Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo nemáme právo vidieť, ako so štátnym letiskom podniká Ryanair? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Keby bolo letisko

privatizovane, tak by ste sa k podobnym informaciam nedostali. Dokonca, ak by bolo letisko privatizovane spolocnostou s verejne obchodovanymi aciami a vy by ste vlastnili zopar akcii (boli spolumajitelom) ani vtedy by ste podobne informacie neziskali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne - keby nebolo statne

nikoho by netrapilo ako mina svoje peniaze. Teraz sa do toho mota kazdy lebo ved je aj "moje"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keby to letisko bolo súkromné, tak si môžeme byt istý že by si manažment stratu 55 miliónov za par rokov nemohol dovoliť. Takze by sa určite nepodpisovali také zmluvy, ktoré by jednému dali takú obrovsku ekonomickú výhodu, že by to letisko pre ostatne firmy bolo finančne neprijateľné.

Keby toto letisko bolo súkromné, tak by nezívalo prázdnotou a človek by v ňom nemal pocit akokeby prišiel do stroja casu ktorý sa zastavil.

Transparency Internaional sa snaží, podľa môjho názoru, o legálny a správny dozor nad majetkom štátu. Zmluva sa da jednoducho editovať tak, aby neobsahovala citlivé pasáže s know-how, a ja aj ty aj každý mame právo zo zákona ten zbytok zmluvy vidieť. Toto právo je nám odopierané.

Keby toto letisko bolo súkromné, tak by sa ta strata totižto neplatila z našich dani!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale náš argument predsa je, že štátne firmy treba viac strážiť ako súkromné, čo nakoniec predpokladá aj celá naša legislatíva. Otázka skôr je, do akej miery. V tom nám vaša poznámka o súkromných firmách nijako nepomáha.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Autor sa odvolava na obcanov. Ale maju vediet obcania vsetko aj to comu nerozumeju ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pochybujem,

ze nasa legislativa sa viac stara o prava obcanov byt informovany statnymi firmami, ako prava spolumajitelov byt informovany u sukromnych firmach.

Medialna prax je, ze sa nadrza sukromnym organizaciam. Preco? Pretoze oni ich financuju, media su sukromnymi zarobkovymi subjektami a maju zaujem o oslabenie verejneho sektora bez ohladu na zaujmy obcana. Najgrotesknejsie je, ze obcanovi, ktory ako zamestnanec a spotrebitel financuje sukromnu firmu, nema pravo na ziadne relevantne informacie. Jedine pravo ma, je kukat na reklamy a nasledne za ne platit v cene tovaru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A Vy ste si istí,

že v tomto prípade robíte službu ľuďom? Keď sa idete vŕtať do zmlúv letiska s Ryanair-om? Čo ak uspejete a zistí sa, že letisko v záujme zachovania pravidelných liniek nedovolene dotovalo Ryanair?
A Ryanair to bude musieť zaplatiť a následne sa vyse.... na celú "lukratívnu" Bratislavu? Ryanair Bratislavu nepotrebuje. Bratislava Ryanair ÁNO.
Potom budete spokojní? A nezačnite mi, prosím Vás argumentovať hospodárskou súťažou a že keby nelietal Ryanair, tak by ho nahradili iní dopravcovia. NIE na Slovensku, NIE v Bratislave.
Takže len pre zopakovanie. Ste si istí, že nerobíte niekomu len užitočného idiota? Lebo ja by som sa skôr pýtal na iné zmluvy, nie na zmluvy s dopravcami.
Ku tej strate.. Vy viete, že letisko stavalo novú halu? Váhostav to tuším bol. Drahú ako ***** lebo bolo treba kšefty dohodiť. Nespláca letisko náhodou tú halu? Odpisy....atď?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Všetko je predsa otázkou ceny. Slovensko by Ryanair nepotrebovalo, ak by si aerolinky pytali miliardu eur. Ryanair by nás vtedya naopak veľmi chcelo. Kedže nevieme, kto komu koľko platí, neviete seriozne povedať, kto koho potrebuje viac. Ze vám je to jedno, nás prekvapuje.
Ano, letiskové straty určite pochádzajú aj z investícií. Ale pokiaľ nevídíte do zmlúv, neviete povedať, či Ryanair nepreplácame napríklad aj na úkor lepších služieb a kvality letiska, pre cestujúcich ako aj - iných aeroliniek.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie

