Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

O šoférovaní (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja jednoznačne priznávam, že som zlý šofér.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Paštikár môže trénovať svoju nervovú sústavu a nemusí vždy predbiehať. :-) Pravidelne stretávam takých, ktorí nervózne všetkých obiehajú, aby o chvíľu s nimi spolu čakali na tom istom semafore. Ale možno niekde budú o 20 sekúnd skôr. Alebo aj nie.
A priznávam sa, že stáva sa mi to málokedy, ale občas uviaznem na semaforoch, keď je červená tak dlho, že zabudnem na semafor a začnem rozmýšľať nad niečím iným, alebo si nájdem vonku niečo krajšie na pozeranie. A tiež niekedy nepustím šoféra, ak si ho všimnem neskoro. Ak si všimnem niekoho uviaznutého skôr, pustím ho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja ti napisem

Ja ti napisem uplne iny stav.
Zle jazdenie z BA sa, cez vikendy, ked sa vsetci rozlezu domov na vidiek, prenasa na cesty po Slovensku. A sofer nevedomy si svojho porusovania pravidiel, ocakava, ze sofer za nim bude predpokladat, ze on pred nim ide urobit chybu.
To co ty nazyvas ohladuplnostou v BA je neziaduci jav! Ked je raz niekto na vedlajsej, tak je na vedlajsej! A nech si tam pre mna za mna caka do vecera, kym moze mat volny smer na hlavnu. Tak ako ja viem, ze ak som ja na vedlajsej, ze nemam vojst do hlavnej kedykolvek., tak to ocakavam aj v situacii, ked som na hlavnej, ze nikto z vedlajsej sa tam netlaci!
V BA sa rozmohlo, ze sofer na hlavnej, s 1 autom za sebou, pribrzdi, pusti auto z vedlajsej, hoc vsetci traja!!! soferi vidia pocet 3 aut. , ze akoze ohladuplne pustil auto pred seba, no neohladuplne vybrzdil toho za nim, a este predpoklada, ze ten za nim jeho slomalenie na hlavnej predpoklada!! . Posledne sa mi takto lo bratislavsky vrypal predomna na Tekovskych Nemciach jeden z pripajacieho pruhu! Bratislavsky ocakaval po mne kamaratsku pomoc, hoc on vidiac situaciu mal zacat brzdit a nechavat si tak este dostatocnu dlzku volneho pripajacieho pruhu, aby sa mal kde rozbehnut a nabrat rychlost az sa mu priestor za mnou uvolni. A v Ne sa mi stalo ze na pripajaci Nitra zapad, dvaja BL ocakavali, ze sa zazipsuju az na konci volneho pruhu, hoc zlte znacky im nakazovali, ze uz davno mali byt za mnou vzadu zazipsovani do ostatnych!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

zipsovať sa má až tesne pred prekážkou, t.j. takmer na konci pruhu, nie kilometer pred ňou. Pokiaľ sa takto zispuje a všetci to správne pochopia a umožnia si navzájom plynulé zispovanie bez výrazných zbytočných spomalení, celkové spomalenie je podstatne menšie ako keď sa zipsuje 500 a viac metrov pred prekážkou + vytvára sa menšia kolóna. Pravidelne o tom rozprávajú dopravní odborníci v médiách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dobre, že si zareagoval

Dobre, že si zareagoval. Toto, čo uvádzaš platí pri bežnej farbe dopravných značiek. Opakujem, pri bežnej farbe!
Na prácach pri Nitre sú však oranžové značky C30, ktoré hovoria, ako bude nasledovať dávanie prednosti v jazdných pruhoch a oranžové značky C22b, ktoré hovoria, že jazdný pruh bude končiť a skončil.
Hoc stavbári ponechajú aj 5 km voľnej vozovky do ukončenia v pruhu, nemáš tam, čo pri oranžovej značke robiť! Pre teba končí pruh na pozícii C22b! Bodka.
Nepotrebuješ tam mať už ani oranžovú V1 ani smerové dosky Z4
Priestor v pruhu si mohli stavbári ponechať pre obslužné vozidlá, pre zamestnancov, pre žeriavy, pre bágre, pre kadečo.

Neži preto len vo svete , ktorý si uviedol. Zabudol si na oranžovú farbu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

na ukladanie sa vyzužíva odhradený priestor smerovými doskami. nie priestor pred nimi. Práve aj kvôli bezpečnosti.

c.22b sa osádza vždy na začiaku výjazdového úseku, t.j. úseku v ktorom sa "ukončuje pruh" teda až po úroveň tejto značky môžem smelo jazdiť v pruhu, ktorý bude končiť, a na zaradenie mám využiť práve ukončovací úsek. Je pravdou, že v takom prípade by ma vodič v priebežnom jazdnom pruhu pustiť nemusel. Ale to že tam nie je dopravné značenie o striedavom radení neznamená, že toto nie je z praktického hľadiska pre dopravu plynulejšie. Navyše výlukové práce v doprave bývajú na Slovensko často divoko značené.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Verim, ze mas

