Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako učíme naše deti (ne)rozmýšľať (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

G

Nemám cas nad tým uvažovať, ale aj má autor pravdu,
Mali by vyhodiť zodpovednych
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Problém je že tie deti, stratili

pri riešení kopu času, lebo úloha je nezmyselná. pri zvýšenej nervozite a snaživom žiakovi mohlo dôjsť až k zbabraniu celého testu.

Za toto by mal fakt niekto dostať poriadnu pokutu, za zbabranú prácu vo VEĽMI dôležitej záležitosti.
Ak je takto zbabraný dôležitý test, aký prístup sa naučia žiaci k svojim povinnostiam.


Ešte by ma zaujímalo či túto úlohu zadávala žena, alebo muž. SORRY.
A či to niekto aj kontroloval.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ohladom testov z NUCEN-u je tolko nejasnosti, ze by som uvital keby po otestovani, bolo vydane vysvetlenie, dovod preco konkretny priklad bol v teste a co sa tym sledovalo. Dovtedy tento blog je postaveny zial na vode. PRI KAZDOM PRIKLADE. a konkretne.

z mojho pohladu tento priklad svojou druhoplanovou zlozitostou nie je pre piatakov na riesenie v casovom strese. Ak je urceny len na selekciu, malo by byt uvedene potom vo vysvetleni: "zlozity priklad ktoreho spravnym 'riesenim' pre 95% populacie je 'neriesim lebo v casovom strese nestihnem a stratim vela casu.' "

Beriem ze v matematike a v zivote velakrat spravnym riesenim je povedat, ze vo vymedzenom case neviem vyriesit dany problem spolahlivo. A vediet na co mam a na co nemam. Trocha odbocim, ale pri takomto priznani, by nemohol byt kapitan predsedom parlamentu a predkladat nezmysly o ktorych nema dunstu ze su nezmysly lebo je hlupy ja na to aby vedel ze je hlupy ander.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No ked citam

tie nezmyselne príklady, je mi ľúto tých chudákov, co to musia absolvovať. Vyštudoval som MFF UK, FEI STU , mam tituly pred menom aj za menom. Co tak založiť forum proti tomuto debilizmu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Správne riešenie ?

Nuž ak mám pravdu povedať -tak zrejme neexistuje.Teda neexistuje jedno správne riešenie pre zadaný príklad. Odpoveď by mala byť - existuje niekoľko správnych riešení. To sa však od žiakov neočakávalo. Takže - ostáva veriť,že tento rok si to súdruhovia zadávatelia úloh lepšie skontrolujú ergo -najprv sa pozrú čo sa v piatom ročníku základnej školy z matematiky preberá !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To nie je o tom, co sa v piatom rocniku prebera - ta uloha je obsahovo v poriadku (= piatak by ju mal zvladnut).

Problem je fakt, ze je to naformulovane nejednoznacne a ziak, ktory nad tym zacne rozmyslat namiesto mechanickeho pouzitia nejakeho nadrilovaneho vzorca ci postupu (aj ked tu sa to prilis neda) je automaticky penalizovany.

Ci uz preto, lebo strati cas alebo tak, ze pride k vysledku, ktory sice moze byt logicky spravny, lenze sa nezhoduje s vysledkovym klucom a tym padom nebude uznany. Ucitelov, co ked najdu "nestandardne" riesenie na testoch, tak ho zacnu analyzovat a pripadne ho uznaju je absolutne minimum - uz len kvoli tomu, kolko tych testov treba opravit a vacsina tych "nestandardnych" vysledkov su aj tak kraviny.

A to este tato uloha je relativne dobra, lebo mnozstvo deciek co pojdu dalej ako za ten prvoplanovy vysledok nebude velke. Zazil som ulohy, ktore proste "spravne" vyriesit nesli alebo mali niekolko roznych rieseni v zavislosti na tom, ako si kto precital text.

Toto je uz bohuzial taky testovaci evergreen - podobne lapsusy budu vzdy, jediny sposob ako sa tomu vyhnut je minimalizovat pocet bodov za jednotlive ulohy (tym padom neurobenie jednej ulohy nebude tolko boliet) a nedavat na dolezite testy kratky cas aby sa zbytocne na decka nerobil tlak (testujeme matematicke schopnosti, nie ako 10 rocni zvladaju stres!).

