Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ak pred priechodom pre chodcov prvý vodič vozidlo zastaví a ďalšie nie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

V zmysle zákonov máte pravdu, nemusíte pri zastavovaní pred priechodom rozmýšľať za iných. Lenže ako cítiaci človek máte takúto povinnosť voči sebe a tomu komu dávate prednosť. . Dávnejšie som zastavil a postil chodca bez toho aby som rozmýšľal za iných. Zastavil som v pravom pruhu pri chodníku pred priechodom pre chodcov, auto v druhom pruhu zastavilo a v auto v tretom pruhu zrazilo chodca. Nie toho ktorého som púšťal ja, ale rozbehnutého chodca z druhej strany, ktorý videl stojace dve auta a chodca v protismere. Aj tak to bol šok a dlho trvalo kým som sa s tým vyrovnal. . Osobne poznám vodičov, ktorým sa stalo niečo podobné a aj tragické a práve u chodca, ktorého púšťali. Chceli dobre a boli prvou pohnútkou smrti chodca. Odvtedy aj oni rozmýšľajú kedy pred priechodom zastaviť a kedy nie. . Ak je situácia neprehľadná je lepšie nezastaviť a chodec na chodníku bude o trochu dlhšie čakať, ale ostane žiť.
Jozef Drahovský
<< < 1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No ja zastavujem a basta. Polku času som v našich končinách, polku na západe, takže nebudem teraz meditovať či som v banánistane alebo v civilizácii. Na zvyšné nezrovnalosti mám už pár mesiacov v aute poriadnu kameru (2-kanálovú aj so zadnou).
A pri takejto klasicnej situácii na viacpruhovej ceste som ešte niečo odkukal od Poliakov (fakt si pozrite poľský kanál "Stop Cham", čiže stop sedliactvu/hňupstvu na cestách - nieje to až taký level ako v Rusku, ale je toho dosť) - keď stojím a odzadu zbadám rútiť sa auto, tak trúbim - upozorní to chodca.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mas pravdu, aj mna to s tym trubenim napadlo mnohokrat, ale... Nevies, co to urobi cloveku, na ktoreho z pol metra zahucis klaxonom. Niektori sa prebudia, ini sa zlaknu, v lepsom pripade zastanu, v horsom pridaju do kroku a v najhorsom dostanu infarkt... Fakt, neriskoval by som. Ja to robim tak, ze zastavujem pomaly, aby aj ostatni vodici videli, co sa deje a pritom pozeram na chodca a rukou mu ukazem, ze nech este postoji a pozeram do spatnych zrkadiel. Ked vidim, ze ostatni zastavuju, kyvnem mu, ze moze ist. Ruku treba nalepit takmer na predne sklo, aby to videl a zaregistroval, ze je to pre neho a cca v 90% pripadoch to je efektivne. Neplati to vsak na deti... V tom pripade mam tendenciu postavit sa tak, aby som trochu zasahoval autom aj do vedlajsieho pruhu, najlepsie zastat este aj trochu sikmo, a to funguje takmer dokonale.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Už som to raz písal pri inom článku

Bol som minulé leto na dovolenke v Gruzínsku. Jazdia tam teda - ako na pomedzí Európy a Ázie. Ale jeden dobrý zvyk majú, možno je zakotvený aj zákonom.

Ak vodič zastavuje na priechode, zapína blikačky. Ten druhý, idúci súbežne vo vedľajšom pruhu vidí, že sa čosi deje a minimálne spomalí. Čo keby sa toto zaviedlo aj u nás? Ak by sa zachránil čo len jeden život, stálo by to za to....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

????

Nestaci pritomnost V6 a IP6. Casto aj V4 a A13. Zavedne este aj blikacky?! A ked uz ani oni nepostacia signalizovat, tak bude nasledovat co? Sofer si odmontuje koleso?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Podelil som sa len o skúsenosť. Chodili sme tam dva týždne veľa pešo, aj v hustej premávke v Tbilisi a v Batumi. A veru som ani raz nezažil kvílenie bŕzd na prechode ani prefičanie auta v druhom pruhu. Doma to zažívam tak každý druhý deň. Našťastie bez nehody, i keď raz veľa nechýbalo. Odvtedy tiež premýšľam, či zastať, alebo zachrániť život.

