Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo v posledný novembrový piatok vlaky v Bratislave meškali? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

zaver?

takto to dopande, ked zeleznice riadia DILETANTI, IDIOTI, ZLODEJI a KOMUNISTI. Bordel, chaos, rabovacky a upadok. Nic ine tato komunisticka zberba za posledne roky nedokazala. Nikto nie je za nic zodpovedny, na vsetko je more casu, nic nefunguje. Komunisti vedeli vzdy len KLAMAT, KRADNUT, ZATLKAT. Kazdy den ked je pri moci tato cervena banda pada slovensko hlbsie do bahna z ktoreho sa mozno uz nikdy nedostane.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Si precitaj co sa dialo v Britanii, ked sprivatizovali zeleznicnu infrastrukturu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To sa neda porovnavat, tam funguje uplne iny system a je aj ina historia vyvoja zeleznic ako u nas. Tie problemy, ktore sposobila privatizacia boli primarne dosledkom politickych rozhodnuti, nie manazmentu jednotlivych firem.

Staci sa pozriet na ich hustotu siete, pocty vlakov co tam jazdia (a ake vlaky!) a sudny clovek pochopi, ze ak toto je to co mala sposobit privatizacia, tak je to v porovnanim s tym ako sa spravuju zeleznice u nas poriadna vyhra.

Manazment slovenskych zeleznic je mentalne este stale v socializme a vdaka tomu, ze zeleznice riadia zasadne politicki nominanti, ide v prvom rade o to ako kde uliat peniaze, podla moznosti trate pozatvarat a porusit a nie ako nieco efektivne robit. Vzhladom na to, kolko ludi je okolo kolaji zamestnanych, kolko penazi do zeleznic stat leje, je to neuveritelna cierna diera s minimalnymi vysledkami.

Napr. ludia sa stazuju na dobu cestovania a zle spojenie medzi vychodom a zapadom krajiny - Pravda dnes vydala clanok s obchodnym riaditelom ZSSK ktory oznacil slavne rekonstruovane hlavne trate na 160 kilometrovu rychlost ako "regionalnu rychlost a nie nieco pouzitelne pre rychlovaky". A ma uplnu pravdu. Za 4 a pol hodiny kolko to dnes trva najrychlejsiemu IC-cku z BA do KE sa da vlakom prist z Pariza do Zurichu alebo z Londyna do Edinburghu - co je viac ako dvojnasobna vzdialenost nez tych mizernych 300 kilometrov medzi Bratislavou a Kosicami.

Takze tolko k tej privatizacii.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

po

po Londýne, jazdia súpravy bez rušnovodiča, a funguje to, u nás nepredstavitelné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je myslim len jedna linka metra. To je trocha ine ako normalna zeleznica, to by som neporovnaval.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vď hej

máš pravdu, a ja to neporovnávam, ale som chcel poukázať, ako vývoj ide míľovými krokmi dopredu. ZSR stále spí svoj sen ešte zo socializmu, a sníva o 160km/h tratiach, keď vo svete sa bežne jazdí 250, a aj viac.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

netreba sa skryvat za generalneho riaditela! ani za komunistov! je to tak ze na vsetkych urovniach robia nekompetentni,nevsimavi.... alobo si mylis, ze pokazeny vypinac, ktory tam bol bohviekolko mal opravit generalny?
kedy si uz tato slovac prizna, ze jej je vseko na haku a staci sa dobre nazrat a napit?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pokial je sef neschopny

tak nevie posudit, ci aj ludia, ktorym sefuje schopny su. Takze ak je generalny len dosadena figurka od komunistov z vlady, tak si nevie zabezpecit schopnych ludi, ktori by si zabezpeceli dalsich schopnych ludi pod sebou.... resp ked je sef diletant a nepocuva, co mu hovoria ti, co su dole a rozumenju tomu tak to potom aj vyzera ako to na SK vyzera.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Riaditel urcite nemal co ten vypinac ist zapinat - jednak to nie je jeho job a ani na to nema potrebne skusky.

