Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Absolútna prednosť chodcov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Vďaka za upozornenie, dúfam, že preklepy prechod/priechod a podobne som odstránil. Uznávam, že niektoré vety tvorím krkolomne, ale väčšinou je to dôsledok toho, že chem zdôrazniť postupnosť a nie vždy sa mi to podarí zhodné s obvyklým slovosledom. . K tomu zdržiavaniu sa na okraji chodníka pri prechode pre chodcov. V dávnych dobách som si v zahraničí som si všimol, že keď chodec, chce čím skorej prejsť, tak stojí priamo na okraji chodníka a čaká kým vozidlo zastaví, ak chce dať vodičovi najavo aby išiel, že on pôjde až potom, tak spraví krok vzad, respektíve tak už zastaví pri prichádzaní k priechodu. . Je to pekný príklad neverbálnej komunikácie medzi chodcami a vodičmi a nedochádza k zbytočnému zastavovaniu a vodiči vedia čo chodec chce. Už viac krát som tento spôsob komunikácie odporúčal v médiach používať aj u nás. Hoci nie je v zákone zadefinovaný u väčšiny chodcov/vodičov funguje. . Je to presne tak ako píšete, je založený na vzájomnej ohľaduplnosti.
Jozef Drahovský
<< < 1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Ano je to o ohladuplnosti.

Raz som videl ze jedna pani bola skoro na prechode. Tak som zastavil ona nic furt kukala do mobilu. Som zatrubil ona nic. Zacalo ma to bavit tak som vystupil a zakrical jej ze ci jej mam poslat sms aby presla. Odvrkla mi ze tam caka na kamosku. Vselico sa stava aj zo strany chodcov ale toto som bral ako zabavne. S mediami mate absolutnu pravdu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mne absolútne nová móda tzv strašných zbieracov karmy, čo každého ***** chodca púšťajú co ešte ani pri prechode nie je lezie úplne na nervy.. V tom sa stále usudzujem ako strašne sme my Slováci zaostaly národ. A najviac milujem dementov co zastavuje ľuďom v predstihu na ceste kde je taká 80ka a ide sa tam 100. Plus priaktivne mamičky a oteckovia na hyundajoch a kiach s nálepkami jurko a Janko na palube. Na slovensku nie je povinnosť zastavovať ľuďom na prechodoch!!!!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ked su slovaci zaostaly narod co potom cela zapadna europa?
Lebo to co si popisal je akurat celkom slusna pochvala slovakov ze sa spravaju slusne aj ked zakon im to neprikazuje.
Inak je zaujimave ze na konci davas vykricniky a pritom sam zakon porusujes evidentne stale(100ka na 80ke).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"...Na slovensku nie je povinnosť zastavovať ľuďom na prechodoch!!!!!!..."

Vrat vodicak, lebo trepes somariny!

§ 4 Povinnosti vodiča
(1) Vodič je povinný
f) dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keď je na prechode áno.,ale keď stojí pri prechode na chodníku tak nie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mýliš si dojmy s pojmami

Dať prednosť v jazde neznamená povinnosť zastaviť - rozumieš dobre?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Povinnosť zastaviť vozidlo pred vyznačeným priechodom pre chodcov vyplýva len z ustanovenia vykonávacej vyhlášky k zákonu (o riadení cestnej premávky svetelnými signálmi) pri jazde na svetelný signál č. S 10). Ináč v klasickom prípade stále platí, že ak vodič chodca na priechode pre chodcov neohrozí, tzn., že si bude počínať tak, aby tomuto chodcovi nevzniklo žiadne nebezpečenstvo – koná v zmysle zákona! (Chcem zdôrazniť – koná v zmysle zákona (!); iné konanie nám vyjde, ak budeme hovoriť o ohľaduplnosti, empatii, predvídavosti, slušnosti, atď.). Ako môže vodič (pokiaľ nie je v bezvedomí a nemá vraždiace úmysly) ohroziť chodca, ktorý stojí na mieste – lebo sa (napr.) bojí vkročiť do vozovky a ísť ďalej? Zákon by v týchto súvislostiach mal znieť naprosto jednoznačne: „mimo cesty (na chodníku, vedľa krajnice, a pod.) pred riadne vyznačeným priechodom pre chodcov (celých 24 hodín a celých 12 mesiacov v roku!) výrazným spôsobom vyznačiť plochu, ktorá by mala slúžiť ako prípravný priestor na vstup do vozovky, do ktorého budú mať dovolené vstúpiť len chodci, ktorí majú záujem prejsť na druhú stranu cesty. Ak sa tam zídu najmenej dvaja chodci z úmyslom prejsť na druhú stranu cesty, vodič v ktoromkoľvek jazdnom pruhu v tom istom smere jazdy, ktorý ich bude mať po pravej strane by mal byť povinný im umožniť bezpečný vstup a prechod cez cestu a to bezpodmienečným zastavením vozidla . Vodič idúci v protismere urobí to isté ak títo chodci na tomto priechode pre chodcov vstúpili do vozovky. Ak bude v strede vozovky deliaci ostrovček, povinnosť zastaviť vozidlo bude platiť pre vodičov v protismere ak títo chodci vkročia do priestoru medzi týmito ostrovčekmi“.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

