOS: Zákonník práce sa mení. Zamestnancov čakajú nové benefity. 5 578
  2. Pavel Macko: Nesúhlasím, vážení agenti! Ficove video je hnoj 2 810
  3. Michal Lukáč: List pre voliča kotlebovcov 1 627
  4. Marián Viskupič: Toto ste o slovenskom zlate zrejme nevedeli 1 240
  5. Jozef Kmeto: Prieskum: Kotleba druhý, PS/Spolu a Kiska Za ľudí klesli. Fašizmus na Slovensku triumfuje 896
  6. Mišo Šesták: Prečo nenaštvať ruskú armádu 784
  7. Monika Kozelová: Keď DEUS zoštátňuje klientov a ako sa hádže zrno sliepkam. 636
  8. Ján Pyštek: Ficovi oligarchovia 623
  9. Peter Kollega: Keď Blaha, tak prečo nie celý orchester aj s kapelmajstrom? 616
  10. Andrej Stančík: V čom má Pellegrini pravdu - a prečo kvôli tomu musíme zmeniť SMER 470

Rebríčky článkov


  1. Štefan Vidlár: Kamarádzi
  2. Martin Krištoff: IPO Saudi Aramco prekonalo očakávania a dosiahlo niekoľko trhových NAJ
  3. Dáša Baliarová: Električka
  4. Martin Šterbák: O Knihe Ezdrášovej
  5. Stanislav Mičev: Kto je PRACUJÚCA CHUDOBA?
  6. Štefan Vidlár: Amíci
  7. Radovan Medovič: Politikum Andyho Pracháča
  8. František Cudziš: Vede do vienka. III.
  9. Róbert Čambál: Križovatka
  10. Milan Brejcha: Alojz Hlina - stratég, kresťan, podnikateľ alebo populista?

  1. Najväčším skokanom je Matovič, Kiska klesol. Čo ukázal najnovší prieskum Focusu
  2. Masívny výbuch v Prešove zaskočil aj experta na výbušniny
  3. K trom obvineným za výbuch plynu v Prešove môžu pribudnúť ďalší
  4. Prešov rozdelí všetky peniaze zo zbierok ľuďom, práce zaplatí štát (minúta po minúte)
  5. Výbuch plynu v Prešove: Plynári určili kopať výhradne ručne
  6. Američania zmrazili Kočnerov majetok, Visa mu zruší platobné karty
  7. Prešovčanke ostal po výbuchu v byte dôležitý prístroj. Bude strašné tam teraz bývať, vraví
  8. NAKA zadržala youtuberov Daňa a Vaského
  9. NAKA rieši, ako záhadne zmizli Bašternákove dlhy
  10. Kampaň Smeru má dve línie, Fico odrádza váhajúcich voličov

  1. Polícia sa zaoberá Blahom pre fotografiu s červenou hviezdou s kosákom a kladivom
  2. Ondrej Dostál: 50-dňové moratórium a nebezpečná nadpráca ministerstva vnútra
  3. Poslanec Blaha, hanbite sa
  4. B.Kačáni: Liberál kontra kresťan
  5. Predsedníctvo SAV vyzvalo Blahu, aby zvážil pôsobenie na akadémii
  6. Nový Smer? Ale kdeže, nenaleťte im
  7. Rómsky prezident naložil Ficovi ako ešte nik doteraz
  8. USA zasiahli proti Kočnerovi, zmrazili mu financie - SME
  9. Blaha nemá čo robiť v SAV – nielen morálne, ale ani odborne
  10. Komentár Mareka Vagoviča: Komunizmus a fašizmus sú rovnaké zlo, súdruh konšpirátor

Už ste čítali?