Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Sú pohonné hmoty na Slovensku kvalitnejšie ako v Rakúsku? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Správny postreh. Svätá pravda. Na Slovensku sú dlhodobo nadsadené ceny pohonných hmôt.
V Gorile sa tuším spomína Vilagi..Slovnaft má palivo za najvyššie ceny.. a zmluvne zaviazané štátne inštitúcie, ktoré musia tankovať iba jeho najdrahšie palivo - zo Slovnaftu.
Biznis so štátom.
Kvalita je dlhodobo sporná.
https://www1.pluska.sk/rady-a-...

Tiež by ma zaujímalo, prečo palivo v Maďarsku v rámci tej istej skupiny je lacnejšie, ako na Slovensku.

Toto sú istoty oligarchického štátu previazaného s mafianskými skupinami.
Slovnaft je súčasťou Moll
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na Slovensku je vyššia spotrebná daň v niektorých prípadoch ajDPH.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pokial ja viem, v cene benzinu je najvacsou polozkou dan z paliv a DPH, ktore sa odvadzaju statu. A na Slovensku vlady nastavili dane z benzinu na vyssie hodnoty a preto je benzin drahsi. Dritom DPH sa plati aj zo spotrebnej dane (dan z dane).
https://auto.sme.sk/c/5234084/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Liter suroveho benzinu opusta Slovnaft za necelych 50 centov. V tom je ropa, energie,platy,investicie do technologii... Nejakych 10 centov je marza cerpacky a dalsich 5-8 centov si berie pre seba firma, co s cisternami tie pumpy navaza palivom. 55 centov je spotrebna dan z benznu. A na to vsetko si stat prihodi este 20% DPH. Tak sa necudujme, ze tankujeme pomaly najdrahsie v EU...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

na slovensku som benzin nekupoval uz ani nepamatam, ale v casoch ked som to este robil a vedel som porovnat, tak rozdiel v dojazde na plnu nadrz pri 1.3 mpi felicii bol cca 50 - 100km (pri rovnakych cestnych podmienkach)
mozte ale 1x hadat ze na benzin odkial som na jednu nadrz statisticky najazdil viac (AT - cerpacky vo wolfstahl alebo heinburg, SK - BA)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

najmä ten z heinburgu je kvalitnejší. dokonca kvalitnejší, než z Hainburgu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviem co sa cudujete

Ja tankujem stale za 20 euro a nejake vykyvy cien ma nezaujimaju.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tento je známy

Tento vtip je dobrý. Pôvodná verzia s blondínkami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

S

Blondikami nechapem? Fakt som nemal viac prachov a potom som si zvykol.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

híd minister súdruh érsek árpád

túto vec už dávno vysvetlil v dvoch jasných bodoch:
1. Slovenský benzín je drahší než rakúsky, lebo je kvalitnejší.
2. Rakúsky benzín je pri slovenských hraniciach zámerne lacnejší, aby nalákali Slovákov.
O obidvoch bodoch nikto, samozrejme, nepochybuje. Okrem tých, ktorí vedia, ako to naozaj je ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Rakušania zasa podstatne viac platia na cestnej dani, poistnom...takže v konečnom dôsledku na tom lepšie nie sú. Oplati sa u nich tankovať hlavne pre kvalitnejšie palivo
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V preklade

Majú drahšie autá, ich hospodárstvo je postavené na obnoviteľných zdrojoch (veterné a vodné elektrárne). Aspoň sa o to snažia. Jednorazové plastové fľaše považujú za prežitok. Majú rýchle diaľnice, lebo veria, že auto spáli menej, keď ide optimálnou rýchlosťou a nevyhýba sa výmoľom. (majú 100 km/h mimo mesta) Podľa mňa tu je pes zakopaný. Menší dopyt po rope = menšia cena.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Jednorazové plastové fľaše považujú za prežitok." - v obchodoch to nevidno. Nápoje sú takmer výlučne v PET fľašiach
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Optimalna rychlost na spotrebu je nizsia nez 100 km/h.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hahaha