takze vodic, ktory uz je aj tak pretazeny nad ludske schopnosti sledovanim miliona znaciek, doplnkovych tabuliek, celej prevadzky, vedenim vozdidla atd., bude este aj pocitat chodcov? A upenlivo sledovat, ci za tym 1 nie je nahodou v zakryte 2.-y, cim mu vyvstala povinnost zastavit, lebo organ nepresvedci, ze ho vidiet nemohol?

Ja som za nieco ine: Tvrdo vymedzit povinnosti chodcov, ich porusenie trestat a v pripade vzniknutia nehody im prisudzit 100% zodpovednost, povinnost nahrady skody, nakladov na liecenie atd.
Cize ziadne, ze aj ked si isiel cez priechod na cervenu, vodic mal byt telepat, co vidi buducnost, ziadne predvidanie chovania teliat cumiacich do mobilu a nepozerajucich vlavo-vpravo, ziadne skakanie do cesty, ked uz vodic ma malu az ziadnu sancu s tym nieco urobit ci si vobec chodca vsimnut, ziadne vybiehanie spoza autobusu atd. Jasne vymedzit, ze cesta je cestou aut a chodec je prvy, kto je zodpovedny za jej bezpecne prekonanie.
To iste plati pre cyklistov a spol. krizujucich cestu.
Az potom nasleduju povinnosti vodicov, ktore samozrejme tiez existuju a su nutne, ale nijaka de-facto automaticka vina vodica, ako je to dnes.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prečo meníš debatu o neoochote

vodičov zastať chodcovi, ktorý úplne zjavne chce prejsť, na debatu o prechádzaní na červenú?

Sú to dva úplne nesúvisiace problémy. Ten prvý sa dá vyriešiť lepšou (jednoznačnejšou) formuláciou príslušného ustanovenia, ten druhý len lepším vymáhaním zákona. BTW, neviem, kde žiješ, ale ja častejšie vídam porušovanie červenej zo strany vodičov - po zmene svetiel vždy ešte jedno-dve autá prebehnú cez prechod plnou rýchlosťou. Oranžová znamená "pridaj", však? U chodcov sa stáva, že nestihnú prejsť včas (aj kvôli tým autám, ktoré prebehli ešte na červenú), ale to ti nedáva právo ich zraziť. Rovnako ako nevrazíš do auta, ktoré na svetlách zaspalo. Iste, ak chodec vbehne na prechod, keď už mu svieti červená, môže (a má) byť pokutovaný. Ale to nie je vec šoférov.

Pokiaľ máš problém si chodca všimnúť, máš dve možnosti: prestať jazdiť, alebo začať jazdiť pomalšie.

Chodec je síce sám za seba zodpovedný, ale tak ako is to naformuloval ty, by sa ten chodec na druhú stranu vôbec nedostal. Vodič nemôže byť telepat, ale chodec zjavne (podľa teba) musí ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nauc sa citat

pisem o absolutnej prednosti chodcov, jej zvratenosti, ako aj zvratenosti celeho pristupu k zodpovednosti v pripade dopravnych predpisov.
Takze je to jeden velky (vnutorne) suvisiaci problem.

Mozem ta ubezpecit, ze na 1 auto, ktore prejde na cervenu je cely zastup chodcov, ktori urobia to iste.
Chodec, ktory vstupi na priechod na cervenu ma mat absolutnu zodpovednost za pripadnu nehodu, ktoru takto sposobi.

Problem vsimnut si chodca ma absolutne kazdy, aj keby to auto pomaly tlacil. Zjavne moc nesoferujes, ak nevies, ako vyzera realna premavka a coho su chodci schopni. Resp. absolutne neovladas prirodne zakony.

