Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Môj rok s elektromobilmi (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

nuz

usetrite cez 13000 a auto je o 22000 drahsie...fakt sa to neoplati za 7 rokov sa aj kapacita baterie zhorsi asi viac ako klasicky motor na benzin...plus vymena auta po 7 rokoch je normalna....cize zatial asi nie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

cely ten elektrobiznys stale smrdi ropou lacnou pracou deti a exhalatmi jedovatych plynov...prechodne riesenie ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tým výpočtom moc nerozumiem.

"...pripojím moje auto na nabíjačku a dobijem ho na 90%.."
"Na konci budem mať natankovaných zhruba 50kWh a bude ma to stáť asi 40Eur... 7,4 Eura na 100km. "
Takže ak si porovnáme Hyundai Kona Electric za nejakých 44 tis. Eur vs. Hyundai Kona 1,6 GDi za nejakých 22 tis. Eur
"Hyundai Kona Electric – veľmi vydarené malé SUV s veľmi slušným dojazdom cez 300km "

Ak 90% nabitia je na 300 km a cena je 40 € potom spotreba na 100 km je 13,33 €
Alebo tých 7,4 € bol rátaný ako priemer ? Ak áno bolo by vhodné to napísať a aj pomer ktorého tankovania kedy bolo.

Inak konečne reálne popísané skutočné využívanie elektro vehiclov aj ich reálna spotreba .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ono su to cudne pocty aj z ineho dovodu. Autor spomina spotrebu medzi 18 - 21 kWh na 100 km. Cize ak ma k dispozicii 50 kWh (akumulator by sa nemal kompletne vybit), ma energiu na 240-280 km jazdy. Ak tych 50 kWh naozaj stalo 40€, naklady na energiu by mali byt 14.30 az 16.70€ na 100 km.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

14.30 az 16.70€ na 100 km

to je ozaj prilis vela penazi, ak by to malo byt zaujimave ratal by som maximalne 5 Euro na 100 km
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Autor medzicasom zverejnil korekciu, ta energia stoji nie 40 ale 20€. Naklady su teda polovicne, medzi 7.15 az 8.35€ na 100km. Nemam predstavu ze co stoji dnes benzin a nafta na Slovensku, no som si isty ze existuje cely rad aut v zrovnatejnej velkosti s popisovanymi co to za tie peniaze zvladnu. Pravda, nebudu tak paradne zrychlovat, no clovek si zas moze dovolit zakurit v aute bez toho aby sa musel obavat znizenia dojazdu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mám Daciu Lodgy na LPG, s tou to vychádza (čisto palivo) cca. 6,5 - 7,5 € za 100km. Pocit z jazdy čistá nuda, ale odvezie to 7 ľudí alebo dosť nákladu. Benzínové majú cca. 10 € (Felicia) a 11 € (Mercedes A 1. gen), čo sú ale zas menšie autá.

Takže ak energia pre elektromobil stojí 7 € na 100 km, tak to ani nejako neušetrí. Ja som bol v tom, že tá elektrina je "skoro zadarmo" (nikdy som to nepočítal).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Korekcia

Ďakuem za upozornenie, tých 40Eur je chyba má to byť 20Eur, opravím to aj v článku.

Chápem, že keď dáte do kontextu porovnanie cien konvnčeného pohonu versus elektrického tak potom napísať, že elektrická verzia je vydareným malým SUV nie je práve najšťastnejšie. Ale ja som nemusel žiadne z tých vozidiel kupovať a človek vtedy inak vníma vozidlo, ako keď si ho kúpi ako vlastné.
Pradoxne mne ako najrozumnejšie cenovo vychádza BMW i3, lebo ak si zoberiete, že za zhruba 35 tisEur máte BMW tak je to oproti ich najlacnejšiemu modelu BMW 1 "len" o 10 tis. drahšie. U všetkých ostatných značiek sa bavíme o tom, že elektrická veriza je dvojnásobne drahšia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jasné, rozumiem, ako sa vraví najlepšie SUV je služobné auto.

Aj tak ak za 6-7 rokov ušetrím 15000 € plus 2000 € za servis - teda možno, nielenže stále nie som na tom, že jazdím lacnejšie, ale len s lepším pocitom možno ekologickejšie , s lepšími jazdnými vlastnosťami, ale ekonomika prehráva.

Zaujímalo by ma akú máte skúsenosť s jazdou v zime pri teplotách pod bodom mrazu - aký bol dojazd, či výhrev auta znížil komfort jazdy a podobne.

