Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Auto už nie je sluha, ale pán. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Riesenie zaruky nepatri do obchodneho zakonnika. Pojednava o nom zakon o ochrane spotrebitela 250/2007 Z.z.. Obchodny zakonnik s tym nema vobec nic spolocne.

Zaruka za dava na tovar, nie na subjekt. Na sude treba teda podat zalobu za porusenie ochrany spotrebitela z dovodu nedodrzania dvojrocnej zaruky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

spotrebiteľ

spotrebiteľ ste len ako fyzická osoba nepodnikateľ.
Ako podnikateľ NIE STE NIČ
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

To nie je pravda. Zaruka sa dava na tovar. Je spojena s tovarom, nie so subjektom. Preto ju neriesi obchodny zakonnik. Obchodny zakonnik riesi vztahy medzi obchodnymi subjektami, ale tovar nie je obchodny subjekt. Preto spada tovar pod ochranu spotrebitela a nim moze byt ktokolvek. Zakon o ochrane to hovori jasne, kazdy spotrebitel ma narok na ochranu a k tovaru patri zaruka 2 roky.

Ak Vam nejaky pravnik povedal nieco ine, tak potom nerozumie pravu. Sudca sa takou zalobou musi zaoberat, lebo nou sa neriesia nejake zmluvne obchodne podmienky, ale zakonom stanovena zaruka, ktora k tovaru patri rovnako ako jeho cena.

Preto treba podat zalobu v zmysle zakona o ochrane spotrebitela.

Citujem:

Na účely tohto zákona sa rozumie
a)spotrebiteľom fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti,
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Novelizácia od 2014

Hodnoť:   mínus indicator plus

...

To je podla mna v rozpore s ústavou, lebo zaruka sa vztahuje na tovar, nie na subjekt.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hm, mám šťastie, s toyotami sa mi také ešte nepritrafilo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

presne tak

Presne tak. Nie nahdou som kupoval Toyota Prius, v dobe kupi som presiel vsetky mozne testy aut a rebricky najspolahlivejsich aut v roznych krajinach (USA, UK, DE) a vsade vyslo na 1.-3. miest emedzi ostatnym iToyotami a Lexusmi.
Dnes 185 000km za 9r a jedina jedna zavada, slabo fungujuca rucna (nozna) brzda, ktoru ale nepouzivam (asi preto zhrdzavela alebo co...).
S firemnymi autami a najazdami cez pol mio km je to ais ine, ale aj tak by som asi investoval do inej znacky. ide aj o to, ako ludia s autami jazdia, ako sa knim spravaju. Predtym sme mali Ford Focus 1 a az pri 260tis km zacal mavat problemy, no nikdy nas nenecha lna ceste, prip ze trebalo ist z dialnice do servisu!
Uz aby aj vacsie dodavky robili cisto elekricke a bude pokoj od kadejakych ad blue blbosti :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako zistis ze ma niekto japonske auto?
Povie ti to sam aj ked sa nepytas.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mozno

by stalo za to citatelom objasnit aj o aky druh prevadzky a kilometrovy najazd islo. Aj ked to je jedno, ked si auto kupim a budem s nim jazdit dva roky v kuse, malo by to vydrzat. Ale je tiez dolezite AKO sa s tym autom jazdi. Ak je to hulvat, moze byt po nom za chvilu. a to vecsinou zamestnanci byvaju, je im to jedno. Tam uz nepomoze nech je auto akekolvek odolne. A pokial chce zamestnanec spravit zamestnavatelovi zle, tak je to este horsie. Ktovie co do toho tankuje a naftu si berie domov, dolieva olej a novy si berie domov atd. Moznosti je vela.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bloger o voze a OV o koze,

co ma prosim Vas spolocne druh prevadzky, najazd km ci psychopaticky zamestnanec s dlzkou pobytu auta v servise? 40 dni v dobe ked akykolvek nahradny diel moze byt na Slovensku do 3 dni priamo od vyrobcu? Toto je nazorny priklad manazmentu karpatskeho typu a je uplne jedno ci clovek jazdi Daciu alebo Mercedes.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pýtal sa vás aj Oswald.

