Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Závory zostali hore, signalizácia neblikala a vlak išiel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na jednom zelezniciarskom webe som cital, ze blikajuce biele svetlo znamena, ze vlakova cesta nie je postavena. Niekto kto sa vyzna by mohol doplnit a upresnit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Iba predpokladam...

Ja si dovolim napisat aj ked sa nevyznam.
Predpokladam vsak, ze pojem "postavit vlakovu cestu" znamena prehodit vsetky vyhybky tak, aby prichadzajuci vlak mohol pokracovat tam kam ma. A tiez predpokladam, ze taketo prestatovanie sa robi radovo v minutach pred prejazdom vlaku nejakym miestom.
Cize ak blika biele svetlo, cesta nie je "postavena" a teda vlak nema ako danym miestom prejst, cize priecestie je prejazdne pre auta.
Ale tiez uvitam odborny prispevok...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Určite to tak nie je. Poznám priecestia, nie jedno, kde pred ním nie sú ani z jednej strany žiadne výhybky v mnohokilometrových vzdialenostiach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemusi to byt len vyhybka. Moze to byt aj cervena pre vlak v tom useku, vtedy je priecestie tiez volne a moze blikat biele svetlo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To už dáva väčšiu logiku, ale v kontexte napríklad takého Prešova, kde vedie železnica stredom mesta, v ktorom sa nachádza cca 5 priecestí v jednom smere (+jedno nástupište), si neviem predstaviť, že by to takto mohlo/malo fungovať. Ak by totiž zhasla červená pred prvým priecestím (výhybky tam nie sú), tak by muselo prestať svietiť modré svetlo na všetkých nasledujúcich priecestiach (a možno to tak funguje, len som si to nevšimol). Ešte by tam mohli byť tie "semafóry" s červenou aj na medziúsekoch medzi jednotlivými priecestiami, ale nikdy som tam nevidel stáť žiadny vlak.
Asi by bolo fakt najlepšie, keby to vysvetlil niekto, kto o tom aj niečo vie, nielen sa dohaduje :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Netreba byt genius

No § 27 (1) hovori jasne. No nemusim byt genius aby mi doslo, ze ked nemam istotu, tak na priecestie nevojdem. Pokial su semafory zhasnute, tak je to proste pre mna ako keby tam neboli - to iste ak semafor proste nevidim, alebo prehliadnem.
Na signalizaciu sa da spolahnut mozno v nemecku, rakusku, francuzsku ... U nas maximalne tak na biele svetlo, ktore uz par rokov sa z priecesti odstranuje.

Ale vzdy sa najdu aj experti, ktori budu ignorovat kompletne znacenie.
Nepozriem sa == mam volno?
https://www.youtube.com/watch?...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To odstraňovanie bielych

svetiel je samozrejme hlúposť. Tá výhovorka na EU je trápna. Podľa mňa tu v skutočnosti ide o zbavenie sa zodpovednosti. Keby ešte povedali, že v EU je maximálna snaha riešiť tieto kríženia mimourovňovo a oni tiež zahajujú celoštátnu akciu na prerábku väčšiny krížení so železnicou mimourovňovo, to už nie. V tomto im už EU vzorom nie je. Tak nám neostáva nič iné, ako rátať mrtvoly pri takýchto haváriach. Železniciam je to jedno.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

presne tak

Postoj EU chápem ako dôsledok lobizmu železníc. Po odstránení bieleho svetla padá zodpovednosť na vodiča. Pri bielom svetle môže padnúť aj na železnicu, nehovoriac o potrebe bezpečnostný system udržiavať.
Fakt, že sa železnice dôkazu zo svojej povinnosti vyviazať poukazuje na nízku cenu ľudského života.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Suhlasim. Mohli by sme biele svetla ponechat a boli by sme lepsi nez EU. Ale to by chcelo trochu viac rozmyslat a hlavne chciet. :(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Budem reagovať na viac diskutujúcich

1.)
Červeno blikajúce svetlá znamenajú to, že k priecestiu prichádza vlak, teda je zákaz vjazdu na priecestie.

