Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Budeme sa zabíjať? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Dopravná situácia na našich cestách...

...je viac než znepokojujúca. Naďalej a stále prevláda nedisciplinovanosť a agresivita mnohých vodičov, ale aj vodičiek na cestách na celom Slovensku. Podľa mňa to do veľkej miery odráža aj situáciu v celej spoločnosti - ako sa ľudia k sebe správajú "inde," tak sa právajú aj na cestách.
Píšete o dopravných značeniach, dokonca o politike - ale neviem prečo. Dopravných značiek, napríklad tých, ktoré limitujú maximálnu povolenú rýchlosť, je popri cestách dosť + každý dobre vie, aké maximálne rýchlosti sú povolené v obci, mimo obce, na diaľnici, na rýchlostnej ceste. Všetci to dobre vedia - a mnohí to aj tak nedodržiavajú. Prečo? Lebo! Lebo to všetko jedinečne zapadá do ilustrácie, skôr karikatúry, ktorá znázorňuje našu slovenskú spoločnosť.
Len pre porovnanie. Viem ako sa jazdí vo Francúzsku, často tam chodíme, hlavne na sever. O kvalitách tamojších ciest na všetkých úrovniach v porovnaní s kvalitou našich ciest je zbytočné písať. To sa jednoducho porovnávať nedá. Aj vo Francúzsku majú systém maximálnych povolených rýchlostí. Ale značiek, ktoré by na to vodičov upozorňovali, nenájdete veľa. Vodiči vo Francúzsku akosi prirodzene jazdia nielen podľa predpisov, ale aj ohľaduplne, dokonca až "gentlemansky." Prejavuje sa to aj drobnosťami, napríklad takou, že keď vychádzate z parkoviska na frekventovanú hlavnú cestu, tak vodič / -ka s prednosťou v jazde spomalí alebo zastane a dá vám prednosť. U nás niečo také neexistuje. Našlo by sa toho viac, o vzťahoch vodič - chodec vo Francúzsku je zbytočné písať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Súhlasím s Vami,

značiek je dosť, no poznám úseky, na ktorých mi naskakuje husia koža, keď nimi prechádzam, najmä za tmy, sú úzke, podľa mňa by mali byť označené značkou redukujúcou rýchlosť na nižšiu ako 70 km/hod. Vy ste už zaslúžili blogér, čítam Vás, preto to konštatovanie, preto Vám a Vám podobným - my, občania sme zodpovední za spoločnosť, akú máme, skrz politikov kreujeme jej obsah a fungovanie.
Prajem pekný deň a vďaka za príspevok.
Jozef Ivan
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ďakujem za priazeň aj uznanie.

K téme, v súvislosti s Vaším príspevkom, by som doplnil ešte jedno dôležité, čo som odpozeral na francúzskych cestách:
Všetky, ale naozaj všetky cesty - od lokálnych medzi dedinkami až po rýchlostné a diaľnice, tam majú na každom úseku precízne a hlavne viditeľne vyznačené vodorovným dopravným značeím: stredové čiary a krajnice v každom prípade. To u nás na mnohých cestách vôbec nehrozí. Poznám cesty, dlhé mnohé kilometre, kde nie je ani stredová čiara, ani krajnice. Bežné u nás je, že napr. na 3 - 7 kilometrov dlhom úseku medzi obcami natiahnu celkom nový asfalt v celom profile cesty, ale vodorovné dopravné značenie neobnovia ani po niekoľkých(!) rokoch. Miestni vodiči síce terén poznajú, ale nemiestni majú alebo môžu mať veľký problém - napríklad pri strete s chodcom, s cyklistom --- pretože, ako je u nás zvykom, nejaké "ppozičné" svetlá na bicykloch alebo reflexné vesty na chodcoch v žiadnom prípade "nehrozia." Ale to už je iná téma.
Čo sa týka Vášho blogovania - môj názor je taký, že by ste nemali prestať blogovať tu, na SME. Aj keď som s obsahom Vašich článkov občas nesúhlasil, presnejšie s nejakým tvrdením v nich, to je v poriadku. Rôzni ľudia majú rôzne názory.
To, že máte nadpis článku veľkými písmenami, tak to môžete ľahko zmeniť. Otvorte si článok, nad profilovou fotkou máte oznam "upraviť článok" - kliknite naň, dostanete sa do administrácáie článku, opravíte nadpis (alebo nejaké épreklepy, chyby) a článok dáte opäť zverejniť. A je to.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vážený pán Droppa,