Značky môžeš ľahko prehliadnuť, na dvojprúdovkách v mestách nie sú vždy po oboch stranách. Brzdiace auto s blikačkami máš v zornom poli - reaguješ skôr, Inak nezostáva nič iné, len v plnej premávke, keď si nie si istý výhľadom, brzdiť na 30 na každom priechode, aby ťa čosi neprekvapilo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stalo sa mi dnes.Idem v pravom,predomnou o dĺžku auta vodič v ľavom.Zaregistroval som jeho pravú smerovku a následne brzdové svetlá.Asi sa chce preradiť,už som na jeho úrovni,tak pokračujem,za mnou nikto nieje má dosť miesta.Zhodou okolností to bolo pred prechodom a on dával prednosť chodcom z ľava,ktorých som cez jeho fóliové sklá nevidel.Až ma zalial studený pot,vždy dávam prednosť chodcom,dokonca aj keď idem na moto.Či mal zapnuté výstražné smerovky neviem,na ľavú som z toho uhla nevidel.Našťastie to dobre dopadlo,akurát mám novú skúsenosť a zlý pocit že som mohol...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prave preto, ze chodca pred zastavenym autom vo vedlajsom pruhu prichadzajuce auto nevidi, musi zastavit, aj keby tam chodec nebol. Mne trvalo, kym som si na to pravidlo zvykol.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zabudol

Zabudol si dodat, ze chodcovi ma byt dopriata prednost v skupinach. Vela chodcov ocakava prednost, sk idu ako jednotlivec. Vela vodicov nepovazuje za skupinu dvoch chodcov prechadzajucich proti sebe.
Zabudol si dodat, ze zakon plati ako celok. T. j. neplati iba vybrate ustanovenie a ostatne ustamovenie sa nam nehodiace "zamlcime".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zabudli ste dodat ze prechadzanie v skupinach zakon iba doporucuje ako ohladuplne riesenie. Chodec ma prednost na prechode aj ked je sam siroko-daleko.
Ina vec je ze chodec ma prednost az v momente, ked uz sa nachadza na ceste. Pokial stoji na chodniku, nic vodicom neprikazuje ho pustit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

§53

§53 odsek 2 je množnom čísle a §4 odsek 4 je tiež v množnom čísle. Nemáš pravdu.
Len jeden chodec memá právo prednosti. Bodka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čítame s porozumením, pán právnik

§ 4
(1) Vodič je povinný
f) dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť; to neplatí pre vodiča električky,

Tebou uvedené články spresňujú povinnosti vodiča a chodcov v konkrétnych situáciách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak budeme obviňovať len vodičov,

lebo však prechod a chodec má prednosť, tak vďaka takejto osvete sa musí stať aj niečo oveľa vážnejšie ako popisovaný prípad. Z vlastnej skúsenosti: Jednosmerná ulica s dvoma pruhmi, v pravom ide veľká dodávka, stále ide asi 20 km/hod., pravdepodobne niečo hľadá. Ja idem v ľavom pruhu asi 40 km/h., keď odrazu vodič dodávky na úrovni prechodu pre chodcov dupne na brzdu a popred jeho vozidlo prebieha dievča. Keby som bol o 5 metrov bližšie, tak nemám šancu nehode zabrániť. Pri vyšetrovaní nehody by sa nikto nezaoberal okolnosťami, všetko by bolo jasné, vodič v pravom pruhu zastavil, v ľavom nezastavil, zapríčinil nehodu, zranenie, nebodaj aj niečo horšie. Pritom som cez dodávku nemal šancu vidieť že niekto je pri prechode na chodníku. A už sa mi stalo, že mimo prechodu mi do vozidla zboku vrazila bežiaca žena, ktorá vybehla spoza stojaceho autobusu. Tak budeme neustále presviedčať chodcov o ich prednosti, že to povedie k väčšiemu počtu nehôd.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