Chodec by sa samozrejme na druhu stranu dostal. Zase len ukazujes, ze absolutne nicomu nerozumies. Zatial som sa vzdy dostal na druhu stranu.
Chodec fakticky je telepat. Je absolutnym panom casu, kedykolvek moze pockat ci ist. Na nekonecne more casu na rozhodnutie.
Vodic je v pohybujucom sa prostriedku a situacia sa neustale meni. Absolutny nepomer v rozhodovani a informacnej zatazi voci chodcovi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

urobil si presne to, z čoho som ťa

"obvinil" - zmenil si tému z neochoty vodičov dávať prednosť chodcom na SVETLAMI NERIADENÝCH prechodoch na kritiku nedisciplinovanosti chodcov na riadených prechodoch. Čo sú dve nesúvisiace veci. Na prechode so svetlami budú platiť svetlá, nikto netvrdí nič iné. A ani sa to nebude volať "absolútna prednosť", nič také totiž neexistuje.

BTW. tou tvojou fixnou ideou, že chodci masovo prechádzajú na červenú sa dostávaš do rozporu sám zo sebou. Veď ak je to tak (zjavne teda hovoríš o prechádzaní nefrekventovaných ciest, kde sú svetlá aspoň časť dňa zbytočné), tak tí chodci robia presne to, čo od chodcov chceš: "chodec je prvy, kto je zodpovedny za jej bezpecne prekonanie". A ty sa z diaľky bezmocne rozčuľuješ ako si to mohli dovoliť...

Pokiaľ ide o tú záťaž, opakujem. Ak nestíhaš registrovať chodcov (nehovorím teraz o nečakanom vrhnutí sa chodca pred auto, ale o tovoje schopnosti vnímať, že niekto stojí pred prechodom), tak nejazdi alebo jazdi pomalšie. Záťaž nie je dostatočnou výhovorkou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Snažíte sa vyriešiť, ťažko riešitelné - v zdivenej spoločnosti,
ktorá stratila základnú slušnosť.

Myslím, tú triviálnu.

Aj keď k tomu pristupujete poctivo a dôsledne,
nemyslím si, že absolútnym - dokonca vymaľovaným dvorčekom - zmeníte mentalitu krajiny, kde značná časť jej obyvateľstva, nevie pocvedať ani ďakujem, ak im dám prednosť vo dverách,
ak im prejavím štandardnú slušnosť.

Nevedia vysloviť ani slovo prepáčte, či dovolíte prosím, atď.
Iba do Vás vrazia... a mašírujú ďalej.
Obzvlášť personál v obchodoch (Lidl, Kaufland, Tesco...), si myslí, že zákazník im má uhýbať, ak mašírujú obchodom

Týchto jedincov chcete vymaľovanými čiarami - vychovať?

Podľa mňa je to nezmysel.
S výchovou treba začať od malička, školami i v rodinách,
a hlúpota a primitivizmus - musí sa stať hanbou.

Citeľnou.
Ako je to v kultúrnych krajinách, kde nik nikomu nepovie, že je primitív.
Len ho... vedome... ignorujú.

A jemu to, po čase dôjde. Snáď...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Môj súhlas máte.

Tu sa na ulici nezdraví.
Ale zas by sa nemalo všetko zovšeobecniť na všetkých.
V právnych štátoch platí princíp ochrany slabšieho. To je tu chodec, potom bicyklista. Až potom vodič, ktorý práve svoju moc dokazovať čo najväčším autom, bezohľadnosťou na cestách a aj v uzavretých obciach. Jeho život bez motora je tiež taký.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ano

Posledne roky sa uvedomelost vyrazne zlepsila, tak u chodcov ako aj u soferov. Soferi pustaju, aj mimo prechodov, ludia sa uz naucili ako spravne prechadzat.

Ale nejaki exoti sa este stale najdu. Tradicne klasicki kamikadze ktori presne ako sa pise v clanku, maju v hlave nejake urban legends o absolutnej prednosti, tak sa naschval vrhnu do drahy auta aj ked je 20 metrov od neho, vsak co fyzika nefyzika v zakone je to inak (nie je). A este v polovici prechodu natruc spomalia na rychlost korytnacky a drzo sa vyskieraju prvemu soferovi do tvare.