nebudem rozoberať detaily, ktoré dodávate. Iba by som sa pridal na Vašu stranu s podobnými poznatkami. Radšej sa Vás opýtam, čo myslíte, čím to je, že dosť "maličkosti" nehrá v náš prospech v porovnávaní sa s cudzinou, ktorú navštívime? Nepopieram, že napriek ním sa domov vraciam veľmi rád. A práve tá úžasná krása našej krajiny je, myslím si, pádnym dôvodom i argumentom, byť náročný k okoliu, ktoré má zásadný vplyv na kvalitu života našich spoluobčanov - bez rozdielu. To okolie zastrešuje úradníctvo...
Čo sa týka súhlasu alebo nesúhlasu s niekym, je to prirodzene. Raz sa tu možno zmienim o svojich poznatkoch s demokraciou v USA počas môjho pôsobenia v tamojšom výchovnovzdelávacom systéme. Zámerne vynechávam rozdeľovník. Prajem Vám krásne dni. J. Ivan
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jedna vec je istá. Slováci jazdia ako blazni.Ziadny respekt ku dopravnym predpisom.Nielen ku dopravnym.Ale ryba smrdi od hlavy ako sa hovori.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Rešpektujem Váš názor,

no mne už dosť dlho vychádza, že tým tvrdením o rybe a hlave si len zabezpečujeme alibi. My volíme, ale nekontrolujeme. Čím dlhšie to takto zostane, tým dlhšie bude u nás smrad. Prepáčte za výraz. Ďakujem za diskusiu, prajem všetko dobré. Jozef Ivan
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pohoršujete sa tu, že vám admini vymazali nejaké blogy a pritom hneď v nadpise tohto článku porušujete kódex blogera. (Nadpis nesmie byť veľkými písmenami.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kódexy a pravidlá sú na to,

aby sa sem tam vedome i zámerne porušovali. Nevidím nič zlé v tom ak niekto zvýrazni tému v nadpise veľkými písmenami, súdružensko úzkoprsý až rigorózny. Podstata blogov je v inom, nie vo formálnej technike a kódexoch. I kódex kánonického práva často porušujeme všednými i ťažkými hriechmi a sme tu a pokojne žijeme, bez toho, aby sme niekoho vymazávali z pamäte i pamätí. No sme.sk sa snaží niekedy byť pápežskejší ako pápež, čo je jednoznačne scestné. Umlčí a znechutí občana blogera čo je rozhodne NÁSILNÝ AKT zo strany majiteľov i redaktorom servera. Mne sa to stáva pravidelne, no nenechal som sa znechutiť C E N Z O R M I . RNDr.PaedDr.ThMgr.PhilBc. Ivan Olejár - verný bloger sme.sk
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Blbavy,

dobre, že ste svoje riadky o titulku napísali, vnímam to ako Vy, ak však sú pravidlá, ako píše pán jurajpaskuliak, pokladám za normálne ich rešpektovať. Trochu nechápem, prečo moju odpoveď jemu umiestnil systém pod Váš vstup.
K podstate Vášho príspevku: Tiež som toho názoru, že články občanov by mali byť v občianskej spoločnosti pre administrátorov portálov nedotknuteľné. Na mnohých príkladoch by som vedel ilustrovať, ako slušní diskutéri paralyzovali agresívnejších. Aj to je socializačný proces. A prirodzenejší, než násilné vymazanie občianskeho postoja. Budem Vám na diaľku vďačný, ak prečítate moje vymazané blogy označené linkou, a poviete mi, či niekoho urážali. Ďakujem. Prajem Vám krásne dni. Jozef Ivan
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Takže, podľa Vás...

