Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Stíhačky: zbytočný cirkus a medzinárodná hanba! (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na air policing by nam uplne stacili korejske KAI TA-50. A usetrili by sme 1 miliardu eur na rozumnejsiu modernizaciu armady.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

FA-50 (TA-50) = Air policing a NATINAMDS

Každý kto spravuje nielen svoj vlastný, ale o to viac verejný (štátny a pod.) by sa mal správať ako dobrý hospodár a vyžiadať si všetky relevantné informácie a cenové ponuky minimálne ako stratégiu pri negociácii s tým ktorým dodávateľom. Z pohľadu cena / výkon by mal mať predsa každý obstarávateľ o to viac ten, ktorý má hlboko do vrecka jasno aby vedel akú hodnotu za finančné prostriedky daňových poplatníkov získa.


Napr. Letecký (armádny) publicista Vladimír Bednár (31.12.2015)
„KAI FA-50 za menej ako polovicu ceny Saab JAS 39 C/D Gripen.
Existujú však aj iné nadzvukové lietadla ktoré by dokázali plne nahradiť Mig 29. Potreby Vzdušných síl dokáže plne pokryť napr. juhokórejský stroj KAI FA-50. FA-50 napriek tomu že má mierne nižšie letové výkony a nižšiu kvalitu avioniky ako Gripen je neporovnateľne efektívnejší, pretože jeho cena je menej ako polovičná (rozdiel v cene 12 kusov je cca 400 mil US $). Ministerstvo obrany má ďalej dostatok možnosti aby túto cenu efektívne rozložilo na viacero rokov napríklad využitím lízingu, PPP projektu a podobne. Kokpit KAI FA-50. Napriek tomu že je FA-50 je o viac ako polovicu lacnejší ako Gripen jeho vybavenie a možnosti sú skoro rovnaké.“

zdroj: https://vladimirbednar.blog.sm...


A asi ani netreba prizvukovať, že vo zverejnenej neutajovanej časti analytického materiálu nie je o KAI FA-50 Fighting Eagle ani zmienka...

link: https://www.youtube.com/watch?...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: air policing

Pre air policing s vyhradami, pre ochranu vzduseho priestoru "mierne nizsie" letove vykony mozu rozhodovat pri velkosti nasho uzema, ci zasahujuce leiatadlo bude mat vôbec sancu dostat sa k narusitelovi/neidentifikovanému/nekomuikujucemu objektu.

Nehovoriac o kompatibilite so susedmi, o AESA radare o datalinku....

Boli by sme jedini pouzivatelia v Europe.

Pri zvazovani typu je nevhnuten zvazovat, ze sme sucastou NATO a nasu GEOGRAFICKU polohu.
Nemalu cast ceny (akup, ale najma prevadzka) tvori vybudovanie prevadzkoveho zazemia.
Ak máme udrbarske kapacity pre lietadla spojencov, mozu tito pocitat s jej pouzitm pri pripadnej dislokacii pri eskalaii napatia.

Ina vec je, ze pri sucasnom zadlzeni statu nebola vhodnejsa chorvatska cesta (mensi pocet olietaych strojov IDF vratane know-how trasferu a vycviku od dodavatela, ktory ma asi najviac praktických skusenosti z "vyuzivania v praxi" )).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: air policing

Španielsko rieši s Jižnou Koreou možnost výmeny vojenského materiálu. Španielsko plánuje nahradiť cvičné vrtulové letouny ENAER T-35 Pillán a prúdové CASA C-101 Aviojet.
Nahradiť by ich malo 30ks turbovrtulových strojov KT-1 a 20ks cvičných nadzvukových T-50 Golden Eagle.

zdroj: http://zbiam.pl/hiszpansko-kor...

KAI (Korea Aerospace Industries) je konzorcium s americkou firmou Lockheed Martin, ktorá vyrába stíhačky F-16, pričom v tendroch v USA sa rodina T-50 uchádzala o zákazky pod značkou Lockheed Martin.

FA-50 obsahuje datalink Link-16 ostatne korejské bojové letky FA-50 komunikuju prave cez tento datalink nielen so svojimi F-16 a F-15 atď.