Čo má spoločné povaha prevádzky s dĺžkou servise?
inak autá pod monitorigom, dlhé dialničné kilometre, rýchlosť obmedzená na 120km/h.. teda optimálna prevádzka..
Žiadne krádeže olejov a nič podobné.
píšte k veci, alebo nepíšte vôbec.
Jazdí sa shell a iné autá majú 3x väčší nájazd a bez problémov..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pricina / dosledok

to ze je auto v servise je uz len dosledok sposobeny jeho prevadzkou. Preto bola ta otazka ktora nesmerovala na nikoho a proti nicomu. Pokial sa s autom jazdi slusne, je to uz dnes taky vyrobok ktory vydrzi. Podla toho ako auta jazdia tak su viac ako v optimalnej prevadzke, chyba bude asi niekde inde. Preto bola ta otazka na zamestnancov. Ake su to ine auta? Nerozumiem tym utokom, zaujima ma problematika nic viac a nic menej. Mam auto ktore ma 350 tisic kilometrov a neboli na nom menene ani tlmice. Len obycajna starostlivost. Aky je to iny ako karpatsky menezment? A aky je to vlastne ten karpatsky menezment? Dakujem pekne za objasnenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm

toto "pána" si z auta spravili ludia, svojim zivotnym stylom - pred cojaviem 200 rokmi bola "panou" na slovenskej dedine krava, ak ochorela/zdochla/stratila sa atd., bol ohrozeny zivot celej rodiny (nebolo mlieko, nedalo sa zvazat seno atd.)

pred 50 rokmi auto este nebolo take dolezite, lebo masy jazdili busmi/vlakmi - a ktory autobus vtedy najazdil cojaviem 300.000 km do roka?

takze jasne ze "kedysi" to bolo inak a teraz je inak, je to normalny beh udalosti ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pred 30 rokmi si auto opravil vo firemnej dielni alebo v domacej garazi. od bezneho servisu ako nastavenie ventilov, karburatora ci predzapalu, az po vymenu hlavy ci tesnenia, vodnu pumpu, ale aj prevlozkovanie ci vymenu klukovky.
dnes su auta plne sraciciek, ktore sa bez diagnostiky opravovat nedaju. a dostalo sa to do takej absurdnej polohy, ze ani autorizovane servisy si s tym nedokazu poradit - aspon nie v rozumnom case. podobne problemy mal znamy s kiou, zavada v elektrike a cele mesiace im trvalo, kym to odstranili. postupne vymenili pol auta a dodnes asi nevedia, v com bol problem.
vzdy som sa drzal zasady, aby v aute bolo cim menej sraciciek. podla hesla: co tam nie je, to sa nepokazi. ale je to stale tazsie, cakam, kedy sa niektory vyrobca chyti rozumu a zacne vyrabat cosi uplne primitivne. a lacne. naco toto komu je, na problemy?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm

ano pred 30 rokmi si si sam, ale to uz v dnesnej dobe drviva väcsina ludi robit nechce
celkom sam si to nerobil, pretoze na tie veci si potreboval nahradne diely, nastroje atd., cize bol si uz vtedy zavisly na dodavateloch.

(skoro) celkom sam si vedel vsetko opravit moj stary otec (nar. 1912), lebo ked si potreboval opravit voz, tak si vsetko z dreva vystruhal sam a tych par drobnosti co tam boli kovovych mu urobil kovac o tri dvory dalej -... moj stary otec sa tiez cudoval naco su ludom take auta co dokazu ist 120 km/h ked on sa vozil vozom za kravkami cely zivot a vsetko stihol - vychoval 6 deti atd. ty si uz zrazu potreboval prevlozkovavat, vymienat klukovku atd. kvoli nahradnym dielom si musel behat po mototechnach atd. - no povedz, nebolo jednoduchsie mat taky obycajny dreveny voz? stary otec bol zavisly tak maximalne od kovaca o 3 dvory dalej, krasna doba

ale ved ked myslis, ze je vas vela takych, ktori chcu "jednoduche" auta a tuzia volny cas travit prevlozkovavanim a vymenami tesneni, klukoviek a vodnych pump, nuz tak zaloz nejaky taky spolok a dajte automobilkam najavo, ze je zaujem o take auta ... myslim, ze ked vas bude cojaviem aspon takych 15-20% z celkoveho poctu motoristov, tak sa urcite najde automobilka, ktora take auta zacne vyrabat.