2.)
Biele blikajúce svetlo oznamuje to, že priecestné zabezpečovacie zariadenie (PZZ) je funkčné. Plus znamená aj to, že v približovacom úseku závor sa nenachádza nijaký vlak. Stačí si všimnúť to, že keď vlak priecestie minie, červené svetlá prestanú blikať, ale biele začne blikať až neskôr, lebo vlak sa síce od priecestia vzďaľuje, ale ešte sa nachádza v jeho približovacom úseku. Až keď ho minie, potom začne blikať biele svetlo.
Ak biele svetlo bliká, tak sa dá priecestím prechádzať rýchlejšie, a vodič si nemusí overovať, či neprichádza vlak. Jednoduchšie to majú aj autobusári.

3.)
Na priecestí nebliká žiadne svetlo. Vodič prechádza pomalšie, a musí sa presvedčiť o tom, či neprichádza vlak. Inak konajú aj autobusári.
Stane sa nehoda, vodič auta prežije a vypovedá: Na priecestí neblikalo žiadne svetlo. A už ho aj majú, sám seba udal, že napriek tomu, že tam žiadne svetlo neblikalo, nepresvedčil sa, či neprichádza vlak.

4.)
ŽSR už pred x rokmi avizovali, že biele svetlá zrušia, a to preto, lebo Únia nepožaduje, nepozná biele svetlo, a oni, teda ŽSR predsa musia byť predpisoví a tak sa síce neradi, ale prispôsobia normám EU.
Drzo klamú. Áno, predpisy a normy EU niečo prikazujú. ŽSR z tých noriem už samozrejme nemôžu zľaviť. Ale môžu tie normy na území SR sprísniť a na PZZ aj v budúcnosti inštalovať biele svetlá, a tak priecestie vylepšovať nad ten minimum, čo EU požaduje!
U ŽSR sa jedná iba o to, chcú na údržbe šetriť, a zároveň sa chcú zbaviť prípadnej zodpovednosti, ak by biele svetlo blikalo a vlak by aj tak prišiel.
Na ich pohodlie a alibizmus doplatí cestná doprava, cez koľaje sa bude prechádzať pomalšie.

5.)
Priecestie samočinne testuje seba samého. Ak je malý problém, tak na PZZ zhasne biele svetlo, a kontrolka to signalizuje aj výpravcovi. Ak je väčší problém, či priecestie niečo nezvyčajné nevie vyhodnotiť, tak sa spustia červené svetlá a cez kontrolku dozvie sa to aj výpravca.
Potom vlaky chodia cez priecestie, ako keby PZZ nič nesignalizovalo a závory neboli zatvorené. Príde tam opravár a problém vyrieši.

6.)
Nastane havarijný stav, teda výpadok napájania, či nejaké auto vyvráti stojan PZZ, vandalizmus a pod. Cez kontrolný systém ide informácia výpravcovi, a zároveň výpravca nedokáže vlaku zo stanice postaviť návesť povoľujúcu jazdu.
Ten prípad na fotke asi bol o tom, že na trati už ten vlak bol, až potom nastal veľký problém s PZZ.

7.)
PZZ signalizuje stoj, a vlak neprichádza. Možno sa pokazilo PZZ, vlak ide extrémne pomaly, či sa pred priecestím pokazil.
Vlak opustil priecestie PZZ zhaslo, potom opäť po pár minútach začne signalizovať a my vidíme, že ten už odídený vlak stojí. Asi stojí v približovacom úseku, PZZ nevie, čo sa stalo, tak preventívne dáva signál stoj. Boli totiž také prípady, že z vlaku sa odtrhli vozne, a časom sa po spáde vrátili na priecestie.
Postupne ale PZZ dostávajú nejakú tzv. anuláciu, teda v takýchto prípadoch časom červené svetlá zhasnú, ale biele blikať nebude.

8.)
Je to informácia z čias komunizmu, z rozhovoru s návestným majstrom pri pive. Už to môže byť iné.
Vlakom samočinne ovládané PZZ začne blikať tak včas, aby 22,5 metrov dlhé auto, ktoré rýchlosťou 5 km/hod akurát ide okolo stojanu PZZ, ešte bezpečne prešlo priecestím. Závora na druhej strane musí padnúť vtedy, keď koniec toho auta už je 50 cm za ňou.
Medzi pádom závory a príchodom vlaku idúcim max. traťovou rýchlosťou, musí byť 5 sekúnd! Áno päť.
Teda ak tam uviaznete, máte 5 sekúnd! Ale už možno platia iné normy...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak, tak, vsetci na zapade su blbi, lebo nechcu akceptovat komunisticke vymysly...

