Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Viete, o čom sa politici boja hovoriť? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Suhlas. Uz to tvrdim roky. 10 dedin, v kazdej malotriedka, ale nedokazu sa dohodnut na jednom skolskom autobuse. A este horsie v mestach. U nas su 3 skoly na 3 sidliskach. Od seba su 800-900m, do 10 minut pesou chodzou. Kedysi stali na sidliskach s podnikovymi bytmi plnymi mladych rodin a kapacitne nestihali. Chvilu fungovala dokonca aj stvrta, dnes uz zrusena skola asi kilometer a pol od tych troch. Dnes su sidliska plne dochodcov, mesto starne a kazda z tych troch skol ledva naskriabe ziakov na otvorenie jednej triedy v rocniku. Takze tu mame tri obrovske poloprazdne budovy, tri krat naklady na udrzbu, kurenie, energie, tri skolske kuchyne a jedalne (to uz konecne zlucili a vari iba jedna), tri krat ucitelsky zbor a pomocny personal. Tri skoly zivoria, hoci jedna by mohla bez problemov fungovat. Na to ale za poslednych 10 rokov nenasiel "gule" ani jeden primator. radsej sa na opravu tych skol vyhadzuju eurofondy aj peniaze z rozpoctu mesta...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prečo si myslíte, že

zvýšením počtu žiakov na učiteľa sa nezníži kvalita výučby?
To, že budú mať žiaci miesto čiernej tabule bielu je podľa mňa menej podstatné ako to, že ak sa učiteľ bude môcť menej venovať žiakom.
Peniaze do škôl sa dajú získať aj inak . Napríklad zrušením zbytočných, zdvojených rôznych monitorov, a prijímačiek., zrušením nosenia kníh hore dolu atď...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to problém aj stredných škôl. V dvoch konkrétnych mestách vzdialených od seba 10 kilometrov sú viceré stredné školy s učebnými a študijnými odbormi, ktorými si navzájom nezdravo konkurujú. V jednom z týchto miest (nemenujem) bola tradičná obchodná akadémia /v minulosti ekonomická škola) s viac ako 50 ročnou tradíciou. No ale na tlak v susednom meste - oficiálny dôvod, že prečo by odtiaľ mali žiaci dochádzať (autobusom vrátane troch zastávok cca 20 minút), zriadili obchodnú akadémiu aj v druhom meste v rámci elektrotechnickej školy. Výsledok - klesol počet žiakov v tradičnej škole s históriou a vybudovaným rešpektom, postupne klesla aj úroveň vzdelávania. Predtým prijímali veľmi dobrých žiakov, dnes kohokoľvek, aby prežili. A ružové to nie je ani v novej OA (dnes má cca 8 - 10 rokov). Podobných príkladov je po Slovensku dosť. Miesto budovania škôl zameraných na určité profesie, čo vyžaduje aj zriadenie nie lacných odborných dielní tu máme mnohé SŠ s nízkym počtom žiakov (nájdu sa niekde aj len so 100-kou žiakov). Keď v minulosti prešli SŠ pod samosprávne kraje, nebolo to veľmi premyslené. Práve tu bolo odštartované nadbytočné zriaďovanie škôl s odbormi,ktorými konkurovali etablovaným školám. Konkurencia v tom prípade ani zďaleka nepriniesla do vzdelávania kvalitu. Navyše príspevok na žiaka spravil z každého jedného žiaka tovar, o ktorého bolo a stále je treba bojovať. Takže v auguste, keď sa robia reparáty, len maloktorý žiak ich neurobí. Jednoducho si v mnohých školách nedovolia žiaka vyhodiť - ide o peniaze, úväzky, atď.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kto z koho

Pred pár rokmi bolo málo detí v Materských škôlkach.
Škôlky sa rušili vo veľkom.
Teraz tie deti (slabé ročníky) dorástli do školského, staršie aj do stredoškolského veku.
Budú sa rušiť školy?

Teraz nastúpili silné ročníky škôlkárov. Škôlky chýbajú. Do lepších základných škôl v Bratislave je už takmer nemožné dostať dieťa. Otvárajú aj 3-4 prvé ročníky, kde bola predtým iba jedna trieda alebo dve. Cirkevné základné školy už berú iba tie deti, ktoré majú už v škole staršieho súrodenca. Ostatní si môžu pískať, ak chcú prihlásiť do 1. triedy najstaršie dieťa.

