Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Absolútna prednosť chodcov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

a naco je to dobre? akurat to zvysuje emisie. ak je premavka slaba, nemam ako chodec ziadny problem pockat par sekund kym tych par aut prejde a potom pohodlne prejdem ja. nepotrebujem aby tam predomnou flekovali ako pred bohom. na vytazenych cestach su vzdy semafory, takze prejst cez cestu tiez nieje problem. velmi malokedy sa mi stava ze stojim na prechode desiatky sekund a vsetci na mna dlabu. aj ked par aut prejde, vzdy sa najde niekto kto ma pusti. toto fakt nieje to comu by nasi geniovia v parlamente mali venovat akutnu pozornost.
ruhivo
<< < 1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

presne tak! to iste

dokonca mu kyvnem, nech pokracuje a nezastavuje. ak je slaba premavka a idu dve, tri auta. kvoli mne jedinemu maju stat? a preco, co som nejaka celebrita ci kapitáň? pat sekund nepockam?
problem je uplne inde. nekvalifikovani dorastenci v mediach huckaju ludi snivanim o akejsi absolutnej prednosti chodcov (tiez nedocitali znenie paragrafu do konca). totalne nezodpovedne. motoristi maju aspon hrubu predstavu, o com to je. ale laik tieto posolstva chape ako pismo svate. a potom sa doslova vrhaju pod kolesa, priechod - nepriechod. nechapu, ze ak im aj autobus v pravom pruhu dava prednost, v lavom moze ist auto, ktore to vyhodnoti ako jeho zastavku. nechapu, ze cez autobus ci nakladne auto, dokonca ani cez suv - ho vodic nevidi. a bez otocenia hlavy sa mu vrhnu pod kolesa. casto so sluchatkami na usiach a s kapucnou do cela - ved v tv vraveli, ze ma prednost...
isteze ju ma. aj ju na sude vyhra. ale ak si ju chce presadzovat dolamany v spitali, ci na marach, aka je to vyhra? nikdy nemoze vediet, ci ten v lavom prave neladi radio, netelefonuje, ci ze nie je ozraty alebo sfetovany. pomerne bezna situacia na nasich cestach. alebo je jednoducho len nesustredeny. v tomto state sa este niekto bezvyhradne spolieha na dodrziavanie zakona? a preco...? :-)
pritom staci tak malo - otocit hlavu a presvedcit sa, ci mu tu prednost skutocne niekto aj dava.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak tak.. vodicovi ide o slobodu, ale chodcovi o zivot. ako chodec aj ked som na prechode, a i na semaforovom prechode, vstupujem na vozovku iba ked vidim ze auta spomaluju, tj ma vidia resp vidia cervenu.
i keby som mal ako chodec akokolvek absolutnu prednost, fyziku neoje...es.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tento prispevok som sem uz raz vkladal..

keby Abel vedel googlit...
videl by, co priniesla novela cesku...

4x viac mrtvych... a nie len v prvom roku, ale v nasledujucich 13 rokoch, kedy tu sledovali statistiku policie, aj preratane na narast dopravy :

http://ekonomicky-denik.cz/abs...

policajti budu mat menej roboty, lebo vzdy bude vinny vodic.

a, opakujem, STVORNASOBNY narast mrtvych

nechapem....


Čítajte viac: https://www.sme.sk#ixzz5smg7E8...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ten stary link nesmeruje uz kam ma

Hodnoť:   mínus indicator plus

Preto platí

platilo, a bude platiť... to:

Že žiaden príkaz, zákaz či rozkaz (aj ak by bol výnimočne správny),
nesplní svoj cieľ.

Pokiaľ človek nahradí svoju prirodzenú slušnosť (danú výchovou, prostredím, kultiváciou...),
pasívne čímsi, čo má za neho rozhodovať.

Žiaden zákaz, príkaz... nemá - obzvlášť v spoločenstve, ktoré vypustili z klietky komunizmu
na vzduch... len tak, naverimboha,
kde 30 rokov neplatia žiadne pravidlá a zásady,
kde sa z každého stal malý poloboh - čo všetkému rozumie, a všetko vie (lebo v bulvári tak: "písali"),
žiaden zákaz či príkaz - nedosiahne nič.