Mimochodom, to je dost zvlastna logika, ze ak blika biele svetlo, tak viem, ze signalizacia funguje a mozem ist, ale ak su zavory hore a nic neblika, tak mozno signalizacia nefunguje...

A skus nabuduce odporucat, aby v autoskole ucili ziakov, ze pred priecestim sa maju presvedcit, ci mozu cez neho bezpecne prejst, nie ci na nom blika biele svetlo. Budes hovorit aspon v sulade s pravidlami, lebo biele svetlo znamena iba vyssiu rychlost, nie ze nejde vlak.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vyššia rýchlosť je tam práve preto, že keď bliká biele svetlo je výrazne väčšia pravdepodobnosť funkčného systém zab. zariadenia a zároveň vyjadruje, že sa neblíži vlak a je možné priecestie bezpečne prejsť. tak ako uviedli iní, na to aby blikalo biele svetlo musí byť vyhodnotená správna funkčnosť systému na viacerých úrovniach.

inak všimnite si, že medzi zhasnutím bieleho svetla a rozblikaním červených, je vždy krátka pauza, neprechádza to plynulo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vyssia rychlost je tam preto, aby aspon niekde bola trochu zmysluplnejsia rychlost, lebo inak by na priecesti platila 30-ka, co je len dalsi CSSR unikat v pravidlach. A vlak sa samozrejme blizi, len je este dost daleko. A ked sa k priecestiu blizi, tak ma hukat a je jedno, ci nejake svetlo blika alebo nie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

až na to že 30 km/h nie je ČSSR unikát, ale mnohé priecestia majú tak zlé rozhľadové pomery že aj 30 km/h je tam veľa. Ale prečo sú tak zlé rozhľadové pomery by bolo na dlhšiu debatu + mali by nad tým silno uvažovať ŽSR (správca železničnej infraštruktúry)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Učiť vodičov hľadať biele svetlo je súčasťou učenia bezpečného prejazdu cez železničné priecestie.
.
Ak biele svetlo bliká, tak jednoznačne signalizácia funguje. Keby niekto odstrihol kábel idúci k zabezpečovaciemu zariadeniu (ako sa stalo, napríklad do zberu) tak by biele svetlo neblikalo.
.
Biele svetlo nie je komunistický výmysel. Nemá nič spoločné s politikou. Je to technické riešenie a podľa mňa dobré riešenie. EU ho môže prijať ako voliteľnú / odporúčanú z možnosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak sa nieco zavedie v roku 1968, resp. 1971, tak to je komunisticky vymysel a s politikou to suvisi tak, ze sme kvoli nej mali vtedy zufaly nedostatok vedomosti a odbornikov. Coho jednym z milion dosledkov je aj ta blbost s rychlostou odvijajucou sa od bieleho svetla.

A zabudol som, ze sme asi jedina krajina na svete, ktora ma priecestia, takze to, co si myslite, ze je spravne, take aj skutocne je a nieco take ako medzinarodne dohovory, ktore pri prejazde cez priecestie nic take ako biele svetlo nepoznaju, su zjavne iba bachorky. Mimochodom, ako preboha vlastne prechadzate cez priecestia v Rakusku ci Nemecku??
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

autoškola

Postup na bezpečné prejdenie žel. priecestia by malo byť počas povinných jázd v autoškole. Ja som starší a za socíku veľa vecí nefungovalo na 100%. Niekoľkonásobné istenie a prehnaná kontrola je prakticky nutnosť.