Vybudovať zázemie musíme tak či tak pre F-16 (Gripen atď.). Pri FA-50 sme ak by sme boli prvý mohli ašpirovať o európske centrum pre všetky tieto typy, ktoré by sa tu mohli prípadne postupne rozšíriť. Nezabúdajme na naše ekonomické vzťahy s JK hlavne v automobilovom priemysle kde JK je na našom trhu (regione) významný investor. To by ale chcelo mať ambície a pod.

A v neposlednom rade nezabúdajme, že v budúcnosti budeme musieť riešiť aj obmenu cvičného prúdového letectva kde by práve jedna platforma T-50 (TA-50, FA-50) mohla ušetriť ďalšie finančné prostriedky daňových poplatníkov (2v1) tj. jedna platforma, zázemie, logistika atď.

Úspora by sa mohla realokovať do ďalších spôsobilostí OSSR.

Namiesto toho je realita taká, že už v pláne bolo 1,1mld EUR na stíhačky a už teraz sme cca -500 mil EUR nad plán nakoľko 14 ks stíhačiek F-16V block 70/72 so servisom len na 2 roky nás výde 1,6mld EUR !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: Spanielsko

Spanielsko riesi nahradu CVICNYCH strojov.

Korejske stroje sa objavili vo vzbere kvôli tomu, ze maju byt protihodnotou vo vymenom obchode za Airbus A400M. Co by sme Kórejcom na vymenu ponukli my, aby sme na tom ZAROBILI?

My sme riesili nahradu BOJOVYCH strojov nielen pre airpolicing.

To uz sa mozu vratit idey ked sa fantazirovalo o nasadeni nasledovnikov L-39 (ktoré by taký B737 ani "nedoletelo" ) . Vhodne motivovany "analytik" zdovodni cokolvek...

Ano, zazemie sa bude musiet vybudovat ale z hladiska nasho clenstva NATO dava vacsi zmysel, ak bude pouzitele rovnakymi typmi iných clenov aliancie.

Ako pisete, boli by sme prvi v regione - a ked sa pozriete realisticky, tak asi aj jediny.
Náklady na udrziavanie avioniky, jej upravy pre specificke europske podmienky... a hlavne VYKON - za kolko minut sa k neokomunikujucemu/nebezpečnému lietadlu dostane.

OBJEKTIVNE za menej penazi, velmi malo "muziky" a najma NIE zo "zanru", ktory potrebujeme.

Ono tie F16 su aj o tom, ze v pripade, ze by "neco bylo" tak obrazne povedané staci "odbalit" stare F16A/B C/D naskladane v pusti a mame pilotov, ktori vedia okamzite sadnut do sedadla (na oznacenie sa nemusime divat).

Ak sa bavime o cislach, tak ako som pisal, Chorvatom staci MENEJ kusov a o dost viac olietaných (takze za usetrene stovky milonov mozu LIETAT a STRIELAT bez toho, aby obrazne povedane vyzuli "bigosov" aj z ponoziek...). A to maju (trosku) vacse uzeme a (omnoho) dlhsie hranice...

Verim, ze minstersvo ma velmi dobre zdovodnene cislo 14, (mozno sa vychadzalo z praxe udrzby Mig-29 vrakovanim, alebo z ocakavaych strat (pozri zrazku dvoch MIG-29 2002)....) Tam bol/je priestor pre uspory nakladov. Ale mozno na ministerstve vedia nieco, co neviem (inak by som uz pisal z iných suradnc :-).

Mozno je to cislo dane poctom synacikov, co si chcu nechat platit zalubu v lietani a chvalit sa, ze vedia urobit bum pri prekroceni rychlosti zvuku...
v TAKOM pripade staci ta FA-50/T-50-ka

Vzhladom k "najlepsim tradiciam" SNS by sa dalo skor predpokladat, ze nekto vzal kalkulacku, podelil cielove cislo VEJVAR maimalnou znesitenom provizou a kus a vyslo 14.... (ja viem to je iba vtip, ale ak sa pozriete co pre SLovensko priniesla SNS, tak je to ba a le no vejvare na ukor pritomnosti (infrastruktura) i buducnosti (skolstvo) tak zial nie az tak daleko od pravdy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

FA-50 = Multirole Light combat aircraft

Však píše, že Španielsko chce barter za CVIČNÝCH 20 ks T-50 Golden Eagle advanced trainer.