siroke masy v dnesnej dobe totiz chcu vsetky tie kadejake elektronicky podporovane srandicky atd.
ja napriklad jazdim poslednych ca. 15 rokov vyhradne znacku Subaru, ktora je povazovana za dost konzervativnu znacku co sa tyka zavadzania kadejakych tych noviniek, elektronickych hraciek atd. - a casto som si vypocul od znamych na SK (zijem v D) - coooo ??? toto fungl nove tvoje auto nema hentaku vec, a nehlasi toto ani hento? ved to ma uz moja jazdenka audina 10 rokov stara ... atd.

takze ludia dostavaju od automobiliek take auta, ako chcu ... "jednoduche" auto je pre nich symbol ze dotycny je chudak, ktory nema na to, aby si kupil "nieco slusne, vymakane" ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

v civilizacii som nemal pocit, ze by sa bezni ludia medzi sebou hodnotili za chudakov podla typu auta. okolo stuttgartu bolo mnozstvo mercedesov, ktore vlastnili aj robotnici, nie vsak kvoli akemusi "imidzu", ale jednoducho kvoli vyhodnosti nakupu od svojej fabriky. no, specialne u svabov mozno kusok ano. cosi ako nasi ľihotania ci zahoraci. :-)
ano, mas pravdu, ze na sk este funguje susedsky syndrom typu "svetla svietia, stierace stieraju", aj ak bude spavat na matracoch, len nech ma drahe auto na splatky pod oknom. tieto vidlacke maniere ale tiez casom vyhniju. mal som uz niekolko desiatok aut, z toho zlomok novych. a dnes je mi totalne jedno, co to je. podstatne je, aby s tym neboli starosti - alebo co najmensie. a pripada mi komicke, ak si niekto kupuje auto kvoli "imidzu", aby si otvoril okno a jazdil po meste s vystrcenou hlavou. podobne ako mixer ci vysavac alebo televizor. :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: auta ake luda chcu

Ja by som chcel takéto niečo:
https://bollingermotors.com/
Vyzer to odť jednoducho.
A áno, neopravil by som o.
Preto som si ešte nekúpil elektrobicykel.
Nik mi nevie garantovať EKONOMICKÝ pozáručný servis (v inej forme, ako výmena celého pohonu)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Problém je hlúposť bežných ľudí

akým je aj pán Čurma. Každý chce najnovšie vychytávky a nikto im nerozumie. Ak sa pokazia, sú v koncoch a obviňujú kadekoho len nie seba.

Takže milí hlupáci, ak niečomu nerozumiete, neviete, nepúšťajte sa do toho, nepoužívajte to. Kúpte si bicykel , ten ešte možno dokážete opraviť aj sami. Ak nie, tak choďte pešo alebo autobusom.

Pán Čurma, neviete si poradiť so svietiacou chybovou kontrolkou, neviete palubný počítač napojiť na počítač alebo nejako ináč diagnostikovať a opraviť chybu? Nuž nekupujte to . A ked to kúpite, a sa to pokazí a VY neviete s tým spraviť nič, lebo ste hlúpy, tak musíte sa spoľahnúť na múdrych, čo to vedia opraviť, a nie ich za to kritizovať. A samozrejme sa musíte prispôsobiť ich "manierom". Múdri na maniere majú právo a ako hlupák s tým nič nespravíte, lebo ste na múdrych odkázaný.

A neberte to osobne, drvivá väčšina ľudí sú hlupáci čo nič nevedia, vrátane mňa. Ale ja a iní hlupáci na rozdiel od Vás, s pokorou čakáme, kým nám múdry človek to opraví a nevyskakujeme. Pretože ak budeme vyskakovať, skončíme na bicykli alebo v autobuse.