..."kódexy a pravidlá sú na to, aby sa sem tam vedome i zámerne porušovali."
Žasnem.
Pán Ivan píše o situáciách na našich cestách. Tak si teda "rozmeňme na drobné" Vaše slová. Máme dopravné predpisy a pravidlá - tak ich smelo vedome i zámerne porušujme. Je tu obytná zóna a v nej maximálna rýchlosť 20 alebo 30 km / hod.? No a čo, prečo by som tadiaľ nemohol jazdiť 50-kou, 70-kou --- veď cesta je dosť dlhá a rovná, "vydá to." Máme tu plnú čiaru? No a čo, ja to tu poznám - ja si môžem dovoliť predpiehať aj cez plnú. Že môžem pri tom niekoho oprotiidúceho zabiť? No a čo. Hlúpa náhoda... Staré oleje a farby, ktoré som zlial do bandasky pri upratovaní garáže vraj nepatria do prírody, ale do zberného dvora? A ešte čo by ste nechceli! Zajtra idem na huby - vyhodím to niekde pri lesnej ceste a ako bonus pridám aj ojazdené pneumatiky a dva prehrdzavené blatníky. Nemám v obchode brať pečivo a chleba do holých rúk? Čo je koho do toho, veď som si ruky umyl - náhodou, predvčerom. A tak ďalej.
Ak existuje predpis - v našom prípade Kódex blogera - a všetci blogeri a blogerky sa zaviazali, že ho budú dodržiavať --- tak ho všetky blogerky a všetci blogeri majú dodržiavať. Bez výhovoriek a bez hľadania prázdnych slov svojich "alibi."
Veď jasné - pravidlá, predpisy, zákony... sú tu na to, aby sa porušovali. Už sa nečudujem, prečo to na Slovensku aj po desaťročiach vyzerá tak, ako to vyzerá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Riadne blbé príklady

V živote sú situácie, ked sa normy či zákony niekedy porušia. Napr. človek v afekte spraví to, čo by ináč nespravil. A ak je dotyčný v práve , ani nikto ho nebude postihovať , napr. ak v afekte niekomu , kto si to zaslúží, jednu strúhne.

Alebo dopravne predpisy, normálne sa niekde parkovať nesmie a vôbec, musia sa dodržiavať predpisy o parkovaní, ale vezmime si čas Dušičiek, pri cintorínoch parkujú autá hlava nehlava, na tráve a pod. , evidentne porušujú predpisy, ale nikto to vtedy nerieši.

A tak aj bloger, niekedy proste poruší kodex , ak má na to dôvod. Howk.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prepáčte,

toto mi ušlo. Ďakujem za upozornenie. Pozdravujem. J.Ivan
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Čo sa týka tých veľkých písmen, tak keď som tu začínal blogovať, raz som v perexe napísal jedno slovo veľkými písmenami. Admin to zmenil na malé len taký fukot. Ale mám dojem že za posledné roky to tu dosť upadlo a dnes si každý robí čo chce.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Toto píše ten kto šíri hate speech a trpí krestanofóbiou, keď píše o tom, že na kresťanov si treba dávať pozor, lebo prepichujú gumy na pneumatikách.
Keby ste to nepísali na SMEtisku, ale niekde inde, tak taká hate speech by vám neprešla a už vôbec by sa nedostala na titulku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

SME

SME to robí bežne, že vymazáva, ked napises niečo proti myšlienkam redakcie, hoci je to takné, slušné i pravdivé. Vela radzy sa to stáva,. Zial.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

SME čiastočne kúpila Penta

či kto vlastne a tak SME musí poslúchať svetonázor svojho pána ... A ak názor diskutéra je v rozpore so "svetonázorom" SME a jej pána , tak diskutéra v mene "slobody prejavu" a "demokracie" jednoducho totalitne vymažú ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Smutná realita Slovenska - 2019

Nebolo to ešte tak pred 3 - 4 rokmi - až tak viditeľné, očividné.

Ako sa to za posledné roky - vykryštalizovalo. V otvorenej zbesilej agresivite na cestách.

Predtým, bol mierny (nie "jemný", moji milí Slováci) problém - ťažkopádnosť niektorých vodičov,
mentálne nastavených v minulom storočí (podľa Vyhlášky č.141).
To mnohí Svojstojní, ak padla na semafore zelená,
pohýňali sa po jednom - každý zvlášť. A tak, na jednu zelenú - prešli 2 - 3 autá.
Čo už.

Neviem, ako sa to náhle zmenilo,
či tí spáči vymreli,
alebo z iného dôvodu,
ale náhle nastúpila neuveriteľná agresivita (a tiež nevylučujem, že to bola aj reakcia na komótnych "spáčov").
Proste: Akcia - reakcia.
Zlá akcia - o to horšia, väčšia protireakcia.

Čo už.
Dnes už sme v štádiu - ako na bojovom poli či vo wrestlingovej aréne.
Kde každý chce poraziť toho druhého.