Pre Nás by bola zaujímavá bojová verzia FA-50 Fighting Eagle.


● T-50 = advanced trainer,

● TA-50 = Lead-in fighter trainer/Light combat aircraft,

● FA-50 = Multirole fighter/Light combat aircraft


Daňový poplatníci by mali vedieť na aký účel (úlohy) budeme 14 ks nových stíhačiek za 1,6 miliardy EUR so servisom na dva roky využívať ak teda tvrdíte, že "My sme riesili nahradu BOJOVYCH strojov nielen pre airpolicing."


P.S.
(Ak sa chcete baviť o nasadení podzvukových L-39 a pod. voči dopravným lietadlám B737 a pod. to si nechajte pre cas.sk alebo topky... prosím nie tu)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: FA50

Prosím ked uz ste dokazal vygooglit ozacenia, napiste aj

1. Výkon (tah) motora
2. Max rýchlosť
3. Akceleráciu


(prosim v "pracovej" konfiguráci s podveseným raketami)

Potom si vezmte kalkulacku a pocitajte SEKUDY, od startu k vizuálnemu kontaktu, ktore mate k dispozicii...
Tolko teda o air policing.

a samozrejme potom sa zacnme bavit o cruising speed

a ak zacneme uvazovat o podpore pozemných jednotiek tak polozme na stol aj payload


Moj príspevok bol o inom.

NIK v Europe ai neuvazuje o pouziti T-50 a jeho modifkaci v boji hlavného bojoveho stroja. Spanielsko zvazuje "barter" CVICNYCH strojov za (aj) nimi vyrabane A400M. Ide o biznisove dovody.
Na ochranu/kontrolu vzdusneho priestoru a podporu pozemnych vojsk a namornictva si nadalej poechaju (dvojmotorove) F18.


Ak si myslite, ze by sme pretlacli support centrum voci Spanielsku ktore MA DNES REALNE kapacity v ramci konzorcia Airbus a je omnoho blizsie k potecialnym zákazníkom v EMEA oblasti ... tak to nie je o ambíciách, ale o snívajte s nami.




P.S.1
a L39 som spominal, pretoze podobe "analyticke materialy" by ste v miulosti, ked sa u susedov nevedelo co s ich nasledovnikmi (Alca) nasli zial nielen v "odb/p/ornych publikáciách

P.S.2
nebojujem za 14 kusov F16 block 70/72
V tejto zakazke je vidiet ENAZRANOST ludi v pozdi SNS.
omnoho viac sa mi paci chorvatsky pristup (menej lietadiel, omnoho menej penazi, usetrene pouzit a nalet a ine hracky, ktore s vyzaduje bojashopna armada.
Ale ak sme sa rozhodli, ze si zachovame schopnost nadzvukoveho letectva so VSETKYM co s tym suvisi potom je potrebne kupit SYSTEM, ktory ma VYKONY, ktore budeme vediet pouzit v ramci aliancie/spolocenstva, ktoreho sme SUCASTOU.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

INÉ SVETY

L-39 vs L-159 vs FA-50

1. Výkon (tah) motora (kN): 16,9 vs 28 vs 78,7
2. Max rýchlosť (km/h): 750 vs 936 vs 1640
3. Stúpavosť (m/s): 22 vs 62 vs 198

1.
Inými slovami L-39 dosahuje cca 21,47% výkonu FA-50 a L-159 dosahuje cca 35,58% výkonu FA-50.

2.
Inými slovami L-39 dosahuje cca 45,73% max. rýchlosti FA-50 a L-159 dosahuje cca 57,07% max. rýchlosti FA-50.

3.
Inými slovami L-39 dosahuje cca 11,11% stúpavosti FA-50 a L-159 dosahuje cca 35,58% stúpavosti FA-50.


Proste INÉ SVETY podzvukové cvičné (L-39, L-159) vs nadzvukový FA-50 Multirole fighter/Light combat aircraft.

