Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Svetlá a tiene (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

si

to presne vystihol byť sám sebou a robiť podľa seba, neriadiť sa tým ako by sa malo,ale mať svoj vlastný uhol pohľadu. To je tá originalita každého z nás. Niekomu sa páči, inému nie ale hlavne nech sa páči tebe a si s tým spokojný. Nerobíš komerciu ale pre vlastnú radosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Da, da - tóčka zrénja.

Éeta gavarííli tóže tavárišči.

.

Vraj: "...hlavne nech sa páči tebe a si s tým spokojný".
Nuž, nemám veľa dôvodov obhajovať p.Droppu,
ale moja minimálna inteligencia mi čosi napovedá, že On vravel o čomsi inom - ako o kráse marcipánovej torty.
Teda o tom, čo komusi spraví radosť (aj ak je to napr. gýč).
On, a myslím si, že aj autor článku - majú inú, ako iba takúto ambíciu.
Robiť si - sami sebe - radosť.
Ergo byť sám so sebou spokojný.

Že obaja majú ambíciu širšieho presahu (aj mimo svojej ulity).
Keďže, verejne - publikujú.

Teda,
p.Droppa vyjadroval nie osobnú pravdu cukrára, ktorý stvorí z marcipánu labuť či mačičku (a určite je sám so sebou spokojný),
ale... čosi úplne iné.

Čo, možno, aspoň dúfam, majú v sebe poniektorí muži.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Keď už ste spomenuli moje meno...

...v príspevku, dokonca viackrát (v žiadnom prípade sa nehnevám, práve naopak - je to v poriadku, som tomu rád), musím Vám dať za pravdu.
Áno, verejne publikujem: spravodajské články, reportáže a iné novinárske žánre už takmer štyridsať rokov (alebo viac?), reportážne fotografie som publikoval dobrých sedem - osem rokov, predovšetkým v týždenníku .týždeň, pre ktorý som písal reportáže.
Okrem toho som mal, ak sa nemýlim, päť výstav fotografií (len po roku 1989).
Ak by som to mal zhrnúť do jednej vety:
"Zadanie" reportážnej fotografie (fotografie k reportáži) v podstate vylučuje "ľúbivé" fotografovanie, fotografovanie kvietočkov, lístočkov, jabĺčka na strome, západu Slnka nad vlnkami jazera...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Rád sledujem Vaše fotografie,...