A vraj aj niektori policajti maju obcas tendenci kreativne si vymyslat pokuty za "prechadzanie mimo prechodu" - raz dokonca nejaki policajny ***** na mna cosi v tomto zmysle hulakal z okna iduceho policajneho auta ... samozejme ze nic naozaj neriesil len si potreboval pomastit ego.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

NEMECKO

Keď stojí chodec p r i prechode, musí auto zastaviť. Aj keď chodec ukazuje autu prednosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Poprosim URL na daný predpis, ktorý to definuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

https://www.gesetze-im-internet.de/stvo_

Straßenverkehrs-Ordnung (StVO)
§ 26 Fußgängerüberwege
(1) An Fußgängerüberwegen haben Fahrzeuge mit Ausnahme von Schienenfahrzeugen den zu Fuß Gehenden sowie Fahrenden von Krankenfahrstühlen oder Rollstühlen, welche den Überweg erkennbar benutzen wollen, das Überqueren der Fahrbahn zu ermöglichen. Dann dürfen sie nur mit mäßiger Geschwindigkeit heranfahren; wenn nötig, müssen sie warten.

Erkennbar benutzen - znamená, že chodec je na chodníku pri zebre. Ešte nevkročil ale by chcel.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Mišo Šesták: Ako sa počas prvej svetovej vojny fotili akty 712
  2. Ivan Bošňák: AKO DETI HAJLUJÚCEMU MANAŽÉROVI SLOVAN UKRADLI 469
  3. Danica Chames: September je mesiac, keď treba veľa jesť... 170
  4. Lórant Kulík: Gastronómia: Vyprážaný karfiol je nenáročný na prípravu, je vhodný aj pre vegetariánov 167
  5. Martin Droppa: Pomaľované vtáča (II. - recenzia) 167
  6. Stanislav Martinčko: Ako si kapitán, šéf a Béla pletú hrušky s jablkami! 165
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (20. - 26.9.1919) 123
  8. Juraj Paškuliak: Uvravená teta 118
  9. Martin Droppa: Vraj greténizmus! 95
  10. Vladimír Benčík: Estónsko/ Narva - Pühtitsa Convent - Čudské jazero - Tartu 86

Rebríčky článkov


  1. Milan Rousek: 42. Závěrečná část
  2. Július Kovács: Nedotknuteľná indická krava Generálna Prokuratúra, hnus vraj poctiví prokurátori?
  3. Štefan Vidlár: "Poručíme slunci, vjetru..."
  4. Gabo Németh: Samota - poézia v srdci básnika
  5. Roland Ondrus: Môj sused erotický privát
  6. Vladimír Krátky: Brucho keď sa vzoprie, darmo máte zarobené vlastnou hlavou .
  7. Milan Rousek: 41. Kdo se s kým zná
  8. Patrik Mackových: Aj Microsoft podporuje svoje akcie odkupom. Trh tento postup výrazne oceňuje
  9. Milan Rousek: 40. Další postup
  10. Milan Lacúch: Kontroverzná téma ľudského utrpenia

  1. Slovan Bratislava dosiahol historické víťazstvo, v Európskej lige zdolal Besiktas
  2. Do čoho peniaze určite nevložiť? Aké sú najhoršie investície dneška
  3. Nevšedné publikum slovanistu fascinovalo: Nikdy som to nezažil
  4. Protestujúci Kováčikovi: Nemáte čo robiť na prokuratúre (minúta po minúte)
  5. Černák sa na súde ospravedlnil Volzovej, že prijal objednávku na jej vraždu
  6. Prieskum Focusu: Smer vedie, SaS po vnútorných konfliktoch mierne klesla
  7. Slovan dostal ďalší trest. Bez divákov bude hrať aj proti Wolverhamptonu
  8. Slovenskí futbalisti by mali odohrať najbližší domáci kvalifikačný zápas bez divákov
  9. J&T Real Estate vstupuje do projektu, ktorý v Bratislave vytvorí novú štvrť
  10. Greif: Bolo strašné, čo sa vo mne dialo. Krvi by ste sa vo mne nedorezali

  1. Fico bol Kočnerov šéf! Tu je dôkaz
  2. Figeľ spochybnil Hlinu na čele KDH: Droga progresivizmu nie je liek pre Slovensko
  3. Dlhá cesta od kádehákov k progresívcom
  4. Brucho keď sa vzoprie, darmo máte zarobené vlastnou hlavou .
  5. Prečo zlomil Sulík nad Galkom palicu
  6. Matovič vyzval Hlinu aby zrušil ponuku Trubanovi s registrovanými partnerstvami
  7. Herečka Mária Mary Bartalos s manželom pozývajú na Národný pochod za život
  8. Hlina sa dohodol s Trubanom, ale nedohodol so Záborskou a Vašečkom
  9. Tibor Pospíšil: KlimaAlarmistický hoax v dvoch grafoch Denníka N
  10. Slovensky klerofasisticky stat 2.0

Už ste čítali?