Skôr naopak.

Lebo,
ak sa čomusi - počas týchto 30-tich rokov rozkrádania štátu - darilo,
tak (okrem vzniku množstva milionárov), tak to je obecná anarchia.
Rozklad.

Pod zástavou: Veď je sloboda!

*

Že jediný účinný prostriedok, a nielen morálny...
je vplyv osobným príkladom.
V nádeji,
že snáď - jeden z desiatich, si to všimne,
a pouvažuje.

Nielen o zmysle života.
(Dôjde mu, snáď, predtucha, že ľudia, čo už čosi zažili,
prežili nejeden režim,
vždy, pre svoje postoje - samozrejme v chudobe,
boli - napriek neľahkému životu - čímsi obdarení.

Lebo veľmi dobre vedia,
že každý "režim", má limitované trvanie.
Tiež vedia, že predajné filcky - slúžia, kontinuálne a plynulo - každému režimu,
lebo sú to nevyliečiteľný numizmatici.

A tak,
jedni sú permanentne pri koryte.
Ostatní, ak sú spravodliví... trú každodennú biedu.

Ale, verte mi,
určite nezávidia tým pracháčom, čo všetko nadobudli podvodom.
Zradou... svinstvom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mňa vie najviac rozčúliť

tá arogancia niektorých chodcov. Vidím v spätnom zrkadle že za mnou nejde žiadne auto, ale on pán chodec si vynucuje vstup na priechod. Trochu ohľaduplnosti aj zo strany chodcov by nezaškodilo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako si "vynucuje" ?

chce prejst cez vozovku a preto mu mas zastat, podkarpatsky englishman :)

cele to je najma o zdravom ludskom rozume, vzajomnej ohladuplnosti, respekte, co viacere narody pochopili uz davno.. ci ty nikdy nie si chodcom ?.. ani tvoje deti, tvoji blizky, znamy nikdy nechodia cez prechody ?.. nedostanes zbytocnymi hormonmi, komlexami do pruseru a škody aj sam seba ?.. a kvoli comu vlastne ?.. ak chcem zastat, tak zastanem, ak som zatupený bulo a robim sa, ze nevidim, nezastanem.. ono je to vazne take jednoduche a o nicom inom to nie je.. vam s blogerom by v normalnej krajine, kde dokonca musis dbat na chodcov nielen na prechode nedali ani vodicak.. ked napr. vidim Slovac ako jazdi 70 po BA, tam kde je 50tka a potom hned v prvej rakuskej dedine namiesto 50 ide 45, tak mi je smiesne..

problem na Svk je okrem klasiky viacznačneho zakona jedine ten, ze prechody su obcas na nelogickych miestach resp. aj na frekventovanych miestach/dvojprudovkach byvaju bez semaforov.. zacina to pri takychto drobnostiach.. ak si latentny podvodník neschopny dodrziavat ani dopravne predpisy, tak potom nenadavaj po forach, ze ten a onen podvadza, kradne atd., ked v principe si taky isty..

aby som nebol len za "zleho", tak by som doslednejsie trestal chodcov nielen za prechadzanie na cervenu, ale aj za prechod pomimo iba par metrov vzdialeneho prechodu a taktiez by som zaviedol pokutu za prechadzanie s telefonom pri uchu..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

zdravy rozum vyzera tak, ze ked vidim jedno auto, tak pockam a nebudem mu skakat do cesty
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

keby to platilo aj naopak:

vidím, že je za mnou celá kolóna, tak tomu chudákovi na prechode zastanem už ja, čo som v kolóne prvý...

Nie, tá kritizovaná novela je dobrá, pretože prináša jednoznačnosť. Chodcovi skrátka zastaneš vždy, aj keď za tebou nič nejde.

