Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prednosť pri kruhovom objazde o viacerých jazdných pruhoch (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Problém toho košického kruháča je v tom, že správne použiť ho dokáže len ten, kto ho pozná. Myslím si, že lepšie by bolo takéto neštandardné riešenia nepoužívať. Keď som jazdil po Francúzsku (ktoré je mimochodom kolískou kruhového objazdu), vypozoroval som takéto (nepísané?) pravidlá jazdy po kruhovom objazde s dvomi pruhmi: 1. Vodič, ktorý mieni objazd opustiť na prvom výjazde, sa zaraďuje do pravého-vonkajšieho pruhu 2. Všetci ostatní vodiči sa zaraďujú do ľavého-vnútorného pruhu, urobia tak najneskôr pred prvým výjazdom. Tieto dve pravidlá zabezpečujú, že okrem prípadu, keď je premávka veľmi hustá, je jazda po ňom celkom plynulá a bezpečná: 1. Prichádzajúci vodiči do objazdu bez problémov vojdú, pretože všetky vozidlá jazdiace vo vonkajšom pruhu opúšťajú objazd na tom istom výjazde, na ktorom oni vchádzajú, teda si cestu navzájom nekrižujú. 2. Ak je výjazd z objazdu dvojpruhový môžu vodiči jazdiaci vo vonkajšom pruhu vychádzať súčasne s vodičmi jazdiacimi vo vnútornom pruhu - opäť bez vzájomného križovania. Ak je výjazd jednopruhový, tak sa spomínaní vodiči navzájom rešpektujú, spravidla sa pri výjazde zipsujú. 3. Vodiči jazdiaci vo vnútornom pruhu rešpektujú vchádzajúcich vodičov, ak je to potrebné, umožnia im, aby sa doň preradili. (Kým som tieto pravidlá vypozoroval a naučil sa ich používať, vyslúžil som si pár krát od vchádzajúcih vodičov aj trúbenie, ak som vo vonkajšom pruhu pokračoval v jazde po objazde, namiesto toho, aby som objazd opustil.)
Don Quijote
Jazdil som vo Francúzsku zväčša po vidieku alebo v malých mestách, kde nebola príliš hustá premávka a preto ten systém fungoval. Ďakujem za zaujímavé informácie a hlavne za ten odkaz, rád si o tom prečítam. (Mimochodom, na poslednom obrázku je znázornené vychádzanie z vnútorných pruhov kruhového objazdu priamo von - žltá šípka - ale možno je to len zle nakreslené.)
Don Quijote
<< < 1 2 3 4 > >>

 

To je nejasne nakreslene. Vsimnite si, ze ide o obrazky, kde su len normalne cesty (jeden pruh v kazdom smere). Zlte sipky len ukazuju do ktoreho pruhu na objazde sa mate radit podla vyjazdu na ktory smerujete.

Vychadzat sa z vnutorneho pruhu nema, pretoze riskujete zrazku s autom vo vonkajsom pruhu, ktoremu explicitne musite davat prednost, pretoze menite jazdny pruh - a nemozete spolahlivo vediet jeho umysel, pretoze nemate ako vidiet jeho smerovku (ak ju vobec dava). Lepsie je sa preradit do vonkajsieho pruhu pred vyjazdom a vyjst z neho.

Ak je kruhac prazdny tak je to samozrejme jedno - a nikto vam pokutu za vyjdenie priamo z vnutorneho pruhu neda.
 

V podstate súhlasím

ale problém na Slovensku je bod č.3. Slováci sa ešte nenaučili rešpektovať iného účastníka cestnej premávky. Mne sa minule napr. stalo, že pri spájaní sa dvoch jazdných pruhov (ja som bol v pravom, ktorý bol priebežný) sa ma v poslednej chvíli snažil predbehnúť maniak a natlačil sa predo mňa a ešte mi gestikuloval rozčúlene, že mu nechcem umožniť "zipovanie".
 

