Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Sú pohonné hmoty na Slovensku kvalitnejšie ako v Rakúsku? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Správny postreh. Svätá pravda. Na Slovensku sú dlhodobo nadsadené ceny pohonných hmôt.
V Gorile sa tuším spomína Vilagi..Slovnaft má palivo za najvyššie ceny.. a zmluvne zaviazané štátne inštitúcie, ktoré musia tankovať iba jeho najdrahšie palivo - zo Slovnaftu.
Biznis so štátom.
Kvalita je dlhodobo sporná.
https://www1.pluska.sk/rady-a-...

Tiež by ma zaujímalo, prečo palivo v Maďarsku v rámci tej istej skupiny je lacnejšie, ako na Slovensku.

Toto sú istoty oligarchického štátu previazaného s mafianskými skupinami.
Slovnaft je súčasťou Moll
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na Slovensku je vyššia spotrebná daň v niektorých prípadoch ajDPH.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pokial ja viem, v cene benzinu je najvacsou polozkou dan z paliv a DPH, ktore sa odvadzaju statu. A na Slovensku vlady nastavili dane z benzinu na vyssie hodnoty a preto je benzin drahsi. Dritom DPH sa plati aj zo spotrebnej dane (dan z dane).
https://auto.sme.sk/c/5234084/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Liter suroveho benzinu opusta Slovnaft za necelych 50 centov. V tom je ropa, energie,platy,investicie do technologii... Nejakych 10 centov je marza cerpacky a dalsich 5-8 centov si berie pre seba firma, co s cisternami tie pumpy navaza palivom. 55 centov je spotrebna dan z benznu. A na to vsetko si stat prihodi este 20% DPH. Tak sa necudujme, ze tankujeme pomaly najdrahsie v EU...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

na slovensku som benzin nekupoval uz ani nepamatam, ale v casoch ked som to este robil a vedel som porovnat, tak rozdiel v dojazde na plnu nadrz pri 1.3 mpi felicii bol cca 50 - 100km (pri rovnakych cestnych podmienkach)
mozte ale 1x hadat ze na benzin odkial som na jednu nadrz statisticky najazdil viac (AT - cerpacky vo wolfstahl alebo heinburg, SK - BA)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

najmä ten z heinburgu je kvalitnejší. dokonca kvalitnejší, než z Hainburgu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviem co sa cudujete

Ja tankujem stale za 20 euro a nejake vykyvy cien ma nezaujimaju.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tento je známy

Tento vtip je dobrý. Pôvodná verzia s blondínkami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

S

Blondikami nechapem? Fakt som nemal viac prachov a potom som si zvykol.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

híd minister súdruh érsek árpád

túto vec už dávno vysvetlil v dvoch jasných bodoch:
1. Slovenský benzín je drahší než rakúsky, lebo je kvalitnejší.
2. Rakúsky benzín je pri slovenských hraniciach zámerne lacnejší, aby nalákali Slovákov.
O obidvoch bodoch nikto, samozrejme, nepochybuje. Okrem tých, ktorí vedia, ako to naozaj je ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Rakušania zasa podstatne viac platia na cestnej dani, poistnom...takže v konečnom dôsledku na tom lepšie nie sú. Oplati sa u nich tankovať hlavne pre kvalitnejšie palivo
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V preklade

Majú drahšie autá, ich hospodárstvo je postavené na obnoviteľných zdrojoch (veterné a vodné elektrárne). Aspoň sa o to snažia. Jednorazové plastové fľaše považujú za prežitok. Majú rýchle diaľnice, lebo veria, že auto spáli menej, keď ide optimálnou rýchlosťou a nevyhýba sa výmoľom. (majú 100 km/h mimo mesta) Podľa mňa tu je pes zakopaný. Menší dopyt po rope = menšia cena.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Jednorazové plastové fľaše považujú za prežitok." - v obchodoch to nevidno. Nápoje sú takmer výlučne v PET fľašiach
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Optimalna rychlost na spotrebu je nizsia nez 100 km/h.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hahaha