1. R si práve kupujú lacnejšie autá, lebo platia vysokú cestnú daň. Preto je tam bežnejšie ako u nás vidieť napr. Dácie.
2. Nemajú rýchle diaľnice. Síce na pár úsekoch skúšajú 140, ale naopak veľa úsekov UG-L má zníženú rýchlosť 100 a veľakrát aj 80 km/h, čo je potom paradox, že na ceste popri diaľnici môžeš ísť rýchlejšie ako na diaľnici (100 vs. 80).
S ostatným súhlasím.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie UG-L

ale IG-L. Ochrana ziv. prostredia pred imisiami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: cena / kvalita

na úvod:
https://www.aktuality.sk/clano...

Dnes už viac ako polovic z ceny PHM tvoria dane.
V tej súvislosti môžeme čakať, že elektromobilita (ktorá je dnes stále BEZ DOTÁCIÍ cenovo nevýhodná ) bude na tom s "ekonomickou výhodnosťou" ešte horšie, keď sa zavedie spotrebná daň na elektrinu, použitú v doprave (štát si takýto výpadok spotrebných dani nemôže dovoliť. Špeciálne ten slovenský štát, ktorý je niečo medzi postsocialistickou demokraciou karpatského typu a týmn, čomu sa v Eúrope vraví Balkán).

Pre ilustráciu, veľmi dobrý blog pána Ihnáta na eTrende o tom, KTO to tu celé PLATÍ:
https://blog.etrend.sk/radovan...
(ukázal som deťom, aby mali motiváciu
a; podnikať
b; emigrovať)
(ako pomôcku som im uviedol, koľko úsilia stojí podnikateľov aby (ne)platili dane a čo iné by mohli dokázať, ak by sa namiesto agresívnej daňovej optimalizácie venovali predmetu ich podnikania) - áno , B je správne.

Pokiaľ ide o kvalitu paliva, ropa zo Swechatu pochádza od Saudov a z Líbie a preto obsahuje omnoho menej síry ako tá, ktorá dotečie ropovodom Družba do SLovnaftu.

Na Slovensku sú daňovo zvýhodnené palivá, do ktorých sa pridáva BIOZLOŽKA, ktorá pokiaľ ju nespotrebujete, degraduje a vytvorí v nádrži sliz, ktorý poteší vášho servisáka (mám vždy jedno auto na LPG, na jazdenie po meste a keď som nechal benzín, ktorý používam iba na štartovanie rok v nádrži, stálo ma to palivové čerpadlo a vstreky).

Dane presvedčia každého, takže ten sajrajt máte aj v SHell V-power, ktorý som tankoval (spotrebujem ho skutočne pár litrov do roka, takže ma cena za liter až tak nedráždila, chcel som sa vyvarovať problémom s palivom - nedalo sa)

Pokiaľ ide o rozdielne (nižšie) ceny PHM na pumpách cez víkend, je to snaha prevádzkovateľov, o zníženie "návalu" v pondelok ráno, keď sa po víkende každý s prázdnou nádržou cestou do práce snaží natankovať a na pumpách je plno. Ľudia, ktorí majú čas (alebo si privstanú aj v sobotu) natankujú pri odchode na víkendový výlet... (ceny zase stúpnui v nedeľu popoludní). Menšie rady pri pokladní/pred stojanmi = viac spokojných zákazníkov, ktorú prídu ZNOVA. Na web-e sú informácie i (i ako aplikácie do mobilných telefónov, kde si viete nastaviť alarm pri výraznejšej zmene) o cenách na jednotlivých staniciach - viete si nastaviť sledovanie tých svojich/konkurenčných v miestach, kde sa pohybujete ...