niečo podobné

sa mi stalo na bicykli. Kolona aut a ja v cyklopruhu.
Hm. Mám predvídať,ok. Chodec /žiadny/ predvídať asi nemusí. A hlavne tí s mobilom v ruke.
A rovnako tak cyklista vezuci sa po prechode pre chodcov a ja vezuci sa po ceste ,mu musim dať prednosť...
V TN je vybudovaných pár cyklopruhov a cyklisti kludne jazdia po chodníkoch. Polícia akosi nevidí...
Ale na druhej strane,nedôtak ku stretu cyklista-mot.vozidlo,či cyklista-chodec iduci cez prechod.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

oprava

...nedôjde tak...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Spominate dva rozne pripady ako keby to bol ten isty problem. Na priechode ma prednost chodec, mimo priechodu auto. Incident mimo priechodu je aj dosledkom spravania sa vodicov, ktori nedodrzuju prednost na priechodoch a ucia chodcov rychlo prebehnut, ked maju pocit, ze mozu.

Vodici na Slovensku podla mojich skusenosti casto nemaju ku chodcom respekt. Pri odbocovani na hlavnu cestu nikoho nenapadne nedat prednost. Pri priechodoch je vsak normalne predpokladat, ze chodec nevstupi na vozovku. A stava sa mi, ze aj ked vojdem na vozovku typicky na opacnej strane cesty, tak to vodic iduci po druhej strane ignoruje.

Vyplakavanie vodicov, lebo "neprehladna situacia" neberiem. Ak vodic vidi, ze je pred nim priechod, tak ma davat pozor. Aj pri odbocovani na hlavnu cestu a v dalsich x pripadoch treba davat pozor a tam sa nikto na neprehladnu situaciu nevyhovara a vsetci to akceptuju. Ak je situacia neprehladna, je stale zodpovednost vodica jazdit bezpecne a dodrziavat prednost ci sa jedna o chodca, auto na hlavnej ceste alebo prednost z prava.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

NIeco podobne sa mi uz stalo 2x

Pritom sa snazim predvidat a pozeram sa dopredu a davam prednost.

Raz to bolo, ako vodic auta a raz ako cyklista.
Oba pripady boli s tym , ze vyhlad mi zakryvali tmave folie na sklach osobneho auta.
Tie folie su uplne svinstvo aj ked ides z vedlajsej a na hlavnej parkuje o kusok dalej auto s nimi.

Inak ale zvacsa sa mi dari podobnym situaciam vyhnut, aj ked mam na zadnej casti vylezeneho sofera dalsieho auta, kedze kde uzka neprehladna cesta idem radsej pomalsie. Nemusim ist za kazdu cenu max povolenou rychlostou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

v nemecku

ak blizi chodec k prechodu velakrat este ani nevie ci cez neho pojde ,hlavne deti tak uz dupem na brzdu ,niekedy sa stane ze chodci masiruju rovno cezprechod bez toho aby odtrhli oci od smartfonu ,ale vsetci vodici zastavia , lebo tresty su brutalne ..zrazit niekoho v nemecku na prechode mozes si rovno strelit gulku do hlavy
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak je viac pruhov

a v pravom auto pred prechodom zastavi a chodec sa bezhlavo vrhne na prechod a bezi na druhu stranu, je to hlavne jeho riziko ak ho zlozi nieco v dalsom pruhu.

Som aj chodec aj vodic.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

§ 4, ods. 4 zákona č. 8/2009 Z.z. Zákon o cestnej premávke: "Ak vodič zníži rýchlosť jazdy alebo ak zastaví vozidlo pred priechodom pre chodcov alebo pred priechodom pre cyklistov, aby umožnil prejsť cez cestu chodcom alebo cyklistom, vodiči ostatných vozidiel idúcich rovnakým smerom sú takisto povinní znížiť rýchlosť jazdy alebo zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča električky."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Minule ma takto skoro ktosi zramoval. Sla som po prechode na zelenu, kebyze sa nepozriem spoza stojaceho auta v prvom pruhu a spolahnem sa iba na semafor, je po mne. Nastastie som opatrna a vzdy kontrolujem, ci stoja auta vo vsetkych pruhoch. Dotycny v paralelnom pruhu ani nespomalil, pritom siel jasne na cervenu. Predpokladam, ze telefonoval/telefonovala za volantom.
 

<< < 1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Mišo Šesták: Ako sa počas prvej svetovej vojny fotili akty 712
  2. Ivan Bošňák: AKO DETI HAJLUJÚCEMU MANAŽÉROVI SLOVAN UKRADLI 469
  3. Danica Chames: September je mesiac, keď treba veľa jesť... 170
  4. Lórant Kulík: Gastronómia: Vyprážaný karfiol je nenáročný na prípravu, je vhodný aj pre vegetariánov 167
  5. Martin Droppa: Pomaľované vtáča (II. - recenzia) 167
  6. Stanislav Martinčko: Ako si kapitán, šéf a Béla pletú hrušky s jablkami! 165
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (20. - 26.9.1919) 123
  8. Juraj Paškuliak: Uvravená teta 118
  9. Martin Droppa: Vraj greténizmus! 95
  10. Vladimír Benčík: Estónsko/ Narva - Pühtitsa Convent - Čudské jazero - Tartu 86

Rebríčky článkov


  1. Milan Rousek: 42. Závěrečná část
  2. Július Kovács: Nedotknuteľná indická krava Generálna Prokuratúra, hnus vraj poctiví prokurátori?
  3. Štefan Vidlár: "Poručíme slunci, vjetru..."
  4. Gabo Németh: Samota - poézia v srdci básnika
  5. Roland Ondrus: Môj sused erotický privát
  6. Vladimír Krátky: Brucho keď sa vzoprie, darmo máte zarobené vlastnou hlavou .
  7. Milan Rousek: 41. Kdo se s kým zná
  8. Patrik Mackových: Aj Microsoft podporuje svoje akcie odkupom. Trh tento postup výrazne oceňuje
  9. Milan Rousek: 40. Další postup
  10. Milan Lacúch: Kontroverzná téma ľudského utrpenia

  1. Slovan Bratislava dosiahol historické víťazstvo, v Európskej lige zdolal Besiktas
  2. Do čoho peniaze určite nevložiť? Aké sú najhoršie investície dneška
  3. Nevšedné publikum slovanistu fascinovalo: Nikdy som to nezažil
  4. Protestujúci Kováčikovi: Nemáte čo robiť na prokuratúre (minúta po minúte)
  5. Černák sa na súde ospravedlnil Volzovej, že prijal objednávku na jej vraždu
  6. Prieskum Focusu: Smer vedie, SaS po vnútorných konfliktoch mierne klesla
  7. Slovan dostal ďalší trest. Bez divákov bude hrať aj proti Wolverhamptonu
  8. Slovenskí futbalisti by mali odohrať najbližší domáci kvalifikačný zápas bez divákov
  9. J&T Real Estate vstupuje do projektu, ktorý v Bratislave vytvorí novú štvrť
  10. Greif: Bolo strašné, čo sa vo mne dialo. Krvi by ste sa vo mne nedorezali

  1. Fico bol Kočnerov šéf! Tu je dôkaz
  2. Figeľ spochybnil Hlinu na čele KDH: Droga progresivizmu nie je liek pre Slovensko
  3. Dlhá cesta od kádehákov k progresívcom
  4. Brucho keď sa vzoprie, darmo máte zarobené vlastnou hlavou .
  5. Prečo zlomil Sulík nad Galkom palicu
  6. Matovič vyzval Hlinu aby zrušil ponuku Trubanovi s registrovanými partnerstvami
  7. Herečka Mária Mary Bartalos s manželom pozývajú na Národný pochod za život
  8. Hlina sa dohodol s Trubanom, ale nedohodol so Záborskou a Vašečkom
  9. Tibor Pospíšil: KlimaAlarmistický hoax v dvoch grafoch Denníka N
  10. Slovensky klerofasisticky stat 2.0

Už ste čítali?