Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

TPMS - monitoring tlaku pneumatík - skúsenosti užívateľa (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Ono to asi závisí od typu

auta, ako to má riešené. Niektoré iba vysvietia kontrolku, že niečo nie je v poriadku, niektoré ukážu tlak vo všetkých pneumatikách. Ja som tohto roku kúpil nové zimné pneu aj z diskami samozrejme aj s ventilmi na SUZUKI Vitaru. V tom aute, ak je zlý tlak v pneumatikách automatický vyskočí na displej info o tlaku vo všetkých pneumatikách, zlý tlak blika na červeno, čo je celkom dobre, ale je to to drahšie riešenie. Disk stál okolo 40€ pneumatika 55€, vystihol som predsezónnu zľavu. Chcel som sa objednať na výmenu do značkového servisu, kde ale za jeden ventil pýtali 64€. To sa mi nepozdávalo, tak som si naštudoval návod, kde je to vysvetlené tak trochu zahmlene, a každopádne ťa odporúčajú na autorizovaný servis. Ale to čom vyčítal medzi riadkami, mi úplne stačilo. Bol tam uvedený hlavne typ ventilov. Tak som zistil že na ALi exprese ich predávajú po 14€ ale už bol začiatok jesene a dodacie doby sú od nich dosť dlhé. Objednal som to ale z nejakej internetovej predajne, kde má cena 1 ventilu i s dopravou stála 32€, teda polovičku, čo si pýtalo SUZUKI. A tak som šiel vymeniť pneumatiky do bežného pneuservisu. Tam po výmene pneumatík vytiahli nejaký prístroj a chceli začať niečo nastavovať. Tak som im vysvetlil, nech si to schovajú, že auto si nové ventily načíta samo. V menu TPMS má vitara 3 položky, eko, comfort, a load. Aj keď v príručke nevysvetľujú čo tie položky znamenajú, iba hlúpy bi si nedomyslel.
Eko kontroluje tlak na ekonomické jazdenie(tlak okolo 2,8Atm ) comfort kontroluje tlak okolo 2,3Atm , a tá položka LOAD znamená automatické načítanie nových ventilov. A skutočne pri východe z pneuservisu som nastavil LOAD a asi po 3 kilometroch si auto skutočne nové ventily načitalo. Je to celkom dobre poriešené, iba sú trochu trápni, že sa to v návode snažia pred vodičom utajiť silou-mocou ho posielajú do predraženého autorizovaného servisu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Oprava

nie to čom ale správne: to čo som
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vďaka za Vašu skúsenosť...

toto je už vyšší level TPMS, keď vie užívateľ aj vyčítať zo systému nejaké konkrétne informácie, ak jediný výstup je oražová kontrolka, to je fakt málo... Dobre, že píšete aj tieto skúsenosti, aspoň budeme mať širší pohľad na problematiku. Ja mám v Toyote RAV4 ten základný TPMS - len oranžová kontrolka, nič viac, jeden ventil som poškodil, ak si dobre pamätám v značkovom servise chceli cca 170 EUR za výmenu jedného ventilu, vtedy som začal hľadať iné riešenie ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

TMPS je len vyťahovanie peňazí

z vreciek vodičov. Sada kolies na sezónnu výmenu sa tak predraží aj o viac ako 200 eur - 4 krát 50 eur za snímače. baterky v nich sa meniť nedajú, treba nové snímače každých 5 rokov alebo skôr. To je šialené. Takže namiesto prehodenia kolies na konci sezóny v garáži treba chodiť do servisu prezúvať ráfiky a vyvažovať kolesá. Je to nepohodlné. TMPS by som zrušil.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Boze moj!

Presne z tejto nevzdelanosti profituju vyrobcovia a potom aj prefajcovia aut.
Niekto sa neucil? Stavova rovnica plynu tvrdi, ze pV/T je konstanta.
Ked objem vzduchu v pneumatike je nemenny, tak potom ak z lenych 30 stupnov sa ochladi zimnych minus dvadsat stupnov, tak jedina zmena vzorca moze matematicky nastat uz len na tlaku!
Zaroven si nwviem predstavit na co je dobre mat signalizaciu kolesa! Asi odstavujes auto tak, ze kazde koleso nadobudne inu teplotu? Az z rozdielom desiatok stupnov? Vari rozkuskujes auto? Jednym kolesom ho zaparkujes v mraze, inym v horucave?! Ak nastane markantny pokles tlaku z dovodu teploty- tak hadam na vsetkych kolesach naraz!
Nerovnomerne poklesy na kolese su viditelne okom, ci ty vari chces dofukavat z kabiny, bez vystupenia von?!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

LOL

Moj vzdelaný :)) jazdou sa plyn v pneu zahreje a je jedno aká teplota je vonku. Či pri 30 v lete hustíš menej ako proti 0 v zime?
"Signalizíciu kolesa" je dobré mať aby človek vedel ktoré koleso netesní.
Ale už ten úvod signalizoval čo si zač :))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

AHA vzdelaný!