A teraz (aspon v tejto konfigurácii) si vezmte kalkulacku a pocitajte SEKUDY, od startu k vizuálnemu kontaktu, ktore mate k dispozici...

Oki končím túto nikam nevedúcu diskusiu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: koncim

citanie s porozumenim uz dnes nie je na Slovensku velmi rozsirene

Reagoval som na Vas "objav" o moznosti nahrady 2 machoveho stroja strojom, ktory ma o cca polovicu mensi tah, o tretinu mensu max. vyletovu hmotnost o 25% nizsiu maximalku s cistym krídlom bez podvesov a velmi rychle sa "zadycha" ked na kridlo zavesite "pracovne naradie".

Pri VYCVIKU to samozrejme nevadi.
Ak mate sekundy, aby ste dohnali neodpovedajuci stroj..

Inak povedane, ja som pozadoval porovnat
F16 (alebo Saab)
a "lacnejsiu" T-50 :-)
Cely cas sa som sa bavll o tom, ci is ozbrojene sily tejto krajiny zachovaju (extremne nakladnu) schopnost prevadzkovat nadzvukove BOJOVE letectvo, ktore je SCHOPNE plnit bojove ulohz v ramci aliancie NATO.

Vy ste diskutovali sam zo sebou...
Doplnte si do tej tabulky:

F16 tah 144kN
(pri porovnatelnych (rozdiel +13% v neprospech F16) suchych hmotnostiach)


ano mate pravdu, dalej asi nema zmysel pokracovat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Po viac ako roku od môjho prvého príspevku k tejto diskusii, treba povedať, že to nie je ako kúpime Mercedes alebo škodovku.
Neviem kam by sa chodili školiť a aké normy by používali pri kórejských stíhačkách.

Najdôležitejšie je, že na mIgy sme si cvičili pilotov sami a dokonca tento systém výcviku bol považovaný za jeden z najlepších mal však jeden problém, bol moc lacný a na tom sa nedalo zarobiť.
Je nemysliteľné aby výcvikové stredisko bolo v USA, dokonca ja nemeckí piloti sa cvičia tam.
je to hanba, že eu chce vlastnú armádu aj proti záujmom USA, ale piloti by sa cvičili v USA?
Však tam ich hneď môžu spracovať na donášanie.
Ja by som tipoval, že to bude trochu inak, že je to diplomatický spôsob ako z toho vykĺznuť.
Sme nepublikovalo ani jeden článok, že F16 majú v poslednej dobe množstvo havárií, samozrejme.

Blocky budú mať softvér z F35II a ten sa nedarí implementovať, tak aby nerobil viac škody ako úžitku, Piloti ho vypínajú a riadia sa podľa klasických prístrojov. ide najmä o zdieľanie údajov medzi systémami stíhačiek, radarov pozemných a vzdušných.
Podľa zistili, že by bolo rozumnejšie orientovať sa na novú stíhačku Nemecka, ktorá má byť uvedená do prevádzky 2025.
https://nezaujato.wordpress.co...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To sa ešte Anton Hrnko k demisii Miroslava Lajčáka vyjadril, "Slovensko potrebuje ministra, ktorý bude hájiť slovenské záujmy.". Tu sme pri jadre problému. Čo sú slovenské záujmy pola Antona Hrnka? Určite sú to záujmy SNS a nie občanov Slovenska.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Túžba

fica, aby táto svorka okrádačov vydržala do riadnych volieb je taká silná, že nehľadí na škody ktoré pácha na republike. A 8%- né sns to pod vedením danka s hrnkom využíva na doraz. Najhoršie je, že ten doraz si posunú každý deň ďalej a ďalej a všetci sme ticho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je našou povinnosťou evidovať každý krok Danka, Hrnka a Pasku a ineď po volbach ich zobrať na zodpovednosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Že čo si pomyslia v zahraničí?