Ale co *je* jeho job je zaistit aby jeho podriadeni tu trat dali do poriadku.

Alebo si myslite, ze "hnile" vyhybky a dlhodobo odpojeny usek troleje (a zjavne nie kvoli nejakemu vaznemu problemu, ked sa uvazovalo o jej zapnuti) je nieco normalne? Na co sa tam caka? Az to "odhnije" uplne a nejaky vlak sa tam vykolaji? Alebo vypadne dalsi usek troleje a uz tade ziaden vlak neprejde ani zotrvacnostou?

Proste taka slovenska klasika - udrzba sa (poriadne) robi, az ked sa veci rozpadnu uplne alebo sa stane pruser. Dovtedy sa to len "poflikuje" aby sa "usetrilo" (pripadne preto, lebo niekto je proste lajdak). To nie je len o tratiach, staci sa pozriet na tie horiace rusne - rusen sa malokedy pokazi tak aby zacal horiet sam od seba, specialne naftovy (u elektrickych je predsa len ta sanca vyssia). Lenze ked je v strojovni bordel, vsade prach, olej, svincik ktory funguje vyborne ci uz na to, aby sposobil skrat alebo chytil plamenom, tak sa niet co cudovat, ze "to" hori.

Pritom to su veci ktore su predvidatelne a da sa im predist - stacilo by tu strojovnu raz za cas aj upratat a vycistit, nie posledny raz ked to pred 40 rokmi prislo od vyrobcu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Komunisti

Nie som síce na červeno zafarbený, tu však plačete na nesprávnom hrobe. Pre objektivitu musím konštatovať, že za "komunizmu" by sa takéto nič nestalo, resp. takí diletanti, čo ich z civilu nominuje do štátnych firiem príslušná politická strana by za "šokializmu" mohli akurát tak pracovať na straníckom výbore a nie na železnici. Paradoxne asi súčasní komunisti resp. bývalí komunisti majú na dopravu najviac odborníkov, čo by takýto stav určite netolerovali. Podobne, ako v zdravotníctve múdre hlavy do pečiva, ako Mikloš videli stále len prezamestnanosť a dnes už tam nemá kto robiť resp. zostali len tí, čo ich to baví bez ohľadu na plat a tí, čo nemajú kam odísť a potom to takto vyzerá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Faktické poznámky.

1.)
Bola to hlúposť výpravcov, (či organizátorov a plánovačov výluky), ak jazdu odkloneného vlaku naplánovali cez úsek do kopca, kde sa aktuálne nachádza tzv. "pomalá cesta" 10 km/hod a kde sa naviac nachádza tzv neutrálne pole, teda úsek troleja trvalo bez napätia.
Na obranu výpravcov snáď iba to a toľko, že dopravu v tomto mieste riadia centrálne z veže situovanej v srdci rozsiahlej nákladnej stanice Bratislava-Východné, odkiaľ na dané miesto ani nedovidia, teda asi ani netušili, že neutrálne pole sa nachádza akurát nad pomalou cestou, a preto tade vlak idúci rýchlosťou 10 km/hod do kopca zotrvačnosťou neprejde za neutrálne pole.
Normálne na tom úseku premávajú vlaky zásadne iba v opačnom smere, teda dole kopcom, je to totiž úsek trate slúžiaci na odchod nákladných vlakov z nákladnej stanice Bratislava-Východné a práve tu sa pripájajú na šíre trate rôznych smerov.
Teda "vďaka" patrí plánovačom výluky v ŽSR.

2.)
Normálne je to, že neutrálne pole sa dá dať pod napätie, a potom elektrický vlak z neho vyjde vlastnou silou. Lenže nikto nemohol predpokladať, že úsekový prepínač bude pokazený, teda takýto manéver nebude možný. Teda pomocný rušeň motorovej trakcie sa asi zháňal až potom, keď sa došlo na poruchu úsekového prepínača.