Je to smutné.
Ale, povedzme si rovno - je to obraz našej primitívne nezrelej povahy.

A - nejaká triviálna zdvorilosť, ťo čo je?
Človek, čo pozná pomery v civilizovaných krajinách, a taktiež spôsoby - ako sa k sebe vzájomne správajú - aj na cestách,
Žasne. Hanbí sa. Čo je toto za krajina, kde je také obrovské množstvo (presila) nevychovaných primitívov. Stručne: Bulov.

Autá už majú také, s takými špičkovými pneumatikami,
že za tzv. komunizmu, by po nich iba cez sklo - slintali. Jazdiac vtedy na starých žigulákoch či moskvičoch, s pneumatikami, z ktorých presvitalo plátno.

Teda,
to materiálne - už majú (dokonca i omnoho drahšie, ako je obvyklé v civilizovaných krajinách, kde je auto iba dopravný prostriedok).
Ale, mentálne, sú to stále ťažkotonážni primitívi.

P.S
Viem, že to tak do 100 rokov, snáď, sa postupne zmení,
a pripeje k tomu aj stav, kedy budeme všetci stáť na mieste aj dve-tri hodiny (a podľa inštrukcií pánov expertov, budeme mať v aute aj deky, vodu vo fľašiach, a nádrž stále naplno natankovanú).
Možno, vravím možno, sa to potom nejako zmení.
A aj Slovák, wrestingový zápasník pochopí, že v tej gundži - je nobody.
A možno, vravím možno jeho nebotyčné sebavedomie majteľa bavoráka či akéhosi SÚV - spľasne.
Nič iné mu nezostane.
A, konečne,
bude zúfalo telefonovať na všetky svetové strany - predpisovo. Teda - nie za jazdy.

Slovákovi totiž dosiaľ NIK nepovedal, že:
Doprava, premávka - je vecou vzájomnej KOOPERÁCIE.
K O O P E R Á C I E .
Nie bojiskom, na život - na smrť,
ako uvádza autor článku.

Médiá majú úplne inú úlohu. Dnes.
Skôr rozoštvávajú spoločnosť. A majú z toho nemalé zisky.

A, kooperácia, je výchdisková múdrosť - potvrdená dejinami,
ako jediný, pre všetkých najoptimálnejší model fungovania obce, spoločenstva.

A, nejaký zips, napr. to Slovák nepozná dodnes.

• • • • • • • • • • • • • •

Dnes by úplne stačilo,
nadabovať do svetových jazykov (aspoň do angličtiny, nemčiny, španielčiny či francúzštiny),
v dokonalom presnom preklade dve televízne interwiev:
Predsedu NKÚ SR (Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky) Mitríka, ktorý odznel na TA3.
A interwiev generálneho prokurátora SR.

A bol by to najexportovanejší a najviac vyvážaný i ziskový (možno aj celovečerný) film,
zo slovenskej produkcie.
Žiaden scenár, žiadni herci, žiaden osvetľovač a štáb.
Jednoducho z archívu TA3 - odkúpiť,
a nadabovať - poctivo.

Už by nebolo treba nič viac hovoriť,
aká je toto r@ť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nevyhnutný je tu postupný vývoj

nás - všetkých.
.
...a čo tušim už spomina p.Droppa,
že už sa - veľmi výnimočne - objavujú aj takí jedinci, čo Vám za zdvorilosť poďakujú (blinkrami).
To je nádejné.

Keďže, možno naivne, môžeme dúfať, že odteraz sa aj oni/ony budú tak správať - k iným.

Som naivný?

Možno.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne, pán trikeri,

KOOPERÁCIA. K nej by sme mali spieť nielen na cestách. Vďaka za príspevok. Želám všetko dobré.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Len si, občas, uvedomiť spásnu myšlienku:

"Nie si sám".

.

Ak by ľudia, čo len tušili, v akých patáliách a existenčne zničujúcich (nimi nezavinených) pomeroch žijú mnohí... priam každý druhý,
ale, hrdosť im nedá, sa zdôveriť (už prepadnúci beznádeji, že aj tak im nik nepomôže),
že v tomto marazme - ktorý je už len metastázovým dôsledkom 30-ročnej ľahostajnosti mocných,
že v tomto marazme sme skoro všetci.