1. R si práve kupujú lacnejšie autá, lebo platia vysokú cestnú daň. Preto je tam bežnejšie ako u nás vidieť napr. Dácie.
2. Nemajú rýchle diaľnice. Síce na pár úsekoch skúšajú 140, ale naopak veľa úsekov UG-L má zníženú rýchlosť 100 a veľakrát aj 80 km/h, čo je potom paradox, že na ceste popri diaľnici môžeš ísť rýchlejšie ako na diaľnici (100 vs. 80).
S ostatným súhlasím.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie UG-L

ale IG-L. Ochrana ziv. prostredia pred imisiami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: cena / kvalita

na úvod:
https://www.aktuality.sk/clano...

Dnes už viac ako polovic z ceny PHM tvoria dane.
V tej súvislosti môžeme čakať, že elektromobilita (ktorá je dnes stále BEZ DOTÁCIÍ cenovo nevýhodná ) bude na tom s "ekonomickou výhodnosťou" ešte horšie, keď sa zavedie spotrebná daň na elektrinu, použitú v doprave (štát si takýto výpadok spotrebných dani nemôže dovoliť. Špeciálne ten slovenský štát, ktorý je niečo medzi postsocialistickou demokraciou karpatského typu a týmn, čomu sa v Eúrope vraví Balkán).

Pre ilustráciu, veľmi dobrý blog pána Ihnáta na eTrende o tom, KTO to tu celé PLATÍ:
https://blog.etrend.sk/radovan...
(ukázal som deťom, aby mali motiváciu
a; podnikať
b; emigrovať)
(ako pomôcku som im uviedol, koľko úsilia stojí podnikateľov aby (ne)platili dane a čo iné by mohli dokázať, ak by sa namiesto agresívnej daňovej optimalizácie venovali predmetu ich podnikania) - áno , B je správne.

Pokiaľ ide o kvalitu paliva, ropa zo Swechatu pochádza od Saudov a z Líbie a preto obsahuje omnoho menej síry ako tá, ktorá dotečie ropovodom Družba do SLovnaftu.

Na Slovensku sú daňovo zvýhodnené palivá, do ktorých sa pridáva BIOZLOŽKA, ktorá pokiaľ ju nespotrebujete, degraduje a vytvorí v nádrži sliz, ktorý poteší vášho servisáka (mám vždy jedno auto na LPG, na jazdenie po meste a keď som nechal benzín, ktorý používam iba na štartovanie rok v nádrži, stálo ma to palivové čerpadlo a vstreky).

Dane presvedčia každého, takže ten sajrajt máte aj v SHell V-power, ktorý som tankoval (spotrebujem ho skutočne pár litrov do roka, takže ma cena za liter až tak nedráždila, chcel som sa vyvarovať problémom s palivom - nedalo sa)

Pokiaľ ide o rozdielne (nižšie) ceny PHM na pumpách cez víkend, je to snaha prevádzkovateľov, o zníženie "návalu" v pondelok ráno, keď sa po víkende každý s prázdnou nádržou cestou do práce snaží natankovať a na pumpách je plno. Ľudia, ktorí majú čas (alebo si privstanú aj v sobotu) natankujú pri odchode na víkendový výlet... (ceny zase stúpnui v nedeľu popoludní). Menšie rady pri pokladní/pred stojanmi = viac spokojných zákazníkov, ktorú prídu ZNOVA. Na web-e sú informácie i (i ako aplikácie do mobilných telefónov, kde si viete nastaviť alarm pri výraznejšej zmene) o cenách na jednotlivých staniciach - viete si nastaviť sledovanie tých svojich/konkurenčných v miestach, kde sa pohybujete ...