Rakúšania ušli v 1955 Rusom zo zveráka (a nielen tie spolkové krajiny, ktoré bola v ich okupačnej zóne). je to iba 64 rokov, ale stále si túto skutočnosť uvedomujú. A pristupujú k spravovaniu svojho štátu troška inak. Navyše, majú stále inšpuráciu u svojho väčšieho SZZ suseda ...

u nás sú chlapci z MOL spokojní, kamionisti s cudziny a všetci Bratislavčania tankuju za hranicami, tak si to MOL musí vynahradiť na nás ostatných.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Stanislav Martinčko: Kočner, Kočner ty si veľký beťárisko!! 341
  2. Milan Brejcha: Marián Kuffa - na čo bratia katolíci zabudli? 247
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Exšéf vojenských tajných chcel na neho poslať kamošov. Kto je Kočnerov Sven? 144
  4. Danica Chames: Milovníci mačiek, spojte sa! 112
  5. Rudolf Trbušek: Zastavenie starých exekúcií "exekučná amnestia" od 1.1.2020 110
  6. Filip Bajtoš: 30 rokov hnusu 84
  7. Ondrej Prostredník: Je capnutie dieťaťa po zadku násilím? 60
  8. Július Kovács: Nebezpečná osoba Jaroslav Naď, NA PRÍKAZ FICA 57
  9. Dušan Koniar: Prečo vlaky horia 52
  10. Martin Droppa: Čo je nové, čo sa deje v Rusku? 48

Rebríčky článkov


  1. Juraj Hodul: Prečo nemáme po celej Bratislave električky?
  2. Štefan Vidlár: Hospoda "U tajných"
  3. Ján Franz: KOVOZOO
  4. Peter Krajňák: Na Slovensku vzdelávame aj deti cudzincov...
  5. Ľubomír Belák: Broadway sa usalašil v Ružinove
  6. Július Kovács: Nebezpečná osoba Jaroslav Naď, NA PRÍKAZ FICA
  7. Štefan Vidlár: Gréta
  8. Martin Turčan: Don Quijote
  9. Juraj Hodul: Poznáte zjazd z diaľnice D2 - výjazd Stupava ? Prečo niekto nerozmýšľal?
  10. Štefan Vidlár: Apel agitkový

  1. Impérium kontroverzného milionára z východu sa rozpadá
  2. Laššáková nevie vysvetliť vyše pol milióna za galavečer
  3. Smrť Violy nie je tragédiou temnej uličky
  4. Mlčať o smrti mladej ženy bola taktika, tvrdí polícia. Páchateľa nemá
  5. V Košiciach sa zrazili dve autá, jeden vodič zomrel
  6. S Kočnerom si dohadoval stretnutie aj bývalý šéf vojenských tajných
  7. Slovensko zdolalo Azerbajdžan, v kvalifikácii skončilo tretie a nepostupuje
  8. Obrí projekt na Šírave: čudné výnosy aj zisk, pozemky nevlastnia
  9. Slováci dostanú druhú šancu. Ich prvým súperom bude Írsko
  10. O predbežné prejednanie vraždy žiadala Kočnerova obhajoba, neznamená to hneď problémy

  1. Na obranu Jaroslava Danišku
  2. Ivan Mikloš: Tí, ktorým ste slúžili, priniesli dnešný marazmus, pán Zala
  3. Matovič: Dostanete takú na solar, že to v Ilave nerozdýchate do smrti
  4. Na mieste, kde popravili Jánošíka, sú dnes domy
  5. Tri roky uvostatu, prevádzka, nápady, spolupráce
  6. Vladimír Palko: Ak je niekto muž, je pre mňa mužom, hoci sa cíti byť ženou. Držím sa objektívnej rea
  7. Podvýživa súvisí s diétami, na ktorých je väčšina žien väčšinu svojho života
  8. Evropa bojkotuje Izrael, kde jsou dokonce i novorozenci v krytech.
  9. Bod G. Naučte se dosáhnout mnohočetného orgasmu během týdne
  10. Reštitúcie Václava Havla sú dodnes zahalené tajomstvom

Už ste čítali?