Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Len nie navrhovanú "parkovaciu politiku" do Petržalky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bratislava nepotrebuje ziadnu "parkovaciu politiku"! Bratislava potrebuje parkovacie miesta. Spoplatnenim ani namalovanim ciar este nikdy nikde ziadne parkovacie miesto nepribudlo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak daj nejaky napad ako tie parkovacie miesta vzniknu. a nezabudni, ze musia vzniknut tam, kde ich autickari chcu, nie tam, kde je na ne priestor. uz som pocul od odbornikov na dopravu aj taky nazor, ze kolko parkovacich miest postavis, tolko aut si ludia nakupia. pridavanie miest zadarmo nie je riesenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Urcite nie, presne naopak.
https://news.nationalgeographi...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie som si celkom istý, či je možné spoplatňovať parkovacie miesta bez ich reálneho vyznačenia. Samozrejme to by sa dalo zmeniť, ale problém je, že ide o celoslovenské predpisy - takže to by si veľmi rýchlo zistil, čo je to daň, ak by si odparkoval niekde v dedine s takouto parkovacou politikou, ktorá nemá a ani mať nebude aspoň jedno verejné parkovacie miesto.

A ďalší maličký problém s tebou navrhovaným systémom prerozdeľovania výberu - áno, asi by to bolo spravodlivejšie, na druhej strane, môžeš sa na to pozrieť aj so snahou znížiť motiváciu na prepravu autom, ak to nemusí byť potrebné (bydlisko-zamestnanie-obchod-bydlisko) v rámci mesta. Ono nakoniec to auto nie je na parkovanie, ale na presun z bodu A do bodu B a s týmto má problém každé väčšie mesto bez ohľadu na hustotu a štýl zástavby.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Sliepka alebo vajce?

Auto alebo parkovacie miesto? V polovici 70. rokov minulého storočia sa otec rozhodol kúpiť auto. Bývali sme v dome s veľkým dvorom, ale jemu ani nenapadlo, aby auto parkoval tam. Skôr než kúpu uskutočnil, našiel si cca 2 km odtiaľ garáž a hoci sa mu kolegovia posmievali, že až tak ďaleko, jemu sa zdalo úplne normálne, že sa k autu vždy odviezol 2 zastávky električkou a takisto sa od auta vrátil domov. Keď som mal koncom 80. rokov zdediť (medzitým obnovené) otcovské auto i tú garáž, odmietol som a som rád, pretože v súčasnosti by to už bola záťaž, ktorú by som asi nezniesol. Ulica, v ktorej bývam 35 rokov, už neslúži svojmu účelu, po celý deň je zaplnená autami, podobne priľahlé parkoviská. Bývalý starosta razil politiku odkrajovania z trávnikov tzv. zatrávňovacími tvárnicami, ktoré však nič nezatrávnili, pretože na nich po celé dni stoja autá. S pobavením sledujem celú najnovšiu parkovaciu eskapádu, pretože je to to isté, čo nasledovalo po nových parkovacích politikách Ftáčnika aj Nesrovnala. Nikde, ale naozaj nikde som sa však dosiaľ nedopátral, že by pre vznik potrebných parkovacích miest chceli urobiť niečo tí, ktorí ich potrebujú - majitelia áut. Na garáže, parkovacie domy a záchytné parkoviská sa im zrejme máme poskladať my neautičkári. Čo tak vrátiť sa k starej filozofii: Chceš mať auto ? A garáž už máš???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Určite, prax z pred takmer 50 rokov je pre dnešnú situáciu silne relevantná, že?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Isteže je, pretože miesta máte čoraz

menej a autá si kupujete čoraz väčšie. Tie autá sú čoraz lacnejšie a pozemky čoraz drahšie. Keď budete takto pokračovať, čoskoro sa navzájom pozabíjate a budete jazdiť autom do roboty za čas presahujúci čas práce. Láskavo si vyhrabte nejaké staršie „prognózy“ zo socíku, podľa ktorých napr. do roku 2010 malo pripadať 1 auto už na 3 rodiny a pod. Podľa takýchto prognóz boli budované dnešné sídliská a aj keď ich všetky zabetónujete, stále nebude dosť plochy na parkovanie. Bratislavu budete musieť natiahnuť po Trnavu a tá osemprúdová diaľnica bude jej hlavný bulvár. Teším sa, že už to neuvidím!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Paradoxne ano, pretoze ludia navrhuju presne veci, ktore sa vo velkom robili pred 50timi rokmi. A zistilo sa, ze nefunguju, a mesta investuju obrovske prostriedky do toho, aby napravili sposobenu skodu. Dobiehanie zapadu na slovensky sposob - sice by sme sa mohli poucit, ale dozadujeme sa prava spravit tie iste chyby.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Za 16 rokov.

