Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čaká nás liberalizácia železničnej dopravy. Ale aká? Chráň nás Bože. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

K+

Raz som cestovala vlakom z Presova-no nikdy viac-des a hroza... Z Presova do Kysaku osobak asi z cias Marie Terezie-preplneny,smrdelo tam,nedoliehali dvere..a z Kysaku do rychlika sa dostat bol tiez problem- davy ludi ..horucava, kym sme nasli miestenky v rychliku-uz bol kupak obsadeny,ulicka tiez,ludia nervozni... bezne nemavam problem vo vlaku-no tato cesta bola neskutocne pametna...kultura cestovania-nula bodov!!! Hlava na hlave-horucava a cestujte tak 6 hodin..este pripominam ze v presove sa nedalo na zst nic kupit-restauracia v takom velkom meste v nedelu doobeda zavreta!!!Personal vlakovy robil co mohol -a teda obdivujem ich!!! Ostatne bolo iba negativum:-):-):-):-):-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prešov je zakapane mesto,

čo sa týka dopravy tak úplne. Kysak už mal byť vyriešený dávno pradávno kyvadlovými rýchlovlakmi ku každému rýchliku bez zastavovania pri každej vrbe. Že tomu tak nie je je vina Bratislavocentrizmu, vychcanosti Košíc a hlavne zadubenosti a neschopnosti Prešova.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Oponujem-Presov je krasne mesto-len ziadna reklama-nic pre turistov otvorene,a tomu zodpoveda aj doprava do tohto mesta...Skoda-velka skoda!! Na kazdej budove tabula s upozornenim co sa tam historicky odohralo-a to je tak vsetko!!! Muzeum zatvorene,info centrum takisto,nieco zaujimave pre turistov----nic -nic...na internete sme si nasli co vsetko tam mozeme vidiet-navstivit...ale neplanujte to cez vikend:-):-):-):-):-):-):-):-):-)vtedy tam skapal pes:-):-):-)keby sme nevedeli predtym ze tadial prechadza poludnik-v Presove sa to nedozvieme:-):-):-):-)najst muzeum Solivaru- pre nahodneho turistu vec nemozna...v nedelu na zst si kupit obcerstvenie- hotove sci-fi...a potom tam cestujte vlakom..Take pekne mesto-ale domaci to nevedia vyuzit!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hodnotiť mesto podľa počtu múzeí

či historických budov je pekné pre návštevníka. Nie pre jeho obyvateľov. A obyvatelia Prešova na rozdiel od iných krajských miest nemajú priame rýchlikové železničné pripojenie (ako KE, ZA, PP, TN, TA, BA), nemajú letisko (ako KE, PP, BA, BB) nemajú dialničný obchvat a dialničné pripojenie na sever (Poľsko) a východ (Ukrajina), nemajú žiadnu veľkú zahraničnú investíciu (ako BA, TA, ZA, NR) , nemajú veľtrh (ako BA, NR), majú suveréjne najvyššiu nezamestnanosť zo všetkých krajských miest.

A najnovšie východ má ďalší bratislavský odrb:

https://bratkur.gulas.sme.sk/1...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"...Problém vyrobil štát. Lebo urobil to, čo sa teraz znovu chystá urobiť. Vysúťažil trať, a nechal súkromného dopravcu behať po nej nadivoko tak, ako sa chcelo jemu. Žiadne prípoje, žiadna integrovaná doprava..."

Chlape, ked sa v niecom nevyznas, tak o tom nepis! Pretoze takto zo seba robis akurat hlupaka. Fakt si myslis, ze po takej vytazenej trati ako je 120/180 (bratislava-zilina-kosice) si sukromny dopravca behal "tak ako sa chcelo jemu"? Ze si dopravca sam vybral casy prichodov/odchodov, aj stanice kde zastavi? Paneboze, chran nas pred tymito premudrelymi aktivistami...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nie ze by sa ma to teda tykalo, vo vlaku som nesedel viac ako 30 rokov. ale tym vlastne potvrdzujes to, co on tvrdi: cely ten chliev a zmatok sposobil - stat. ak teda tvrdis, ze prave stat urcuje, kedy, odkial a kam bude vlak - statny ci sukromny - jazdit.
alebo kto teda urcil - nariadil, ten nezmyselny grafikon? ak dopravca nebehal "tak ako sa chcelo jemu"?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán bloger,

evidentne nie ste v obraze.

