Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Naozaj len 10% vozidiel prispieva na diaľnice platením mýta a ostatní jazdia načierno? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to skvele nastavené. 55% výpalné firme, kde náklady na prevádzku sú minimálne a z výpalného NDS ide 35% inde. Vami navrhovaný systém , je zlý. Funguje totiž systémom, ak je niekde diera, zalepia ju obyvatelia. Okrem diaľničných poplatkov, platíme totiž aj cestnú daň a jednu z najvyšších spotrebných daní na palivá + ostatné poplatky. To nie je o nedostatku zdrojov, to je o ich rozkrádaní a neefektívnom používaní. Na Višňovom sa dajú vyrobiť mreže v hodnote 10tisíc a predajú sa za 235 000 tj s 2 000% tnou prirážkou a všetko je OK.Tých rozkrádačiek sa deje každý deň iks Váhostav, Doprastav, Dúha , amatéri s neúnosným lôžkom cestys azbestom v BA .....a dieru máme plátať my ? Prečo?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

systém nie je zlý iba ho štát zle nastavil. ja by som úvahu pána Drahovského rozšíril tak, že okamžite by sa mala zrušiť zmluva so spoločnosťou čo spravuje mýto, jeho správa by mala prejsť pod NDS, a pri spoplatnení všetkých úsekov ciest mýtom prerozdeľovať financie vybrané za uvedené úseky jednotlivým správcom. V tomto dobre vymyslenom systéme sme ale dopustili reťazec, kde máme teraz jedného "darmožráča" ktorý odsáva podstatnú časť finančných prostriedkov do svojich vreciek a tým sa nevracajú do cestnej siete.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno, system mýtnych poplatkov a daní má Slovensko zle nastavený.
Satelitný systém mýta je nástroj ako hociaký iný. Taktiež cestná daň a spotrebná daň na palivu sú ekonomické nastroje štátu.
Zavedením mýta, ktoré by spoplatnilo používanie ciest adresne, mali ísť dole ostatné dane. Lenže politici radi prerozdelujú čo najväčšiu kopu peňazí, preto novú daň alebo poplatky pridajú a strané ponechajú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je úplne symptomatické, že hoci má SaS plné reči toho, ako chcú minimálny štát, minimálne dane atď, tak v reále, jediné čo vedia, je dane, odvody a poplatky zavádzať a zvyšovať. Toto je toho tiež krásnym príkladom.

A mnohí tiež pamätáme, ako sa SaS počas svojho krátkeho vládnutia v rokoch 2010-2011 pričinila o zavedenie nezmyselných zdravotných odvodov z dividiend, ktoré už boli našťastie zrušené a ktoré by radi po volebnom víťazstve zaviedli znova (viď. verejné vyjadrenia "teamleadera" pre odvodový bonus).

Veriť tomu, že SaS má "najlepší program" môže len ten, kto ho nečítal a/alebo nepochopil, bohužiaľ.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Matúš C

Na základe čoho si myslíte, že ak sa doterajší objem poplatkov vybraný na mýte (-20% na jeho prevádzku) prerozdelí jednotlivým správcom komunikácii, po ktorých sa jazdío, že to bude zvýšenie dane?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak som správne čítal, tak chcete aby bola spoplatnená celá cestná sieť a nielen dialnice či cesty 1. triedy. To neprinesie navýšenie poplatkov?

Prípadnú zmenu prerozdeľovania som nijako nekritizoval.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Matus C, nechlastaj denaturak, rozleptava ti to dutinu mozgovu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ďakujem za radu, ale už takmer 15 rokov som takmer čistý abstinent. Každopádne som rád, že inak voči mojej argumentácií nič vecné nemáte a iba toto vás trápi ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To sa vedelo este v case pripravy zmluvy ze NDS najblizsie desatrocie z myta moc neuvidi, system bol tak od pociatku sity, partia co toto spachala bola odvtedy 2 x zvolena vladnut, aj po tom co ich fizli rozprasili proest kamionistov, a neverim ze len tak lahko sa da odstupit od zmluvy, a ta banda sa len mlcky stiahne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

plne suhlasim, už od začiatku to smrdelo zlodejinou a je zaujímavé, že až po 10-ich rokoch to niekto odkryl.
Najprv sa pred nejakým rokom hovorilo, že naše úrady nemôžu vymáhať neuhradené poplatky za diaľnice od zahraničných držiteľov vozidiel, keď ich nechytia. Teraz vypláva, že celý systém je cez NDS tunel jak vyšitý. Kľudne by tie peniaze dokázali pokryť diery v budúcom rozpočte. A ešte by sme mali cesty jak lusk. Pemprliny by mal zvolať radu obrany štátu, došlo k bezbrehému ohrozeniu hospodárskych záujmov Slovenska. Koaličný podvodníci by sa mali verejne samozbičovať , nabehnúť do Višňového na čele s plukovníkom a ruským trolokapitánom, lopaty krompáče do ruky a nepustiť ich z poza tých zlatých mreží kým ho nedokončia .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale veď ono to tak aj bolo myslené.