...pán Jankes, mnohé z nich sa mi páčia a aj sa k nim pre potešenie i krátke úvahy vraciam. Myslím si, že s radosťou aj s potešením hľadáte Vám vlastné koncepty autorskej fotografie, hľadáte témy a aj spôsoby, ako ich zobrazovať. Myslím si, že sa Vám to veľmi dobre darí.
Priznám sa, že neviem, čo je to, čo to znamená to "byť sám sebou." Vychádzam z jednoduchej úvahy: Kým človek môže byť, ak nie sám sebou? Veď nikto nemôže byť niekým cudzím. Byť niekým iným je nemožné.
Ako tak dlhé desaťročia sledujem slovenskú neprofesionálnu fotografickú scénu, málokedy a v podstate čoraz menej v nej objavujem niečo naozaj nové. A niečo výnimočné sa v nej nachádza mimoriadne poskromne. V istom období naši neprofesionálni fotografi, aj fotografky, "nabehli" na to, čo už dávno pred nimi nafotografoval Martin Martinček, Karel Plicka... - a začali fotografovať a dodnes tvrdohlavo fotografujú rôzne "dedinské zátišia," "malebné zákutia dreveničiek," detaily a polodetaily z vidieckeho prostredia. Zdá sa mi, že nehľadajú a neobjavujú súčasnosť a dnešok, ale hľadajú to, čo už pred desaťročiami, dávno, a veľmi úspešne, našli iní. Opakujú sa pri tom, a opakujú sa bez štipky tvorivosti a originálnosti.
Potom tu máme "samostatnú kategóriu" akože ľúbivých fotografií typu jesenné lístie na vetvičke, sniežik na vetvičke, lesík v protisvetle, detail vlnky v potôčiku, pavučinky na konároch / v tráve, ľadový cencúľ, cestička v snehu a zas jesenné lístie, jarné kvietky, panoráma krajiny bez človeka, bez súšasnosti... To sú fotografie, ktoré sa všeobecne páčia, mnohí a hlavne mnohé nad nimi doslova "híkajú:" aká nádhera, aká krása - a keď už nevedia, čo by napísali, tak napíšu: "Tie fotografie majú niečo do seba." To je veta, ktorá je nepreložiteľným nezmyslom. Čo to vlastne znamená, že "niečo má niečo do seba?"
Napokon človek zistí, v akom kurze stále pretrváva gýč, obyčajný gýč, ktorý sa len páči a nič viac.
Ak mi niečo v neprofesionálnej fotografii dneška chýba, tak je to napríklad dokumentárna a reportážna fotografia. Naše mestá, mestečká, dediny, dedinky sa za tridsať(!) rokov veľmi zmenili, často aj premenili, vybudovalo sa veľa nového, neraz sa zmenil aj charakter prírody, okolia a pod. - ale, pýtam sa: Ako to zychytili naši neprofesionálni fotografi, ako zdokumentovali tých tridsať rokov? Kto a kde sa tomu systematicky venuje? Obávam sa, že dokým naši neprofesionálni fotografi a neprofesionálne fotografky nezačnú fotografovať aj niečo iné ako "farebné jesenné lístočky" a "zamrznuté šípky na konáriku" tak to už budeme žiť v časoch osídľovania Marsu.
Ach - skoro som zabudol na nekonečné série fotografií západov Slnka a na "milióny fotoimpresií..."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zaujímavá sonda.
Vrátane vyberaného jazyka.

• Nepoužívate "amatérsky", ale neprofesionálny. Zrejme ohľaduplnosť až prehnaná, keďže slovo amatérsky - nie je odjakživa nijako dehonestujúce. Je to proste - v istom slovazmysle rovnocenná kategória.
A netreba sa ho báť.
(Napriek novodobému opojnému fenoménu telefónikov s kamerkou, kde vyspelosť techniky robí z delfína - fotografa.)

• Len decentne naznačujete, sklon ku gýču - u druhého pohlavia, a ja som už čakal...
keďže naznačujete aj nutnosť reflexie súčasného, že spomeniete aj tretie. To ONO.
Teda, ako vidí ONO (a nemyslím Yoko).

• Vášmu výkladu - oponentúre tézy: "Byť sám sebou", sa dá rozumieť.
Ale, rovnako, Vaša veta: "Byť niekým iným je nemožné" - je ľahko vyvrátiteľná,
ak dôverne poznáme správanie sa masy. Ktorá je sama sebou - iba ak pripustíme, že aj "masa" - je subjekt, rovnako ako jednotlivec. A, zabudneme, že sa skladá z jednotlivcov.

• Spomínate také výrazné osobnosti ako Plicka či Martinček (o ktorých už dnešný masový Slovák - denne napájaný banášovaným balastom usadenín zo dna - ani netuší),
ku ktorým aj patrilo čosi ako absolútna skromnosť. Osobnostný ponor...
Uvádzate to v platforme "slovenský blog", kde donedávna premnohí ani nevedeli napísať štyri-päť viet bez chýb. A podliehali pocitu, že sa stali spisovatelia.
Nedajbože, ak ich tu ktosi, slušne, upozornil na konkrétne chyby.
Buď bol okamžite vymazaný, alebo to schytal od akéhosi metalového ONO-ho, že je "grammar nazi".
A neboli to iba vyznávači Judas Priest či Ozzy Osbourna - ktorí by určite mali, teraz, zaintervenovať za nevinnú Alenu Zsuzsovú.

• Pýtate sa:
Čo to vlastne znamená, že "niečo má niečo do seba?"
Nuž - v každej slovenskej krčme by Vám etymológiu sentencie radi vysvetlili.
A, šup - do seba!