Takže pozor na krátkozraké riešenia. Zrušiť škôlku/školu je oveľa ľahšie ako vybudovať novú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

hmm, zlucovanie skol ci skolske autobusy tu boli navrhovane uz pred peknymi rokmi. Nielen politici, ale aj media si klopkali na celo. Kedze to islo z prostredia "neziaducej" politickej strany.

Takze znovuobjavujeme koleso.

Sucasne plati, ze je zase pochopitelne, ze sa nejaka dedina nerada vzda skoly - je to kusok aj o statuse a je to vcelku prirodzene. A je to aj o politike, lebo dedina, ktora ju ma, moze tej druhej tak trochu diktovat podmienky v roznych dohodach ci sporoch. Podobne su na tom rodicia - tlacte na zriadovatela, ked tam nemate volebne pravo. A on si predsa kvoli vam proti sebe nepostve volicov. A podobne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Máš pravdu chlapcče-poslanče, no

čoho sa v skutočnosti bojíte všetci do jedného vrátane Teba i tvojho straníckeho šéffina i opozičníkov je primárny fakt, že vzbúrení učitelia regioškolstva, prevažne 90.000tisícová armáda žien-matiek-učiteliek bude radikálne žiadať NÁVRAT stavu škollstva v odmeňovaní a mzdách do roku 2002/03 i status učiteľa znovu ako ŠTÁTNEHO ZAMESTNANCA, ako bolo dovtedy, celé vyše desaťročie po NEŽNEJ revolúcii. Kedy sme mali rovnakú platovku s lekármi a VŠ kolegami. Vieš si to chlapče predstaviť ? keď dnes lekári odskočili za 15 rokov na 2 500 ečiek. Že by aj tak isto univerzitne vzdelané učiteľky v počte do 100.000 mali mať dorovnané OD ZAJTRA PLaty na úroveň lekárov !!!! A tým aj razom zabezpečené vyše tisíc € dôchodky na dôstojnú starobu ?! Ve´d by to rozvrátilo štátny rozpočet. No garantujem a dokazujem ti situácie neznalý mládenče, že prvých 13-14 rokov po nežnej mali:
1/ učitelia status štátneho zamestnanca a tým pádom zaručený výsluhový automat 1% k platu kaýdoročne za rok praxew v školstve ako majú štáítni min istrerskí školskí úradníci v čele s ministerkou DOTERAZ !!!;
2/ stav, kedy podľa zákona o štátnych zamestnancoch mali učitelia a lekári ROVNAKÚ 14 triednu platovku šgtátnych zamestnancov. A preto som mal s tomto desaťročí po Nežnej hrubý plat ako hocikrtorý PRIMÁR štátnej nemocnice, pán docent či vedúci katedry ľubovoľnej štátnej vysokej školy chlapče-poslanče, my sme to reálne zažili a považovali to za spravodlivé!!
No poslanecký puč exministrov škilstva Ftáčnika, Fronca a Szigethyiho vrcholiaci prijatím zákona o verejnej službe skrz celé vtedajšie spektrum učiteľom ZÁVIDIACICH A NESCHOPNÝCH poslancov NR SR, vrátane poswlancov - Fica, Mečiara a Sllotu- závidiacich platové ohodnotenie učiteľkám regioškolstva na úrovni lekárov a VŠ učiteľov spomínaných kategórií Štátnych pracovníkov spôsobili hlboký úpadok a súčasn= žobrácke mzdy. Reči, o tom, že učitelia boli lepšie ocenení za socializmu sú demagógiou a lžou socialistov a komunistov. Vy by ste mali zabezpečiť učiteľom regioškolstva znovu podmienky, aké to boli pred rokmi 2002(/2003. Dokážete to mladý priateľu, ktorý sa prioritne angažuje v školskej politike ?! Obávam sa, že to nezvládnete a už nikdy nebude mať žena učiteľka regioškoltva plat porovnateľný s primárom štátnej nemocnice v rovnakej platovke. Priznajte, že sa nemýlim. Nemáte na to paru ani chuť, ani sa v tom historicky nechcete vyznať !!!! Pekný deň. Nedajte sa mnou znechutiť. No my sme boli ba sme bojovníci za práva učiteľov z iného cesta ako vy. My sme skutoční. Neveríte? Chcete konkrétny dôkaz? Veď ste v piatok definitívne a hanebne prehrali BOJ O od riaditeľov a poplatných vedení škôl nezávislý, a preto ako-tak SPRAVODLIVÝ KREDITNÝ SYSTÉM, ktorý sme práve my v nerovnom boji s MIkolajom, tiež za SNS vyhrali a obhájil ho !!! Prečítajte si o tom môj blog, pane i ďalší učitelia a potom blogujte.... bologer ivan.olejár na sme.sk
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Riešenia a la kapitán Danko

