Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako vlastne (de)motivujeme vo vzdelávacom systéme naše deti? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Veľmi správny postreh,

mladý pán kolega. Potvrdzujú to moje dlhodobé životné skúsenosti z akademického života, ale najmä príhoda z mojich štúdii na VŠ. Už dávno som študoval na elektrotech. fak. ČVUT v Prahe a mal som spolužiaka, ktorý "o dĺžku koňa" vynikal nad nami ostatnými. Jeho bývalí spolužiaci z el. priem. hovorili, že to bol študent trojkár - štvorkár. Vždy totiž hľadal netradičné postupy riešenia a nie vždy mu "vyšli". Učitelia ho hodnotili tak, ako to popisujete. Jeho genialita sa však plne presadila na vysokej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zaujímavé postrehy v článku...

...ale metodika hodnotenia nie je jednoduchá záležitosť a ak má byť spravodlivá, musí byť istým spôsobom štandardizovaná, teda bodovaná. Slovné pochválenie projektu je síce pekné, ale nie každý žiak to príjme rovnako nadšene, nevraviac o tom, že spolužiak, ktorý sa na horšom projekte namakal viac môže cítiť krivdu. Zároveň bodovanie je ťažšie napadnuteľné tzv. "helikoptérovými rodičmi"

Čo ma však desí viac je to, čo vidím u školopovinných detí v rodine a okolí. Osnovy išli oproti našim časom o pár levelov nadol. Je normálne, že žiak 8. ročníka sa len nedávno učil rovnice o jednej neznámej?

S kvalitatívnou úrovňou učiteľov (česť výnimkám) to tiež ide dole z kopca, poznám viacero prípadov, kde som sa pozastavil, či dotyčná pani študovala naozaj pedagogiku alebo si diplom vytlačila z dlhej chvíle doma...

Príklad: učiteľka matematiky neuznala žiakovi správne výsledky bez uvedenia postupu v písomke z výpočtu uhlov v trojuholníku so slovami, že to musel odpísať od spolužiaka, pretože ani ona by to z hlavy nedokázala vypočítať...známka 5. No to ma pos*r, keď som blbý, tak to nevešiam na nos deckám, pre ktoré mám byť vzorom. Nevraviac o prezumpcii neviny, keďže počas písomky ho neprichytila, ani slovkom nenaznačila, že je niečo v neporiadku... Neveril som mu, tak som mu buchol pár príkladov na papier a chalan to naozaj dal z hlavy takmer okamžite... A takýchto prípadov som zažil viacero, až mám niekedy normálne obavy poslať do školy svoje vlastné deti, keď na to príde čas...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