• Konštatovanie, čo Vám v súčasnosti chýba - ja to poviem priamejšie,
absentuje to tu absolútne a celoplošne.
A ide o hľadanie PRAVDY.
Vnútornej i obecnej.
V spoločenstve slepcov, zotročených konzumom a servilitou, a nielen k moci.

P.S.
http://www.artmuseum.cz/reprod...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja, čo sa v ničom nevyznám, a som asi sprostý,
som si ale vedomý,
že aj v 21. storočí je v slovenskom prostredí nevyhnutné byť milosrdným humanistom (a počítať s nevďakom či dokonca agresívnymi útokmi),
a poskytovať aj didaktickú pomôcku,
uvádzam:
Že Prvý - je už v jame - na dne. Kam sa postupne, zrútia všetci.

https://upload.wikimedia.org/w...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Náhodou, vôbec nie ste...

..."hlúpy," ako o sebe píšete. Domnievam sa, a som presvedčený, že máte veľmi široký prehľad a rozhľad - nielen vo fotografii a v umení všeobecne.
Áno, radšej použijem slovo "neprofesionálny," pretože slovo "amatérsky" spoločnosť časom degradovala na pejoratívne označenie niečoho, niekoho.
"Byť niekým iným - byť sám sebou" --- to som použil čisto v kontexte umenia. Súhlasím s tým, že, napríklad, ak sa jedinec dostane do nejakej masy ľudí (dajme tomu na protestnej demonštrácii), tak "prestáva byť sám sebou" a stáva sa "súčasťou masy," preberajúc jej správanie sa, činy, názory a pod.
K Martinovi Martinčekovi: Viete o tom, že sa tento excelentný umelec - podobne ako naši mnohí iní a naše mnohé iné - nedostal ani len do stovky nominovaných na "titul" "Najväčší Slovák," ako som si pozorne všimol? Samozrejme - tá "anketa" pre niekoho má "obrovský význam," pre niekoho (napr. pre mňa) zanedbateľný, v podstate žiadny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uff. Toľká chvála. Asi dnes ani nezaspím.
Ale v tom ostatnom sa dá s vami súhlasiť. Ja fotím ľudí a fotím aj mesto. Ale na blog to väčšinou nedávam. Nechcem sa s nikým súdiť kvôli tomu, že som ho uverejnil na internete bez jeho súhlasu.
Tiež mám nafotené množstvo stavieb a prestavieb. Fascinuje ma, keď sa dopredu dozviem, že sa niečo ide zbúrať a na tom mieste vznikne niečo nové. Mám tak nafotené zbúranie martinského Prioru a postupné budovanie obchodného centra Galéria Martin.
Dá sa to pochopiť, že ľudia, ktorí radi fotia, si hľadajú jednoduchšiu cestu a napodobňujú obrázky a fotografov, ktorí sa im páčia. Robil som to aj ja a robím to stále. Hlavne preto, že som dlho nevedel, čo mám fotiť. Fotil som všetko a popri tom som si hľadal témy, ktoré sú mi bližšie. Tie by som chcel teraz rozvíjať a k tým cudzím sa postupne už nevracať.
Reportážne fotky sa snažím fotiť tiež. Trochu som sa vytrénoval pri fotení svadieb. Tam musí byť človek stále v pohotovosti. Nesmie urobiť chybu, nemalo by mu nič dôležité újsť. Ale to sú tiež obrázky, ktoré na blog asi nikdy nedám.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Jankes, nejde o chválu ako takú,...