Teda, pôvodne to bolo myslené tak, že 100% pôjde Skytollu a "partnerom Skytolu" ale to by už bolo veľmi očividné. Takže sa urobil kompromis -55 Skytoll, 45 štát. A keďže štát ovládajú tí istí, ktorí ovládajú Skytol, nakoniec všetko peniaze z mýta skončia v jednom vrecku.


Ale voliči si to pochvaľujú, a volia ich stále dookola.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Klasicka zlodejina na slovensky sposob: zakazku dostane spriatelena firma, ktora sa na nej poriadne nabali. Pre porovnanie, vedla v Rakusku sa o dialnice a rychlostne cesty stara Asfinag, specialne pre tento ucel zalozena akciovka v 100% vlastnictve statu. Myto a dialnicne znamky si riesia sami, cize vsetko co za to vyberu zostava im, a zaroven je cela tato suma (zhruba miliarda euro kazdy rok) ucelovo viazana na vystavbu a udrzbu ciest. A zo statneho rozpoctu nedostavaju vobec nic, ani euro na ziadny projekt! Pritom vidno, ze naozaj nieco robia (napr. A1 rozsirena na 3 pruhy, vystavba A5, A7/A26 okolo Linzu, S1 sa predlzuje tunelom popod Dunaj, atd).

No ale u nas sa hlavne musia nabalit Skytol a jeho "partneri", a este aj z toho co NDS spolocnost dostane, 3/4 "prezeru", a na samotnu vystavbu idu odrobinky. Stavebne projekty sa zase posuvaju na spriaznene firmy, ktore bud s robotou seknu (ako taliani s tunelom Visnove), alebo do nasypu hadzu kadejaky odpad (azbest, drevo, handry). Nuz, ako povedal kedysi velky Mufti, "na Slovensku je to tak!"...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kto je za tým?

A nech mi nikto nehovorí,že sa to nedá zistiť.Je to zlodejina,tak ich treba pozatvárať a majetok zhabať do posledného bratranca.Inak poriadok nebude.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pozrite sa do ČR tam ide z diaľničného

mýta 65% štátu a 35% súkromnej firme, na Slovensku malo byť 35 štátu a 65% súkromníkovi !
Výciciavanie štátu všade kde sa len dá a kedy sa len dá a za všetkých vlád od močára cez radcov UKR až k dokonalosti vylepšenej ficoidmi !
Dzurinda ešte "nahnal" NDS zo štátnej na Miletičovej do súkromnej budovy Apollo - predsa Bakšiš nepustí (však pán Mikloščurka DÚ KE !!) Strata 50mil SK ročne za zbytočný nájom ! To bolo sofistikovanejšie vykrádanie št. kasy ako asi "učili" žiakov na UKR ! Hranol po nástupe "zavrčal", akože to chcel zmeniť ale zrejme po Bakšiši sa odmlčal . Po voľbách uvidíme ako sa "vykrešú" novodobí zlatokopi ! aj mýto a veci okolo neho bude dobrým lakmusovým papierom ! Ktovie na koľko storočí zaviazali nájom NDS ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Oprava

oprava: Spoplatnené sú len diaľnice, rýchlostné cesta a cesty 1. triedy v extraviláne obcí.
To je podstatný rozdiel!