Pomyslia si toto: čo ineho sa dá očakávať od krajiny, kde si trikrat zvolili fica a jde predsefom patlamentu je fslošný JUDr. a falošný kapitán, kde krkva od talianskej magie je po boku premiera pri rokovaní s nemeckou kancelárkou. Čo by si yak adi mohli myslieť- bazmekistan.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

SNS vydáva svoje záujmy za národné záujmy. Takéto záujmy nech si niekam strčia a čo najskôr ich treba z politiky vyhnať a trestno právne riešiť. Američania by si mali veľmi dobre rozmyslieť, komu predávajú svoje stíhačky, lebo politici typu SNS ich veľmi ľahko a srdečne ponúknu svojim ideologickým bratom z východu. Kde je to Ficové jadro EÚ, keď si 8% ná strana robí politiku v príkrom rozpore s bezpečnostnou politikou SR, ktorá má a musí byť orientovaná na NATO a EÚ, ak nechceme byť ďalšou provinciou Ruska, ktorá nám prinesie chudobu, zbedačenie, morálne dno, fyzický a psychický útlak, šikanovanie, vydieranie, prenasledovanie, mučenie a vraždenie. Áno, zopár jednotlivcov z radov prisluhovačov a poskokov sa bude mať nadštandardne dobre, ale drvivá väčšina obyvateľstva bude utláčaná. Toto žiadny trochu rozmýšľajúci človek nemôže chcieť a dopustiť. Trochu je to síce odbočenie od témy stíhačiek, ale zároveň to súvisí s nehanebnou politikou, ktorú tu predvádzajú niektoré strany a poslanci NR SR.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

súhlas +

Práve som začal čítať Súostrovie Gulag od Solženicina. Po zisteniach a obrazoch histórie, čo sa dialo v Nemecku po roku 1918, ako pomohlo Rusko a spol. tiež ako Kominterna vybudovať tajne opäť nemeckú armádu, Luftwafe, po tom čo spolu paktovali v roku 1939, a Stalin v túžbe obsadiť Európu, čo sa mu napokon podarilo, hoc už ďalej nepostupoval priamo zo svojou 4miliónovou armádou, lebo ešte nemal atómovú bombu, myslím, že vo vedení Kremľa sa udiali len kozmetické zmeny. Národ je trochu zhýčkaný obrovským prívalom západného tovaru, ale ako vidíme, už dvíhol opäť svoje kanóny a postupuje. Neviem, načo mu to je, keď územia len rozbíja a necháva ich napospas krutým vládcom miestnych mafií (sem tam ak neplnia rozkazy, dáva ich popravovať-väčšinou pri kávičke), okrem Krymu, kde potrebuje vybudovať vysunutú obranu pred Európskym tovarom. Kedy sa v celom Rusku a priľahlých zabraných a vydieraných oblastiach, konečne zlepší život plnohodnotne? Čo si vytrpeli biedni občania, ked ich len tak po zatknutí odvliekali na trestanecké ostrovy? Vidíme, že sa to deje opäť. Prekrížené more mostom si uzurpujú napriek dohodám, ako to kedysi robil Hitler. Nič dobré nevanie z východu....a stačí sa pozrieť na klamára Danka bez chrbtovej kosti a svedomia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ts, ts, tsss.

Urazená ješitnosť pána generála. Ešte nedávno mu bolo vidno len sandále, pardon kanady. Akonáhle sa nestal náčelníkom GŠ hneď zmúdrel!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Laicky.

Ak sa odborníci rozhodnú pre F16, OK.
Možno ich stačí o 4 menej, potom sa môže namiesto nich kúpiť 40 ks podzvukových L159.
Do obstarania nových lietadiel využiť prenájom služieb ČR.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Načo

je krpatej SR 14 až stíhačiek F 16 veď nad mini Slovenskom sa im neda ani otočiť ? Je to len výmysel tupých khaki mozgov a s.kpt. falošného JUDr. a génia z pomocnej Tonka Hrnka. Armáde SR treba gumipušky, plte, výstroje a kone. To tak mentálne zodpovedá armáde SR.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

O tom otoceni je to uz davno vyvrateny trapny nezmysel. Pri dlzke uzemia cca 400km a rychlosti 2M je to 12 minut letu.. kolko priestoru myslis, ze potrebuje stihacka na otocenie? naviac.. rychlost 2M dosahuje len pri vynimocnych operacnych pripadoch. Doteraz nam nad hlavami lietali MIG-29 a tie nemali problem sa otocit...