...napísal som Vám ako sa na Vaše fotky pozerám, že sú mnohé z nich mne, môjmu vnímaniu či pohľadu blízke. Radšej, prosím pekne, pokojne zaspite, aby ste oddýchnutý mohli ďalej fotografovať :-)
Prekvapuje ma, že máte nafotené postupné premeny centra Martina. Verte mi - je to záslužná práca, nikdy neviete kedy a komu sa tie fotografie hodia (napríklad niekomu, kto bude robiť dokumentárny film o martinskej súčasnosti).
Celom by som private na Vašom blog aj Vaše reportážne či dokumentárne fotky. Predpokladám, že ste ich všetky robili na verejných miestach a preto sa nemusíte obávať toho, že by Vás niekto išiel "napádať" za to, že ste zverejnili fotku, na ktorej je on. Na druhej strane - verím tomu, že ak Vám niekto pri fotení povedal "...ale mňa nefoťte...!" tak ste ho nefotili. Mám s tým dlhoročné skúsenosti a ešte nikdy sa mi nestalo (alebo redakcii, pre ktorú som fotil), že by niekto dodatočne po zverejnení fotografie protestoval.
Čo sa týka hľadania tém - tak to je, podľa mňa, veľmi individuálny proces. U mňa to býva zvyčajne tak, že téma "akosi" príde sama od seba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na blogu mám cez tristo článkov. Našli by sa tam aj také reportážnejšie. Napríklad tento:

https://jankes.blog.sme.sk/c/2...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Celkom fajn -

- hlavne tie fotky, kde sú ľudia --- ľudské postavy totiž pôsobia aj ako "prirodzené mierky" k množstvu vody. To znamená, že človek, hľadiaci na fotku, má lepšiu predstavu o povodni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hodnoť:   mínus indicator plus

Ďakujem za odkazy,...

...pozorne som si pozrel všetky fotografie, viaceré z nich sú zaujímavé. Páči sa mi napríklad fotka Psík na pláži s mužom - vyžaruje peknú letnú atmosféru.
Zdá sa mi, že ste sa "našli" vo fotografovaní architektúry, jej detailov i celkov. To je zaujímavá téma, určite v rámci nej ešte veľa " vymyslíte" a hlavne vyskúšate. Všimol som si, že sa takpovediac prísne snažíte dodržiavať isté "pravidlo" zachovania horizontál a vertikál - teda dodržiavate to, aby na fotke bolo horizontálne a vertikálne to, čo je horizontálne a vertikálne v skutočnosti. Podľa mňa by ste občas mohli od tohto "pravidla" upustiť a jednoducho mierne alebo viac nakloniť fotoaparát. Okrem toho, že neraz takto dostanete "viac obsahu" do záberu, docielite aj žiadanú dynamiku fotografie.
Ľudia pri práci (vo Vašom prípade drevorezbári) sa fotografujú ťažko - už len preto, lebo im nevidno do tvárí a fotky zhrbených, pozohýňaných ľudí, ktorí do objektívu vytŕčajú svoje "pozadia," nie sú nič extra. V takom prípade sa nebojte ísť bližšie, kľaknúť alebo čupnúť si, ak treba, tak aj ľahnúť si a vyskúšať viac kombinácií kompozície fotografie.
Nebojte sa fotografovať ľudí - napríklad pri práci. Spýtajte sa ich, či ich môžete fotografovať, určite budú súhlasiť. Aspoň ja mám také skúsenosti - celkom dobré, a to som už fotografoval na mnohých miestach: od rómskych osád cez utečenecké tábory a nemocnice, až po hospice, zariadenia sociálnych služieb, podradné krčmy, herne, "polnočné" železničné stanice atď.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Videl som nedávno dokumentárny film o fotgrafickej avangarde v dvadsiatych rokoch minulého storočia. O tom ako revolučne rozbíjali dovtedy používanú kompozíciu. Fotili z nadhľadu, podhľadu. Otáčali fotoaparát do uhlopriečok ... Skúsil som niektoré svoje predtým vyfotené obrázky podobne modifikovať. Jeden mám na tejto adrese:

https://u.smedata.sk/blog/arti...

Možno sa s tým ešte budem baviť. Inak ďakujem za podnetné pripomienky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nezdá sa Vám,...