Výkony v štátom dotovanej verejnej osobnej doprave si objednáva štát, a štát kreslí aj grafikon osobnej vlakovej dopravy, ľudovo cestovný poriadok.
Teda ak bude nejaký tender na prevádzku štátom objednanej a dotovanej osobnej dopravy, tak sa súťažiť bude na konkrétne vlakové spoje, ktoré premávajú podľa štátom vypracovaného cestovného poriadku. Taktiež štát určí minimálnu prepravnú kapacitu vlakov, ich vek, vnútorné vybavenie, a iné záležitosti. Po zahájení prevádzky samozrejme dopravca sleduje situáciu, robí to aj štát, komunikujú so sebou a ak si život vyžiada zmeny, tak sa náležite upraví objednávka, ako aj štátna dotácia.
Víťaz takéhoto tendra, nech to bude štátny, či súkromný dopravca, ani náhodou nebude tak behať, ako sa mu zachce, ale bude jazdiť podľa štátom vypracovaného cestovného poriadku a v štátom objednanom kapacitnom a kvalitatívnom rozsahu.

Ak RegioJet v Kysaku, či inde, nemal štátom dotovaný prípoj ku svojmu komerčnému spoju, tak to nebolo o tom, že ho štátna ZSSK svojvoľne nezaviedla, lebo konkurencia, ale o tom, že štát takýto spoj neobjednal.
Keby v tom čase na trati Kysak-Prešov v štátom objednanej a dotovanej doprave jazdil iný súkromník, napr. Arriva, tak ani tá spoločnosť by v Kysaku pre absenciu objednávky štátu nemala prípoj ku komerčnému spoju RegioJet. Jedine vtedy, že by v tom videli nejakú fantáziu a preto nad rámec objednávky štátu by na svoje obchodné riziko zaviedli nejaký nedotovaný komerčný prípoj.

Ak sa liberalizácia rozbehne, tak štát v rámci reálnych možností vypracuje, či aj do budúcna udrží taký GVD, kde štátom objednané a dotované vlaky rôznych dopravcov na seba budú nadväzovať a v prípade meškania aj budú na seba čakať v štátom stanovenom časovom limite.

Taktiež platí to, že cestujúci si na dotované vlaky bude kupovať jeden cestovný lístok, ktorý bude platiť vo všetkých dotovaných spojoch rôznych dopravcov. Aj teraz je možné kúpiť si lístok z Bratislavy hlavnej stanice do Dunajskej Stredy v osobnej pokladni štátneho dopravcu ZSSK, napriek tomu, že do DS žiadny štátny ZSSK vlak nepremáva. A steward dotovaného vlaku RegioJet je povinný takýto lístok uznať. A platí to aj naopak, za predpokladu, že RJ je technicky schopný vydať lístok z DS trebárs do Pezinka.

Komerčné, štátom neobjednané a nedotované vlakové spoje majú inú tarifnú politiku, lístky zvyčajne platia na ten konkrétny komerčný spoj konkrétneho dopravcu, komu ten komerčný vlakový spoj patrí. Minimálne následkom konkurenčného boja komerčné spoje rôznych dopravcov sa asi moc nebudú na seba navzájom čakať, a asi otázne bude aj čakanie dotovaných vlakov na tieto komerčné vlaky, najmä ak budú ich prevádzkovať konkurenčné spoločnosti.

Terajšie čakanie dotovaného vlaku ZSSK na zmeškané komerčné IC vlaky ZSSK sa zdôvodňuje tak, že v rámci kvalitných služieb čakáme na svojich cestujúcich a cez počítačovú databázu a komunikáciu vlakových personálov medzi sebou aj vieme o tom, že je tam záujem o prestup. Ale ZSSK nevie o tom, či v komerčnom vlaku iného, konkurenčného dopravcu je aj záujemca o prestup do vlaku ZSSK a naopak.