Za 16 rokov = rozdiel 2019 - 2003, uz mohli tvoju ulicu davno prebagrovat bagre, a terajsie sirky chodnikov, ktore su pod zaparkovanymi autami mohli byt davno pridane k vozovke. Zaroven sa casto da trochou bagrovania dosiahnut kolme statie s vyrazne lespsimi vjazdami a vyjazdami, castokrat sa da lepsie zorganuzovat zelen. Za 16 rokov ste uz davnl mohli urobit zbierku, uver, obcianske zdruzenie, cokolvek a ulicu si kupit - urobit z nej dvor, trebars aj oplotit sa. Tak ste po 16 rokov stale tam, kde ste boli: byvate vsetci vo verejnom priestore, nikto nevlasti mizernych 8 stvorakov, kde by si nechaval auto. Niekdajsi system tehlovych stvorbytoviek, ktore mali svoj dvor sa velakrat da aplikovat aj v Petrzke. Za 49e rocne na 352 bytov za 16 rokov uz mohla byt na ucte suma 276000e, to je uz slusna suma, za ktoru sa dala bagrovat podzemna velkogaraz. Napr. pod vozovkou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a čo tak naopak

najprv vybagrovať tú podzemnú garáž aby si ľudia mohli kúpiť rezidenčnú kartu s tým, že sa im ujde aj miesto a potom zaviesť rezidenčné karty. Ak nejakú službu spoplatním, musím ju ponúknuť aj v primeranej kvalite, inak to zaváňa podvodom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Za tie peniaze toho vela nenakopes....... :-) Pod zemou je stavat drahe.
Súhlasím s tým, že za parkovanie sa má platiť a aby tie náklady boli podobné nákladom na vybudovanie (odpisy), nájom 15m2 pozemku a prevádzkovanie betónového obdlžnika vo svojom dvore.
Ale prioritne treba vytvoriť urbanistické podmienky na vzájomnú penetráciu bývania, služieb, výroby, športu, kultúry, obchodu.... a aj tých možností na statickú dopravu.
Individuálna doprava je dôsledkom zlého urbanizmu a zlej hospodárskej politiky, ktorá vytvorila segregované jednoúčelové územia, ktoré nútia ľudí za všetkým cestovať.
Treba si uvedomiť, že pán Valo je tiež architekt (architekt v službách Penty). A podieľal sa svojou architektúrou na tom zlom urbanizme. Penta a aj iní developeri svojimi stavbami ešte zvyšujú túto segregáciu a to bez toho, aby mysleli (a teda aj financovali) aj na rozvoj infraštruktúry k tomu potrebnej. Treba si všimnúť jednu vec. Najväčšími propagátormi toho, aby ľudia cestovali natlačení ako dobytok v MHD, alebo chodili na veľké vzdialenosti pešo ako v stredoveku, sú architekti, ktorí sú napojení na developerov, ktorí tento zlý urbanizmus spôsobili. Následne chcú poslať do stredoveku všetkých ľudí, aby sa kupci, alebo nájomníci ich nepodarkov necítili okradnutí (aj keď fakticky okradnutí sú)........
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

eh

za 276.000 sa da naozaj akurat tak bagrovat, ale od bagrovania je ku parkovaniu v podzemnej garazi este daleko.
Ale inak pekna vizia. Takze: ak sa chce z poplatkov z parkovacej politiky postavit podzemka, tak k tomu vlastne nikdy nepride. Zo 49 eur realne na budovanie tej podzemky pojde dajme tomu optimisticky polovica, a za 10 rokov z toho vyda tak na projekt garazoveho domu a vybavenie stavebnych povoleni. Aspon je vidno, ze financovat to iba z toho je nemozne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no neviem, odkup pozemku pod garazou ktoru mam prenajatu od mesta stoji cca 4000 eur. za tych 276000 ten pozemok ani neodkupis, nie este ze by nieco si bagroval a staval.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

teraz nie. V 2000? V-po-ho-de.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nikto nikho nenuti aby si clovek zil...