Osobne som mal možnosť jazdiť na VW e-Up! a potvrdzujem ,vašu skúsenosť. nizke ťažisko vďaka hmotnosti batérii vytváralo fantastický jazdný pocit a na šťastie mi ho neskalila cena auta, keďže tak isto bolo služobné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Sukromne aj sluzobne som za poslednych 30 rokov jazdil na hadam stovke aut. Po odchode do penzie som si zadovazil Lexus RX400 Hybrid, asi 8 rokov stare - najlepsie z tych vsetkych ktore som doteraz mal! Priemerna spotreba benzinu 8.1l/100km, ziadne nabijanie...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: ekonomika

Ekonomika sa mení v prospech elektromobilu, ak máte v mieste kde prespávate parkovacie miesto s nabíjačkou (garáž/prístrešok na vlastnom pozemku) a vzdialenosť do 200km. V takom prípade udržiavate (aj v zime) batériu každodenným/nočným v rozsahu 20-90% (vzdialenosti môžu narásť, ak zamestnávateľ umožní nabíjanie v práci). Stále zostáva strata výraznejšieho poklesu ceny v dôsledku významného poklesu kapacity batérie do 6 rokov (+/- rok, dva).
Kúrenie v zime nie je o komforte, ale o základnej bezpečnosti (musíte zabezpečiť odmrazenie a odhmlenie okien a nemala by sa vám pri výdychu meniť vydychovaná vlhkosť na inoväť,,,, :-)

Zatiaľ je to všetko o tom, že ZATIAĽ štát nezaviedol spotrebné dane na IAD elektromobilitu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Otázne je,

ako dopadneš, keď od tej istej trafostanice sa začne dodávať energia nie len do tvojho autá, ktoré nabíjaš na stojane, kde prespávaš, ale odrazu tam v blízkosti pribudne susedovo elektroauto, ktorý rovnako spotrebováva elektrinu na kilometre, potom manželkino, susedovej manželky, atď....
Nuž taká milá stvrť 50 rodinných domov, kde sa v noci nabíja 60 áut - myslíš, že terajšia distribučná kabeláť to utiahne?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: či to utiahne

Predpokladá to, že každý vie čo robí.

Argument o navyšovaní kapacity distribučnej infraštruktúry s ohľadom na udržateľnosť jej stability použili distribučné spoločnosti pri drastickom navýšení ceny za maximálnu rezervovanú kapacitu - inštalovaný vstupný istič v roku 2017. Nárast bol najvyšší - u odberných miest typu chaty, GARÁŽE :-)

Takže ak máte vstupný istič 3x25A (moj prípad pre rodinný dom) budete vedieť, že veľké spotrebiče s niekoľkohodinovým odberom (práčka, umývačka riadu sušička) budete prevádzkovať v čase, keď NEBUDETE nabíjať elektromobil. Ak elektrinou kúrite, budete počas noci spať zdravo (odporúčana teplota 16-18 stupňov) ak elektrinu používate aj na prípravu TUV (teplá úžitková voda) tak nastavíťe limit na termostatickej batérii na menej a budete sa viac sprchovať a menej kúpať. Ak máte klimatizáciu, zvážite, či nekúpiť vonkajšie žalúzie...
AK budete mať lacnú jednofázovú nabíjačku tak vás čaká trošku prehadzovania vodičov v rozvádzači, aby ste nemali preťažovanú jednu fýzu.

AK máte jednofázový prívod ... tak budú obmedzenia ešte zábavnejšie
/ resp elektromobil nie je pre Vás.
Ak to všetko nepostačí, čaká vás navýšenie maximálnej rezervovanej kapacity (väčší vyp. prúd vstupného ističa)a (omnoho) vyššie platby a distribučné spoločnosti budú mať viac prostriedkov na navýšenie kapacity... (skutočne som nezaznamenal, že by bola niektorá v strate).

AK to nepostačí, kúpite si (spolu so susedmi) toto:
https://www.svetmobilne.cz/mob...

Ak to nepostačí, tak sa môže stať, že Vám distribučná spoločnosť navýšenie kapacity nedovolí (až do času výmeny trafostanice za výkonnejšiu).

Všetko je riešiteľné - iba to stojí peniaze...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Este zabudas na jednu vec. Ze to nie je len o navysovani kapacit sekundarnej distribucnej siete a novych (silnejsich) trafostaniciach. V druhom kole to bude aj o novych a silnejsich VN vedeniach a mnohonasobnom posilovani primarnej siete a v tretom kole aj o vyraznom navyseni zdrojov. To cele este spestrene tym, ze nabijat auta si kazdy bude chciet hlavne v noci, ale na stedro dotovane solare bude svietit slnko hlavne cez den.

Uz som to tu raz napisal. Ak by sme chceli nahradit elektromobilmi vsetky OSOBNE auta na Slovensku, museli by sme dostavat Mochovce, znovu spustit V1 v Jaslovskych Bohuniciach, oprasit komunisticke plany a na vychode postavit Kecerovce a ak by sme zacali elektrikou nahradzat aj nakladnu dopravu, tak este pridat jednu velku atomovu elektraren na Liptove a Slovensko zastrikovat desiatkami novych VVN vedeni
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

postaviť nove atomove

Samozrejme suhlasim s tym, že prechod na elektromobilitu bude znamenať, že tu ENERGIU, ktorú teraz dovážame vo forme ropy a distribujeme vo forme benzin nafta budeme musiť distribuovať v inej forme.

prostriedky IAD väčšinu dňa stoja, takže so sukromnymi autami to tak zle nevidím.
Individuálny používatelia budú mať možnosť zvoliť si low-cost traif, v rámci ktorého sa budú batérie dobíjať v čase, keď bude v sieti prebytok (s tým, že sa negarantuje 100% nabitie, ale trebárs garantovaných 30% pre very low cost a 80% pre low cost. Kto bude chcieť nabiť na 100% za krátky čas, bude mať elektrinu (výrazne) drahšiu. Alektromobily budú vlastne distribuovaným úložiskom prebytkov a budú prispievať k stabilite siete a efektívnejšiemu využitiu zdrojov.

