Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Len nie navrhovanú "parkovaciu politiku" do Petržalky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Bratislava nepotrebuje ziadnu "parkovaciu politiku"! Bratislava potrebuje parkovacie miesta. Spoplatnenim ani namalovanim ciar este nikdy nikde ziadne parkovacie miesto nepribudlo...
 

 

tak daj nejaky napad ako tie parkovacie miesta vzniknu. a nezabudni, ze musia vzniknut tam, kde ich autickari chcu, nie tam, kde je na ne priestor. uz som pocul od odbornikov na dopravu aj taky nazor, ze kolko parkovacich miest postavis, tolko aut si ludia nakupia. pridavanie miest zadarmo nie je riesenie.
 

 

Urcite nie, presne naopak.
https://news.nationalgeographi...
 
Hodnoť

 

Nie som si celkom istý, či je možné spoplatňovať parkovacie miesta bez ich reálneho vyznačenia. Samozrejme to by sa dalo zmeniť, ale problém je, že ide o celoslovenské predpisy - takže to by si veľmi rýchlo zistil, čo je to daň, ak by si odparkoval niekde v dedine s takouto parkovacou politikou, ktorá nemá a ani mať nebude aspoň jedno verejné parkovacie miesto.

A ďalší maličký problém s tebou navrhovaným systémom prerozdeľovania výberu - áno, asi by to bolo spravodlivejšie, na druhej strane, môžeš sa na to pozrieť aj so snahou znížiť motiváciu na prepravu autom, ak to nemusí byť potrebné (bydlisko-zamestnanie-obchod-bydlisko) v rámci mesta. Ono nakoniec to auto nie je na parkovanie, ale na presun z bodu A do bodu B a s týmto má problém každé väčšie mesto bez ohľadu na hustotu a štýl zástavby.
 
Hodnoť

Sliepka alebo vajce?

Auto alebo parkovacie miesto? V polovici 70. rokov minulého storočia sa otec rozhodol kúpiť auto. Bývali sme v dome s veľkým dvorom, ale jemu ani nenapadlo, aby auto parkoval tam. Skôr než kúpu uskutočnil, našiel si cca 2 km odtiaľ garáž a hoci sa mu kolegovia posmievali, že až tak ďaleko, jemu sa zdalo úplne normálne, že sa k autu vždy odviezol 2 zastávky električkou a takisto sa od auta vrátil domov. Keď som mal koncom 80. rokov zdediť (medzitým obnovené) otcovské auto i tú garáž, odmietol som a som rád, pretože v súčasnosti by to už bola záťaž, ktorú by som asi nezniesol. Ulica, v ktorej bývam 35 rokov, už neslúži svojmu účelu, po celý deň je zaplnená autami, podobne priľahlé parkoviská. Bývalý starosta razil politiku odkrajovania z trávnikov tzv. zatrávňovacími tvárnicami, ktoré však nič nezatrávnili, pretože na nich po celé dni stoja autá. S pobavením sledujem celú najnovšiu parkovaciu eskapádu, pretože je to to isté, čo nasledovalo po nových parkovacích politikách Ftáčnika aj Nesrovnala. Nikde, ale naozaj nikde som sa však dosiaľ nedopátral, že by pre vznik potrebných parkovacích miest chceli urobiť niečo tí, ktorí ich potrebujú - majitelia áut. Na garáže, parkovacie domy a záchytné parkoviská sa im zrejme máme poskladať my neautičkári. Čo tak vrátiť sa k starej filozofii: Chceš mať auto ? A garáž už máš???
 

 

Určite, prax z pred takmer 50 rokov je pre dnešnú situáciu silne relevantná, že?
 

Isteže je, pretože miesta máte čoraz

menej a autá si kupujete čoraz väčšie. Tie autá sú čoraz lacnejšie a pozemky čoraz drahšie. Keď budete takto pokračovať, čoskoro sa navzájom pozabíjate a budete jazdiť autom do roboty za čas presahujúci čas práce. Láskavo si vyhrabte nejaké staršie „prognózy“ zo socíku, podľa ktorých napr. do roku 2010 malo pripadať 1 auto už na 3 rodiny a pod. Podľa takýchto prognóz boli budované dnešné sídliská a aj keď ich všetky zabetónujete, stále nebude dosť plochy na parkovanie. Bratislavu budete musieť natiahnuť po Trnavu a tá osemprúdová diaľnica bude jej hlavný bulvár. Teším sa, že už to neuvidím!
 