Ak sa ti nepaci, tak sa mozes odstahovat., Ja osobne by som do takych pdomienok dobrovolne byvat nesiel...Ze uz v 90.rokoch Neutral a tlacenie, sa ludia snad zblaznili...mali to riesit uz vtedy a nie terza vyplakavat...ach jaj. Davno mohli byt postavene parkovacie domy presne tak isto ako spravil Kaufland na Trnavskej ked z tej istej plochy dostal 3 nasobok kapacity vdaka dvom podlaziam. Ke to moze sukronik, preco nie aj MC ci mesto? Tot je otazka...penazi je dost, len sa kotulaju kade tade...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Július Kovács: Jaromír Čižnár, Peter Šufliarsky a Dobroslav Trnka dostali okamžitú výpoveď z GP. 169
  2. Mária Vrška: Dnes som dala S.L. facku 144
  3. Jozef Sitko: Kto to nezažil, ten neuverí! 90
  4. Juraj Hipš: Učitelia dostanú od Ministerstva školstva darček za 19 miliónov. Poteší ich? 72
  5. Mišo Šesták: Dieťa uvarené v polievke 61
  6. Zuzana Široká Faisst: Muzikálnej rodinke z lanovky na Dachstein 58
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.8.1919) 50
  8. Peter Dodok: Otázky o bleskoch 33
  9. Mária Vrška: Autisti 25
  10. Pavel Vrabec: Klamstvo 24

Rebríčky článkov


  1. Adriana Boysová: Hovno na terase a mucha v polievke, to nemôže byť náhoda
  2. Robert Štepaník: diel 27 - Peter Dudák (HEX) R.I.P.
  3. Tomáš Karľa: Baba z Lesa (vernisáž výstavy)
  4. Milan Rousek: 6. Seznámení
  5. Štefan Vidlár: Kak ja strójil svinnuju farmu
  6. Július Kovács: Jaromír Čižnár, Peter Šufliarsky a Dobroslav Trnka dostali okamžitú výpoveď z GP.
  7. Adrian Hadvig: Klientské centrum
  8. Milan Rousek: 5. Rozhodnutí
  9. Milan Lacúch: Prečo v živote trpíme?
  10. Jarmila Halgasova: Naozaj vážny dôvod na paniku, tentokrát z afrického moru ošípaných

  1. Kamene padali ako lavína, zomreli štyria ľudia. Z poľskej hory Giewont niet kam ujsť
  2. Zahraniční turisti si urobili z tatranského plesa bazén
  3. Polícia zasahovala u Jankovskej, zobrali jej mobil
  4. Pyramídovú hru finančníka Gedeona už vyšetruje NAKA. Priznal vklady za 18 miliónov
  5. Búrky si na poľskej a slovenskej strane Tatier vyžiadali piatich mŕtvych
  6. Kalavská: Z ministerstva sa vrátim do nemocnice
  7. Kauza Dobšiná: Čo sa to stalo v našom meste
  8. Toto leto som nebol nikde. Ale bol som tam s Kočnerom
  9. Slovan Bratislava je bližšie k postupu v Európskej lige, doma zdolal PAOK Solún
  10. Motokárovú dráhu na košickom Jazere zdemolovali buldozérom

  1. Komentár Mareka Vagoviča: Neverte Pellegrinimu. Odstavenie Fica je falošná hra
  2. Kto sa pasie na štátnych zdrojoch? Valček: Notárov žalujem kvôli Kočnerovi, Falck pre Širokého
  3. Matovič: Bödör má kontakty na polícii aj po zmene vedenia
  4. Mečiar: Nech sa netvária, že s Kočnerom nie sú kamaráti!
  5. Matúš Kostolný: Kočner v Threeme usvedčuje Fica: pomohli mu až k vražde
  6. Threema: Norbert Bödör bol Kočnerovou spojkou pri marení spravodlivosti
  7. Policajný zásah u štátnej tajomníčky Jankovskej aj sudcov. Podľa informácií TV JOJ polícia preveruje
  8. Kočner: Monika Jankovská je moja opička. Z Jankovskej chcel urobiť ministerku
  9. Pellegrini si už pripravil pôdu pre novú stranu s Druckerom
  10. Threema: Jankovskej a viacerým bratislavským sudcom zobrali policajti mobily

Už ste čítali?