Problémom bude ak by sa chceli elektrifikovať dodávky, nákladné autá, autobusy (súčasné nie sú schopné potiahnuť ani jednu bežnú pracovnú smenu, pri MHD v mestách kde majú už el. trakciu sa dajú nabíjačky vybudovať pri električkových/trolejbusových tratiach) (tak to majú vo Viedni, kde budujú nabíjacie stanice pri konečných autobusov pri U-bahn/S-bahn staniciach a obratiskách električiek, kde už existujú vedenia k úsekovým meniarňam).

Nepochybujem, že SYSTÉM/štát dokáže ľudí "motivovať". pozrite sa na Londýn - Congestion tax keď za vjazd do mesta zaplatíte dvojmiestnu sumu v librách DENNE (bez T-charge pre autá nespĺňajúce Euro4 a vyššie). Pokuty (za každý deň / priestupok sú trojmiestne sumy, u nákladných a dodávok nezačínajú jednotkou... )

"Registračný" poplatok v Dánsku predstavujúci 80% (a viac) z ceny nového vozidla.
...

Vo výsledku sa stane IAD NEDOSTUPNOU pre väčšinu populácie. (čo je ostatne cieľom) a celý proces zaplatia daňovníci... stredná trieda, ktorá tak bude financovať vlastné ožobračovanie/zníženie komfortu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

S vasim zaverom zial suhlasim. IAD sa stale viac bude stavat luxusom a privilegiom tych bohatsich. Osobne predpokladam, ze spolocenska vrstva, ktoru dnes nazyvame strednou triedou do 20 rokov uplne zanikne. Zostane vrstva extremne bohatych, ktori budu bohatnut este viac a pracujuca chudoba, ktorej bude dopriate len o malo viac nez byt a strava...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Niekde som ale čítal

že batérie elektroautomobilov by mali byť tými plošne rozšírenými akumulátormi prebytočnej elektriny - teda sieť by do nich nemala len energiu dodávať, ale v prípade potreby cez "smartgrid" aj odoberať. To znamená, že ak bude mať sieť problémy, vysaje si moju baterku na aute, a ke´d k nemu ráno prídem, budem tam mať 20% stav nabitia? Že mi za to zaplatia, na to sa môžem vykašlať, keď potrebujem jazdiť teraz, ráno. Takže ako to vlastne bude?
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

  1. Rakúsky novinár: Článok, o ktorom hovorí Fico, nevyšiel v deň volieb
  2. Kočner sa s Haščákom z Penty stretával pravidelne. Riešili Kuciaka, zmenky aj Technopol
  3. Smial sa aj samotný Bale. Slovenský novinár baví Walesanov
  4. V Dobšinej sa boja jedni druhých. Vražda ich naučila
  5. Sagan sa víťazstva na Miláno - San Remo opäť nedočkal, neuspel v záverečnom šprinte
  6. Pellegrini kritizoval SNS, tá mu odkázala, že jeho názor nie je dôležitý
  7. Ako omyl spôsobil, že nemáme Prešporok, ale Bratislavu
  8. Kočner na Kuciaka nič nemal, preto ho dal zavraždiť. Plánoval aj útek
  9. Dobré ráno: Fico ma chce zažalovať, iba hľadá nepriateľa
  10. Harabin podáva na Ústavný súd sťažnosť k prezidentským voľbám

  1. Šefčovičova prihláška do KSČ: Ešte v máji 1989 chcel aktívne budovať socializmus
  2. Mikloško a Čaputová, ťažký hriech a obrátení komunisti
  3. Šefčovič sa pokúsil spojiť Čaputovú s Kočnerom a vypustil nezmysel roka
  4. Naše kresťanstvo sa podobá vegetariánovi, ktorý chce raňajkovať klobásu
  5. Katyň je najväčším zločinom Kremľa v novodobých dejinách
  6. Nové Slovo, kde publikoval Štefunko bolo na zozname konšpiračných médií
  7. Bude hlavným poradcom Čaputovej v prezidentskom paláci progresívny Monogram?
  8. ŠVÉDSKO: Stíhají se penzisté, přijímají džihádisté
  9. Kočner sa nedá zmyť ako blato
  10. Kočner chcel za ministra Glváča: Ty by si len ministroval a ja by som to celé riadil