Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo nemáme právo vidieť, ako so štátnym letiskom podniká Ryanair? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Keby bolo letisko

privatizovane, tak by ste sa k podobnym informaciam nedostali. Dokonca, ak by bolo letisko privatizovane spolocnostou s verejne obchodovanymi aciami a vy by ste vlastnili zopar akcii (boli spolumajitelom) ani vtedy by ste podobne informacie neziskali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne - keby nebolo statne

nikoho by netrapilo ako mina svoje peniaze. Teraz sa do toho mota kazdy lebo ved je aj "moje"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keby to letisko bolo súkromné, tak si môžeme byt istý že by si manažment stratu 55 miliónov za par rokov nemohol dovoliť. Takze by sa určite nepodpisovali také zmluvy, ktoré by jednému dali takú obrovsku ekonomickú výhodu, že by to letisko pre ostatne firmy bolo finančne neprijateľné.

Keby toto letisko bolo súkromné, tak by nezívalo prázdnotou a človek by v ňom nemal pocit akokeby prišiel do stroja casu ktorý sa zastavil.

Transparency Internaional sa snaží, podľa môjho názoru, o legálny a správny dozor nad majetkom štátu. Zmluva sa da jednoducho editovať tak, aby neobsahovala citlivé pasáže s know-how, a ja aj ty aj každý mame právo zo zákona ten zbytok zmluvy vidieť. Toto právo je nám odopierané.

Keby toto letisko bolo súkromné, tak by sa ta strata totižto neplatila z našich dani!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale náš argument predsa je, že štátne firmy treba viac strážiť ako súkromné, čo nakoniec predpokladá aj celá naša legislatíva. Otázka skôr je, do akej miery. V tom nám vaša poznámka o súkromných firmách nijako nepomáha.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Autor sa odvolava na obcanov. Ale maju vediet obcania vsetko aj to comu nerozumeju ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pochybujem,

ze nasa legislativa sa viac stara o prava obcanov byt informovany statnymi firmami, ako prava spolumajitelov byt informovany u sukromnych firmach.

Medialna prax je, ze sa nadrza sukromnym organizaciam. Preco? Pretoze oni ich financuju, media su sukromnymi zarobkovymi subjektami a maju zaujem o oslabenie verejneho sektora bez ohladu na zaujmy obcana. Najgrotesknejsie je, ze obcanovi, ktory ako zamestnanec a spotrebitel financuje sukromnu firmu, nema pravo na ziadne relevantne informacie. Jedine pravo ma, je kukat na reklamy a nasledne za ne platit v cene tovaru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A Vy ste si istí,

že v tomto prípade robíte službu ľuďom? Keď sa idete vŕtať do zmlúv letiska s Ryanair-om? Čo ak uspejete a zistí sa, že letisko v záujme zachovania pravidelných liniek nedovolene dotovalo Ryanair?
A Ryanair to bude musieť zaplatiť a následne sa vyse.... na celú "lukratívnu" Bratislavu? Ryanair Bratislavu nepotrebuje. Bratislava Ryanair ÁNO.
Potom budete spokojní? A nezačnite mi, prosím Vás argumentovať hospodárskou súťažou a že keby nelietal Ryanair, tak by ho nahradili iní dopravcovia. NIE na Slovensku, NIE v Bratislave.
Takže len pre zopakovanie. Ste si istí, že nerobíte niekomu len užitočného idiota? Lebo ja by som sa skôr pýtal na iné zmluvy, nie na zmluvy s dopravcami.
Ku tej strate.. Vy viete, že letisko stavalo novú halu? Váhostav to tuším bol. Drahú ako ***** lebo bolo treba kšefty dohodiť. Nespláca letisko náhodou tú halu? Odpisy....atď?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Všetko je predsa otázkou ceny. Slovensko by Ryanair nepotrebovalo, ak by si aerolinky pytali miliardu eur. Ryanair by nás vtedya naopak veľmi chcelo. Kedže nevieme, kto komu koľko platí, neviete seriozne povedať, kto koho potrebuje viac. Ze vám je to jedno, nás prekvapuje.
Ano, letiskové straty určite pochádzajú aj z investícií. Ale pokiaľ nevídíte do zmlúv, neviete povedať, či Ryanair nepreplácame napríklad aj na úkor lepších služieb a kvality letiska, pre cestujúcich ako aj - iných aeroliniek.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie

Bohužiaľ nemáte pravdu. NIE VŠETKO je otázkou ceny. Ma skutočne dosť prekvapuje, že niečím takým vôbec argumentujete. V Európskej únii. So všetkými dotáciami a reguláciami, ktoré EÚ zaviedla.
Voľný trh a určovanie služieb na základe ceny v EÚ NEEXISTUJE, a čím skôr to ľudia pochopia, tým lepšie.
Letisko nikomu predsa neplatí za to, aby tu lietal. Maximálne im dá úľavu z pristávacích poplatkov. Tak ako existujú úľavy z približovacích poplatkov u firmy LPS SR š. p. Je to v AIP - e. Overte si to tam. A ak idú nad rámec oficiálnych úľav, potom to bude klasifikované ako porušenie hospodárskej sútaže.
Potom platí to čo som už písal. Ryanair bude musieť vracať peniaze. Keďže v súčasnosti má Ryanair nedostatok lietadiel a posádok, môže sa to veľmi ľahko skončiť zrušením bázy v Bratislave. Good job!
Mimochodom. Wizzair zrušil rentabilné linky z Košíc. Opakujem RENTABILNÉ. Len preto, že potreboval /chcel použiť kapacity inde.
A to som ešte nezačal rozprávať o blízkosti Schwechatu a Budapešti a o spádových oblastiach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Sme fakt cudni

Nechapem reakciam, ktore nechapu ze ak je nieco statne, je to platene z nasich dani. A ked musim odvadzat nedobrovolne dane, mam pravo vediet, kam idu. Ak letisko urobilo sekeru par desiatok milionov, tak niekto tam kradne a mal by skoncit v base.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Chodte sa pozriet do Krakova

Ako ma vyzerat moderne letisko. A pred desiatimi rokmi tam bola jedna stara osarpana hala.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Utajené zmluvy by mi vadili najmenej.

Sú aj dôležitejšie veci, o ktoré sa tí, čo držia v rukách moc nepodelia s občanmi - a tí majú v konečnom dôsledku len právo držať ústa a krok. Utajovanie v EÚ nie je len slovenskou špecialitou, samotná Európska komisia utajuje svoje vlastné direktívy. Jedna, ktorá súvisí s letectvom, a ktorá dáva agentom na letiskách práva zabaviť cestujúcim čokoľvek, čo si zmyslia (pričom cvičné výbušniny nechajú kľudne preletieť na iné letisko), je Commission Regulation (EC) No. 622/2003:

https://eur-lex.europa.eu/LexU...

Európsky súdny dvor síce medzičasom rozhodol, že ako nezverejnená, nie je táto direktíva záväzná, ale to až o 6 rokov neskôr. A podobných direktíva Európska komisia vyprodukovala viac.

http://europa.eu/rapid/press-r...

--------------------------------- ----------------------------------- -----

No a čo sa týka Ryanairu v Bordeaux, tak môj názor bol, že sa stretli dvaja nepoctiví hráči. Ryanair si nechal zaplatiť za to, že lietal do Bordeaux. Francúzi dobrovoľne súhlasili, aby pomohli letisku, ak by boli naozaj zásadoví, mohli povedať nie a Ryanair by tam nelietal. No a potom si vylobbovali od Európskej komisie rozhodnutie, že to bolo nelegálne a skasírovali peniaze naspäť. Zobrali si na to ako rukojemníkov nevinných cestujúcich, ale na tých pár ovciach nikomu nezáleží (ani Ryanairu nie, tým išlo o lietadlo). Takže to bola sieť podvodov.

Spýtajme sa úprimne, kto by lietal do Bratislavy a ako by cestovali klienti Ryanairu? Iná spoločnosť? Kto lietal pravidelné linky do Bratislavy, ten to väčšinou zabalil (občas mu pri balení pomohla aj vláda - viď TatraAir).

Ako je napísané pár príspevkov nadomnou, Ryanair Bratislavu nepotrebuje. Ryanair potrebuje len zarobiť a poletí tam, kde zarobí. Bratislava potrebuje Ryanair, bohužiaľ.