Bohužiaľ nemáte pravdu. NIE VŠETKO je otázkou ceny. Ma skutočne dosť prekvapuje, že niečím takým vôbec argumentujete. V Európskej únii. So všetkými dotáciami a reguláciami, ktoré EÚ zaviedla.
Voľný trh a určovanie služieb na základe ceny v EÚ NEEXISTUJE, a čím skôr to ľudia pochopia, tým lepšie.
Letisko nikomu predsa neplatí za to, aby tu lietal. Maximálne im dá úľavu z pristávacích poplatkov. Tak ako existujú úľavy z približovacích poplatkov u firmy LPS SR š. p. Je to v AIP - e. Overte si to tam. A ak idú nad rámec oficiálnych úľav, potom to bude klasifikované ako porušenie hospodárskej sútaže.
Potom platí to čo som už písal. Ryanair bude musieť vracať peniaze. Keďže v súčasnosti má Ryanair nedostatok lietadiel a posádok, môže sa to veľmi ľahko skončiť zrušením bázy v Bratislave. Good job!
Mimochodom. Wizzair zrušil rentabilné linky z Košíc. Opakujem RENTABILNÉ. Len preto, že potreboval /chcel použiť kapacity inde.
A to som ešte nezačal rozprávať o blízkosti Schwechatu a Budapešti a o spádových oblastiach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Sme fakt cudni

Nechapem reakciam, ktore nechapu ze ak je nieco statne, je to platene z nasich dani. A ked musim odvadzat nedobrovolne dane, mam pravo vediet, kam idu. Ak letisko urobilo sekeru par desiatok milionov, tak niekto tam kradne a mal by skoncit v base.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Chodte sa pozriet do Krakova

Ako ma vyzerat moderne letisko. A pred desiatimi rokmi tam bola jedna stara osarpana hala.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Utajené zmluvy by mi vadili najmenej.

Sú aj dôležitejšie veci, o ktoré sa tí, čo držia v rukách moc nepodelia s občanmi - a tí majú v konečnom dôsledku len právo držať ústa a krok. Utajovanie v EÚ nie je len slovenskou špecialitou, samotná Európska komisia utajuje svoje vlastné direktívy. Jedna, ktorá súvisí s letectvom, a ktorá dáva agentom na letiskách práva zabaviť cestujúcim čokoľvek, čo si zmyslia (pričom cvičné výbušniny nechajú kľudne preletieť na iné letisko), je Commission Regulation (EC) No. 622/2003:

https://eur-lex.europa.eu/LexU...

Európsky súdny dvor síce medzičasom rozhodol, že ako nezverejnená, nie je táto direktíva záväzná, ale to až o 6 rokov neskôr. A podobných direktíva Európska komisia vyprodukovala viac.

http://europa.eu/rapid/press-r...

--------------------------------- ----------------------------------- -----

No a čo sa týka Ryanairu v Bordeaux, tak môj názor bol, že sa stretli dvaja nepoctiví hráči. Ryanair si nechal zaplatiť za to, že lietal do Bordeaux. Francúzi dobrovoľne súhlasili, aby pomohli letisku, ak by boli naozaj zásadoví, mohli povedať nie a Ryanair by tam nelietal. No a potom si vylobbovali od Európskej komisie rozhodnutie, že to bolo nelegálne a skasírovali peniaze naspäť. Zobrali si na to ako rukojemníkov nevinných cestujúcich, ale na tých pár ovciach nikomu nezáleží (ani Ryanairu nie, tým išlo o lietadlo). Takže to bola sieť podvodov.

Spýtajme sa úprimne, kto by lietal do Bratislavy a ako by cestovali klienti Ryanairu? Iná spoločnosť? Kto lietal pravidelné linky do Bratislavy, ten to väčšinou zabalil (občas mu pri balení pomohla aj vláda - viď TatraAir).

Ako je napísané pár príspevkov nadomnou, Ryanair Bratislavu nepotrebuje. Ryanair potrebuje len zarobiť a poletí tam, kde zarobí. Bratislava potrebuje Ryanair, bohužiaľ.