Pri AP sa mozno bude musiet dostat k napr nereagujucemu civilnemu lietadlu co najskor, tam to vyuzije.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Radovan Bránik: Podpoľanie ako pupok slovenského sveta 4 829
  2. Pavel Macko: Zastavme ich bratia! 1 342
  3. Jan Novak: Zakázané správy: Dvere do Európy budú pre ilegálnych migrantov otvorené dokorán. 451
  4. Mária Šárossyová: Keď aj bezmocnosť je bezmocná 310
  5. Michal Latta: Najlepšia slovenská tarhoňa 279
  6. Martin Ondráš: Podiel slovenských potravín na pulte - skutočná pravda 202
  7. Jozef Javurek: Keď pôjdete do kúpeľov Sliač 199
  8. Danica Chames: Už ste dnes niekoho pochválili? 178
  9. Marek Páva: Štát sa chce o bratislavské lesy starať motorovou pílou 173
  10. Filip Ľupták: Ako Andrej Danko pomohol LGBTI komunite na Slovensku. 166

Rebríčky článkov


  1. Peter Slivovic: Svätá noc
  2. Denis Jacko: Trinásty mesiac
  3. Zuzana Halabuková: Facka
  4. Darina H. Lacková: Koľko stoja Vianoce?
  5. Peter Ďuroška: Slovenská asociácia zrakovo postihnutých športovcov si zvolila nové vedenie
  6. Jakub Zibura: Zabitie Jesseho Jamesa zbabelcom Robertom Fordom
  7. Milan Lacúch: Úvaha o konci sveta!
  8. Paula Beinsteinová: Tieň
  9. Ivan Janíček: Ako skladovať palivové drevo?
  10. Uršula Šilleová: Rozhovory

  1. Odborník: Máme dôkazy, že Mayovia zmizli zo dňa na deň
  2. Zamestnanci rozkrádali U. S. Steel, súd ich musel oslobodiť
  3. Ebola v africkej KDR zasiahla miliónové mesto, umierajú na ňu aj lekári
  4. V Saudskej Arábii sa hrá o tróny
  5. Kiska nesie Bezákovi dar od pápeža Františka
  6. Zomrel Pavel Brunovský, zakladateľ finančnej matematiky na Slovensku
  7. ONLINE: Paulína Fialková rozbehla štafetu skvelo, je medzi najlepšími
  8. Švajčiarsky lyžiar mal hrôzostrašný pád, zjazd mužov prerušili
  9. V NHL sa konal slovenský súboj, z víťazstva sa po ňom radoval Tatar
  10. Prečo sa vám v zime vypína smartfón? Mraz ho môže aj zničiť

  1. Karol Galek (SaS): Vládny návrh ukončenia doby uhoľnej nie je kompilát, ale opajcát
  2. Gašpar nekončí, má služobné auto aj skvelý plat poradcu
  3. Bývalý policajt: Kuciakovu vraždu vyšetria, ale rozuzlenie otrasie Slovenskom
  4. Belgický premiér spochybnil členstvo Slovenska v Schengene
  5. Základní školy v Německu selhávají v integraci běženců, německé děti jsou šikanované
  6. Ondrej Dostál: Slovenská upratovačka v Marakéši
  7. Leninova revolúcia by bez podpory Nemecka neprežila
  8. Robert Mistrík: Prehľad politických trafík v manažmente Slovenských elektrární
  9. Fotografi vytvorili takéto krásne zábery zasnežených Malých Karpát
  10. Martin Mojžiš: Opustil nás Paľo Brunovský

Už ste čítali?