 

Podla mna to maju v Britanii velmi dobre vyriesene. pri viacpruhovych okruhoch - ak vychadzate prvym vyjazdom, idete vo vonkajsom pruhu, ak druhym, idete vo vonkajsom alebo vnutornom pruhu, ak idete von tretim vyjazdom, idete vo vnutornom pruhu. ale co je najdolezitejsie, povazuju vnutorny pruh za pruh, ktory ma prednost, takze ked vychadzate von, ti vo vonkajsom pruhu vas pustia. a briti davaju znamenie o zmene smeru jazdy uz pred kruhacom. ak idu priamo, nedavaju blinker, ak idu prvym vyjazdom, daju blinker dolava (u nas by to bolo doprava), ak idu tretim vyjazdom, davaju blinker doprava ( unas dolava)
Podla mna by to bolo treba uzakonit, ze vyjazd z vnutorneho pruhu ma prednost, pretoze inak coskoro zacnu vsetci jazdit iba vo vonkajsom pruhu, lebo ich nikto nechce pustit. Kruhovy objazd je natolko specificky, ze nema vyznam sa tam hrat na subeznu jazdu a na pravy pruh ako na "priebezny"
 
Hodnoť

p. Drahovský,

prepáčte, ale “o viacerých jazdných pruhoch”?
 

 

podobne ako rovnica "o dvoch neznámych"
 

oboje sú bohemizmy

správne je "s viacerými jazdnými pruhmi" a "rovnica s dvomi neznámymi"
 
Hodnoť

Presne pre toto

Prejdem kruhac vždy vo vonkajšom pruhu, po vojdeni mám už prednosť a nie je problém z neho vyjsť. Nevidím dôvod trepať sa do vnútorného a potom spravidla do niekoľkých sekúnd by som musel špekulovať ako sa dostať von, keby vo vonkajšom išlo súbežne auto.
 

hm

Lenzhe si kruhace kde ta vonkajsi pruh vyhodi do vyjazdu,ktory ty neches pouzit a niekedy preto musis byt vo vnutornom pruhu.
 

presne pre toto

sa u nás tvoria rady na príjazdoch ku kruháču, keď vodiči v križovatke majú v paži preradiť sa a uvoľniť vonkajší pruh. Ale aspoň sa už naučili dávať smerovky pri výjazde. Väčšinou.
 

Komunikácia, v rámci dynamiky

To - "vyhodiť smerovku" - vyzerá ako maličkosť, ale nie je.

Je to súčasť vzájomnej komunikácie, nielen medzi súbežne idúcimi autami,
ale rovnako aj pre autá, vstupujúce do objazdu.

V susednom Rakúsku, je to - v prípade ignorácie - závažný pokutovateľný priestupok.
 

 

na slovensku to vodici nepochopili alebo vemi rychlo zabudli. smerovka sa nedava pre dobry pocit ani aby som vedel kam idem ale aby ostatni ucastnici cestnej premavky vedeli co ma vodic v plane urobit . no len na slovensko vozidla nemeckeho vyrovcu tu packu pod volantom asi nedodavaju ani za doplatok.
co sa tyka temy ja som este asi cez taky kruhac ako je na obrazku tu na svk este nesiel takze neviem ako by som prechadzal . poznam ten kosicky a aj michalovsky co su si podobne (vodorovne znacenie) a klasicke "jednopruhove"
 

Príď

do Popradu. Náš najznámejší má dokonca tri pruhy, niektoré výjazdy a vjazdy sú dvojpruhové (niektoré 4-pruhové). A pozor na niektoré vodičky. Strnulo držia volant, nepozerajú ani vpravo ani vľavo a rútia sa do kruháku.
A ako perličku dodávam,že asi cca pred 10-15 rokmi tento kruhový objazd pretínala naprieč priama hlavná cesta.
 

Nemachruj

Nemachruj s Popradom, V BA pod prístavným mostom sa nachádzal kruháč umiestnený vo stvorci, v súčte osem križovatiek. Pri opustení kruháča si mal prednosť, pri prechode vrcholom štvorca nie.
Ešteže sa to vraj stavaním R7 začalo prerábať na kruháč - konečne niekto pochopil, že osemuholník...
 

carlito

Nuž máš pravdu, ale sú tu ešte 2 podstatnejšie javy vodičov, ktorí nevedno prečo majú z kruháčov hrôzu, ktoré vytvárajú pred kruháčmi rady vozidiel:

- jeden je, že vodiči sa aj keď majú vo vonkajšom kruhu voľno nepohnú, pretože dávajú bohvie prečo prednosť aj vodičovi, ktorí im gentlemansky uvoľnil pruh prejedením do vnútorného pruhu, chce sa mi zvolať: Jazdí sa v pruhoch dementi!

- druhým pozoruhodným javom mnou spozorovaným najmä u vodičov so značkou IL je to, že v kruháči "dávajú prednosť" sprava, čo je úplne nepochopiteľné. Normálny vodič príde ku kruháču, pozrie doľava a ak je cesta voľná ihneď sa pohne a zatáča doprava alebo plynule odbočí doprava do vonkajšieho pruhu.