Osobne som nikdy Ryanairom necestoval a ani tak neplánujem urobiť. Je to zo sebeckých dôvodov, pretože radšej si kúpim drahšiu letenku a nechám sa spoločnosťou hýčkať - veď ani nákladnými vlakmi necestujem. Je to ale vec osobného názoru, evidentne veľa cestujúcich má iný názor ako ja a Ryanair im vyhovuje. Bratislavské letisko to môže zabaliť, alebo ponúknuť výhodné podmienky spoločnostiam, ktoré sú tam ochotné lietať. To je len obchod.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

za 1 a 1/2 hodiny do londona aj na rebriňáku a nemusím byť hýčkaný
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale

ty nie si taký dôležitý ako pán , ktorý sa radšej nechá hýčkať , lebo na to má. Ak musia letiská v celej Európe dodržiavať nejaké pravidlá , malo by ihc dodržiavať aj to bratislavské , lebo napokon to aj tak zaplatia cestujúci a ľudia zo svojich daní , tak ako platia aj ten dosadený management letiska.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Stanislav Martinčko: Pani Saková, prečo len R. Fico má vážne dôvody na ochranku? 127
  2. Ivana Bánová: Pneu len pre pánov 56
  3. Ján Valchár: Fatamorgána menom globálne otepľovanie (časť tretia) 55
  4. Tibor Ferko: Alibizmus Kotlebovej ĽSNŠ manévruje v archetypoch 55
  5. miroslav babinsky: Ako odinštalovať Internet Explorer 36
  6. Matej Gajdoš: Chcem byť učiteľom, ale... 33
  7. Boris Cíferský: Bývali v chudobincoch, rentu dostávali len niektoré. Dôchodok guvernantiek bol ťažký 29
  8. Margita Vernerová: Prečo je Lichtenštajnsko výnimočné? 26
  9. Jozef Kmeto: Svojimi životmi každý deň pribíjame Ježiša Krista na kríž 21
  10. Ján Lopušek: Opustený mrakodrap v Bangkoku 15

Rebríčky článkov


  1. štefan michalík: Zanikneme?(Čo nové vo Facebookove? )
  2. Martin Šiška: Desatoro – „Nepokradneš“ – 2. časť: Korupcia a rôzne povolania
  3. Martin Šiška: Desatoro – „Nepokradneš“ – 1. časť: Úvod a duševné vlastníctvo
  4. Gabo Németh: Gabriel Németh román Slzy pre bolesť desiata kapitola / Návšteva /
  5. František Cudziš: K výročiam zo života Aurela Stodolu, III.
  6. Viktória Mészárosová: Vojna, ktorú nevidíme - Šikanovanie vo virtuálnom prostredí
  7. Pavol Dančanin: Relativita súčasnosti
  8. Martin Šiška: Nikdy mi nebudeš umývať nohy
  9. František Cudziš: K výročiam zo života Aurela Stodolu, II.
  10. Patrik Mackových: Čo je vhodnejšie pre zhodnotenie úspor: sporenie alebo investovanie?

  1. Spoluzakladateľ Smeru Zala: Fico sa zmenil obsahovo aj ľudsky
  2. Pokus so Šefčovičom nevyšiel, Fico ide Smer presmerovať inam
  3. Prieskum Focus: Smer klesol pod 20 percent, koalícia Progresívne Slovensko a Spolu je druhá
  4. Liptovská Mara ukázala základy zatopených domov
  5. Ako sa rozlúčiť s Ficom? Kde bude bývať? Kam pôjde?
  6. Policajti našli zbraň a hlaveň, majú súvisieť s vraždami Kuciaka a Molnára
  7. Havária autobusu s turistami na Madeire má už 29 obetí
  8. Američan žil na plošine v mori, hrozí mu trest smrti
  9. Slovenskí hokejisti v príprave na MS vyhrali v Rakúsku, presadila sa aj zámorská posila
  10. Na Šancovej ulici v Bratislave sa zrazil autobus s trolejbusom, zranilo sa dvanásť ľudí

  1. Eugen Korda: Fico si z nás urobil pokusných králikov
  2. Kŕčové žily trápia aj mladých ľudí
  3. Najväčšia liberálna konšpirácia desaťročia padla: USA zverejnia Muellerovu správu
  4. Ako vytvoriť jedinečný instagramový feed?
  5. Lucia Čopíková: Ženy vs. pivo
  6. Vladimír Palko: Horí Naša Pani
  7. Peter Schutz: Jadrový delikvent Fico
  8. Čaputovú potešilo, že Kiska jedného sudcu nevymenoval
  9. Vymenovanie ústavných sudcov je kampaň Andreja Kisku
  10. Kmotríkovcom nevyšiel plán zastaviť súdne vyšetrovanie - ekonomika.sme.sk

Už ste čítali?