Taktiež treba napísať blog a blinkeroch. Niektorí vodiči blikajú napr doprava a idú rovno. Tiež existuje postup kedy odbočiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pokial viem tak kazdy normalny instruktor v autoskole tam svojho ziaka zoberie a vysvetli, lebo na tom casto vyhadzuju policajti pri ostrej jazde...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Priecestia sú klasická križovatka

Na svetelnej signalizácii by mala svietiť klasicky červená a zelená farba ako na semaforoch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie je celkom klasicka, pretoze volno pre jednotlive smery sa nestrieda. Preto by tam bola zelena pre auta zbytocna (svietila by 23,5 h denne), vhodnejsia je preto len 2-farebna sustava zlta-cervena. Co je inak ovela bezpecnejsie v tom, ze takyto semafor ma prechodovu fazu (zlta), na rozdiel od standardnych blikacov.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Stanislav Martinčko: Nie len R. Fico môže kľudne spať! 3 435
  2. Monika Kusendová: Dovolenka v Egypte – more terrible than great? 1 342
  3. Martin Pekár: Ako zarobiť na štáte 300 000 EUR za mesiac 886
  4. Miroslav Lukáč: Kriminálnici dajú žalobu za ohováranie. Opičky ju schvália. Comment. 561
  5. Danica Chames: Poriadny chlap predsa musí mať špek 560
  6. Vladimír Hatara: O čom brumčia medvede I.časť 507
  7. Sebastián Bražina: Keď sa krysy bránia... 426
  8. Martina Šulová: Karen Gaffney: Prvá, čo dostala diplom a zvládla aj Lamanšský prieliv 368
  9. Bianca Mária Blahutová: Ako som našla lásku na zoznamke 292
  10. Matej Varga: Kam investovať po príchode recesie 249

Rebríčky článkov


  1. Filip Pančík: Žemľovka
  2. Milan Lacúch: Kresťanský národ konzumentov nečistoty
  3. Martin Krištoff: Časovaná bomba za 19 biliónov dolárov môže ohroziť svetovú ekonomiku, varuje MMF
  4. Štefan Vidlár: V. I. Lenin a nežná
  5. Andrej Hossa: Základné náradie domáceho kutila
  6. Vladimír Krátky: SMERáci , Slovensku sa nedarí a Vy to máte na svedomí !
  7. Petra Babanova: Tichá voda
  8. Peter Žiak: Sokrates o demokracii a tyranii - neskutočne aktuálny
  9. Jaroslav Karahuta: Rozpočet na rok 2020 je pokračovaním totálnej deštrukcie slovenského poľnohospodárstva.
  10. Štefan Vidlár: The Ten Commandments

  1. Čaputová si pre Gorilu volá Sakovú aj Lučanského (minúta po minúte)
  2. Prokurátor predložil kompletnú Threemu, súd zatiaľ nerozhodol o jej čítaní (minúta po minúte)
  3. Autor Gorily Holúbek: Flašíka viem vysvetliť, polícia sa mi neozvala
  4. V Gorile počuť šušťanie bankoviek aj stretnutia, ktoré spis nespomína
  5. Fico, Haščák a kola. Vypočujte si časť rozhovoru Fica s Haščákom z údajnej nahrávky Gorila
  6. Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou
  7. Nicholson: Iba naivný človek by veril, že sa od čias Gorily Fico a Smer zmenili
  8. Z vody sa vynorila obrovská bublina. Báli sa, že ich pohltí
  9. Slovensko už počúva Gorilu
  10. Andruskó uzavrel dohodu o vine a treste, jeho výšku neprezradili

  1. SMERáci , Slovensku sa nedarí a Vy to máte na svedomí !
  2. Threema: Krstní otcovia Moniky Jankovskej. Jankovská má robiť pre Kočnera Troškovú
  3. Ako robil Pius XII. spojku medzi hlavnými odporcami Hitlera a Západom
  4. Matovič vyzval Beblavého, aby sa nezúčastnil na proteste pred domom Haščáka
  5. Čudesná hra Mikuláša Dzurindu
  6. Gorila: Fico v rozhovore s Haščákom. Paškovi dôverujem určite viacej ako Kaliňákovi
  7. Opozícia vyzvala premiéra, aby zvolal okrúhly stôl a riešil korupciu
  8. Čo urobiť, aby z Gorily neprofitoval antisystém
  9. Bilancia vlády Smeru: Učiteľ na ZŠ zarobí menej ako pracovník zákazníckej podpory
  10. V Súdnej rade sú hlasy, že Praženková a Kosová stratili dôveru

Už ste čítali?