3.)
Rušňovodiči staničných posunov majú tzv. poznanie trate zvyčajne na tie traťové úseky, kade sa chodí do depa na údržbu, či na zbrojenie nafty, alebo kade robia nejaké pomocné výkony, napr. postrky ťažkých vlakov do kopca.
Staničný posun na Hlavnej stanici ale patrí do susediaceho depa Bratislava hlavné, teda u nich sa chod po tratiach nepredpokladá, teda v prípade rušňovodičov začiatočníkov nemávajú ani poznanie tratí.

4.)
Použitie staničného posunu Cargo z Ba-Východné bolo logickým a správnym krokom, podľa pravidiel prioritne vozidlá Cargo sú využívané na uvoľňovanie tratí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Len k bodu 1.

Podľa mňa na to, aby vedeli, že je tam pomalá cesta a neutrálne pole, snáď na to nemusia vidieť?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stanice Bratislava-Rača, Bratislava-Východné a Bratislava-Vajnory, plus odbočky Bratislava-Močiar a Bratislava-Vinohrady (tam ten vlak uviazol) a spojovacie trate medzi nimi a trate vedúce do tejto oblasti zo susediacich dopravní sú riadené z jedného riadiaceho centra, ktoré je situované v strede žst. Bratislava -Východné. To riadiace centrum sa nachádza na cca 3 kilometre od miesta uviaznutia vlaku.
Výpravca zo svojho pracoviska tam nedovidí, má akurát informácie o tom, že je tam pomalá cesta 10 km/hod na dajme tomu výhybke č.5, v kilometri dajme tomu 3,12-3,23, veď rozkaz na dodržanie pomalej cesty (oficiálne POTR = Prechodné obmedzenie traťovej rýchlosti) spisujú a doručujú na každý vlak, ktorý cez tú výhybku bude, či v závislosti od dopravnej situácie by prechádzať mohol. Ten výpravca v tom konkrétnom bode možno v živote nebol, a keby aj niekedy bol, aj tak šajnu nemá o tom, aká je vzájomná poloha výhybky a neutrálneho pola a ako sa tam bude ten vlak správať, aké sily budú naň pôsobiť.

Z Hlavnej stanice totiž trať stále klesá skoro až pod ten, v článku spomenutý Modrý most, a vlak z tohto smeru zo spádu odbočuje rovno do stúpania na Modrý most. Možno dlhý nákladný vlak by tam neuviazol, lebo jeho väčšia a tak ťažšia zadná polovica by ešte bola na spáde a tak čelo vlaku idúceho už do stúpania vytlačila spod neutrálneho pola.

Tá koľaj prioritne slúži na odchod nákladných vlakov z odchodovej skupiny Bratislava-Východné na trať, teda vlaky tam premávajú zásadne jednosmerne a dole spádom. Teraz ale na štúrovskej trati v úseku Hlavná stanica-Vajnory bola výluka, a pre tento osobný vlak sa volila zaužívaná odklonová trasa s jazdou v opačnom smere, ale aktuálne cez POTR 10 km/hod do kopca a cez neutrálne pole. Nuž a nevyšlo to...

Práca na železnici má fungovať tak, že ten, kto na výhybke zaviedol POTR 10 km/h, mal aj zakázať chod elektrických vlakov do kopca. A ak tak zabudol urobiť, tak to mali urobiť plánovači výluky na štúrovskej trati a odkloneným vlakom mali určiť iný variant trasy, Východné ich má viac, napr. cez koľaj č. 113.