P.S. A aká že je to prémiová značka auta kamaráta, ktorý sa s ňou bojí ísť do sveta? Pretože ste si kopli do Renaultu a Fiatu, automobilových úžitkových a užitočných to pracantov, nože sem s tou značkou , čo s ňou treba zaobchádzať ako v bavlnke, pretože ináč zatrucuje a nechá svojho pána či sluhu (ako píšešte) na holičkách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

takže

ja som hlupák, ktorý to nevie opraviť, ale múdry to opravujú 40 dní???
To ste rozmýšľal aspoň trochu, kým ste to napísal?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

On este v zivote

nerozmyslal ani raz.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Saška Uhlárová: Naprieč Rumunskom po najkrajších cestách sveta Transfagarašan a Transalpina 2 104
  2. Monika Kusendová: Dovolenka v Egypte – more terrible than great? 1 857
  3. Slovenský inštitút pre bezpečnostnú politiku : Prehľad dezinformácií, manipulácií a propagandy počas tretieho októbrového týždňa 1 292
  4. Jozef Šátek: Kto, ako a prečo zatajoval "Gorilu". 1 219
  5. Miroslav Beblavý: Správa týždňa: Ako Kmotrík vytiahol z vodární 4,5 milióna eur 1 108
  6. Danica Chames: Poriadny chlap predsa musí mať špek 961
  7. Karolína Olšavská: Sú pohonné hmoty na Slovensku kvalitnejšie ako v Rakúsku? 949
  8. Martin Pekár: Ako zarobiť na štáte 300 000 EUR za mesiac 782
  9. Lórant Kulík: Fotogaléria: Letecký pohľad na sídlisko Terasa v Košiciach 735
  10. Elena Antalová: Sociálny štát a okašľaní dôchodcovia 693

Rebríčky článkov


  1. Štefan Vidlár: Dvá ministri
  2. Radovan Medovič: Schyzofrénia po gorilovsky
  3. Sonya Haraszti: Keď sa na Tindri spojíš so strateným kamarátom z detstva i s bratom svojho exa.
  4. René Števánka: UZNESENIE EP O BOJI S DEZINFORMÁCIAMI VS IDEÁLY NOVEMBRA ‘89
  5. Róbert Kováč: V tŕni nahí
  6. Štefan Vidlár: A Voter - A Shit
  7. Ľubomír Belák: Na mol v divadle
  8. Štefan Vidlár: Enem né tak
  9. Peter Mrázik: Výsledkom kolektívneho vyjednávania v Jaguar Land Rover je rekordné navýšenie mzdy
  10. Filip Pančík: Žemľovka

  1. Sudca Lindtner z Threemy: Kočner si tyká so všetkými, no jeho vplyv sa preceňuje
  2. Bývalý šéf tímu Gorila: Našli sme stámiliónové transakcie
  3. Asi najsmutnejšie je mlčanie Ivana Mikloša
  4. Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková
  5. Zoológ: Pri stretnutí s meďveďom sa mu musíte pozerať do očí
  6. Johnson sa po prehre vzpieral. Nakoniec požiadal o odklad brexitu
  7. Johnson požiadal Úniu o odklad brexitu, rokovať o ňom odmieta (minúta po minúte)
  8. Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou
  9. Threema potvrdzuje Kočnerov vplyv na novinárku
  10. Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, chcú spravodlivé Slovensko

  1. Robert Fico - krstný otec Gorily aj mafie
  2. Lipšic vyzval na zverejnenie nahrávky z rokovania vlády o odvolávaní Bubeníkovej
  3. Threema: Kočner sa radil s predsedom súdu Lindtnerom, na ktorom stojí prípad Lexu
  4. Keby nebolo Pittnera Gorila by nebola: Autora spisu Gorila vyhodili ako vlastizradcu
  5. Generálny prokurátor Trnka si nahrával návštevy na prokuratúre
  6. Sudca Lindtner priznal kontakty s Kočnerom, kolegovia ho vyzvali na odstúpenie
  7. Kočnerova Threema: Ty si kúpiš byt, ja platím všetko ostatné, napísal Jankovskej
  8. Gabo berie veci alternatívne: Pozadie je pre SDKÚ rovnaké
  9. Dzurinda na nahrávke s Miškovským: Neser ma, ak chceš, aby som ti pomohol!
  10. Tomáš V. viní starostu Rače z krádeží a úplatkov

Už ste čítali?