Rakúšania ušli v 1955 Rusom zo zveráka (a nielen tie spolkové krajiny, ktoré bola v ich okupačnej zóne). je to iba 64 rokov, ale stále si túto skutočnosť uvedomujú. A pristupujú k spravovaniu svojho štátu troška inak. Navyše, majú stále inšpuráciu u svojho väčšieho SZZ suseda ...

u nás sú chlapci z MOL spokojní, kamionisti s cudziny a všetci Bratislavčania tankuju za hranicami, tak si to MOL musí vynahradiť na nás ostatných.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Július Kovács: Obchvat Bratislavy je dod*baný. Kolóny z juhu do Bratislavy budú ešte horšie. 399
  2. Martin Foto Potočný: Keď zrušenie vyšetrovacieho tímu Kuciak spochybnili už aj Taliani 126
  3. Martin Droppa: Štátny smútok? A načo?! 110
  4. Ondrej Putra: Hanbiť za Slovensko sa nebudem a voliť budem! 105
  5. Jozef Sitko: Danko vraví o slobode, hľadá ju v Moskve! 78
  6. Martin Pollák: Dokonalý zločin (kreslený vtip) 75
  7. Jaroslav Ridoško: Prečo sa očkovanie spochybňuje? 67
  8. Miro Jankes: Pokuta z Nemecka 53
  9. Irena Simunekova: Vodná nádrž Nitrianske Rudno 38
  10. Věra Tepličková: Že by už...? A dobrovoľne? 37

Rebríčky článkov


  1. Kristián Čechmánek: O 17. novembri, predčasne narodených deťoch a komunizme
  2. Michala Ries: Zobuď sa, miláčik, bol to len zlý sen...
  3. Matej Madar: 17.11.2019 - deň, keď sme posledný raz oslavovali slobodu a demokraciu...
  4. Marek Duda: Nežnosť môjho detstva
  5. Rastislav Hrušovský: Rodina 17. novembra.
  6. Stanislav Mičev: Komu patrí november 1989?
  7. Ľubomír Belák: Moje Nežné, revolučné spomínanie
  8. Jozef Kovalík: Zamyslenie nad tridsiatkou
  9. Štefan Vidlár: Postpseudorevolučňí zombie
  10. Roman Hutira: Trenažér F1 či stíhačka Harrier, ako bežná súčasť výučby na univerzite.

  1. Vodič havarovaného nákladného auta je už doma
  2. Luxus a gýč. Rezešovci svoje honosné sídlo nedokážu predať
  3. Ďalšia tragická nehoda pri Nitre. Obeť má len osemnásť rokov
  4. Nesklamte nádej, odkázali politikom z pódia (česko-slovenská minúta po minúte)
  5. Odvolával sa naňho Fico. Prokurátor jeho telefonát s Vadalom nepoprel
  6. Vavro horel ako fakľa. Mak urobil fatálnu hlúposť (hodnotenie)
  7. Slováci neudržali vedenie nad vicemajstrami sveta, v Rijeke podľahli Chorvátom
  8. Sociálna poisťovňa začne začiatkom decembra vyplácať vianočné príspevky
  9. Schwarzenberg: Slováci majú dobrú vlastnosť, pomáha však mafii
  10. Saková pred voľbami v tichosti zvyšuje platy policajtov cez príplatky

  1. Vladimír Palko: Neustrnúť v nostalgii a pátose Novembra
  2. November 1989 Ján Čarnogurský: Skandovanie bolo počuť do cely
  3. Biskupi odsudzujú politické aktivity Mariána Kuffu
  4. Česko - Slovensko 6 : 0
  5. Alexander Cipko: Ako videli rok 1989 Rusi
  6. Stalinove ženy - západný liberalizmus alebo komunistický bordel?
  7. Matovič: Nepôjdem do vlády s PS/Spolu, ak sa nevzdajú registrovaných partnerstiev
  8. Progresívne Slovensko: Najklerikálnejšia strana na politickej scéne
  9. Arcibiskup Zvolenský kritizuje farára Kuffu a kňazov, ktorí sa angažujú v politike
  10. Matovič: PS/Spolu otravujú s debilinami. Na registrované partnerstvá musia zabudnúť

Už ste čítali?