 

Paradoxne ano, pretoze ludia navrhuju presne veci, ktore sa vo velkom robili pred 50timi rokmi. A zistilo sa, ze nefunguju, a mesta investuju obrovske prostriedky do toho, aby napravili sposobenu skodu. Dobiehanie zapadu na slovensky sposob - sice by sme sa mohli poucit, ale dozadujeme sa prava spravit tie iste chyby.
 
Hodnoť

Za 16 rokov.

Za 16 rokov = rozdiel 2019 - 2003, uz mohli tvoju ulicu davno prebagrovat bagre, a terajsie sirky chodnikov, ktore su pod zaparkovanymi autami mohli byt davno pridane k vozovke. Zaroven sa casto da trochou bagrovania dosiahnut kolme statie s vyrazne lespsimi vjazdami a vyjazdami, castokrat sa da lepsie zorganuzovat zelen. Za 16 rokov ste uz davnl mohli urobit zbierku, uver, obcianske zdruzenie, cokolvek a ulicu si kupit - urobit z nej dvor, trebars aj oplotit sa. Tak ste po 16 rokov stale tam, kde ste boli: byvate vsetci vo verejnom priestore, nikto nevlasti mizernych 8 stvorakov, kde by si nechaval auto. Niekdajsi system tehlovych stvorbytoviek, ktore mali svoj dvor sa velakrat da aplikovat aj v Petrzke. Za 49e rocne na 352 bytov za 16 rokov uz mohla byt na ucte suma 276000e, to je uz slusna suma, za ktoru sa dala bagrovat podzemna velkogaraz. Napr. pod vozovkou.
 

a čo tak naopak

najprv vybagrovať tú podzemnú garáž aby si ľudia mohli kúpiť rezidenčnú kartu s tým, že sa im ujde aj miesto a potom zaviesť rezidenčné karty. Ak nejakú službu spoplatním, musím ju ponúknuť aj v primeranej kvalite, inak to zaváňa podvodom.
 

 

Za tie peniaze toho vela nenakopes....... :-) Pod zemou je stavat drahe.
Súhlasím s tým, že za parkovanie sa má platiť a aby tie náklady boli podobné nákladom na vybudovanie (odpisy), nájom 15m2 pozemku a prevádzkovanie betónového obdlžnika vo svojom dvore.
Ale prioritne treba vytvoriť urbanistické podmienky na vzájomnú penetráciu bývania, služieb, výroby, športu, kultúry, obchodu.... a aj tých možností na statickú dopravu.
Individuálna doprava je dôsledkom zlého urbanizmu a zlej hospodárskej politiky, ktorá vytvorila segregované jednoúčelové územia, ktoré nútia ľudí za všetkým cestovať.
Treba si uvedomiť, že pán Valo je tiež architekt (architekt v službách Penty). A podieľal sa svojou architektúrou na tom zlom urbanizme. Penta a aj iní developeri svojimi stavbami ešte zvyšujú túto segregáciu a to bez toho, aby mysleli (a teda aj financovali) aj na rozvoj infraštruktúry k tomu potrebnej. Treba si všimnúť jednu vec. Najväčšími propagátormi toho, aby ľudia cestovali natlačení ako dobytok v MHD, alebo chodili na veľké vzdialenosti pešo ako v stredoveku, sú architekti, ktorí sú napojení na developerov, ktorí tento zlý urbanizmus spôsobili. Následne chcú poslať do stredoveku všetkých ľudí, aby sa kupci, alebo nájomníci ich nepodarkov necítili okradnutí (aj keď fakticky okradnutí sú)........
 

eh

za 276.000 sa da naozaj akurat tak bagrovat, ale od bagrovania je ku parkovaniu v podzemnej garazi este daleko.
Ale inak pekna vizia. Takze: ak sa chce z poplatkov z parkovacej politiky postavit podzemka, tak k tomu vlastne nikdy nepride. Zo 49 eur realne na budovanie tej podzemky pojde dajme tomu optimisticky polovica, a za 10 rokov z toho vyda tak na projekt garazoveho domu a vybavenie stavebnych povoleni. Aspon je vidno, ze financovat to iba z toho je nemozne.
 

 

no neviem, odkup pozemku pod garazou ktoru mam prenajatu od mesta stoji cca 4000 eur. za tych 276000 ten pozemok ani neodkupis, nie este ze by nieco si bagroval a staval.
 

 

teraz nie. V 2000? V-po-ho-de.
 
Hodnoť

Nikto nikho nenuti aby si clovek zil...