Rušňovodič ZSSK konal profesionálne, nedal sa vyprovokovať k prekročeniu rýchlosti v záujme toho, aby tam neuviazol. Do bodky dodržal všetky jemu predpísané a vyznačené rýchlostné obmedzenia, a že tam napokon uviazol, je dobre plateným problémom nejakého úradníka ŽSR na Klemensovej ulici v Bratislave. Rýchlosť obmedzená na 10 km/h predpokladá veľký problém, ak by išiel 11 km/hod, a vykoľají, tak má na krku trestoprávne konanie a náhradu spôsobenej škody. Teda treba ísť radšej rýchlosťou 8 km/hod...

Inak zaujímavou praxou ŽSR za posledné 2-3 roky je tá skutočnosť, že cez nejakú výhybku dajme tomu ešte o 9:58 prehučí rýchlik hoc aj s rýchlosťou 160 km/hod, a potom o 10:01 dorazí do dopravnej kancelárie traťmajster s oznamom, že na danej výhybke s okamžitou platnosťou zavádza POTR 10 km/h! A ak by sa do tej čerstvo zavedenej POTR niekto zle trafil a išiel tam 15, a náhodou vykoľají, tak má na krku trestné stíhanie, pričom pred pár minútami sa tam jazdilo naplno.

Na výhybkách takéto pomalé cesty 10/km/hod z minúty na minútu rastú ako huby po daždi. Potom sa tam neraz mesiace jazdí 10 km/h, až sa to opraví. Nikto tomu nerozumie. V minulosti, vrátane za socializmu, 10 km/h bolo niečo absolútne výnimočné, bola to náhla chyba, lom koľaje, podmytá koľaj a pod. Vtedy sa výhybky, či traťové úseky kazili postupne a postupne sa znižovali rýchlosti, napr. 100, 80, 40, 30, až sa to opravilo. Pod 30 km/h sa nikdy nešlo, opravilo sa to. Teraz jeden vlak naplno, druhý ale už iba 10 km/h a nikto nevie, že prečo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tiež k bodu 1

Vždy dávate veľmi odborné a zrozumiteľné komentáre k veci. Tentokrát si dovoľujem poznámku. Nie je to náhodou tak, že pomalá cesta sa zadáva zadaním kilometrickej polohy, v ktorej treba znížiť rýchlosť? Sklonové a traťové pomery výpravcovia vo svojom obvode musia poznať. Takže je naozaj fuk, či niekam dovidia alebo nie.
Ešte k bodu 3: Rušňovodiči staničného posunu na Hlavnej stanici nemávajú poznanie priľahlých traťových úsekov len od doby, odkedy sa začalo šetriť na každej hodine odjazdeného výkonu. Pamätám si z čias mojej mladosti, že rušňovodič v Bratislave nesmel ani vystrčiť nos von z depa, kým nemal poznanie celých bratislavských spojok. Vtedy ešte fungovali zálohy na všetkých bratislavských staniciach a vlečkách. Dnes sa to považuje za zbytočné. A dopadne to tak, ako v článku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Železnice (myslím na ČSD, aktuálne ŽSR) vždy zamestnávali a predpokladám aj teraz zamestnávajú tzv. dynamikov, ktorí sa starajú aj o to, že aké podmienky musia byť splnené, aby vlaky neuviazli na trati.
Napr. v časoch ČSD pre úsek trate Tišnov-Brno, kde sa striedali prudké stúpania a spády v zošitovom cestovnom poriadku (ZCP) pre smer Brno sa písalo aj toto:

Nákladné vlaky ťahané lokomotívou radu S499.0 (teraz rad 240) do hmotnosti 1000 ton môžu jazdiť bez obmedzenia.
Pre 1000-až 1500 tonové vlaky boli presne zadefinované miesta, kde vlak nesmel zastaviť. Ak tam z dopravných, či iných dôvodov predsa zastavil, tak doprava bola povinná zastavenému vlaku poskytnúť pomocný rušeň.
Vlaky nad 1500 ton povinne museli byť dopravované dvoma lokomotívami.

Do jednotlivých traťových ZCP dodnes sú takto zapracované podmienky bezproblémových jázd nákladných vlakov, pričom je to rozpísané na množstvo rušňov štátnych, ako aj súkromných dopravcov.