Nie tak vodiči so ŠPZ Ilavy. Prídu ku kruháču, zásadne zastanú, pozrú doľava, ak je voľno pozrú doprava, či náhodou sprava nejde tank ( a tank sprava v kruháči poväčšine ide málokedy ), keďže však týmto manévrom stratili veľa času opäť pozrú doľava a až potom sa možno opatrne a skackavo pohnú. Cez zadné sklo je pekne vidieť, ako krútia hlavou, ako v gašparkovom divadle....
 

 

A co keby niekto siel na kruhaci v protismere? :)
Smutne je, ze pravne by z toho mohla byt aj spoluvina, rocnako ako ked ti niekto vybehne opacne z jednosmerky...mozno je to len okres pravnikov a poslancov..
 

Smutné je, že na SVK

Smutné je, že na SVK môžeš vojsť do protismeru na toľkých miestách a nevedomky, že sa ti až rozum zastavuje a to len v dôsledku neskôr nainštalovaného značenia.
Napríklad na pripájacom pruhu z KE k ceste 548 roky nebola dopravná značka a tak každý vodič idúci po ceste 548 smer KE intuitívne a to len topograficky videl, že asfalt po jeho pravici je len pripájací pruh a preto tam neodbočil. Odrazu sa tam objavili P6+P12 (zbytočne vyhodené prachy, namiesto nich tam mala byť skôr umiestnená značka C25) a B2, no ani osadenie týchto 3 značiek nenavádza situáciu u vodiča na 548, že by nemal odbočiť vpravo, lebo B2 nevidí a B27a neexistuje. A šups, hned je v protismere jedna radosť.
https://www.google.com/maps/@4...!3m6!1e1!3m4!1s0RU9-qSnAbPxGuSrU5Ii Xw!2e0!7i13312!8i6656
 

g e n é z a

Ono, pôvodne - vo veľmi vzdialených časoch, naozaj platilo pravidlo, že auto vchádzajúce do kruhového objazdu - má prednosť. Platilo o dokonca aj na Etoile (v Paríži). Okolo Víťazného oblúka.

Ale,
potom prišli Rusi.
A v Literárkach sa objavil vtip:
"Sprava voľno, zľava tanky!".

A mnohí sa rozutekali.

. . .

V každom prípade, nech už naši inžinieri ciest a premalovávači zeme robia čokoľvek,
nech v prvom rade majú profesionálnu empatiu k pohyblivým subjektom, tak aby aj ten najnepozornejší, nezaváhal.
Lebo každá sekunda zaváhania, v dynamickej sústave - je ohrozením pre ostatných.
A to - že všetky signály (okrem čítania pohybu auta) ako napr. smerovky - sú komunikačným znakom (obdobou slova... skratky), slúžiacim nie samoúčelne - ale výsostne funkčne, a mali by to už konečne pochopiť aj Slováci... aj keď im to dosiaľ nik v telke nepovedal,
že bez spontánnej vôle ku vzájomnej kooperácii, s istou mierou zdvorilosti, nepohneme sa z miesta.


P.S.
A, prosím, už nemaľujte tie zebry všade, kde sa len dá.
Lebo v jednom čase som mal obavu, že zebrou premaľujú druhý pruh - lebo si ho Slováci nezaslúžia.

Pokiaľ nebudú projektovať značenie a cesty - skutoční odborníci, ľudia umu a znalostí (avšak nie pubiši, čo chcú byť avantgardní, za každú cenu... a vytvárajú maniery),
ľudia, čo sa dokážu aj vžiť do plynulosti jazdy,
dovtedy tu nebude spokojnosť. Aspoň čiastočná.
A, až ľudia zmenia svoju pravekú agresívnosť (znak slabosti) na vzájomnú zdvorilosť, kam patrí aj ochota neobmedzovať ostatných, svojou nerozhodnosťou či dokonca samoľúbosťou,
príde k akej-takej zmene.


(Už len perlička,
k tým, čo na značne dynamickej ceste, s plynulou premávkou - z pozície parkujúceho auta,
blikajú ľavou smerovkou, zrejme očakávajúc, že prvé auto v kolóne zaflekuje (doň narazia ďalší),
a komótny parkujúci sa konečne po minúte pohne.
Toto - milí moji - je prejav idiocie.
Používanie smeroviek, ako som už uviedol, ako jazyka dorozumievania sa - je mimoriadne zásadné a zodpovedné.)
 

To pripojené nemecké video

To v blogu pripojené nemecké video si si nepozrel. Hop sa šup sa zadívať, čo urobilo zelené blikajúce auto !
 