Napr. toto testovanie piatakov ma 30 uloh (20 vyzadujucich ciselnu odpoved a 10 ako v clanku, s vyberom zo styroch moznosti) a ziaci na to maju 60 minut! Cize cca 2 minuty na ulohu. Aku asi pozornost tomu to decko moze realne venovat? Alebo testujeme, ako vie piatak hrat "sportku" a kruzkovat vylucovacou metodou, pretoze na nic ine realne nema cas?

https://www.zsdunajskaluzna.sk... (Je to k testovaniu 2019, zjavne zrecyklovali stranku z minula)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Raz som bol na veľmi dôkladnom

psychoteste, kde bolo veľa rôznych úloh. Jedna sada bola definovaná takto: vyrieš ju v pevne zadanom čase, ale s tým, že všetky príklady v sade musia byť správne, inak je celá sada zle, za nula bodov. Tak som začal veľmi starostlivo riešiť, Keď som bol v polke času, a vyriešené som mal desatinu sady, došlo mi že niekde je zrada. A aj bola. Zmyslom bolo to, uvedomiť si neriešiteľnosť situácie, a adekvátne na to zareagovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Psychotesty su ale nieco uplne ako skolske testovanie vedomosti a zrucnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prosim vysvetlenie

o com je taketo testovanie vedomosti.

v realnom zivote, Jan vyriesi z 30 uloh zo hodinu 20 spravne a 10 zle a za dve hodiny dtto
a Lucia za hodinu 15 spravne (a ziadnuzle, ani sa k nim nedostala) a za dve hodiny 25.

Komu date opravit vodovod alebo navrhnut hypoteku?

Je toto testovanie o testovani vedomosti alebo o testovani prace pod stresom? V zivote je kopec udalosti kde sa treba rozhodnut pod casovym stresom, kopec kde sa treba rozhodnut spravne a nepripustit (si) casovy stres, kopec kde jedna zla odpoved zneguje vsetkych 29 predoslych spravnych, a kopec kde spravna odpoved je 'neviem' - lepsia ako tip....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lenze pri tych piatakoch nejde o to, aby opravovali vodovod ci riesili hypoteku.

A vazne, vodovod sa opravuje ci hypoteka sa navrhuje na cas? Okrem prace pri pase je prosim vas ktore povolanie takto casovo obmedzene, ze je lepsie cosi urobit mizerne ale rychlo ako pomalsie a poriadne? Asi by ste sa za taky vodovod ci hypoteku pekne podakovali ...

Cielom toho testu je zistit, co decka vedia, nie ako rychlo vedia nasadzat kriziky na formular. Vediet veci urobit rychlo je tiez treba vediet, ale neda sa podla toho napr. upravit ucebne osnovy a davat spatnu vazbu skolam, co je v prvom rade cielom tychto testov.

A pri 2 minutach na otazku skutocne ide skor o tu sportku a ucenie sa ako pisat testy nez realne zistovanie nejakych vedomosti ci zrucnosti.

O tom, ze niektore inak velmi sikovne decka (a aj kolki dospeli!) proste na takto postavenych testoch "vybuchuju", lebo nezvladaju casovy tlak, ci maju tremu ani nehovorim.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

presne toto som chcel naznacit
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mňa minule zarazila úloha môjho ôsmaka: teplota v ...... bola - 6°C, niekde inde malo byť 2x teplejšie. Z môjho pohľadu som mu to nedokázal vysvetliť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nuž tu je problém už pri plusových teplotách:
Ak je vonku 10°C a v izbe 20°C, tak je v izbe:
a) raz tak teplo ?
b) dva krát teplejšie ?
A s mínusovými teplotami som už úplne mimo. Nevedel by som.
Samozrejme samotný príklad z blogu je zavádzanie. Som zvedavý, aké riešenie by navrhol samotný tvorca príkladu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

prehod si teplotu do inych jednotiek (kelvin, farenheit) a zistis, aky nezmysel je nasobit teplotu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne z toho pohľadu mi to nedáva zmysel. 0°C nie je nulová hodnota teploty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Spravna odpoved je: v izbe je o raz tolko stupnov viac a zaroven dvakrat teplejsie (so zretelom na stupnicu Celzia).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pamätáš si znenie presne, alebo si to le

len tak hodil tu po pamäti a miešaš teplo s teplotou?. Pretože, ak sa znenie úlohy zameriava na číselné vyjadrenie teploty, tak nie je čo riešiť, ide o triviálnosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vyhrabal som jeden pracovny zosit

napr.:
Dnes je -6°C. Koľko ukazoval teplomer včera, ak bolo: a) trikrát chladnejšie? b) trikrát teplejšie?