Jednoznačnosť je cennejšia ako úspora 5 sekúnd tvojho velevzácneho času (pán vrcholový manažér) a pol deci paliva (pán milionár). Práve kvôli jednoznačnosti napr. platí prednosť sprava bez špekulácií či za tebou a za tým druhým idú aj ďalšie autá. Práve preto musíš na červenú zastať aj keď nemáš komu dávať prednosť...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale "úspora 5 sekúnd chodcovho velevzácneho času (pán vrcholový manažér)" to je OK?
Zaujímavé, že som to skúšal na prejazde, aj som sa tomu vlaku strčil tesne pred kolaje, ale tá potvora nezastavila a nezastavila. Asi by to chcelo zmenu zákona :-)
Ale čo, však ten smrad z tých 4 rozbiehajúcich sa kamionov budú čuchat oni anie ja.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

chodec často čaká dlhšie

ako tých 5 sekúnd a pokiaľ by čakal "kým nič nepôjde", tak bude čakať možno hodinu.

Ale pointu si nepochopil. Tie prechody sú vyznačené preto, aby na nich chodec mal prednosť, ale znenie zákona umožňuje takým frajerom, ako si ty, špekulovať a hľadať výhovorky prečo nezastať. A nová úprava prinesie jednoznačnosť.

Tých päť sekúnd som napísal práve ako reakciu na výhovorku, že veď keď chodec vidí, že auto je len jedno, tak ho má pustiť a "nevynucovať" si prechod. Tam je to 5 sekúnd verzus 5 sekúnd. S tým, že sedieť v aute je ľahšie ako stáť v horúčave alebo zime či daždi. Ale opäť, aby to bolo jednoznačné a aby si nešpekuloval, že dnes nie je až tak horúco, tak zastaneš vždy. Pochopil si?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pochopil som, ale je mi to úplne jedno, ja totiž chodcom nezastavujem. Len ked je predomou iné auto. A je mi úplne fuk, čo si o tom myslíš. Ja som za celý svoj dlhý život nepotrerboval, aby mi auto zastavilo, preto to ani ja nerobím. Ani vlak kvoli tebe nezastane.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nikdy nezastavujes

ale zaroven predpokladam nemas problem hoc aj kazdy den tvrdit ako chces "patrit na Zapad" a zit na "slusnom Slovensku", vsak ? :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nie, nechcem patrit na "západ". Som na nom 300 dní v roku a nie, nechcem tam naozaj patriť. A slušnost Slovenska sa nemeria zastavovaním chodcom, ale slušnou vládou, spravodlivými súdmi a slobodou každého človeka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Porozpravaj sa o tom

s policajtom v nejakej civilizovanej zemi. Bude na teba pozerat ako v Jiřikově viděni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zrovna tak moze niekto povedat:

"...Mna vie najviac rozculit ta arogancia niektorych vodicov. Vidi ma uz z velkej vzdialenosti ze stojim pred prechodom pre chodcov, ale neuberie trochu plyn aby ma nechal prejst, ani bohovi! Radsej prida a nalepi sa na to auto pred nim aby som ani nahodou nemohol jednou nohou vkrocit na prechod..."

Ohladuplnost treba, to je pravda. Ale zo vsetkych stran! A este si treba uvedomit, ze ak pride k nehode medzi autom a chodcom, tak bez ohladu na to kto spravil chybu, chodec je vzdy ten slabsi, ktory ponesie tazsie nasledky...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kilometer za rakuskou hranicou

by si presne vedel, ze ma orednist, aj by si mu ju dal, a slovo arogancia by ti ani nenaoadlo a uz vobec nie pred policajtom. Cim to moze byt?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To čo si popil ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vďaka za upozornenie,