...že táto fotka je oveľa zaujímavejšia, ako keby bol chodník, lavička rovnobežne so spodným okrajom fotky? Určite je to takto zaujímavejšie.
Skúste ešte zmeniť uhol uhlopriečky chodníka, lavičky zo 45-stupňového na ostrejšie uhly a "posunúť" lavičku (horný roh operadla) vyššie a doprava - viac k okraju fotky.
Skúste viac variácií s uhlom a posunutím lavičky. Napríklad aj také posunutie, kde "zrušíte" spodný pravý roh s trávnikom a bude tam len chodník.
Variácií, možností je viacero, vyskúšajte, uvidíte čo to spraví, s čím budete napokon najviac spokojný.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

otázka

čo je gýč? Krajinka? Západ slnka? Tie lístočky, či pavučinky? Jarné kvietky alebo dedinské zátišia? Z môjho pohľadu ani jedno, gýčom by som nazvala fotografiu ktorá je natoľko upravovaná že v realite takú farebnosť nikdy neuvidím, vyčančaná a odfotografovaná presne z toho uhla ktorý je najviac ľubivý, striktné dodržiavanie zlatého rezu, atď. Ale príroda sama o sebe či tie lístočky aj kvietky /ano rada ich fotím a páčia sa mi/ predsa nemôže byť gýč.
Čo je to byť sám sebou? Práve to že nerobím to, čo čo možno by si pán diskutér želal, ale to čo sa páči mne, mám vlastný okruh záujmov, že nie sú to dokumentárne fotografie mestečiek a dedín ? No nie sú, nechám to robiť tým čo ich to naplňa a baví. Možno v dobe "osídľovania" toho Marsu práve tieto nám budú najviac chýbať. Lebo už nič nebude tak ako bolo.
Sú fotografie, ktoré nie sú mojou šialkou kávy ale je k takejto fotografii potrebný kus fantázie, prečo by som mala neakým spôsobom tieto zábery znevažovať? Nevyjadrujem sa k nim.
Keby všetci mali oko p. Droppu a fotili tak ako si to on predstavuje nebolo by to zaujímavé, bolo by všetko na jedno kopyto a zas by mal pripomienky že fotografi fotia to, čo už odfotografoval niekto iný.
Preto je dobrá práve tá rôznorodosť, rôzne žánre... nebyť niekým iným, byť sám sebou, nenechať sa strhnúť tým, čo a ako sa komu páči alebo nepáči, mať z toho radosť a ja ju mám ano aj z tých lístočkov či impresie a keď sa niekomu nepáči, nuž jeho problém.
Napríklad streetovky sa mi páčia, ale nerada fotografujem ľudí mám pocit ako keby som sa im nabúrala do života, tam, kam nepatrím radšej mám fotografie bez nich.
Slovo gýč by som používala veľmi ale veľmi opatrne, aby aj neprikrášlená realita, fotografia prírody a jej úkazov neskončila týmto pomenovaním, lebo potom je gýčom všetko okolo nás.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Milá pani,
čo si tak rada dá: "šialku" kávy - zrejme ju potom "neako" ošiali. V ošiali.

Akosi ste naplnili "rčení",
že pri akomkoľvek vystrelení na oblohu... hrozí, že ktosi zagága.
Pritom p.Droppa, ktorého nemám dôvod obhajovať, nehovoril o Vás,
ale s nadhľadom a obecne.
S istou mierou znalosti.

Hlásite sa k náladovým zátišiam, a dodávate, že:
"...nerada fotografujem ľudí mám pocit ako keby som sa im nabúrala do života".
Nie je celkom pravda, že prírodu dodatočne neupravujete... stači nahliadnuť.
Chcete ju ešte došminkovať, aby bola ešte krajšia - ako je.
A my sa tomu ani nečudujeme.

Pozoruhodné však je, že ste sa cítili slovami p.Droppu dotknutá.

A, nikto z nás, nikdy nevyžadoval od kohokoľvek, aby fotil, snímal čokoľvek - podľa určenej mustry.
Nehovoriac už o tom,
že fotiť figurálne motívy (v akomkoľvek ponímaní), vôbec nemusí byť prvoplánove zobrazenie.
Skôr - naopak.

Može povedať - o čomkoľvek (o dobe, prostredí, existenciálne), dokonca - aj o autorovi
všetko.
Bez slov.