Dorátaj, koľko litrov vzduchu potrebuješ dodať do pneumatiky, aby si dorovnal tlak.
Napríklad jedno koleso má tlak 2,20. Druhé 2,19. Predpokladám, že obe kolesa si počas jazdy používal a teda, že vzduch v nich má rovnakú teplotu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uvedomujes si, ze v tom prvom odstavci odporujes sam sebe? Stavova rovnica idealneho plynu popisuje izolovany termodynamicky system, kde zmena stavovych velicin prebieha ako adiabaticky (izoentropicky) dej. Lenze vzapati spominas zmenu "z letnych 30 na zimnych -20 stupnov", inak povedane vymenu tepla s okolim, a teda situaciu ktoru samotna stavova rovnica uz nepopisuje...

Okrem toho tam mas aj dalsie nespravne predpoklady. Objem vzduchu v pneumatike ze je nemeny? Nezmysel. To by musela ta pneumatika mat nekonecne vysoku pevnost, aby s meniacim sa tlakom uzavreteho plynu nemenila svoju geometriu. U stavovej rovnice sa predpoklada nemenne atomove mnozstvo plynu, a nie izochoricky dej! Ale ani to konstantne atomove mnozstvo plynu neplati ak uz mas na pneumatike defekt, pretoze cast plynu unika do okolia...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Stále však ide o malé zmeny

Stále však ide o malé zmeny, či už objemu, alebo teploty. Hoc aj pneumatika mení svoj tvar a geometriu - nezmení svoj tvar na dvojnásobok, či trojnásobok. Hoc sa aj mení teplota vzduchu v nej, nemení sa v stovkách stupňov. A preto mať informáciu o každom kolese, že v jednom je tlak 2,20 a objem V a teplota T,a v inom je tlak podobný 2,20 a objem podobný V a teplota podobná T je vyťahovanie peňazí. Hlupák ten, kto takúto informáciu potrebuje čítať v kabíne. Normálnemu človeku preto stačí iba oranžova jedna kontrolka, vylezie von a čekne všetky pneumatiky, lebo pravdepodobne zmena tlaku - teda dôvod vysvietenia kontrolky nesúvisela so zmenami teploty ovzdušia, ale s mechanickým poškodením pneumatiky/ventilu a to je dobré odkontrolovať všase, nie len sa sústrediť na signalizované koleso. Preto je prvotný zámer vývoja TPMS správny a verím, že sa nedajú donútiť lenivcami na vývoj individuálných hlásení o kolesách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hm, je viac systemov TPMS, na roznych principoch a cena tomu zodpoveda. Uplne najzakladnejsie je merat otacky kolesa oproti inym kolesam - kedze pri nizsom tlaku je priemer kolesa mensi, ma viac otacok ako tie kolesa, ktore maju dobry tlak - pouziva sa len senzor ABS a vyhodnocuje to palubny pocitac. Auto nevie aky je tam tlak, ale vie ze je nizsi ako na ostatnych kolesach. Potom su skutocne senzory tlaku a tie vedia povedat presne aky tlak je v kolese, ale stoja peniaze.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Popíšem vlastnú skúsenosť z tohoto týždňa (som z tých, ktorí majú TPMS a v kabíne sledujú tlak každého kolesa priebežne): všimol som si, že mi tlak v jednej pneumatike klesol z 2,24 na 2,14 bar a stabilne zostával na tejto zníženej hodnote. Povedal som si, nevadi, dofúkame. Dofúkal som na cca 2,3 bar aby bola nejaká rezerva. Na druhý deň, pozerám, tlak bola späť na 2,14 bar, zase som po pár dňoch dofúkal a zase klesol na 2,14 bar. Tak ma prešla trpezlivosť, šiel som do pneuservisu, kde objavili klinec v pneumatike.
Podobná situácia sa mi opakovala nie raz, ako by som nemal TPMS s monitoringom a trvalým zobrazením tlaku v pneumatikách, jazdil by som s tým klincom alebo šróbom v pneumatike až by sa pneumatika poškodila tak, že by som si to už všimol ale asi by bolo neskoro... Pri uvedenej skúsenosti kde klesol tlak z 2,24 na 2,14 bar ( čo je pokles 4,5%) by to asi žiadny továrenský TPMS nevyhodnotil ako problém (neverím, že si bežný šofér všimne takýto malý pokles tlaku) a ja by som si pritom spokojne niekoľko týždňov alebo mesiacov jazdil s klincom v pneumatike. Pre toto mám TPMS s trvalým zobrazením tlaku zvlášť v každej pneumatike.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Branislav Gröhling: Radšej úprimný ateista než falošný kresťan 784
  2. Samuel Zubo: Koho volila Petra Vlhová za prezidenta? Nikoho! Otvorený list premiérovi SR 607
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Dve staré šunky, dve obyčajné zbrane, jedna haraburda. To je majetok mafiána 392
  4. Stanislav Martinčko: Ďalší prezidentský miništrant v SMERE-SD, teraz až z Bruselu?! 303
  5. Ján Mrva: Pán MIKLOŠKO, väčšina kresťanov Vám kresťanovi v politike určite úprimne ĎAKUJE. 271
  6. Martin Droppa: Obrovská šanca odstaviť Smer - SD 266
  7. Ondrej Putra: Je mi z tejto krajiny smutno 263
  8. Miroslav Lukáč: Bude nová Zamatová revolúcia pod taktovkou Smeru? 246
  9. Petra Ratajová: Ochrana detí v Anglicku – Útek z krajiny (podľa skutočnej udalosti) 158
  10. Martin Šuraba: Osemnásť už bolo? 152

Rebríčky článkov


  1. Sonya Haraszti: Veľkonočné Škótsko - Glasgow.
  2. Pavol Dančanin: Vlastnosti priestoru, expanzia vesmíru a gravitácia
  3. Jozef Bakša: Majiteľ Penty ako dobrák ochotný pomôcť vyšetreniu vraždy ? Zabudnite!
  4. Simona Baranová: Ako to vidíme my
  5. Olívia Lacenová: Po paládiu mieri nahor aj lítium
  6. Jarmila Halgasova: „Eko“ potraviny – čo o nich vieme?
  7. Peter Biščo: Voňavá pasca na naivné myši z výrobne lahôdok Smeru-SD je nastavená.
  8. Ladislav Boršoš: Valí sa na nás dobro...
  9. Helena Michlíková: Zároveň... alebo ?
  10. Petra Babanova: Kandidáti X

  1. Čaputová alebo Šefčovič? Pozrite si, ako sa volilo vo vašej obci
  2. Čaputová sa vzdá funkcie, Šefčovič chce ukázať odlišnosti (minúta po minúte)
  3. Do druhého kola postupujú Čaputová a Šefčovič (minúta po minúte)
  4. Volkswagen má veľké plány. Bratislavský závod je zatiaľ mimo hry, prepúšťa ľudí
  5. Agresívni politici stvorili silnú ženu (píše Marek Maďarič)
  6. Aký bude duel Čaputová vs. Šefčovič? Druhé kolá už obrat priniesli
  7. Päť grafov, ktoré ukazujú výsledok prezidentských volieb
  8. Číž: Šefčovič nám odkázal, že s politikmi Smeru počas volebnej noci nechce byť
  9. Z piatich percent na 40. Čaputovej zmierlivé vystupovanie trafilo dopyt
  10. Bugár: Pred druhým kolom oslovíme Čaputovú, my nekupčíme

  1. Komentár Mareka Vagoviča: Neverte Šefčovičovi. Je ako Fico a Kaliňák
  2. Desatoro prikázaní v podaní birmovaného Šefčoviča
  3. Vážená Zuzana !
  4. Známe ženy reagujú na víťazstvo Čaputovej: Trošku sme si povyskočili
  5. Kto vyhral u podporovateľov Postoja? Prezidentom by sa stal Mikloško už v prvom kole
  6. Najväčší problém konzervatívnej politickej scény- Hlina
  7. Komentár Daga Daniša: Hlina ukázal neuveriteľnú aroganciu
  8. Peter Cvik Šefčovičove kresťanstvo je rovnako úprimné, ako vyznanie lásky v pornofilme.
  9. Kam sme sa to v školstve dostali…
  10. Palko: Druhého kola sa nezúčastním. Čaputovej prostredie má problém zvládnuť úspech

Už ste čítali?