U nás na Auriane

sme už pred pár storočiami vylúčili z výchovy mladej generácie subjektívny vplyv učiteľa.Funguje tu systém ,ktorého názov je AVUS-autonómny vyučovací univerzálny systém.Systém obsahuje štruktúrovaný, celoplanetárne odsúhlasený, umelou inteligenciou v spolupráci s najlepšími mozgami planéty prevádzkovaný a neustále doplňovaný a vylepšovaný informačný obsah,ktorého hlavným cieľom je dať mladej generácii univerzálne,teda celoplanetárne platné odpovede na všetky otázky týkajúce sa života spoločnosti a jej rozvoja.
Takýmto spôsobom výuky je zabezpečené,že mládež na celej Auriane univerzálne dostáva na všetky svoje otázky rovnaké odpovede a tým je zabezpečený akýkoľvek prípadný škodlivý vplyv nejakého subjektívneho výkladu.
To sa potom automaticky odzrkadľuje na celej spoločnosti tak,že prakticky v prípade potreby riešenia akéhokoľvek problému je prístup jednotlivých subjektov problém riešiacich veľmi podobný a maximálne konštruktívny.
Pravdou však je aj to,že nejaké vážne problémy ,ktoré by vyplývali z rôznych alternatívnych pohľadov na riešenia sú už vlastne vplyvom výchovného systému AVUS minimalizované.
Pravdou je tiež aj to,že v histórii Auriany malo najmarkantnejší vplyv na komplexné fungovanie spoločnosti objavenie novej energie tzv.energitu,ktorá je absolútne ekologická,bezpečná,prakticky nevyčerpateľná a pošahancami nezneužiteľná.
Energit mal úžasný vplyv na urýchlenie celkového technického a spoločenského pokroku v tom smere,že v podstate boli odstránené všetky sociálne rozdiely a každý občan planéty má možnosť využívať všetky výhody a výdobytky techniky bez obmedzení a bezpečnostných rizík.
Tu u Vás na planéte Zem,tomu hovoríte Raj na Zemi ,ale ešte potrvá pár storočí,kým dosiahnete taký stupeň technického poznania,ako je u nás na Auriane.
Viem,logicky vás napadne otázka,že prečo vám s tým nepomôžeme?Odpoveď je jednoduchá.Nie ,že by to bolo zakázané,ale všetci Auriania vedia,lebo tak boli vychovaní výchovným systémom AVUS,že je nebezpečné urýchľovať a predbiehať vývoj na planétach v rannom štádiu vývoja ich humanoidných spoločností a preto do vášho vývoja nezasahujeme.Vo vašej ľudskej reči to znamená,že si ešte pekných pár storočí budete vyžierať dôsledky vašich nesprávnych rozhodnutí,ba je celkom možné,že sa navzájom vyhubíte,hoci máte potenciál stať sa celosvetovou zjednotenou civilizáciou.
Kristova noha,ak sa niekto z našich dozvie,že som zneužil Energit na cestu k vám a ešte tu nezodpovedne dávam informácie,ktoré by mohli ovplyvniť vývoj vašej rasy,tak ma eskortujú do kvarantu 4 a tam už prestávajú všetky srandy,lebo domáci Azgarďania sú ľudožrúti a za boha považujú zubnú kefku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Celkom zábavná reakcia, asi si tiež fanúšikom Stargate ako ja.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"... Takýmto spôsobom je zabezpečené,že mládež na celej Auriane dostáva na všetky svoje otázky rovnaké odpovede a tým je zabezpečený akýkoľvek prípadný škodlivý vplyv subjektívneho výkladu."

Je u vás na Auriáne dovolené poznávat dejiny v neskreslenej forme, alebo to máte podobné s nami pozemstanmi? Trestá sa u vás prechovávanie citov a empatia? Majú u vás rodicia dovolené vychovávat deti po svojom? Pozná vasa civilizácia tieto pojmy? A ako sa trestajú neposlusní, ktorí by mali na výklad uciva ci dejín iný názor, nez ten forsírovaný umelou inteligenciou? V ktorom kvadrante sa umiestnujú ich telá? Je súcastou vásho prevýchovného systému juvenilná justícia? Je jeden z vasich mimozemských zástupcov tu na Zemi biorobot pod obcianskym menom Olga Pietruchová? Je u vás rodicovstvo dovolené, alebo je uz vacsina detí od rodicov konecne oslobodených ako v Nórsku (to je stát u nás na Zemi, úspesne napodobnujúci model umelej stability, inklúzie a emocionálnej sterility prepracovanej do dokonalosti).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čítala som

o molekulárnej biologičke Monike Gullerovej z Trenčína, ktorá sa stala v Oxforde vedkyňou roka. Zaujalo ma jej tvrdenie, že sa tam cenili dobré nápady a tvrdá práca. U nás zvyčajne tvoje dobré nápady prevezmú a vydávajú za svoje, za tvrdú prácu človeka ohovárajú a vo väčšej miere využívajú/zneužívajú. Preto majú múdri a pracovití Slováci väčší úspech v zahraničí. A po príprave v našich školách aspoň v praxi nezažijú také ťažké sklamania.

https://mail.google.com/mail/?...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán kolega,

je mi jasné, čo chcete povedať, ale nahliadajúc na súčasný stav vecí sme sa o niečom podobnom mohli zmysluplne baviť pred 20 rokmi. Pretože momentálny stav je taký, že vykladať v rámci slovenského školstva niečo o samostatnosti, tvorivosti alebo rozvíjaní osobnosti deciek je relevantné asi tak, ako riešiť farbu interiérových dekorácií v už potápajúcom sa Titanicu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

podla toho co si tu napisal, je asi najlepsim riesenim zalozit ruky a pozerat sa dalej na tento nefunkcny system a nadalej produkovat tymto systemom novych studentov. Sa spamataj, nikdy nie je neskoro na zmenu, sice sa ta zmena neukaze o rok ale aspon si prestaneme pilit pod sebou dalsie a dalsie konare. Samo sa to nespravi, alebo mame cakat este 100 rokov???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemyslím si, že slovenské školstvo ako celok nevedie deti k samostatnosti, tvorivosti a nerozvíja osobnosti detí. Existujú dobré aj zlé príklady, ale generalizovať je neférové. Nehovorím o nejakých špeciálnych (alternatívnych) školách, ale o jednotlivých učiteľoch - akí sú učitelia, také je školstvo. Otázka je, ako zvýšiť počet učiteľov, ktorí neučia deti podľa tabuliek, ale učia ich rozmýšľať, hľadať a tieto procesy oceňujú rovnako ako výsledky? Existuje dosť mladých ľudí, ktorí to dokážu a ich príchod do školstva by bol prínosom. Ale neprídu. Prečo?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pretože sú tam

malé platy. Malé platy sú tam preto, lebo tam ide málo peňazí. Málo peňazí tam ide preto, lebo školstvo nezaujíma ani voličov, ani politikov.

Politikov nezaujíma preto, lebo sa tam ťažko kradne. Každú položku vidí proste priveľa ľudí, niektorý z nich to leakne a je zle. Viď prípad tuneláž fondov na vedu a Plavčan, to by sa na ministerstve dopravy alebo vnútra nestalo, že by to takto prasklo.

Voličov nezaujíma preto, lebo vzdelanie je cudzokrajný pojem zavlečený na Slovensko post 1918, ktorý sa proste poriadne neuchytil. Potom prišiel komunizmus, ktorý vzdelanie v podstate zlikvidoval, ponechal a do istej miery rozvinul prírodovedné predmety. Tie ale na ZŠ a SŠ zlikvidovali reformátori post 1989, takže neostalo nič. Prežili technické a prírodovedné fakulty.

Symptóm marazmu je napr. mantra o "použiteľnosti v praxi", ktorá je spoľahlivou indikáciou nevzdelanosti príslušného bľabotača. Túto kravinu bolo ešte pred dvomi dekádami počuť iba zriedkavo, spravidla od absolventov EUBA, dnes ju štandardne používajú dokonca členovia predmetových komisií ŠPÚ.

Druhá mantra je o "samostatnosti, tvorivosti a rozvíjaní osobnosti". To znie dobre, kto by bol proti? Ibaže sa treba prizrieť na to, čo tieto pojmy znamenajú v slovenskom diskurze. S pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou sa za nimi skrýva akurát tak snaha uchrániť lenivé decká od tej strašnej frustrácie, ktorá je na nich páchaná tým, že sa od nich vyžaduje nejaká práca. Pod rozvíjaním sa zvyčajne rozumie pedagogika typu "hlavne aby sa detičky dobre cítili" performovaná metódou "váľame sa po koberci s mladou učiteľkou navlečenou v strečových džínsoch", prípadne "patleme chvíľu paprčkou po tablete".

Celé je to o tom, že nevzdelaní rodičia majú (pochopitelne) frustrujúci džob, nenávidia svoju prácu a nenávisť k práci projektujú do potomkov. Úplne najhoršiu vec, ktorú môže učiteľ v školstve dnes spáchať je vyžadovať tvrdo od deciek robotu. Korporátne maminy ho zožerú zaživa. Viď tu:


https://dennikn.sk/blog/100953...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V mnohom súhlasím

1. malé platy a tabuľkové.
Myslím si, že väčšiu časť by malo tvoriť osobné ohodnotenie.
Učitelia asi neveria svojim riaditeľom, lebo o tom nechcú ani počuť.
Tabuľka podľa triedy a praxe pre mňa nezaručuje kvalitu výuky.
Platy by mali ísť výrazne hore (50%), ale výrazne by sa malo zlepšiť aj vyučovanie.

2, Na našom maturitnom stretnutí sme sa bavili aj o domácich úlohách našich detí.
Drvivej väčšine sa zdalo, že ich je veľa. Ja si myslím, že ich je málo.
Žiak by mal samostatne (bez rodičov) pracovať.
Rodičia sa to deťom snažia zľahčovať a pritom si neuvedomujú, že im škodia.

3, Asi som nevzdelaný "blabotač", ale školy sú veľmi vzdialené od praxe.
Len málokedy som sa stretol s ukážkou použiteľnosti preberanej látky v praxi.
Žiaci v praxi nevedia uplatniť, čo sa naučili.

2 príklady za všetko:

Každý preberal na matematike trojčlenku i percentá.
K výpočtu údajov na svojej výplatnej páske, nie je potrebná žiadna iná matematika.
Napriek tomu to 90% ľudí s maturitou nezvláda. Osobná skúsenosť so zamestnancami.

Šokovala ma pani v sklenárstve (má MATURITU). Pri účtovaní za brúsenie obvodu skla, ktoré bolo spoplatnené za 1 m, začala predo mnou merať metrom obvod skla (kruh) s priemerom 1 m. Ak by nevedela napr obvod elipsy, tak by som jej to odpustil, ale toto bola pre mňa ukážka, že škola urobila niečo zle.


4, "Celé je to o tom, že nevzdelaní rodičia"
Neviem koľko je nevzdelaných rodičov. Takmer všetci budú mať titul z VŠ.
Chápem, že to nie je dôkaz, že sú vzdelaní.

Faktom však je, že v domnení ochrany svojich detí, ich "chránia" pre vzdelávaním.
Aj keď to už bolo dávnejšie, pamätám si srdcervúce vystúpenia, najmä mamičiek, ktorých deti nemali chybu, všetko vedeli a dostali dvojku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1) Neviem, či je osobné ohodnotenie v rukách riaditeľov dobrý nápad.

2) Áno. Písanie domácich úloh je práca. Práca je nutné zlo, vždy je jej priveľa. Človek pracuje aby splácal hypotéku, kupoval potraviny a zvršky a palivo a elektroniku a alkaloidy a etanol. Vrchol roka je all inclusive dovolenka v Turecku. Myšlienka na koniec existencie sa potláča alkoholom a refreshovaním facebooku.

3) To je tým, že nevedia rozmýšľať. Rozmýšľať nevedia preto, lebo to od nich nikto nikdy nechcel. Z niekdajších koherentných a premyslených osnov predmetu matematika na ZŠ sú trosky, na SŠ je to ešte horšie. Jadro problému nie je trojčlenka a percentá, jadro problému je nepochopenie pojmov premennej, rovnice, funkcie, množiny. To sú také tie veci, ktoré nikomu v praxi netreba, lebo to nie je ani trojčlenka ani percentá.

4) Učím matematiku na VŠ už 20 rokov. Veda a výskum ide hore, pedagogika postupne upadá, nároky sa znižujú. To je nutný dôsledok financovania štúdia štátom per capita. Navyše dlhodobo klesá kvalita vstupnej suroviny, nielen vedomosťami, ale aj ochotou a schopnosťou pracovať. Decká sú vycvičené na akési podivné reprodukovanie naučených postupov, bez porozumenia veci. Mnohé z nich nemajú koherentný mentálny model sčítania a odčítania, nieto ešte násobenia a delenia. Občas sa synchrónne v celom ročníku prvákov objavia masovo nové vrstvy nevedomosti, zrejme sa tak prejavujú zmeny osnov. Tento rok sa masovo nevedelo (uvádzam iba nové veci).

A) Vykrátiť (x na tretiu)/(x na piatu); naopak to zatiaľ ide.
B) Čo je to usporiadaná dvojica.

Ešte stále je však možné sa na slovenskej VŠ vzdelať, ničmenej to vyžaduje záujem a iniciatívu na strane študenta. Zaujímavé je, že toto sa mení k lepšiemu. Tento rok nastúpila prvá postmečiarovská generácia, majú k štúdiu lepší prístup, mám dojem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj Ste ma potešili

"Ešte stále je však možné sa na slovenskej VŠ vzdelať .... Zaujímavé je, že toto sa mení k lepšiemu. " verím, že je to nastúpený trend.

1, Aj ja sa toho bojím, ale je to tak v komerčnej sfére.
Ľudia čo k nám prišli z VŠ, tiež nechápali rozdiely platov, ktoré sú u nás.
Dvojnásobok nie je nič nezvyčajné, medzi 2 ľuďmi čo vykonávajú "rovnakú" prácu.
Časom zapadli a pochopili, že je to lepšie ako paušál.
Nie je to samozrejme bez problémov.

2, Zažil som nepovinné domáce úlohy (VŠ). Ja som si ich pochvaľoval. Vedel som čo musím prepočítať, aby som uspel na skúške. Nemusel som ich urobiť dnes, ale k úspechu to bolo treba urobiť. Možno existovali "géniovia", čo nemuseli, ale mne to pomohlo. Nechápal som to ako trest, či záťaž.

4, Prečo sa v matematike učia veci, ktoré nikomu "netreba"?
V živote (okrem školy) som neriešil napr. diferenciálnu rovnicu.
Ak by som to potreboval, tak požiadam niekoho napr. na VŠ.

Upraviť výraz by nemal byť problém. To môžem reálne využiť.
Vy pracujete s "čerstvým materiálom", ale čo po 5-10 rokoch?

5, Vediem spor s rektorom nemenovanej VŠ, či má zmysel vzdelávať také množstvo študentov.

On logicky tvrdí, že lepšie nejaké vedomosti, ako žiadne.

Ja tvrdím, že to všetci nikdy nevyužijú a brzdia sa tým najlepší.

V SR na VŠ študuje 150 000 študentov. Mne to vychádza na 1/2 populačného ročníka.
To ale znamená, že to znižuje úroveň výučby. Všetko sa musí prispôsobiť aby to zvládla 1/2 populačného ročníka.

Bc. štúdium by malo význam, ak by všetci nepokračovali ďalej. Vznikla by medzi maturantom a Mgr/Ing, nejaká medzivrstva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1) Ja som v komerčnej sfére bol, pár rokov. Viem o čom hovoríte, aj tak si myslím, že to nie je dobrý nápad.

2) To ste Vy. Nemalé percento ľudí sa pozerá na prácu ako na nutné zlo, nenávidia ju, preto sa snažia potomkov pred prácou chrániť. Viď facebookový post tej hlúpej ženskej zo SaS, dohľadateľný vyššie.

4) Diferenciálne rovnice sú tá najdôležitejšia vec, ktoré ľudstvo vymyslelo za posledných niekoľko storočí. Neexistuje dôležitejšia a užitočnejšia kniha v dejinách ľudstva než Newtonove Principia. Možno Rozprava o metóde od Descarta, tú by som dal na druhé miesto.

To, že sa difrovnice učia kolosálne blbo je fakt. To je problém všade. Myslím, že na Slovensku je to horšie ako inde. Miestne tradície plus konzervativizmus, možno pochádzajúci ešte od Hronca. Mali by sa učiť úzko previazane s fyzikou, možno s ekonómiou. Problém je v tom, že matematické a fyzikálne myslenie je paradoxne dosť odlišné a teda nájsť človeka, čo je to schopný nejako dať dokopy a rozumne podať je veľmi ťažké. A pokiaľ sa niekto pohybuje plynule a tvorivo v oboch týchto sférach, nevedie kurzy kalkulusu pre prvákov, ale vedie medzinárodnú výskumnú skupinu aplikovanej matematiky s miliónovými grantami. Samozrejme, nie u nás. U nás dostane APVV grant na 5 rokov a rieši, či sú tonery priamy alebo nepriamy výdavok.

5) Máte pravdu vy, rektor pravdu nemá. Ale keby tvrdil niečo iné, nestal by sa rektorom, lebo by ho nezvolili. Zriadenie akademických senátov bolo jednou z najväčších chýb novembra 1989.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vážení priatelia nado mnou,

je mi potešením čítať, že existujú ľudia ako Vy, aj keď mi to nezriedka hráte "nad hokejkou".
Túto vetu treba, žiaľ, tesať do mramoru (čierneho): Úplne najhoršiu vec, ktorú môže učiteľ v školstve dnes spáchať ,je vyžadovať tvrdo od deciek robotu.
Želám Vám obom dobrý nový rok 2019 a pevnú nádej!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1, Ako motivovať dobrých učiteľov? V komerčnej sfére je to hlavne mzda.
Konečné rozhodnutie o odmenách je na majiteľovi. Ten rozhoduje podľa prínosu pre firmu. Je to samozrejme subjektívne rozhodnutie, ale musím povedať, že u nás veľmi korektné.

2, Prečo sa niekto rozhodne ísť na školu (mimo ZŠ), ak sa nechce učiť.
Chyba je určite vo financovaní školstva. Vo väčšine prípadov prijmeme všetkých. Vyhodenie na SŠ nehrozí.

Na VŠ síce školu opustia mnohí, ale idú na inú, ktorú už vzhľadom na znížené požiadavky zvládnu.

Motivácia školy je jasná:
Potrebujeme peniaze -> potrebujeme študentov -> znížime nároky.

4, Ja chápem možnosti diferenciálnych rovníc. Matematici sa ale od fyzikálneho významu držali naozaj ďaleko. Sami tomu asi nerozumeli.

Dnes viac ako 50% ľudí robí niečo iné, ako vyštudovali. Iste VŠ im niečo dala, aj tak sa učili množstvo vecí, ktoré nikdy nevedia uplatniť.

5, Existuje východisko z tohto stavu? Počet škol a študentov treba obmedziť.
Nikto ale nemá silu to urobiť. Nároky treba zvýšiť. Učitelia VŠ, sa ale sťažujú na to, že žiaci prichádzajú nepripravení zo SŠ.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1) Učím už dlho a nie je mi jasné, čo je dobrý učiteľ. Ono je to o vyvažovaní ziskov a strát, s mnohými protikladnými cieľmi. Ja sa napríklad snažím maximalizovať celkovú sumu vedomostí SUM(vedomosti(x): x je student). Ťahám hore stred, kašlem na spodok, špičke poviem niečo navyše, neumožňujem prejsť nikomu, kto nevie. Je to dobre? Čo ja viem...

2) Motivácie študenta ísť na školu aj keď nechce na nej študovať sú rôzne. Najrozšírenejšia je "chcieť skončiť školu". Ľudia so skončenou školou sa cenia viac, dokončené formálne vzdelanie hrá rolu signalizácie istých schopností. Taký študent potom počas štúdia optimalizuje podľa hesla "prejsť s minimálnou námahou, vybabrať so systémom ak sa dá". Niektorí sú takmer urazení, ak dostanú lepšiu známku ako E, berú to ako svoju chybu.

5) Stav nie je až taký zlý. Česi majú lepší systém, je to otázka vyváženia peňazí na výskum a pedagogiku. Keď dáte viac peňazí na výskum, nebude sa možno prijímať toľko študentov. Viac-menej v tomto smere sa to hýbe, čo je dobre. Hoci ono tie lacné peniaze na študenta sú ako droga, prepadli jej v úplne inom prostredí aj americké univerzity.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Si neskutočný podpriemer

A to nechci, aby som ťa nazval ináč, lebo by ma adminka vymazala.

Ak vrchol múdrosti považuješ percentá a obvod kruhu, si vedomostná nula, názory ktorej v tejto diskusii majú teda nulový význam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nič si nepochopil

Ja som % a obvod kruhu nenazval vrcholom.
Ja som zhrozený, že ani takéto základné veci ľudia neovládajú.

Ty ale budeš iná kategória.

Prekvapivo % nie sú tvoja silná stránka.
https://ekonomika.sme.sk/disku...

Slušnosť tiež nepatrí k tvojim cnostiam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mimozemšťan.

Komunizmus nikdy neprišiel, iba ak v Tvojej hlave. A v socializme bol napríklad ZENIT, Zväzarm, ale to Ti nič nevraví, nakoľko si z inej planéty. Zlepšovateľstvo- elán-nápaditosť-iniciatíva-tvorivosť. Vo Zväzarme boli rôzne krúžky -modelársky, kynologický, strelecký,elektrotechnický. V tejto súťaži a organizácii deti pracovali, vzdelávali sa, súťažili, prejavovali svoje schopnosti. Lenže takým veciam Ty nerozumieš a myslíš si, že dnes je starostlivosť o mládež lepšia. A čo sa týka samotného školstva a jeho výsledkov je dokázané, že za toho minulého režimu bola naša mládež na vyššej vedomostnej úrovni, ako je dnes. No každý sme iný a každý to vidí inak.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Pavel Macko: Prečo sa Lučanský ponáhľa? 116
  2. INESS : Aká je skutočná cena zamestnanca? 115
  3. Gabriela Sabolová: Nedarí sa vám schudnúť? Určite pijete... 79
  4. Jozef Drahovský: Keď nevidíte blikať na priecestí červené svetlo, tak idete? 65
  5. Věra Tepličková: Tak Andrej sa nám opäť zdul. 62
  6. Július Kovács: Mafiáni máju navrch, nedoprajú nám ani pitnú vodu. 49
  7. Andrej Šverha: Moldavsko - krajina vína a medu 40
  8. Ondrej Prostredník: Nechcem, aby sa na moju cirkev skladali všetci v štáte 39
  9. Jozef Šátek: Kto, ako a prečo zatajoval "Gorilu". 32
  10. Margita Vernerová: Prečo je Toskánsko výnimočné? 25

Rebríčky článkov


  1. Mário Bulla: Kto zaplatí "Dického" dlhy?
  2. Helena Michlíková: Kŕdeľ vtákov nad Kulturákom
  3. Milan Lacúch: Ľudstvo v tieni smrti
  4. Štefan Vidlár: Možno ropa
  5. Peter Žiak: Nezabúdajme na zákony umožňujúce vratky DPH .
  6. Július Kovács: Mafiáni máju navrch, nedoprajú nám ani pitnú vodu.
  7. Vladimír Krátky: Pellegrini musí dole, inak vyhrá voľby ( Ficovi, a aj mafií ) .
  8. Daniela Fuchsová: Ako bojovať proti nachladnutiu a chrípke - podľa TCM
  9. Štefan Vidlár: Dvá ministri
  10. Radovan Medovič: Schyzofrénia po gorilovsky

  1. Bývalý šéf tímu Gorila: Našli sme stámiliónové transakcie
  2. Sudca Lindtner z Threemy: Kočner si tyká so všetkými, no jeho vplyv sa preceňuje
  3. Stíhaný košický podnikateľ rozpredáva vozový park cez inzertný portál
  4. Čia kauza je Gorila? (píše Ivan Mikloš)
  5. Lučanský rozpustil vyšetrovací tím vraždy novinára Kuciaka
  6. Košickí vzbúrenci v Smere končia. Nechcú byť s Ficom a korupčníkmi
  7. Zvláštny príbeh Bašternákovej vily na Slavíne: Kočner, Počiatek i sudkyne z Threemy
  8. Prokurátor podal obžalobu na Kočnera v prípade Kuciakovej vraždy
  9. Kiska odmietol trojkoalíciu s PS/Spolu, chce diskusiu o veľkej koalícii
  10. Prepaľuje telo, voda nepomáha. Pribúdajú dôkazy, že Turci v Sýrii používajú biely fosfor

  1. Robert Fico - krstný otec Gorily aj mafie
  2. Lipšic vyzval na zverejnenie nahrávky z rokovania vlády o odvolávaní Bubeníkovej
  3. Tomáš V. viní starostu Rače z krádeží a úplatkov
  4. Sudca Lindtner priznal kontakty s Kočnerom, kolegovia ho vyzvali na odstúpenie
  5. Smer naleje Našim ľuďom do alobalu 40 miliónov: Baníkov nevyplatia majitelia ale štát
  6. Generálny prokurátor Trnka si nahrával návštevy na prokuratúre
  7. Súdnej moci šéfoval cez mobil Kočner: Neposielaj toho toľko, krotil Kočner Sklenku
  8. Súd odmietol žalobu na známeho zápasníka, ktorý zrazil ženu
  9. Martin Hanus: Rozhodnutie Kisku je zlou správou pre Hlinu
  10. Glváč sa toxicitou vymyká aj v rámci Smeru: Komunikoval aj s Kočnerom aj so Zsuzsovou

Už ste čítali?