P.S.
Najgeniálnejšie výtvarné, fotografické, hudobné diela,
dokonca aj vtipy - sú Senza parole.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

myslím si

že gágajú len husi, zatiaľ negagocem. Necítim sa dotknutá ani tým či sa pánu Droppovi páčia alebo nepáčia fotografie prírody, nielen moje ale kohokoľvek. Netvrdím že nie je rozhľadený či vzdelaný, netvrdím že nemôže mať svoj názor, môže. Tak isto ako ho môžem mať aj ja či to vy budete považovať za gagotanie alebo nie.
Ale dala som otázku čo je gýč? Všetko čo vymenoval? S týmto jeho zovšeobecnením na tak široký okruh nesúhlasím, Zapadá slnko? zapadá. Vychádza slnko? vychádza. Sú kvapky rosy na listoch? Sú. Kvitnú kvety? Tiež kvitnú. Ten čo zachytí tieto momenty fotí vlastne gýč?
Tak všetko okolo nás je potom vlastne gýč. Väčší fachmani ako predmetný diskutér sa rozchádzajú v názoroch čo je gýč. Takže by som s týmto slovom narábala opatrnejšie. Je na tomto tvrdení čosi čosi zlé?
Žiaden ošiaľ sa ani s tou kávou nekoná, práve sa pohrávam s fotografiami, možno urobím pár gýčových prevedení. A ako som už napísala, možno sa opakujem keď sa niekomu nepáči tak je to len a len jeho problém nie môj :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vážená pani, verte mi,...

...existujú jasné a presné definície gýča alebo gýčov. Načo sa tým teda zaoberať.
Fotografií prírody - od panorám, celkov, cez polodetaily, detaily, až po makrofotografiu a rôzne iné špeciálne a špecifické techniky - sú doslova miliardy. Myslím si, že vymyslieť "niečo nové" v tejto oblasti už asi nie je možné. A asi ani potrebné.
Spomenul som v tejto diskusii Martina Martinčeka. Videli ste aspoň tieto jeho knihy: Svetlá vo vlnách (1969), Chvála vody (1981), Báseň o Kriváni (1988), fotocyklus Rozkvitnutý deň (osemdesiate roky)? Ak nie, pozorne si ich prehliadnite. Potom určite (alebo možno) prídete na to, že Maestro Martinček nafotografoval prírodu už dávno tak, že je dodnes neprekonateľný. A teraz pozor! Martin Martinček nebol profesionálny fotograf a fotografoval v podstate ani nie dvadsať rokov. Okrem toho - dogitálny fotoaparát nikdy nedržal v ruke. Fotil len a iba na film.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nerozumiem tomu, prečo...