Verim, ze mas na mysli oranzovu c22b. Tu si mozu v projekte nastavit v pruhu ako chcu, nie na zaciatku konca, ako uvadzas.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

značka c22b ma vyhláškou presne definovaný význam. ak sa použije na dočasnom dopravnom značení, jej podklad sa od vzoru môže líšiť na zdôraznenie dočasnej (mohli by sme povedať aj nečakanej) zmeny v organizácii dopravy v danom mieste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Jeden príklad

na nežiadúci jav ohľaduplnosti. Je zápcha, na hlavnej ceste kolóna 5 km, cesta ide cez mesto. Ty ideš z vedľajšej, musíš prejsť 500 m po hlavnej a znovu odbočíš na vedľajšiu. Ak ťa nik nepustí, budeš čakať 3 hodiny, ak ťa niekto pustí, on ani nik za ním nestratí ani sekundu (oni idú ďalej, ty odbočíš ešte v zápche). Čo je lepšie?
Dúfam, že ak ťa niekedy budem chcieť pustiť z vedľajšej cesty, odmietneš to a počkáš na noc, keď sa doprava zníži. S tvojimi názormi by som bol rád, aby som ťa nikdy nestretol. :-(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Práve táto

Práve táto ohľaduplnosť vodičov spôsobuje už pár rokov, že správcovia komunikácií nemajú spätnú vázbu, veď načo aj, všetko je OK, šoféri sa popúšťajú.... namiesto toho, aby sa riešilo rozšírenie vozovky, premostenie, zmenila sa organizácia dopravy.
Jednorázová kolóna nie je problém, vedľajšia počká aj do večera, už som to uviedol vyššie. A dennodenná kolóna - príkladov je dosť, kde sa moja hypotéza potvrdzuje.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Milan Brejcha: Marián Kuffa - na čo bratia katolíci zabudli? 2 987
  2. Stanislav Martinčko: Kočner, Kočner ty si veľký beťárisko!! 930
  3. Rudolf Trbušek: Zastavenie starých exekúcií "exekučná amnestia" od 1.1.2020 888
  4. Jaromír Šiša: Putování po Transsibiřské magistrále, zastavení čtvrté, Krasnojarsk. 517
  5. Peter Slamenik: Bez ochrany ani krok 504
  6. Aleš Tvrdý: Milovaná aj nenávidená. Taká je Čína 492
  7. Rudolf Pado: Ružín opäť smetiskom 303
  8. Tomáš Vodvářka: Už někdo vyrábí žluté hvězdy s nápisem Jude? 238
  9. Anna Paľovová: PREČO? Kedy štát a samosprávy preberú zodpovednosť, ktorá im vyplýva zo zákona? 213
  10. Eva Gallova: Neviem, či je pravda, že ženy vedia... 213

Rebríčky článkov


  1. Martin Turčan: Don Quijote
  2. Juraj Hodul: Poznáte zjazd z diaľnice D2 - výjazd Stupava ? Prečo niekto nerozmýšľal?
  3. Štefan Vidlár: Apel agitkový
  4. Milan Brejcha: Marián Kuffa - na čo bratia katolíci zabudli?
  5. Sonya Haraszti: Bola som na titulke SME. Témou bola zmena pohlavia.
  6. Juraj Hodul: Prečo nemáme v Bratislave niečo ako bol kedysi Lunapark? A prečo tu nemáme aqapark?
  7. Ján Franz: Jeseň v Karpatoch
  8. Milan Lacúch: Zákon rovnováhy medzi dávaním a braním
  9. Miroslav Sabol: Verejné Konzultácia EU - Správa podľa článku 54 nariadenia o referenčných kritériách
  10. Štefan Vidlár: Straňík (nominant, protežant, aparátčik, trafikant,...)

  1. Kočner o Ficovi na nahrávke: Ak budem mať pokoj, bude naďalej premiérom
  2. Impérium kontroverzného milionára z východu sa rozpadá
  3. Laššáková nevie vysvetliť vyše pol milióna za galavečer
  4. Smrť Violy nie je tragédiou temnej uličky
  5. Mlčať o smrti mladej ženy bola taktika, tvrdí polícia. Páchateľa nemá
  6. S Kočnerom si dohadoval stretnutie aj bývalý šéf vojenských tajných
  7. V Košiciach sa zrazili dve autá, jeden vodič zomrel
  8. Slovensko zdolalo Azerbajdžan, v kvalifikácii skončilo tretie a nepostupuje
  9. Slováci dostanú druhú šancu. Ich prvým súperom bude Írsko
  10. Odsúdený exposlanec Smeru: Nechápem, čo robím v Gorile

  1. Alexander Vondra: Chodím do kostola pravidelne, pretože to potrebujem
  2. Keď zrušenie tímu Kuciak spochybnili už aj Taliani
  3. Na obranu Jaroslava Danišku
  4. Kočner v nahrávke o Ficovi: Mám odložené veci, o ktorých on vie
  5. Karol Sudor - Vladimír Palko: Šiel som až na hranu. Liberál spovedá konzervatívca
  6. Žilinčan, ktorý hajloval na dievča z Kórey pôjde do väzenia
  7. Nová nahrávka: Fico mal Kočnerovi sľubovať pokoj od policajtov a daniarov
  8. Ľudia blízki Mostu-Híd a SNS si spravili zo štátneho Agrokomplexu malý Klondike
  9. Ivan Mikloš: Tí, ktorým ste slúžili, priniesli dnešný marazmus, pán Zala
  10. Tri roky uvostatu, prevádzka, nápady, spolupráce

Už ste čítali?