Ak nabudúce napíšete blog, tak píšte na tému, v ktorej sa vyznáte, aby som nie ja musel ľudí zachraňovať pred vašimi dezinformáciami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Protirečenie

“1. Ak RegioJet v Kysaku, či inde, nemal štátom dotovaný prípoj ku svojmu komerčnému spoju, tak to nebolo o tom, že ho štátna ZSSK svojvoľne nezaviedla, lebo konkurencia, ale o tom, že štát takýto spoj neobjednal.”
“2. Ak sa liberalizácia rozbehne, tak štát v rámci reálnych možností vypracuje, či aj do budúcna udrží taký GVD, kde štátom objednané a dotované vlaky rôznych dopravcov na seba budú nadväzovať a v prípade meškania aj budú na seba čakať v štátom stanovenom časovom limite.”
Mladý muž, napísali ste v jednom komentári dva odstavce, v ktorých si protirečíte. V minulosti si štát prípoje neobjednal, a tak to aj dopadlo. Hneď za tým píšete, že teraz štát nakreslí grafikon. Nenakreslil ho minule, nechystá sa ho nakresliť ani teraz.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie som mladý muž, ale rušňovodič, ktorý od roku 1975 nepretržite jazdí v osobnej doprave. A ako zástupca odborov som v minulosti aj pôsobil v rôznych komisiách, kde sa riešili zádely personálu do turnusových skupín, či kvalita týchto turnusových skupín.

Môj syn študuje na Žilinskej univerzite ekonomiku a organizáciu železničnej dopravy a samozrejme aj brigáduje. V DPB je vodičom električky, v RegioJete zas má oprávnenie na výkon služby stewarda, osobného pokladníka a dispečera, ale ako stážista sa podieľal aj na tvorbe ich personálnych a vozidlových turnusov.
Zo školy chodia na rôzne exkurzie, pozývajú si do školy na prednášky rôznych odborníkov z oblasti organizácie dopravy, prednášal im aj pán Jančura, majiteľ RegioJetu.
Odoberáme, či kupujeme časopisy a inú literatúru na tému dopravy, dovolenky plánujeme prioritne s cestovaním s verejnou osobnou dopravou a okrem relaxu vždy máme v programe aj skúmanie organizácie dopravy v nejakom dôležitom dopravnom uzle.
Tu doma v Bratislave ohľadom MHD komunikujeme s Magistrátom, aj s DPB a aktivistami.

Vaša reakcia na môj prvý príspevok je nezvratným dôkazom toho, že v oblasti dopravy ste iba pasažierom-laikom, ktorý dokonca nerozumie ani písanému slovu, hoc písal som obšírne.

Moja myšlienka, ktorú ste očíslovali s číslom jedna, hovorí o tom, že preto nebol štátom dotovaný prípoj ku komerčnému spoju iného dopravcu, lebo ho štát neobjednal.

Moja druhá myšlienka je o tom, že štát má sieť dotovaných a v rámci reálnych možností na seba nadväzujúce vlakové spoje. Ak aj v rámci liberalizácie vozbu týchto dotovaných spojov rozdelí medzi rôznych dopravcov, prípoje zostanú zachované, prípadne sa vytvoria aj nové prípoje a štát potom určí aj to, že v prípade meškania koľko budú na seba čakať.

Kde tam preboha vidíte rozpor, protirečenie?

Ak teda vy v tých dvoch myšlienkach vidíte rozpor, iba potvrdzujete to, že ste iba laik, ktorý dokonca nerozumie ani polopate napísanému textu....

Takže diskusiu ukončíme tak, že ste slobodným občanom SR, máte aj slobodu slova, v rámci tejto slobody slova sa môžete vyjadrovať aj k veciam, do ktorých sa nevyznáte, a môžete dokonca k týmto, vám neznámym témam slobodne a beztrestne písať aj totálne hlúposti.

Ale ani pravidelné cestovanie vlakom z vás nerobí odborníka na železničnú dopravu, to napokon dokazuje aj úroveň a obsah vášho blogu. A napríklad nebudete ani odborníkom na cestnú dopravu iba preto, lebo ste zvládli testy a získali vodičák, a nestanete sa odborníkom na leteckú dopravu s oprávnením vykonávať prácu leteckého dispečera iba preto, že máte za sebou nejaké cesty lietadlom.

Ja som vás upozornil slušne, že píšete somariny, tak radšej sa držte svojho remesla, a svoj postoj som aj obšírne vyargumentoval, iní to urobili stručnejšie a vulgárnejšie. Mali ste možnosť stiahnuť sa a hlavne poctivo si tému naštudovať, alebo si ju nechať vysvetliť od odborníkov, možno práve od študentov Žilinskej univerzity.