...reagujete na moje slová, veď ja som napísal svoj príspevok, názor na foto-článok pána Jankesa. Vás vôbec nepoznám, neviem kto ste, čím ste. Píšete o sebe v ženskom rode, tak usudzujem, že asi ste žena.
Čo je - nie je gýč? Prepáčte, na túto tému nemienim polemizovať, diskutovať. Je to zbytočné. Ak ale neviete, čo je to gýč, tak Vám odporúčam siahnuť po encyklopédiách, slovníkoch, hlavne po odbornej alebo odbornejšej literatúre, týkajúcej sa umenia, v krajnom prípade po službe Google a tam všade nájdete presnú definíciu čo je to gýč aj s výkladom kedy a na základe čoho toto pomenovanie - slovo vzniklo a čo sa ním označuje.
Nerozumiem tomu, čo ste napísali, citujem:
"...mať z toho radosť a ja ju mám ano aj z tých lístočkov či impresie a keď sa niekomu nepáči, nuž jeho problém."
Predstavte si to, ale ja vôbec s nejakými "lístočkami a impresiami" a pod. žiadny problém nemám. Presne napísané - nie je to môj problém. Ani nebol, ani nie je, ani nebude. Je mi to fuk. Je mi jedno kto si čo fotografuje a čo zverejňuje - len nech silou-mocou nepodlieza všeobecnému ne-vkusu a nech sa z gýčov nesnaží robiť umenie. Na druhej strane - rozumiem tomu, že mnohým sa "lístočky, vetvičky, kvietky, obláčiky, vodička a jabĺčko..." páčia, dokážu dokonca aj zajakavo híkať nad tým, ale takých fotiek sú na svete miliardy a miliardy. Na rozdiel od fotografií, ktoré, dajme tomu, zachytávajú premenu jednej ulice v meste v čase viacerých, ak nie mnohých desaťročí.
Napriek tomu, že neviem kto ste, kým ste, čím ste - ale pustili ste sa do diskusie o fotkách - tak Vám prezradím, že aj ja mám nafotených "zopár kvietkov" alebo "zátiší s lístkami na konánriku" - zvyknem ich posielať ako prílohu k e-mailu keď niekomu v diaľke blahoželám k sviatku. Okrem toho si priebežne fotografujem "ilustračky" k svojej poetickej tvorbe (niečo z nej je na mojom blogu).
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Martin Kugla: Ako ne-zastavať Petržalku (a sklamanie z Tímu Vallo) 70
  2. Janka Cigániková: 49 nemocníc hrozí výpoveďami pre sociálne balíčky Smeru a rekreačné poukazy SNS 49
  3. Stanislav Martinčko: Pani Saková, prečo len R. Fico má vážne dôvody na ochranku? 34
  4. Matej Gajdoš: Chcem byť učiteľom, ale... 34
  5. Filip Olekšák: Fenomén nabíjania baterky 23
  6. Margita Vernerová: Prečo je Lichtenštajnsko výnimočné? 20
  7. Martin Hojsík: Pašeráci krutosti – skutočne európske riešenie slovenského problému 16
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.4.919) 12
  9. Martin Droppa: Plameň, dym, pahreby, popol, Boh 11
  10. Ernest Ježík: Rodný dom a imigranti 11

Rebríčky článkov


  1. Martin Šiška: Nikdy mi nebudeš umývať nohy
  2. František Cudziš: K výročiam zo života Aurela Stodolu, II.
  3. Patrik Mackových: Čo je vhodnejšie pre zhodnotenie úspor: sporenie alebo investovanie?
  4. Denis Jacko: Zlodejka identity
  5. Marcel Burkert: Najväčšia koncentrácia krásy do 1000 km

  1. Spoluzakladateľ Smeru Zala: Fico sa zmenil obsahovo aj ľudsky
  2. Na obnovu zničenej Notre-Dame prisľúbili stovky miliónov (minúta po minúte)
  3. Notre-Dame zničil požiar. Pozrite sa, ako to vyzerá vnútri
  4. Notre-Dame prišla o strechu aj vežu, hasiči ju zachránili pred kolapsom (minúta po minúte)
  5. Hráči zneužívali chybný systém v Tipose, peniaze si prelievali na účty
  6. Zmenu volebného lídra pripúšťajú v Smere viacerí. Fico je pre nich zárukou stability
  7. Pokus so Šefčovičom nevyšiel, Fico ide Smer presmerovať inam
  8. Prieskum Focus: Smer klesol pod 20 percent, koalícia Progresívne Slovensko a Spolu je druhá
  9. Kiska za sudcov nevymenuje polovicu kandidátov, vybral si len troch
  10. Zhorel symbol Paríža, ktorý zachránil Victor Hugo

  1. Pellegríny - Primalex, alebo (a) Primeros ?
  2. Francouzská revoluce – počátek svobody nebo zločinu?
  3. Blaha ukázal, na čo sa Eset musí pripraviť
  4. Kŕčové žily trápia aj mladých ľudí
  5. Požiar katedrály Notre-Dame je pod kontrolou, hlavné veže sa podarilo zachrániť
  6. Najväčšia liberálna konšpirácia desaťročia padla: USA zverejnia Muellerovu správu
  7. Eugen Korda: Fico si z nás urobil pokusných králikov
  8. Ako vytvoriť jedinečný instagramový feed?
  9. Lucia Čopíková: Ženy vs. pivo
  10. Katedrála Notre-Dame je stratou pre každého