Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravná nehoda v križovatke D1/D2 v Bratislave (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

< 1 2

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No možno nejaký neskúsený vybrzďovač ten v žltom, kto vie, škoda že nie je zatiaľ video z bližšieho vozidla.
A ako tam skončil ten superb? Nedobrzdil za kamiónom? Ale zase podľa tých dvoch pipiek, čo sa tam prémávajú, by som tipoval na selfíčkovanie a posielanie páčikov...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Doprava = vzájomná kooperácia

Ja, čo sa v ničom nevyznám - oceňujem u autora článku hlavne "jadro" jeho textu.

Ktorým je - vzájomná ohľaduplnosť, ale zase nie (zastaralá) spomalenosť reakcií.
Bez vzájomnej ohľaduplnosti, nefunguje NIČ.
Ani v ekonomike, ani v občianskom živote ale ani v cestnej premávke.

A. čo znamená ohľaduplnosť v roku 2019?

1. Rýchle reakcie
2. Sústredená pozornosť na dianie na vozovke (pred, vedľa i za vozidlom)
3. Schopnosť predvídavého vyhodnotenia situácií
and last but not least
4. Gentlemanstvo (slov.: zdvorilosť)

Toto je základné "štvoro" (quattorlog), optimálnej dopravy,
s účastníkmi, ktorí už vyrástli z puberty.
A, nemajú potrebu konfliktov.

Autor to naznačil vo vetách, o predvídaní... čo spraví (na poslednú chvíľu), vodič v susednom pruhu.
Tak jedná každý rozumný človek.

*

Treba však ešte k tomu dodať.
Čo je ďalšou nevyhnutnou kompatibilitou - uvedeného.
A, rovnako to nie je na Slovensku ešte stále samozrejmosťou.
1. Význam smeroviek v súčasnosti (na rozdiel od dávnej minulosti).
Vo svete, kde už existujú viaceré súbežné jazdné pruhy (inak vo svete - už aspoň 100 rokov - bežné).
2. Úloha myslenia (a ľudskej inteligencie - ako schopnosti jedinca - vyhodnocovať okolitý svet)
3. Osobnostná zrelosť jednotlivca (ktorá determinuje jeho správanie sa - hlavne na verejnosti).
Human behavioring. Kde občas zdá sa, že upadáme, v porovnaní so zvieratami.

*

Očakávam,
že by mal autor napísať aj článok: Používanie smeroviek v 21. storočí.
Ktoré je diametrálne iné, ako to bolo pred 50-timi rokmi (hlavne u nás).

Keďže, a to Slovák dodnes netuší, ide taktiež o "komunikáciu" - medzi účastníkmi premávky.
Súdruhovia! Už nejde o poslušné vykonávanie príkazov Vyhlášky 141, aby nás v kríkoch schovaný príslušník VB nezastavil a nepokutoval.

Už ide o vzájomnú - všetkým prospešnú - vzájomnú komunikáciu medzi občanmi.

A tak.
Ak už ste raz zaradení v samostatnom odbočujúcom jazdnom pruhu, uzavretí medzi plnými čiarami,
kde ani nemáte inú možnosť, ako ísť (vľavo/vpravo), prosím neblikajte zbytočne smerovkou - oslepujúc vodiča za Vami.
Smerovka - dnes - znamená "hlavne" zmenu!
T.j. napr.: Ak ktosi chce, v jednej chvíli, preradiť sa (napr. do iného pruhu).
Je zároveň, v slušnej spoločnosti - aj prosbou (o umožnenie).
Je to teda - nie vyhovením príslušníkovi VB, ktorý číha v kríku,
ale je to hlavne "vzájomná komunikácia medzi vodičmi".
Prospešná nielen im samotným, ale celému roju áut - na stále hustejších cestách.
Kde to - bez vzájomnej kooperácie - nepôjde!


P.S.
Počítam s tým,
že vyskočia rôzni kverulanti... aby sa odreagovali. Na Slovensku počítam so všetkým.
Ak vravím o tom, čo je už v kultúrnych krajinách roky samozrejmosťou.

Ale,
čas všetko - sám - vyrieši.
Jedine evolúcia, ako nevyhnutnosť, pohne každým.
(Evolúcia, za cenu zbytočných strát. A nielen času.)