Ak sa ti nepaci, tak sa mozes odstahovat., Ja osobne by som do takych pdomienok dobrovolne byvat nesiel...Ze uz v 90.rokoch Neutral a tlacenie, sa ludia snad zblaznili...mali to riesit uz vtedy a nie terza vyplakavat...ach jaj. Davno mohli byt postavene parkovacie domy presne tak isto ako spravil Kaufland na Trnavskej ked z tej istej plochy dostal 3 nasobok kapacity vdaka dvom podlaziam. Ke to moze sukronik, preco nie aj MC ci mesto? Tot je otazka...penazi je dost, len sa kotulaju kade tade...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Martin Borguľa: Kde je bývanie, tam vzniká rodina 1 276
  2. Ivan Holko: Ktoré korenie je bezpečné pre psy? 374
  3. Peter Cmorej: Šesť spôsobov ako táto vláda okradla dôchodcov a mladé rodiny, o ktorých ste netušili 250
  4. Tomáš Blahuta: ĽS-NS to natrela liberálom a drvivo vyhrala voľby! A čo teraz? Ako ďalej? 218
  5. Tomáš Valášek: Falošní vlastenci 158
  6. Rudolf Pado: Som minister životného prostredia! 124
  7. Stanislav Martinčko: Veľká radosť psa generálneho prokurátora D. Trnku ! 117
  8. Miroslav Lukáč: Nezabudol Fico pri výkupnom medikov na ďalších študentov? Čo tak celkový zákaz vycestovať? 112
  9. Mišo Šesták: Ako Slováci prichádzajú o minulosť 96
  10. Gabriel Kuba: Ja hry nehrám – ja som bol na vojne 84

Rebríčky článkov


  1. Vladimír Krátky: IQ 88,14
  2. Matej Galo: Bude Róbert Fico stíhaný za porušenie Ústavy Slovenskej republiky?
  3. Ľudovít Herman: Ľudia túžiaci po moci, nahrádza im to sex
  4. Tibor Kramár: Ficov recept
  5. Martin Krištoff: Po troch rokoch prvýkrát optimistická predpoveď: svetová ekonomika porastie viac
  6. Andrea Fuglíková: Strategie vojenského výcviku, které můžete použít ve svém podnikání
  7. Martina Meriačová: Svojich tieňov sa viac nebojím. .
  8. Ľudovít Herman: Páčilo by sa mi byť homosexuálom...
  9. Štefan Vidlár: Predceda Andrej
  10. Milan Kulkovský: Nechcem byť Catmann, ale občas by to nebolo od veci...

  1. Šéf komanda potvrdil sledovanie Kuciaka, Threema bola získaná zákonne (minúta po minúte)
  2. Kuciakovi kolegovia ukázali na Kočnera, súd rozhodne o Threeme (minúta po minúte)
  3. Polícia zadržala po incidente v reštaurácii ministra Sólymosa
  4. Prieskum: Voľby by vyhral Smer pred ĽSNS a koalíciou PS/Spolu
  5. Minister Sólymos sa ospravedlnil a podáva demisiu
  6. Brilianty a kompromateriály. Tóth doniesol polícii prehľad Kočnerovho biznisu
  7. Kotlebovci predčasne ukončili míting v Levoči, odporcovia ich vypískali
  8. KIA bola plná stôp. Pozrite sa, čo policajti našli v Kočnerovom aute
  9. Danko povedal, že nemá k prezidentke úctu. Nemal by piť, odkazuje mu opozícia
  10. NAKA zadržala bývalého šéfa odboru školstva košickej župy. Už je na slobode

  1. Igor Matovič navštívil smeráka Počiatka na francúzskej riviére
  2. Študenti lekárskych fakúlt posielajú Ficovi otvorený list
  3. Najväčší hriech Roberta Fica: Bödör mal k Ficovi častejší prístup než nejeden minister
  4. Iniciatíva Kresťania proti nenávisti varuje pred Kotlebom a Harabinom
  5. Prokuratúre velí naďalej Kočner: Trnkovi zrušili obvinenie v súvislosti s Tiposom
  6. Puč Kočnerovcov na Úrade špeciálnej prokuratúry: Trnkovi zrušili obvinenie
  7. Urobil Jozef Makúch z NBS-ky bankomat pre súkromnú firmu?
  8. Ako sa generálny prokurátor Trnka nechal korumpovať Kočnerom
  9. Akoby člen Smeru: Čižnár obhajuje postup prokurátora v kauze prepusteniaTrnku
  10. Prokuratúra v prípade Trnku funguje ako súčinná zložka volebného štábu Smeru

Už ste čítali?