Zvolili ste si ale cestu polemizovania s diskutujúcimi, ktorí sa do veci vyznajú a chcete mať v tej polemike za každú cenu posledné slovo. Aj to je riešenie, ale svedčí to iba o vašich "kvalitách" a nám ostatným zostáva iba dúfať, že nikdy nedostanete dôležitú funkciu pri riadení kvality života občanov na lokálnej, či celoštátnej úrovni....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ty ***** ŽSR si sa znova prejavil

a ani si nechcel, ale si prezradil, že tie sprosté prípoje k súkromným vlakom spravila dotovaná privilegovaná bratislavská ŽSSK, ktorú by trebalo nakopať a vykopať.
Ešte aj ten debilný názov ZSSK zneje ako ZSSR.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ty trebalo z vychoda. Vo vsetkych statnych instituciach nasratych stovky vychodniarov, ale "bratislavocentrizmus". Pobalte si vsetky tie zaprdene statne urady na cele s UV aj s lajnami z vychodu naspat domov a onanujte nad nimi. Co vychodniar chyti do ruky bud ukradne alebo po.ebe.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Trebalo je legitímny spisovný výraz, dá sa vygúgliť k tomu jazykovedná rozprava.
Nič na tom, že jediná schodná cesta pre rozvoj celého Slovenska a nielen svinskej privilegovanej bratislavy je presun všetkých štátnych "národných" "slovenských" úradov, ústavou, inštitúcií, ministerstiev, generálnych riaditeľstiev preč z bratislavy do všetkých krajských miest na Slovensku. Potom aj železničné trate a vlaky budú vyzerať ináč, ako teraz, kde všetky stanice sú moderne prebudované aj s výťahmi len na záp. Slovensku, kde protihlukové bariery v obciach sú takisto postavené len na záp. Slovensku, kde moderné lokálne vlakové súpravy jazdia prevažne takisto iba na západe a na východ privilegovaná svinská bratislava poslala staré vyslúžilé šroty s pískajúcimi škrípajúcimi brzdami a s neotvárateľnými a neuzatvárateľnými oknami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

netrep, trebalo nie je spisovný výraz
pozri https://jazykovaporadna.sme.sk...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Existuje jazykový rozbor

v tom zmysle, že podobne ako existujú podstatné mená zo slovies, tak trebalo je sloveso z príslovky. Je to často používané slovo nielen hovorovo ale aj v literatúre a je dôvod brať to do úvahy a je dôvod považovať toto slovo za legitímne . Tu je link:

https://pedrooravec.blog.sme.s...

Ak link nezobrazí, daj do googla Pedro Oravec blog sme trebalo
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pedro zabudol v svojej analýze uviesť ďalšiu dôležitú vlastnosť slova trebalo. Jednoznančne identifikuje používateľov tohoto slova.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tvoja poznámka je rovnakej pod-

úrovne,ako bola svojho od bratov čechov, keď slovákov nazývali čobolovia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Každému železničiarovi je jasné, že autor blogu, aj keď pravidelne cestuje vlakom a chváli sa ďalšími "dopravnými" aktivitami, neovláda základné súvislosti o železnici. Ale objektívne a dôveryhodné nie je ani to, ako odôvodňujete, prečo prípoje ZSSK môžu čakať na štátne IC vlaky, ale nie na vlaky súkromného dopravcu. Lebo zo strany ZSSK išlo jednoznačne o úmysel trestať cestujúcich súkromného dopravcu, a to nielen pri prípojoch v Kysaku, ale aj v Košiciach pri prestupe na posledný večerný REX do Michaloviec. Nakoniec, nebola to náhoda, že minister dopravy Počiatek nariadil ZSSK, aby posledný REX do Michaloviec čakal v Košiciach na vlak RegioJetu. Neskôr, keď RegioJet odišiel z trate BA -KE, tak už ZSSK posunula spomínaný REX cca o 15 minút neskôr. Dovtedy to bolo nemysliteľné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pred par dnami som cestovala z Kosic do Bardejova vlakom, hroza. Z Kosic vlak - stara sunka, pri brzdeni skripal jak one, v Presove prestup a este som schytala aj prestup v Kapusanoch. Do Bardejova nas viezol jeden prastary vagonik, ako pred 30 rokmi...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Minule som cestoval z Komárna do Bratislavy žltým vlakom. Celú cestu vozeň zapáchal, nefungovalo ani jedno WC, žiadna klimatizácia, a pred Bratislavou tam boli ľudia natlačení ako sardinky v konzerve.
RegioJet nie je o nič lepší, ako ŽSK.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