Nakoniec,
a to je veľavravný FAKT.
Pred pár rokmi - POLÍCIA (ktorú sme tu odjakživa vnímali ako represívny orgán),
upozorňovala v tlači vodičov na skutočnosť,
že: Zaraďovať sa zbŕklo, 100 - 200 - 300 metrov pred zbiehaním (dvoch, či viacerých) jazdných pruhov, je prejav absurdný. Síce je úkazom bojazlivej slovenskej povahy a istej vychcalosti,
ale zároveň aj nedostatku myslenia a rozumu.
Keďže, prvé, čo človeka napadlo - bolo,
že Slovák si nezaslúži ani dva pruhy, ak nechápe ich zmysel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Otázka je či nehoda nevznikla

dodržiavaním bezpečnej vzdialenosti, ktorú jeden z vodičov(v žltom aute) pochopil ako dostatočný priestor na vsunutie sa (asi medzi Bielym nákladným a tmavým kombi) . A podobne aj vodič v poslednom Superb predpokladal, že bude dostatočná vzdialenosť medzi nákladiakom a autom za ním, ktoré tamu už možno nie je.
 

< 1 2

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Stanislav Martinčko: Nie len R. Fico môže kľudne spať! 3 450
  2. Matej Varga: Kam investovať po príchode recesie 1 007
  3. Monika Kusendová: Dovolenka v Egypte – more terrible than great? 716
  4. Jozef Sitko: Ospravedlňujem sa, že som zrušil blog: Gorilu „stvoril“ ešte Mečiar 486
  5. Martin Pekár: Ako zarobiť na štáte 300 000 EUR za mesiac 410
  6. Danica Chames: Poriadny chlap predsa musí mať špek 393
  7. Ladislav Mišík: Nikdy neľutovať smer a komunistov 316
  8. Sebastián Bražina: Keď sa krysy bránia... 271
  9. Viera Šotkovská: BYTY - predvolebná téma? Časovaná bomba? 252
  10. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.10.1919) 192

Rebríčky článkov


  1. Róbert Kováč: V tŕni nahí
  2. Štefan Vidlár: A Voter - A Shit
  3. Ľubomír Belák: Na mol v divadle
  4. Štefan Vidlár: Enem né tak
  5. Peter Mrázik: Výsledkom kolektívneho vyjednávania v Jaguar Land Rover je rekordné navýšenie mzdy
  6. Filip Pančík: Žemľovka
  7. Milan Lacúch: Kresťanský národ konzumentov nečistoty
  8. Martin Krištoff: Časovaná bomba za 19 biliónov dolárov môže ohroziť svetovú ekonomiku, varuje MMF
  9. Štefan Vidlár: V. I. Lenin a nežná
  10. Andrej Hossa: Základné náradie domáceho kutila

  1. Prokurátor predložil kompletnú Threemu, súd zatiaľ nerozhodol o jej čítaní (minúta po minúte)
  2. Autor Gorily Holúbek: Flašíka viem vysvetliť, polícia sa mi neozvala
  3. Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková
  4. Asi najsmutnejšie je mlčanie Ivana Mikloša
  5. Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou
  6. Zoológ: Pri stretnutí s meďveďom sa mu musíte pozerať do očí
  7. Z vody sa vynorila obrovská bublina. Báli sa, že ich pohltí
  8. Johnson požiadal Úniu o odklad brexitu, rokovať o ňom odmieta (minúta po minúte)
  9. Andruskó uzavrel dohodu o vine a treste, jeho výšku neprezradili
  10. Človek sa musí zastreliť, keď už oňho nie je záujem. Povedal Jožo Ráž, neznesiteľne slávny

  1. Bilancia vlády Smeru: Učiteľ na ZŠ zarobí menej ako pracovník zákazníckej podpory
  2. V Súdnej rade sú hlasy, že Praženková a Kosová stratili dôveru
  3. Ako robil Pius XII. spojku medzi hlavnými odporcami Hitlera a Západom
  4. Čo urobiť, aby z Gorily neprofitoval antisystém
  5. Opozícia vyzvala premiéra, aby zvolal okrúhly stôl a riešil korupciu
  6. Threema: Kočner sa radil s predsedom súdu Lindtnerom, na ktorom stojí prípad Lexu
  7. Kočner píše Jankovskej: Možno budem premiér a budeš mi robiť Troškovú
  8. Palko v r. 2012 o kauze Gorila: Oživme myšlienku parlamentných vyšetrovacích výborov
  9. Fašizmus sa už neplazí, on tu je, odkázal na proteste v Trenčíne veterán SNP
  10. Keby nebolo Pittnera Gorila by nebola: Autora spisu Gorila vyhodili ako vlastizradcu

Už ste čítali?