Preťažený kamión, ktorý prechádza napr. z Palmy do Figara a späť alebo z Taurisu hocikam do predajne, a pod. neplatí nič.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kto vlastní SkyToll

Už by to niekto mohol zistiť, kto je vlastníkom SkyToll-u? Nejaký Ibertax, toho zas vlastní niekto z Holandska, Sevenra, B.V. Kto to je, tá Sevenra? Žeby to bol niekto neznámy? Prečo sa o to novinári nezaujímajú. Z Ibertaxu si majitelia vyplatili všetky dividendy, za 47 mil. EUR zisku za rok 2013 zaplatil iba 843 tis. EUR na DzPPO. Pri sadzbe 20% to malo byť 9,4 milióna. To by som bol rád, keby to p. Vážny, p. Počiatek vysvetlili. Prečo to nezaujíma NKU? Kedy budú tí dvaja tam , kde je Bašternák a Kočner?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Konečný užívateľ výhod je Petr Syrovátko a Eva Syrovátková z Liberca, Petr Syrovátko bol spájaný ako veľmi dobrý kamarát s Kellnerom, ktorý už je viac známy...
No ako sa čo kde stráca, ťažko povedať...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Česka republika práve prechádza z technologia Kapsch na technologiu CzechToll/SkyToll. Tvrdia že ročne ušetria na poplatkoch prevadzkovateľovi 10 mld. Kč. Slovensko v tendri na myto vybralo SkyToll s cenou vyššou o 300 mil.eur oproti Kapsch.Z toho vychádza, že tender bol formálny NDS dopredu bola dohodnutá so SkyToll a ten si nahodil cenu akú chcel aby dosahoval obrovské zisky. Priamu zodpovednosť za tento megatunel majú smeracki manažeri Važny a Choma. Teraz keď to NKU odhalil, tak SMER ich nadáva ani na kandidátku do volieb. Som prekvapení že to zatiaľ opozícia nekomentuje, možno to vytiahnú až v poslednom mesiaci pred voľbami.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Mišo Šesták: Rusi pochodovali Slovenskom, Lučenec ľahol popolom 2 936
  2. Dominika Dongova: Čo robiť, keď muž nemá záujem o vzťah? 2 785
  3. Věra Tepličková: Dávame Trnkovi naozaj dostatok času? 1 770
  4. Aleš Tvrdý: Čo dokázal za 50 rokov Singapur 1 472
  5. Patrik Magdoško: Dankov hnoj 1 388
  6. Andrej Stančík: SMER musí padnúť 944
  7. Jozef Drahovský: Zákon o cestnej premávke 8/2009 Z. z. a zmeny k prvému decembru 2019 944
  8. Dušan Koniar: Až keď Fico klesne na dno, západne od Galapág 801
  9. Miro Koseček: Vládna strana ako nevyčerpateľný zdroj zhnusenia 566
  10. Rudolf Trbušek: Zastavenie starých exekúcií "exekučná amnestia" od 1.1.2020 563

Rebríčky článkov


  1. Jarmila Halgasova: Nie je čo oslavovať
  2. Štefan Vidlár: Habáňí
  3. Stanislav Mičev: Zodvihni sa Slovensko, bojuj za svoju budúcnosť!
  4. Vladimír Krátky: Kálavská behá cez pracovnú dobu po obchodoch !
  5. Martin Žilinčík: Peleho predstava kupovania policajtov
  6. Peter Biščo: Ako jednoducho dosiahnuť prebytkový štátny rozpočet.
  7. Ľudovít Herman: Samovražda
  8. Štefan Vidlár: Padňi komu padňi
  9. Roland Ondrus: Horná dolná alebo medzinárodné letisko?
  10. Štefan Vidlár: Snajpr

  1. Nový dôkaz potvrdzuje falšovanie zmeniek (minúta po minúte)
  2. Vodič riešil defekt, zlodej zatiaľ ukradol z auta vyše pol milióna eur
  3. Kočner riešil s prominentným lekárom aj korupciu
  4. NAKA obvinila Fica z hanobenia rasy a schvaľovania trestného činu
  5. Na kandidátke OĽaNO je zabávač Pročko, povedie ju neznáma učiteľka
  6. Nový Smer? Čudujú sa niektorí aj v Smere
  7. Novotný: Netušil som, že ma môže vidieť 100 miliónov ľudí. Ľutujem, že som neopľul Putinovu fotku
  8. NAKA obvinila Martina Daňa za daňové podvody
  9. Košice majú novú atrakciu v centre. Vyhliadkové koleso
  10. Mimoriadna situácia v Terchovej. Hrozí zrútenie masívu v Tiesňavach

  1. Fico rozkradol Slovensko: Teraz chce rozkradnúť aj slovenské zlato
  2. Fico na nás vypustil fešácky aj zbesilý Smer
  3. Vytrhané sedačky, rozbité záchody. Slovanisti po sebe zanechali spúšť
  4. Zlatica Kušnírová: Od začiatku som hovorila, že je to politická vražda, mali ma za blázna
  5. Izraelský premiér Benjamin Netanjahu: Máme historickou příležitost
  6. