Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Keď sa z parkovacej politiky stáva parkovacia špinavosť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Nielen parkoviská...

Nevidím ako problém, ktorý sa mal riešiť pred desiatkami rokov, aby samospráva nemohla uzatvárať nevypovedateľné zmluvy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Parkovanie zadarmo nie je zákonným právom človeka/občana a z toho treba vychádzať, ako správne píše autor. Aj tie rezidentské lokality sú teda z tohto pohľadu nezmysel. Kým ľudia/občania nepochopia, že ani parkovanie nie je zadarmo, rovnako ako ich auto, nebude to riešiteľné. V našej mestskej časti bola snaha postaviť parkovací dom, samospráva v mene investora zisťovala záujem (1. reakcia = hurá, konečne!). Keď sa ľudia dozvedeli podmienky - že to nebude zďaleka zadarmo - tak zrazu nebol záujem (2. reakcia = čo si o sebe myslia, ja mám platiť za parkovanie? No to určite!).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No chce to tvrdú prácu

veľa ľudí a to bol doteraz a bude aj v tomto volebnom období najväčší problém. Komu by sa chcelo keď už je zvolený.... Hlavne do niekoľkých funkcií naraz.... Voľby boli pre 2,5 mesiacom a mesto ešte nemá ani vytvorené komisie a do jari ich bude ledva mať. Potom budú pýtať 100 dní. Potom budú letné prázdniny.......... Primátor už teraz menuje splnomocnencov s nejasnými kompetenciami akoby nemal najmenej 550 zamestnancov magistrátu..... V tieni dopravného masakru najbližších mesiacov a rokov nebude na parkovaciu politiku ani čas ani odborná kapacita....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Každý politik

Každý politik má svojich chlebodarcov, teda sponzorov a tie majú svoje spriaznené firmy. Primátor, starostovia, musia byť vďační týmto sponzorom za zvolenie a firmám dať zarobiť, inak nebudú nabudúce zvolení - nedajú peniaze na kampaň a kampaň vždy stojí veľké peniaze - bez peňazí si voliči politika už nevšimnú. Občan zostane vždy na poslednom mieste, vždy a nič sa nikdy nezmení.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Teda bez kampane

... bez kampane si politika nevšimnú, pardon...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mantra "parkovanie zadarmo nie je zákonným právom človeka" je síce pravdivá, ale akosi to aktivisti vždy vzťahujú len na autá. Pritom ani parkovanie bicykla nie je zákonným právom človeka. A to by sme videli ten povyk cykloteroristov keby aj oni museli platiť za odstavenie bicykla na ulici.

Mesto dostáva do rozpočtu dane občanov. A má budovať zariadenia, ktoré slúžia občanom. Podľa ich potrieb. Nie podľa plánov sociálnych inžinierov a kričiacich nátlakových skupín.
Prečo by nemohlo byť posatevné jednoduché poschodové parkovisko (nie kompletná budova, ale len koštrukcie pre dva či tri poschodia ako napríklad v Dúbravke pri OC saratov alebo v pri nemocnici na Antolskej), ktoré je zadarmo? Teda nie zadarmo, ale z daní občanov a len ak to občania odhlasujú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie som aktivista, bicykel (nový) mi "hnije" v pivnici, čo sa toto leto budem snažiť zo všetkých síl zmeniť. Myslím, že porovnávať parkovanie bicyklov s autami je hodne mimo misu ;)
Preto, že to niekto musí zaplatiť a udržiavať. Prečo platíme mýto za diaľnice, veď to má byť pre občanov a platíme dane? Myslíš, že z daní by sa dali postaviť, hoci aj jednoduché parkovacie domy? Zrejme to niekde šlo ako píšeš, pochybujem však, že by to šlo celoplošne (skôr si myslím, že tam išlo o nejaké iné vhodné okolnosti, ktoré to umožnili). To nie je len postaviť, to je vypracovať projekt, vykúpiť pozemky, postaviť a potom udržiavať, rekonštruovať. Dane môžu stačiť tak akurát na letnú/zimnú údržbu ciest/chodníkov, parkov, škôl a pod. Dali by sa ušetriť významné financie, keby sa zredukoval chorý počet mestských častí BA, KE, ale aj tak by to nestačilo na budovanie parkovacích domov zadarmo. Občan by si musel prispieť buď na výstavbu alebo na prenájom. A dokiaľ to občan nebude akceptovať, parkovanie bude neriešiteľné. A o tom som písal, keď sa občan dozvedel, že by musel platiť za miesto v parkovacom dome, tak stratil záujem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

1034203, dovolím si trochu doplniť

bolo by aj na bezplatné alebo symbolické parkovanie, keby sa tu tak nerozkrádalo ako sa rozkráda. Načo sú nám stíhačky za 1,6 miliardy €, načo je nám tolko húfnic, aké sú predražené IT práce. Poslanec Hrčka jasne vyčíslil, aká je predražená zimná údrža a Nesrovnal si 3 dni pred odchodom podpíše zmluvy za skoro 7 milionov €, A čo zatekajúci podchod na Trnavskom mýte, pokuta za verejné obstarávanie 175 000,- to nezaplatí ani Nesrovnal, ani Vallo ale my všetci. Kolko mohlo byť parkovacích miest? A čo totálne zbabraná rekonštrukcia mosta SNP, električka na Špitálske Tu sa nerealizuje pravidelná údržba a výsledok kolabujúca doprava a niekolko kilometrové nezmyselné obchádzky. Zákon o údržbe chodníkov bol odsúhlasený v marci 2017 a výsledok nehorázne zvýšenie platov primátorov a výhovorky. Proste, politici kradnú ako straky a my sme ticho, tu už mali burácať ulice. Ako sú beztresne predražované zákazky v meste z naších daní? Ako je možné, že súkromnikovi to vynáša a mestu nie. Jednoducho, sú bez starostí a o svoje provízie majú zabezpečené po dobu platnosti zmlúv. Čo dokázal team Vallo, ktorý robil dva roky na pláne pre Bratislavu. Jedine odkukal od Nesrovnala behá pred kamery a robí tlačovku za tlačovkou. Výsledok, od 15.2.2019 "informujú" občanov o dopravnom kolapse. Toto sa nedá nazvať inak len sabotáž. Ako je možné že toto dovolili, a čo polícia. Kašlú na ludí, ryžoviská majú a na občanov si spomenú pred volbami. Len sa pozrite, kolko ich je v miestnych zastupitelstvách, úspečne pokračujú do mestkého zastupitelstva, potom do župy a finíto parlament. Zrušiť 17 mestských častí a spraviť 5 okresov, nezmyselný počet šúp na 3, ako boli bývale kraje. Celá parkovacia politika len rozoštváva ludí navzájom a ako píše pán Drahovský "Keď sa z parkovacej politiky stáva parkovacia špinavosť"! Tu už asi pomože len defestrácia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Lebo

Lebo na to mesto nemá! To myslíte, že dane občanom stačia na taký parkovací dom? Veď ten stojí 20-30 mil. eur a viac! Odkiaľ to má mesto vziať, však takých domov by muselo byť v Bratislave na tie státisíce áut možno tisíc! A kde ich postavíte! Autá von z mesta, a to všetky, alebo pod zem. Ale tam je to ešte drahšie. Každý, kto chce mať parkovací dom, zaplatí 100 000 e na financovanie výstavby domu a potom ešte prenájom miesta 8000e ročne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

20-30 mlionov za parkovaci dom?? To akoze kde? Alebo to ratas logikou uradnikov 25 milionov na provizie a za 5 to postavime??

Parkovaci dom pre 400 aut v sirsom centre Prahy stal radnicu v prepocte necele tri milony €uro a to si ani o Ceskych uradnikoch na magistratoch nemyslim, ze sa nejako zvlast lisia od tych Slovenskych. Mimochodom, najomne za parkovacie miesto tam ma byt okolo 1000 CZK mesacne ( asi 35€ ).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Áno, fakt?

No to by bola dobra správa, len či by si tí úradníci naozaj nepýtali? Ale taky dom ma elektrinu, zavory, kurenie, niekolko výťahov, neviem neviem..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vo Viedni je dlhodoby prenajom parkovacieho miesta mimo centra od 70 eur mesacne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Že si to prehnal s odhadom ti už napísal Marty.
Ale stále píšeš o parkovacom dome, kurení, výťahoch, elektrine.
Ja som mal na mysli len jednoduchú dvojpodlažnú max. trojpodlažnú konštrukciu umožňujúcu na jednej ploche pakrovať dvom až trom autám. Žiadne vonkajšie steny, žiadne osvetlenie (okrem pouličného) a pravdaže žiadne výťahy (schody resp. nájazdy).

A dal som aj dva príklady. Ak nie si Bratislavčan, tak asi nevieš, čo to je, tak tu by mal byť poohľad z ulice na parkovisko pri OD Saratov, kde nie sú ani závory:
https://www.google.com/maps/@4...!3m5!1e1!3m3!1sZfiKKXi0Geg_x1wktYfR oA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DZfiKKXi0Geg_x1 wktYfRoA%26output%3Dthumbnail%26cb_ client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100 %26yaw%3D71.53548%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100

A tu je parkovisko pri nemocnici Antolská, kde už vidím nejakú závoru (keď som tam posledne parkoval, tak tam myslím žiadna nebola):
https://www.google.com/maps/@4...!3m6!1e1!3m4!1sIO7HMZvMorgfIEvVvJTg _A!2e0!7i13312!8i6656

A nad tebou píše 1034203 o vykupovaní pozemkov. Akom vykupovaní? Vykupuje azda mesto pozemky pre chodníky a cesty? Mám dojem, že nie, tie sa akosi musia "vynechať" pri výstavbe. A podobne b to malo byť aj s miestami na parkovanie. Alebo by musel stavebník zabezpečiť vnútri v dome 2 miesta pre každý byt či apartmán (zarátaný do ceny bytov bez možnosti ich nezaplatiť) a 1 miesta pre každého úradníka v administratívnej budove.
Chcelo by to zmeniť prístup k plánovaniu a aj k potrebám občanov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Žiaľ linky nefungujú na kliknutie, ale zdá sa (apoň mne vo Firefoxe), že fungujú ak na ne kliknem pravým tlačidlom a vyberiem "Copy Link Location" (skopíruj adresu z linku, alebo tak nejako by to mohlo byť preložené do slovenčiny) a potom to pastnem (prilepím) do adresového riadku nového browserového okna.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No,

Bývam v Bratislave, a treba počítať s cenami pozemkov, možno aj od súkromníkov, nie všetko patrí mestu! A závory treba, aby tam nejazdil a neparkoval hocikto, len že by boli mestskí policajti tak aktívni a hneď by prifrčali. Okrem toho v centre nie sú pozemky, tak treba ísť pod zem. A kopať do zeme, to sú iné ceny - o tých domoch som hovoril. Sídliská, to je iná téma... Ale budúcnosť nie je o autách. Otázka je ale, či máme vôbec nejakú budúcnosť s takýmto životným štýlom... nekonečný rast je Trumpovsko-Klausovská rozprávka ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stále hovoríme každý o inom.
Ja hovorím o bezplatnom parkovaní (žiadna rampa, žiadne platby, žiadna evidenca, žiadni navyše úradníci a príživníci), ktoré by len do výšky znásobovalo existujúce voľné parkovacie miesta na miestach kde sa už v jednom poschodí parkuje, teda hlavne parkoviská na sídliskách, ty o platenom (rampa a nákladná evidencia kto smie a kto nesmie vojsť).

Ja nehovorím o Starom Meste. V úplnom centre každého väčšieho mesta musí byť špeciálny režim, ale nanútiť ten istý špeciálny režim (len zjemnený nastavením parametrov typu čas a cena) aj sídliskám a priemyselným oblastiam je nezmysel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie

Nie, na sídliskách je to ok, bez závor, len kto to zaplatí, ak sa bude stavať či do výšky či do hĺbky, tá otázka zostáva. Mesto nemá ani na toto peniaze, čo myslíte! Nemá skoro na nič.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nie je to zly napad

...ale potom vyjde z toho poschodoveho parkoviska a postavi sa do hodinovej zapchy na ceste. tak naco vlastne?

tym sa jemnym oblucikom vraciame naspat k tej otazke preco stavat parkoviska pre cyklistov zadarmo a pre motoristov nie :P
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Budovanie parkovisk mame zaplatene vo

vypalnickych spotrebnych daniach z paliv.
Sloboda pohybu je zakladnym pravom cloveka a moznost slobodne ist na ktorekolvek miesto autom je uplatnovanie tejto slobody. Vylepsenie ktore nam priniesla civilizacia.
Ako ludia chceme pouzivat auta, tak si to v tom state dajme do poriadku a ulahcime si zivot. Peniaze na to uz davame, len prudia inam ako by mali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Iste, a budovanie bývania zadarmo máme dávno zaplatené z daní za nehnuteľnosti, však? Prečo nemáme nárok na autá zadarmo, keď už sú vlaky, obedy a parkovanie?
Sloboda pohybu nezakladá právo zaparkovať si auto kdekoľvek si ja zmyslím. Sloboda pohybu tebou chápaná by znamenala, že môžem slobodne vojsť do tvojho bytu a ty mi v tom nemáš čo brániť :D
Že to nefunguje je dôsledkom práve toho, že bolo/je parkovanie zadarmo. Ak v tom chceme spraviť poriadok, tak to naopak nesmie byť zadarmo.
Aby bolo jasné, nie som aktivista, mám auto a jazdím ním denne, rovnako ako autor blogu.
 

1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Stanislav Martinčko: Pani Saková, prečo len R. Fico má vážne dôvody na ochranku? 3 542
  2. Tibor Ferko: Alibizmus Kotlebovej ĽSNŠ manévruje v archetypoch 776
  3. Ivana Bánová: Pneu len pre pánov 776
  4. Matej Gajdoš: Chcem byť učiteľom, ale... 620
  5. Elena Antalová: Judášovo evanjelium 609
  6. Margita Vernerová: Prečo je Lichtenštajnsko výnimočné? 598
  7. Július Kovács: Prišla mi výplata z VW za celý takmer odrobený mesiac cez agentúru. Odmena za môj článok 587
  8. miroslav babinsky: Ako odinštalovať Internet Explorer 469
  9. Boris Cíferský: Bývali v chudobincoch, rentu dostávali len niektoré. Dôchodok guvernantiek bol ťažký 464
  10. Štefan Vrátny: Dostávam telefonáty, 349

Rebríčky článkov


  1. Radoslav Valkovič: Henning Mankell a jeho prvotina alebo nielen klasickou literatúrou je čitateľ živý
  2. Milan Lacúch: Venované spisovateľom a národu
  3. Gabo Németh: Gabriel Németh román Slzy pre bolesť jedenásta kapitola / Dovolenka v Alpách /
  4. štefan michalík: Zanikneme?(Čo nové vo Facebookove? )
  5. Martin Šiška: Desatoro – „Nepokradneš“ – 2. časť: Korupcia a rôzne povolania
  6. Martin Šiška: Desatoro – „Nepokradneš“ – 1. časť: Úvod a duševné vlastníctvo
  7. Gabo Németh: Gabriel Németh román Slzy pre bolesť desiata kapitola / Návšteva /
  8. František Cudziš: K výročiam zo života Aurela Stodolu, III.
  9. Viktória Mészárosová: Vojna, ktorú nevidíme - Šikanovanie vo virtuálnom prostredí
  10. Pavol Dančanin: Relativita súčasnosti

  1. Spoluzakladateľ Smeru Zala: Fico sa zmenil obsahovo aj ľudsky
  2. Liptovská Mara ukázala základy zatopených domov
  3. Prieskum Focus: Smer klesol pod 20 percent, koalícia Progresívne Slovensko a Spolu je druhá
  4. Kauza náplaste: Obvinili desiatky lekárov z celého Slovenska
  5. Zlý vplyv Kaliňáka si uvedomujú mnohí, dáva Zalovi za pravdu Maďarič
  6. Slovenskí hokejisti v príprave na MS vyhrali v Rakúsku, presadila sa aj zámorská posila
  7. Američan žil na plošine v mori, hrozí mu trest smrti
  8. To je môj koniec, reagoval Trump, keď zistil, že vyšetrovanie povedie Mueller
  9. Na Šancovej ulici v Bratislave sa zrazil autobus s trolejbusom, zranilo sa dvanásť ľudí
  10. Ako sa rozlúčiť s Ficom? Kde bude bývať? Kam pôjde?

  1. Lucia Čopíková: Ženy vs. pivo
  2. Vymenovanie ústavných sudcov je kampaň Andreja Kisku
  3. Kmotríkovcom nevyšiel plán zastaviť súdne vyšetrovanie - ekonomika.sme.sk
  4. Poslednú večeru môžete vidieť tak, ako vyzerala pred 500 rokmi
  5. Nahnevané šičky zo Svidníka: Nech sa Talian zbalí a ťahá odkiaľ prišiel!
  6. Liptovská Mara ukázala základy zatopených domov
  7. Banskobystrický organista v Paríži: Včely z Notre Dame prežili - mybystrica.sme.sk
  8. Ak by horel Dóm svätej Alžbety, do boja s plameňmi by išlo asi dvesto hasičov
  9. Prvá slovenská feministka Hana Gregorová: Pred Tajovského ženou si odpľúvali národovci
  10. Ukrajinský premiér: Danka pozývam na Donbas pozrieť sa, kto je skutočný agresor

Už ste čítali?