Možno by to pohlo ich rozumom,
a začali by od seba... a efekt, aj keď nie okamžitý, dostavoval by sa.

Je totiž čosi zázračné na tomto svete,
že... pravda naozaj víťazí, aj keď to pričasto trvá pridlho.
A, človek sa toho už ani nemusí dočkať.

Ale za pokus, to stojí.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Lórant Kulík: Gastronómia: Vyprážaný bravčový rezeň - X- ročný recept overený časom 138
  2. Martin Foto Potočný: Veď Kuciak je fakt mŕtvy, Róbert F.! Aj vďaka Vám! 109
  3. Andrea Hoštáková: Lavičky, na akých ste ešte nesedeli 63
  4. Danica Chames: Ste v strese? Spievajte! 48
  5. Daniel Schikor: Na cestách s karavanom - Chorvátsky Trpanj 44
  6. Stanislav Martinčko: Vyhlási Vatikán vládne strany za sväté?? 44
  7. Věra Tepličková: Nebol vlastne Maroš taký malý soros? 37
  8. Alexandra Bajusová: Mužmi milovaná a ženami nenávidená hriešnica. Aj tak sa dá nazvať Mária Šarapovová 31
  9. Martin Šuraba: Pár slov o Tolkienovi 29
  10. Tina Nekudová: Díl Druhý – Tak Trochu Jiné Chorvatsko… 27

Rebríčky článkov


  1. Július Kovács: Vraj si veľkomožný šofér Bugár vyprosuje, aby ho nespájali s Kočnerom.
  2. Štefan Vidlár: Aj ja staviam
  3. Štefan Vidlár: KLAPANEC
  4. Štefan Vidlár: Jak R. F. pracoval pro ludzí
  5. Peter Šuvada: Prečo je potrebné integrovať zdravotne znevýhodnených?
  6. Štefan Vidlár: "Ty .okote imunitňí!"
  7. Vladimír Krátky: Prečo je Brucho vlastne letnou threemou č. 1 ?
  8. Štefan Vidlár: Pandrlák
  9. Marek Blanar: Najvačšie zdravotné benefity pôstu z časoveho hladiska
  10. Július Kovács: Vyjadrenie generála Pavla Macka ku generálnej prokuratúre.

  1. Kočner sa chválil, ako cez Ďatla a Hlavné správy oslabí protesty
  2. Drucker: Fico nechcel, aby som odvolal Gašpara
  3. Sestra Jána Kuciaka Mária: Pri Ficovej tlačovke sa mi chcelo plakať, veď aj Janko bol novinár
  4. Bude to koniec, varoval odborník na banány. Ničivá choroba prišla do Ameriky
  5. Ficovi začínajú oponovať jeho vlastní ľudia
  6. Ľudia sa postavili developerovi. Nechcú ďalšie obchody
  7. Tarantino pre SME: Seriály sú vraj dnes skvelé. Poviem vám, prečo to nie je pravda
  8. Víťazky diskvalifikovali, lebo sa v cieli držali za ruky
  9. V Zemplínskej šírave sa utopil 38-ročný muž
  10. DiCaprio a Brad Pitt pre SME: Jeden pre druhého sme ako manžel a manželka

  1. Prečo je Brucho vlastne letnou threemou č. 1 ?
  2. Matovič: Tváriť sa, že s Bugárom, ktorý za 30 strieborných zradí aj vlastnú mater, príde zmena...
  3. Komentár Ľubomíra Jaška: Bugár: „Tridsať rokov ma poznáte.“ Však práve
  4. Exminister vnútra Robert Kaliňák vypovedal v kauze Vietnamec, jeho šofér na neho čakal v zákaze
  5. Po našej krajine kráča neomarxistický mor,ktorý si želá ovládnuť naše duše, srdce a myseľ.
  6. Kiska o konci Fica: Povedal mi, že sa nič nezmení. Bude riadiť štát zo Súmračnej
  7. Aj keby mali byť vyťažené všetky tatranské stromy! My vytrváme v boji proti lykožrútovi!!!
  8. Politické strany: Na Slovensku funguje kvantita na úkor kvality
  9. Ján Kuciak - Chlapec, ktorý zmenil Slovensko a nikdy sa o tom nedozvedel
  10. Masívne prepúšťanie zlú situáciu v U.S. Steel nevyrieši: Bez investícií im hrozí kolaps!

Už ste čítali?