dúfam, že preklepy prechod/priechod a podobne som odstránil.
Uznávam, že niektoré vety tvorím krkolomne, ale väčšinou je to dôsledok toho, že chem zdôrazniť postupnosť a nie vždy sa mi to podarí zhodné s obvyklým slovosledom.
.
K tomu zdržiavaniu sa na okraji chodníka pri prechode pre chodcov. V dávnych dobách som si v zahraničí som si všimol, že keď chodec, chce čím skorej prejsť, tak stojí priamo na okraji chodníka a čaká kým vozidlo zastaví, ak chce dať vodičovi najavo aby išiel, že on pôjde až potom, tak spraví krok vzad, respektíve tak už zastaví pri prichádzaní k priechodu.
.
Je to pekný príklad neverbálnej komunikácie medzi chodcami a vodičmi a nedochádza k zbytočnému zastavovaniu a vodiči vedia čo chodec chce.
Už viac krát som tento spôsob komunikácie odporúčal v médiach používať aj u nás.
Hoci nie je v zákone zadefinovaný u väčšiny chodcov/vodičov funguje.
.
Je to presne tak ako píšete, je založený na vzájomnej ohľaduplnosti.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Rudolf Pado: Liptovská Mara: ak nás zabijú, čo bude potom? Ďalšie rozpútané peklo? 1 957
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Funkcionárka z policajného prezídia lustrovala v databázach priateľky exmanžela 1 659
  3. Monika Nagyova: Keď je vaším susedom hiphoper, psychiatrička či youtuber, nuda vám nehrozí 1 445
  4. Rudolf Pado: Makači čistia Liptovskú Maru 1 325
  5. Karel Dvořák: Pomaľované vtáča – prehliadka zvrátenosti? 1 126
  6. Martin Šuraba: Príbeh tichého vodcu 820
  7. Maroš Chmúrny: Neúspešný týždeň jedného kapitána 673
  8. Tomas Valent: Alice Cooper v Bratislave - Fiasko organizátora 672
  9. Martin Plesch: Mňa prieskum o učiteľoch dôverujúcim konšpiračným médiám nepresvedčil 511
  10. Martin Ondráš: Bezpečné potraviny sú povinnosť, nie odmena pre voliča 500

Rebríčky článkov


  1. Milan Rousek: 33. Kdo je paní J?
  2. Štefan Vidlár: Príbjech potupňí
  3. Andrea Fuglíková: Fakta a mýty o násilí na ženách
  4. Peter Mrázik: V Jaguar Land Rover sa neuspokojíme, preto opäť vstupujeme do kolektívneho vyjednávania
  5. Milan Rousek: 32. Líný poručík
  6. Milan Lacúch: Asertívne jednanie z duchovného hľadiska
  7. Olívia Lacenová: Podhodnotená platina si razí cestu nahor
  8. Radoslav Valkovič: Olov Svedelid: Podozrivý zmizol
  9. Milan Rousek: 31. List z říše záhad
  10. Štefan Vidlár: Len malé zamyslenie sa k sviatku Sedembolestnej Panny Márie

  1. Kam odchádza Robert Fico a prečo je jeho odchádzanie škaredé
  2. Sexuológ: Nie je v záujme evolúcie, aby mali štyridsaťroční starci a stareny deti
  3. Začína sa matka všetkých vojen? Ako môže dopadnúť kríza na Blízkom východe
  4. Fanúšik kopol do hráča. To som ešte nezažil, tvrdil Halilovič
  5. Drucker ešte ani nezačal a ubúdajú mu možní partneri
  6. Župan dostal od Rašiho stopku na zasadnutie vlády v Čani
  7. Nehoda na diaľnici na Spiši má jednu obeť, ďalší ľudia sa zranili
  8. Sulíkovo krídlo žiada pád republikovej rady, prekážajú mu Galko a ďalší
  9. Zápas neskontumujú, aj keby nášho hráča zabili, tvrdil brankár Trnavy
  10. Toto bude iná kríza ako minulá

  1. Nádej zachrániť čo len jediný život stojí za zmenu zákona
  2. Kočner v Threeme: Bödör mu robil spojku na špeciálneho prokurátora Kováčika
  3. Fero Múčka: Štyri roky Postoja. Aj za život
  4. Kiska otvorene o konflikte s Ficom: Detaily jeho vydierania!
  5. Tisíce ľudí v Prahe protestovali proti umelým potratom: Vystúpil aj Saša Vondra
  6. Kázeň biskupa Feketeho na púti k Sedembolestnej Panne Márii v Šaštíne.
  7. Za potratmi sú často dôvody, ktoré by väčšina spoločnosti neuznala
  8. Milionár Bugár dostal peniaze od štátu na zveľadenie svojich majetkov
  9. Manifest Národného pochodu za život 2019
  10. Súd rozhodol, že pozastavenie činnosti britského parlamentu je zákonným krokom

Už ste čítali?