Ďalšia:
Ráno bola teplota -4°C. Poobede bola teplota štyrikrát vyššia. Aká teplota bola poobede?
vedľa bola podúloha (alebo pomocka?) "nakresli teplomer a vyznač teploty z úloh"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

?

1a. -18
1b. -2

2. +12
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Teplota je totozna:

Dnes je 21,2 °F.......
Dnes je 267,15 K.....

Ráno bola teplota 24,8 °F....
Ráno bola teplota 269,15 K....
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Rudolf Trbušek: Zastavenie starých exekúcií "exekučná amnestia" od 1.1.2020 11 701
  2. Slovenský inštitút pre bezpečnostnú politiku : Prehľad dezinformácií, manipulácií a propagandy počas tretieho novembrového týždňa 2 003
  3. Dominika Dongova: "Spravila som najväčšiu chybu po rozchode..." 1 960
  4. Július Kovács: Obchvat Bratislavy je dod*baný. Kolóny z juhu do Bratislavy budú ešte horšie. 1 367
  5. Dávid Dej: Opatrenia priniesli výsledok. Na Islande odnaučili tínedžerov piť alkohol a brať drogy. 1 171
  6. Július Kovács: Priatelia starých poriadkov si sprivatizovali 17. november. 1 146
  7. Martin Droppa: Mŕtvym utečencom 1 058
  8. Dušan Koniar: O takomto čase pred rokmi. Deväť a dvadsiatimi či jeden a tridsiatimi 1 048
  9. Oto Žarnay: Kočnerovské praktiky v našom školstve. Praktika č. 2: Zákon neporušuj, iba znásilňuj 911
  10. Jaromír Šiša: Putování po Transsibiřské magistrále, zastavení čtvrté, Krasnojarsk. 790

Rebríčky článkov


  1. Ján Franz: Jeseň v Karpatoch
  2. Milan Lacúch: Zákon rovnováhy medzi dávaním a braním
  3. Miroslav Sabol: Verejné Konzultácia EU - Správa podľa článku 54 nariadenia o referenčných kritériách
  4. Štefan Vidlár: Straňík (nominant, protežant, aparátčik, trafikant,...)
  5. Juraj Hodul: Prečo sme/ste si to pokašľali s kvalitou potravín.......
  6. Andrea Fuglíková: Gaslighting a naše děti
  7. Július Kovács: Priatelia starých poriadkov si sprivatizovali 17. november.
  8. Stanislav Mičev: Jankovskej 2500 eur, Kotleba, Sulík a minimálna mzda
  9. Štefan Vidlár: Karty
  10. Ivan Trnovsky: Účinný spôsob boja so zberačmi lesných plodov a húb v podani štátnych úradníkov.

  1. Kočner o Ficovi na nahrávke: Ak budem mať pokoj, bude naďalej premiérom
  2. Vavro horel ako fakľa. Mak urobil fatálnu hlúposť (hodnotenie)
  3. Nesklamte nádej, odkázali politikom z pódia (česko-slovenská minúta po minúte)
  4. Luxus a gýč. Rezešovci svoje honosné sídlo nedokážu predať
  5. Slováci neudržali vedenie nad vicemajstrami sveta, v Rijeke podľahli Chorvátom
  6. Impérium kontroverzného milionára z východu sa rozpadá
  7. Pozrite si autá Nežnej revolúcie. Predajom kraľoval Favorit
  8. Sociálna poisťovňa začne začiatkom decembra vyplácať vianočné príspevky
  9. Slovákov môžu spasiť Maďari. Môže nastať aj takáto absurdná situácia
  10. Galavečer k novembru ‘89 bol dvakrát drahší ako v kauze Evka

  1. O vražde novinára Paľa Rýpala vieme už veľa
  2. Matovič: PS/Spolu otravujú s debilinami. Na registrované partnerstvá musia zabudnúť
  3. Alexander Vondra: Chodím do kostola pravidelne, pretože to potrebujem
  4. Kočner v nahrávke o Ficovi: Mám odložené veci, o ktorých on vie
  5. Keď zrušenie tímu Kuciak spochybnili už aj Taliani
  6. Žilinčan, ktorý hajloval na dievča z Kórey pôjde do väzenia
  7. Fico nabrýzgal na Nežnú revolúciu: Milióny občanov sa prepadlo do chudoby
  8. Cenzúra v TV LUX. Kto stojí za ňou?
  9. KDŽP si koleduje o suspendáciu farára Kuffu
  10. Karol Sudor - Vladimír Palko: Šiel som až na hranu. Liberál spovedá konzervatívca

Už ste čítali?