Jedne kričí , že konkurencia je nezdravá. Podobne ako súdruh kapitán Danko aj ten enmá rád konkurenciu supermarketov.
Druhý volá , vráťme sa pred rok 2003, lebo doktori sú súkromníci a zarábaju 2 krát toľko ako uučitelai v štátnej správe.
Tretí spomína na objavovanie kolesa, vraj to už tu navrhovala tá správna či slávna strana , ktorá ten pokrok v zlučovaní škôl by dávno presadila.
Už len čakám, kedy sa tu zjaví to zvelebované nezmyselné duálne školstvo, ktoré vytrhne Slovensko z biedy a letargie.
A ta ďalej
Ani jeden nenapíše koľko má detí a či by súhlasil s tým, že zrušia školu, na ktorú chodí jeho dieťa, či by súhlasil s tým, aby o pár rokov, musel dať dieťa niekoľko desiatok km , lebo niekoho napadne, že lepšie bude, ak bude jedna obrovská stredná škola v krajskom meste ako by mali byť kade tade po mestečkách.
Miesto toho, aby ukázali, že školy sú preplnené prussko-ruským bolševícko-nacistickým systémom bez schopnosti reagovať na realitu a učitelia nie sú ochotní znášať dôsledky slabej výučby, neschopnosti naučiť deti pripraviť na reálny život, ale ten viac vyhovuje štno-byrokratickému systému aj Grohlinga a spol. Je to ľahšie dať deti do tabuliek, čísiel, známok, poznámok a podobne, ako nájsť v nich talent, ktorý by s nadšením rozvíjali a miesto odrapkaniu niečoho čo aj tak po písomke, či inej skúške okamžite vymažú z pamäti. Veď takto to fungovalo za komunizmu a tak to bolo super. bola jedna stredná škola, jedno gymnázium a ostatní nech sú učňovkári, lebo takých potrebujeme.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Musím súhlasiť..

Malotriedky bývajú občas odtrhnuté z hlavného prúdu. Na väčších školách si učitelia predávajú skúsenosti, majú tam odborných zamestnancov, poradia sa, pomôžu si. V prospech žiakov.

Prečo to píšem? Je samozrejme lepšie mať v triede menej žiakov, učiteľ sa im môže viac venovať, uplatňovať individuálny prístup.

No ja som mala klienta z malotriedky, ktorého za mnou poslala až nová, väčšia škola, na ktorú ho rodičia preradili. Na malotriedke chlapec prepadal. Opakoval prvý a hrozilo, že bude i druhý, ročník. Škola, kde bol preradený, ho okamžite objednala na vyšetrenie. Výrazné poruchy učenia sa potvrdili. S chlapcom sa následne pracovalo, odnaučil sa dvojité čítanie a začal oveľa lepšie čítať a hlavne - vedel o čom.
Aktuálne je z neho jednotkár, inteligenčne je na tom veľmi dobre. No to bol samozrejme už i v prvom ročníku v malotriedke. Stačilo si všimnúť, že matika mu ide, teda nemôže byť "slabší", ako stále učiteľka hovorila rodičom.

Ďalší prípad mi napadá. Dvaja chlapci z jednej triedy jednej malotriedky. Obidvaja v 2. ročníku na testoch s potvrdenou dyslexiou. Čítali takmer rovnako, okolo 15 slov za minútu, s podobnou chybovosťou a podobnými deficitmi čiastkových funkcií, teda detto typ dyslexie. Výchova tiež obdobná.

Jedného preradili rodičia do mesta, do veľkej školy, lebo sa tam odsťahovali. Zhodou okolností som do danej školy občas chodila. S jeho pani učiteľkou som úzko spolupracovala. No ona bola i bez toho veľmi dobrá, dôsledná, nie prisna a žiakov ozaj naučila. Tento chlapec čítal v 4.triede vyše 100 slov za minútu s tým, že mal pomerne dobré porozumenie čítaného textu a nízku chybovosť.