Ak sa následkom POTR zníži rýchlosť vlaku, či následkom napäťovej výluky elektrický vlak má dlhší úsek prechádzať so stiahnutým zberačom, tak sa do teamu plánovačov výluky má prizvať aj dynamik, ktorý sa vyjadrí, že či a za akých podmienok dokáže elektrický vlak jazdou zotrvačnosťou zdolať úsek trate s vypnutým trolejovým napätím.
Teda ak tam niekto pred časom zaviedol POTR 10 km/h, a nezakázal elektrické vlaky, tak výpravca oprávnene predpokladá, že to dynamik skontroloval, či vlak ten úsek dokáže prejsť zotrvačnosťou. Chyba výpravcu to je iba vtedy, ak mu bolo povedané, že tam vlaky nemá púšťať, a on to ignoroval.

Niekedy ani sám rušňovodič nevie, ako dopadne pre výluku nariadená, či pre poruchu rušňa náhle vynútená jazda zotrvačnosťou, tak ako to má vedieť výpravca? Výpravcovi voľakto povedal, že je tam pomalá cesta, vlaky treba o nej informovať. Ak mu nepovedali, že tam nemá púšťať elektrické vlaky, tak nemal dôvod tam elektrický vlak nepustiť, tu niet o čom...


Zákon a predpis ŽSR jasne hovorí, že rušňovodič má mať poznanie trate, ak trať nepozná, tak tam nesmie jazdiť. A ak tam už nejazdí, tak zas poznanie padá po roku. Potom treba robiť nové poznanie.
Rušňovodiči staničného posunu na Hlavnej stanici sú z časti staršie osoby, neraz aj s podlomeným zdravím, kde sa traťový výkon neodporúča. Alebo sú to neskúsení zelenáči, s pár mesačným vodičákom. Vedenie ZSSK nemá dôvod na to, aby im robilo a udržovalo poznanie trati, ak nad rámec posunu nemajú naplánovanú vozbu vlakov, či jazdu rušňa na údržbu mimo obvod stanice.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To je síce takmer všetko pravda,

ale žiaľ, dnes je prístup skôr taký, že "nemá poznanie, tak tam nejde". Keby mali tí zelenáči na hlavnej poznanie, tak ich môžu kedykoľvek po spojkách vyhnať a využiť ich aj na kadejaké prieťahy v rámci inej smeny. Takto vždy narýchlo zháňajú ľudí, kto im čo odvezie trebárs na Nové depo. Stačí im ísť raz za rok, aby nepadlo poznanie. To by nebol problém riešiť, keby sa chcelo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

k bodu 1

V danom prípade sa nekonala žiadna výluka na trati Bratislava hl. st. - Bratislava Vajnory, ale vlak 4627 bol v Bratislave Hl. st. pristavený na takú koľaj z ktorej bolo z prevádzkového hľadiska lepšie použiť jazdu vlaku variantnou cestou cez Bratislava východ. Teda nejednalo sa o výluku.
"Plánovači" výluk nepredpisujú pri výluke výpravcom ktorú z možných variantných ciest majú použiť. Výpravca má viac možností ako riadiť jazdu vlakov variantnými cestami (tab. 5 ZCP), v tomto prípade mal výpravca na výber dve možnosti, tá druhá, ktorú nepoužil nekrižuje druhú traťovú koľaj z Ba Rače smer Ba hl. st., ak by použil túto, tak sa nič podobné nestane.
K tomu, že na dané miesto ani nedovidí len toľko, každý výpravca má znalosť miestnych pomerov dopravne ktorú riadi a a priľahlých úsekov, preskúšanie z týchto pomerov má zapísané v svojom zázname o skúškach a stvrdené svojím podpisom v prílohe prevádzkového poriadku. Takže asi tak na obranu "plánovačov"
Je možno na diskusiu, že ten, kto pomalú cestu (10 km/h) zaviedol (traťová správa) mohol zároveň upozorniť na obtiažnu resp. nemožnú zjazdnosť cez toto miesto v smere stúpania, nakoľko je pod trolejom bez napätia. Lenže to by sme chceli asi od traťových zamestnancov aj znalosť pomerov z hľadiska napájania trolejového vedenia, čo má zasa v kompetencii správa elektriny a energetiky...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bloger písal o výluke, ale to je absolútne jedno, z akých dôvodov bol zavedený odklon. Ak výpravca nemal informácie o tom, že vlak túto trasu následkom POTR 10 km/h nezvládne, tak nemal dôvod nepustiť na túto, inak osvedčenú odklonovú trasu elektrický vlak.