Osobne som nikdy Ryanairom necestoval a ani tak neplánujem urobiť. Je to zo sebeckých dôvodov, pretože radšej si kúpim drahšiu letenku a nechám sa spoločnosťou hýčkať - veď ani nákladnými vlakmi necestujem. Je to ale vec osobného názoru, evidentne veľa cestujúcich má iný názor ako ja a Ryanair im vyhovuje. Bratislavské letisko to môže zabaliť, alebo ponúknuť výhodné podmienky spoločnostiam, ktoré sú tam ochotné lietať. To je len obchod.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

za 1 a 1/2 hodiny do londona aj na rebriňáku a nemusím byť hýčkaný
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale

ty nie si taký dôležitý ako pán , ktorý sa radšej nechá hýčkať , lebo na to má. Ak musia letiská v celej Európe dodržiavať nejaké pravidlá , malo by ihc dodržiavať aj to bratislavské , lebo napokon to aj tak zaplatia cestujúci a ľudia zo svojich daní , tak ako platia aj ten dosadený management letiska.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Stanislav Martinčko: Nie len R. Fico môže kľudne spať! 4 896
  2. Matej Varga: Kam investovať po príchode recesie 1 479
  3. Monika Kusendová: Dovolenka v Egypte – more terrible than great? 1 157
  4. Jozef Sitko: Ospravedlňujem sa, že som zrušil blog: Gorilu „stvoril“ ešte Mečiar 653
  5. Martin Pekár: Ako zarobiť na štáte 300 000 EUR za mesiac 648
  6. Danica Chames: Poriadny chlap predsa musí mať špek 635
  7. Sebastián Bražina: Keď sa krysy bránia... 495
  8. Ladislav Mišík: Nikdy neľutovať smer a komunistov 429
  9. Viera Šotkovská: BYTY - predvolebná téma? Časovaná bomba? 350
  10. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.10.1919) 314

Rebríčky článkov


  1. Róbert Kováč: V tŕni nahí
  2. Štefan Vidlár: A Voter - A Shit
  3. Ľubomír Belák: Na mol v divadle
  4. Štefan Vidlár: Enem né tak
  5. Peter Mrázik: Výsledkom kolektívneho vyjednávania v Jaguar Land Rover je rekordné navýšenie mzdy
  6. Filip Pančík: Žemľovka
  7. Milan Lacúch: Kresťanský národ konzumentov nečistoty
  8. Martin Krištoff: Časovaná bomba za 19 biliónov dolárov môže ohroziť svetovú ekonomiku, varuje MMF
  9. Štefan Vidlár: V. I. Lenin a nežná
  10. Andrej Hossa: Základné náradie domáceho kutila

  1. Prokurátor predložil kompletnú Threemu, súd zatiaľ nerozhodol o jej čítaní (minúta po minúte)
  2. Autor Gorily Holúbek: Flašíka viem vysvetliť, polícia sa mi neozvala
  3. Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková
  4. Asi najsmutnejšie je mlčanie Ivana Mikloša
  5. Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou
  6. Zoológ: Pri stretnutí s meďveďom sa mu musíte pozerať do očí
  7. Sudca Lindtner z Threemy: Kočner si tyká so všetkými, no jeho vplyv sa preceňuje
  8. Z vody sa vynorila obrovská bublina. Báli sa, že ich pohltí
  9. Johnson požiadal Úniu o odklad brexitu, rokovať o ňom odmieta (minúta po minúte)
  10. Johnson sa po prehre vzpieral. Nakoniec požiadal o odklad brexitu

  1. V Súdnej rade sú hlasy, že Praženková a Kosová stratili dôveru
  2. Ako robil Pius XII. spojku medzi hlavnými odporcami Hitlera a Západom
  3. Opozícia vyzvala premiéra, aby zvolal okrúhly stôl a riešil korupciu
  4. Threema: Kočner sa radil s predsedom súdu Lindtnerom, na ktorom stojí prípad Lexu
  5. Kočner píše Jankovskej: Možno budem premiér a budeš mi robiť Troškovú
  6. Fašizmus sa už neplazí, on tu je, odkázal na proteste v Trenčíne veterán SNP
  7. Kočnerova Threema: Ty si kúpiš byt, ja platím všetko ostatné, napísal Jankovskej
  8. Keby nebolo Pittnera Gorila by nebola: Autora spisu Gorila vyhodili ako vlastizradcu
  9. Kiska a Šeliga organizujú verejné počúvanie nahrávok ľudí, ktorí ukradli štát
  10. Progresívcom s Hlinom ľudia neuverili: Pred Haščákov dom prišli len desiatky ľudí

Už ste čítali?