RE

No hej, túto fintu používajú viacero držiteľov vodičského oprávnenia, len potom to vyzerá tak, že v dvoj, troj pruhovom kruháči sú všetci v jednom pruhu a premávka viazne. Nevytvárajme si tu vlastné pravidlá, vo vonkajšom pruhu sú autá, ktoré sa na najbližšom výjazde chystajú vyjsť, ostatné sú bližšie stredu, platí to tak všade, kde som doteraz bol a funguje to.
 

V Žiline na Rondli

je v špičke vždy vonkajší pruh zapchatý a vnútorný prázdny.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Jozef Sitko: Neslýchaná vulgárnosť Počiatka, Trnku, Jankovskej a ďalších! 1 365
  2. Maroš Chmúrny: Zodpovednosť podľa Fica 1 113
  3. Miroslav Lukáč: Nezabudol Fico pri výkupnom medikov na ďalších študentov? Čo tak celkový zákaz vycestovať? 582
  4. INEKO: Ako odvolať Bugalu či Kováčika 552
  5. Martin Borguľa: Kde je bývanie, tam vzniká rodina 534
  6. Július Kovács: Šamorínsky vodný zdroj vody je schopný zásobiť polku Slovenska, ale Most HID ho ničí. 489
  7. Ivan Holko: Ktoré korenie je bezpečné pre psy? 480
  8. Monika Nagyova: Denník starej dievky - Och, aké škaredé sú moje rúčky bez obrúčky 451
  9. Stanislav Martinčko: Veľká radosť psa generálneho prokurátora D. Trnku ! 436
  10. Jozef Šátek: Kto je zodpovedný za blamáž v prípade D. Trnku? 404

Rebríčky článkov


  1. Martin Krištoff: Po troch rokoch prvýkrát optimistická predpoveď: svetová ekonomika porastie viac
  2. Andrea Fuglíková: Strategie vojenského výcviku, které můžete použít ve svém podnikání
  3. Martina Meriačová: Svojich tieňov sa viac nebojím. .
  4. Ľudovít Herman: Páčilo by sa mi byť homosexuálom...
  5. Štefan Vidlár: Predceda Andrej
  6. Milan Kulkovský: Nechcem byť Catmann, ale občas by to nebolo od veci...
  7. Ján Franz: Čiernobiela krajina
  8. Milan Lacúch: Uvidel som smrť!
  9. Július Kovács: Prečo Kotleba rastie, lebo neprotestuje pred prázdnymi budovami potme.
  10. Ľudovít Herman: Ja voliť nepôjdem. No a čo!

  1. Vypovedal Haščák aj Bödör. Výrobca zbrane dostal podmienku (minúta po minúte)
  2. Šéf komanda potvrdil sledovanie Kuciaka, Threema bola získaná zákonne (minúta po minúte)
  3. Kuciakovi kolegovia ukázali na Kočnera, súd rozhodne o Threeme (minúta po minúte)
  4. Prieskum: Voľby by vyhral Smer pred ĽSNS a koalíciou PS/Spolu
  5. Polícia zadržala po incidente v reštaurácii ministra Sólymosa
  6. Kotlebovci predčasne ukončili míting v Levoči, odporcovia ich vypískali
  7. Nemám úctu k prezidentke, povedal v parlamente Danko
  8. Danko povedal, že nemá k prezidentke úctu. Nemal by piť, odkazuje mu opozícia
  9. NAKA zadržala bývalého šéfa odboru školstva košickej župy. Už je na slobode
  10. Čo dávajú jesť Kočnerovi a môžu sudcovia čítať noviny (ďalšie otázky o procese)

  1. Igor Matovič navštívil smeráka Počiatka na francúzskej riviére
  2. Študenti lekárskych fakúlt posielajú Ficovi otvorený list
  3. Najväčší hriech Roberta Fica: Bödör mal k Ficovi častejší prístup než nejeden minister
  4. Iniciatíva Kresťania proti nenávisti varuje pred Kotlebom a Harabinom
  5. Bödör mal pre Kočnera zabezpečovať policajné lustrácie, aj ich spolufinancovať
  6. Ako vyzerá zodpovedná zmena v podaní Smeru
  7. Urobil Jozef Makúch z NBS-ky bankomat pre súkromnú firmu?
  8. Ako sa generálny prokurátor Trnka nechal korumpovať Kočnerom
  9. Lajčák cez štátnu akciovú spoločnosť pomáha pred voľbami nekalo financovať Smer
  10. Keď Fico nerozumie zdravotníctvu

Už ste čítali?