Druhý chlapec zostal na malotriedke. Mal veľmi milú, tolerantnú a chápajúcu pani učiteľku. Dotiahla ho bez prepadnutia až do štvrtej triedy, škola žiadne problémy s chlapcom neavizovala. Až plnoorganizovaná škola, do ktorej prešiel. Okamžite ho poslali na rediagnostiku. Tu sa zistilo, že žiak v 5. triede prečítal 30 slov za minútu správne. Chybovosť vysoká, porozumenie slabé. Čo spôsobovalo problémy i na ostatných predmetoch.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Rudolf Trbušek: Zastavenie starých exekúcií "exekučná amnestia" od 1.1.2020 12 882
  2. Slovenský inštitút pre bezpečnostnú politiku : Prehľad dezinformácií, manipulácií a propagandy počas tretieho novembrového týždňa 2 133
  3. Dominika Dongova: "Spravila som najväčšiu chybu po rozchode..." 2 013
  4. Július Kovács: Obchvat Bratislavy je dod*baný. Kolóny z juhu do Bratislavy budú ešte horšie. 1 442
  5. Dávid Dej: Opatrenia priniesli výsledok. Na Islande odnaučili tínedžerov piť alkohol a brať drogy. 1 213
  6. Július Kovács: Priatelia starých poriadkov si sprivatizovali 17. november. 1 163
  7. Martin Droppa: Mŕtvym utečencom 1 149
  8. Dušan Koniar: O takomto čase pred rokmi. Deväť a dvadsiatimi či jeden a tridsiatimi 1 050
  9. Oto Žarnay: Kočnerovské praktiky v našom školstve. Praktika č. 2: Zákon neporušuj, iba znásilňuj 1 029
  10. Jaromír Šiša: Putování po Transsibiřské magistrále, zastavení čtvrté, Krasnojarsk. 849

Rebríčky článkov


  1. Juraj Hodul: Prečo nemáme v Bratislave niečo ako bol kedysi Lunapark? A prečo tu nemáme aqapark?
  2. Ján Franz: Jeseň v Karpatoch
  3. Milan Lacúch: Zákon rovnováhy medzi dávaním a braním
  4. Miroslav Sabol: Verejné Konzultácia EU - Správa podľa článku 54 nariadenia o referenčných kritériách
  5. Štefan Vidlár: Straňík (nominant, protežant, aparátčik, trafikant,...)
  6. Juraj Hodul: Prečo sme/ste si to pokašľali s kvalitou potravín.......
  7. Andrea Fuglíková: Gaslighting a naše děti
  8. Július Kovács: Priatelia starých poriadkov si sprivatizovali 17. november.
  9. Stanislav Mičev: Jankovskej 2500 eur, Kotleba, Sulík a minimálna mzda
  10. Štefan Vidlár: Karty

  1. Kočner o Ficovi na nahrávke: Ak budem mať pokoj, bude naďalej premiérom
  2. Vavro horel ako fakľa. Mak urobil fatálnu hlúposť (hodnotenie)
  3. Nesklamte nádej, odkázali politikom z pódia (česko-slovenská minúta po minúte)
  4. Luxus a gýč. Rezešovci svoje honosné sídlo nedokážu predať
  5. Impérium kontroverzného milionára z východu sa rozpadá
  6. Pozrite si autá Nežnej revolúcie. Predajom kraľoval Favorit
  7. Sociálna poisťovňa začne začiatkom decembra vyplácať vianočné príspevky
  8. Slovákov môžu spasiť Maďari. Môže nastať aj takáto absurdná situácia
  9. Galavečer k novembru ‘89 bol dvakrát drahší ako v kauze Evka
  10. Dôchodkyňa upozornila na kauzu s pôdou: Pri mene Vadala som sa zľakla

  1. O vražde novinára Paľa Rýpala vieme už veľa
  2. Matovič: PS/Spolu otravujú s debilinami. Na registrované partnerstvá musia zabudnúť
  3. Alexander Vondra: Chodím do kostola pravidelne, pretože to potrebujem
  4. Kočner v nahrávke o Ficovi: Mám odložené veci, o ktorých on vie
  5. Keď zrušenie tímu Kuciak spochybnili už aj Taliani
  6. Žilinčan, ktorý hajloval na dievča z Kórey pôjde do väzenia
  7. Fico nabrýzgal na Nežnú revolúciu: Milióny občanov sa prepadlo do chudoby
  8. Cenzúra v TV LUX. Kto stojí za ňou?
  9. KDŽP si koleduje o suspendáciu farára Kuffu
  10. Karol Sudor - Vladimír Palko: Šiel som až na hranu. Liberál spovedá konzervatívca

Už ste čítali?