autor je uplne mimo

regiojet za to nemoze ze stat nezabezpecil pripoje, resp. statne vlaky, aby ste sa mohli odstat do bardejova. regiojet si jazdil ako chcel, resp. ako mu to bolo umozneme od ZSR. sucasna liberalizacia znamena ze si stat objedna vlaky od sukromnych spolocnosti ktore budu jazdit tak ako stat rozhodne, napr. ako to robia sadky
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Július Kovács: Jaromír Čižnár, Peter Šufliarsky a Dobroslav Trnka dostali okamžitú výpoveď z GP. 169
  2. Mária Vrška: Dnes som dala S.L. facku 144
  3. Jozef Sitko: Kto to nezažil, ten neuverí! 90
  4. Juraj Hipš: Učitelia dostanú od Ministerstva školstva darček za 19 miliónov. Poteší ich? 72
  5. Mišo Šesták: Dieťa uvarené v polievke 61
  6. Zuzana Široká Faisst: Muzikálnej rodinke z lanovky na Dachstein 58
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.8.1919) 50
  8. Peter Dodok: Otázky o bleskoch 33
  9. Mária Vrška: Autisti 25
  10. Pavel Vrabec: Klamstvo 24

Rebríčky článkov


  1. Adriana Boysová: Hovno na terase a mucha v polievke, to nemôže byť náhoda
  2. Robert Štepaník: diel 27 - Peter Dudák (HEX) R.I.P.
  3. Tomáš Karľa: Baba z Lesa (vernisáž výstavy)
  4. Milan Rousek: 6. Seznámení
  5. Štefan Vidlár: Kak ja strójil svinnuju farmu
  6. Július Kovács: Jaromír Čižnár, Peter Šufliarsky a Dobroslav Trnka dostali okamžitú výpoveď z GP.
  7. Adrian Hadvig: Klientské centrum
  8. Milan Rousek: 5. Rozhodnutí
  9. Milan Lacúch: Prečo v živote trpíme?
  10. Jarmila Halgasova: Naozaj vážny dôvod na paniku, tentokrát z afrického moru ošípaných

  1. Kamene padali ako lavína, zomreli štyria ľudia. Z poľskej hory Giewont niet kam ujsť
  2. Zahraniční turisti si urobili z tatranského plesa bazén
  3. Polícia zasahovala u Jankovskej, zobrali jej mobil
  4. Pyramídovú hru finančníka Gedeona už vyšetruje NAKA. Priznal vklady za 18 miliónov
  5. Búrky si na poľskej a slovenskej strane Tatier vyžiadali piatich mŕtvych
  6. Kalavská: Z ministerstva sa vrátim do nemocnice
  7. Kauza Dobšiná: Čo sa to stalo v našom meste
  8. Toto leto som nebol nikde. Ale bol som tam s Kočnerom
  9. Slovan Bratislava je bližšie k postupu v Európskej lige, doma zdolal PAOK Solún
  10. Motokárovú dráhu na košickom Jazere zdemolovali buldozérom

  1. Komentár Mareka Vagoviča: Neverte Pellegrinimu. Odstavenie Fica je falošná hra
  2. Kto sa pasie na štátnych zdrojoch? Valček: Notárov žalujem kvôli Kočnerovi, Falck pre Širokého
  3. Matovič: Bödör má kontakty na polícii aj po zmene vedenia
  4. Mečiar: Nech sa netvária, že s Kočnerom nie sú kamaráti!
  5. Matúš Kostolný: Kočner v Threeme usvedčuje Fica: pomohli mu až k vražde
  6. Threema: Norbert Bödör bol Kočnerovou spojkou pri marení spravodlivosti
  7. Policajný zásah u štátnej tajomníčky Jankovskej aj sudcov. Podľa informácií TV JOJ polícia preveruje
  8. Kočner: Monika Jankovská je moja opička. Z Jankovskej chcel urobiť ministerku
  9. Pellegrini si už pripravil pôdu pre novú stranu s Druckerom
  10. Threema: Jankovskej a viacerým bratislavským sudcom zobrali policajti mobily

Už ste čítali?