Plánovači výluk riešia každý odklonový vlak osobnej dopravy osobitne, ak je treba, tak sa vydávajú aj výlukové cestovné poriadky. Osobitná pozornosť sa venuje vlakom osobnej dopravy, aby aj odklonený vlak sa dostal na to miesto, kde na neho čakajú cestujúci. Teda odklonová trasa musí byť voľná smerom k pre cestujúcich bezpečnej perónovej koľaji.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Myslím, že nepotrebujem poučovať ohľadne výlukových cestovných poriadkov a plánovania výluk. Nechcem tu zbytočne rozširovať o veci, čo s tým nesúvisia.
Ako som už písal, nejednalo sa ani o výluku a ani tebou spomínaný odklon, železnica v takomto prípade používa pojem variantná cesta.
Dôvodom na jazdu variantnou cestou bolo preťaženie traťového úseku medzi Bratislava hl. st. - Ba Vajnory a to z dôvodu zavedených mimoriadnych vlakov - tzv. "Mikulášske" jazdy vlakov, ktoré boli v Ba hl. st. pristavované na 1 resp. 6 nástupište.
Asi najpodstatnejšiou vecou je asi ten fakt, že touto variantnou cestou prešli pred týmto vlakom predchádzajúce tri osobné vlaky a jeden rýchlik. Aj na základe toho bola zvolená bez najmenšieho zaváhania táto variantná cesta službukonajúcim výpravcom aj pre vlak 4627. A to je všetko čo som k tomu chcel ešte dodať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Svojho času z Praha hlavní nádraží sa smerom na východný smer, teda aj na Slovensko, okrem Hrabovky smerom dole kopcom, odchádzalo aj cez Vítkov. Niekde za poslednou výhybkou bolo situované neutrálne pole a zároveň trať stúpala. A tiež tam niekto múdry zaviedol pomalú cestu 10 km/hod.

Niektoré rýchliky cez to miesto prešli, ale iba preto, lebo ich rušňovodiči išli do rizika, a prekračovali písomným rozkazom nariadenú a riadne vyznačenú pomalú cestu 10 km/h!
Iné vlaky tam uviazli, lebo existovalo isté tvrdé jadro rušňovodičov, ktorí neboli ochotní ísť do rizika prekračovania rýchlosti pre neschopnosť iného. Tieto, v neutrálnom pole uviaznuté vlaky potom vytláčal staničný posun. Napokon to po nejakej dobe prestalo niekoho baviť a rýchlosť tam zvýšili na 20 km/h, pričom mám za to, že nič tam neopravili, iba sa preznačila pomalá cesta na vyššiu hodnotu.
Teda dá sa aj takto, netreba brať na seba zodpovednosť za prekračovanie rýchlosti, treba vytrucovať také riešenie, aby do basy išiel traťmajster a nie rušňovodič.

Na základe tejto skúsenosti z Prahy láskavo nerieš to, prečo predchádzajúce vlaky tade prešli, možno by zle dopadli ich rušňovodiči....

V ten deň som dovolenkoval stovky kilometrov od Bratislavy, teda o veci viem iba to, čo napísal Kubáček. Jednoznačnú pravdu má v tom, že zamestnanci ŽSR by nemali vytvárať takéto situácie, ktoré nabádajú rušňový personál k tomu, aby porušovaním predpisov a braním trestnoprávnej zodpovednosti na seba kryli nekvalitnú prácu manažérov ŽSR.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Pavol Zlacký: TOP 10 výrokov politikov v roku 2018 4 478
  2. Filip Švaňa: Lyžovanie v Jasnej? Zbytočný masochizmus 3 518
  3. Mišo Šesták: V duchu videli Slovákov na stromoch visieť 3 204
  4. Radovan Bránik: Podpoľanie ako pupok slovenského sveta 2 842
  5. Transparency International Slovensko: Otec zablúdil v sieti konšpirácií, čo s tým? 1 791
  6. Miroslav Sopko: Končí učiteľská virtuálna mena? 1 788
  7. SAVIO o.z. : Poviete im to do očí? 1 400
  8. Dominika Dongova: Môj prvý vzťah? Takto som si to nepredstavovala... 1 154
  9. Miroslav Pollák: V Bulharsku ako na Slovensku 1 047
  10. Mária Šárossyová: Keď aj bezmocnosť je bezmocná 1 040

Rebríčky článkov


  1. Edita Vyšná: Všetko, čo na Vianoce chcem, je EÚ
  2. Milan Lacúch: Keď sa talent stáva prekliatím a nešťastím
  3. Kristína Kotrčová: Kre(m)ácia fénixov
  4. Mária Diamantová: 46. „Vláda věcí tvých ať se k tobě navrátí...“
  5. Angela Rusova: Náš výlet do Skopje - Macedónsko. Deň 1.
  6. Lucia Kvapilová: Príbeh o Anke nie je "rozprávka pre teenagerov".
  7. Ľudovít Daňo: HLAVNÉ PODOBY ZLYHÁVANIA DEMOKRACIE
  8. Roland Ondrus: Anton Hrnko
  9. Šimon Remeň: Koniec Slovana v Kontinentálnej hokejovej lige ?
  10. Jana Čačaná: Keď Sima očarila Bratislavu 3.12.2018

  1. Slovensko podpísalo pakt o utečencoch. Čo sa bude diať teraz?
  2. Brexit a obeť dámy (píše Mikuláš Dzurinda)
  3. Trnka z Esetu: Dankove reči sú z kategórie chemtrails, politické strany nefinancujem
  4. Kedy je hlien problém? Lekár radí, ako riešiť zadnú nádchu
  5. Sagan: Quick-Step nevíťazí preto, že má najlepšieho cyklistu na svete
  6. Hudák sa diskvalifikoval sám. Za viceguvernéra NBS ho Makúch nechce
  7. Šatan sa veľkolepo lúči s kariérou, pred úvodným buly nevedeli nájsť puk
  8. Europoslanec o podvodoch v agrosektore: Chceme pokračovať v práci Jána Kuciaka
  9. ONLINE: Ukončí rekordnú sériu prehier? Slovan čelí súperovi, ktorý ho už ponížil
  10. Medzi najhoršie heslá roka sa dostalo aj meno amerického prezidenta

  1. Politická hviezda Rasťa Žitného padá...
  2. Poslanci si prilepšia o tisíc eur, dôchodcovia ani nie o desať
  3. Pod lampou: Prečo voliť Františka Mikloška
  4. Čo má Fico proti Špirkovi
  5. Prezident Kiska: Rád by som sa podieľal na zostavení novej a slušnej vlády
  6. Kiska: Rok 2018 možno politickými udalosťami prirovnať k roku 1998
  7. TOP 10 výrokov politikov v roku 2018
  8. Všeobecná deklarácia a zamlčiavané dokumenty ľudských práv
  9. Ivan Mikloš: Priznám sa, mám veľké obavy...
  10. Robert Mistrík priznáva, že na politiku nemá talent

Už ste čítali?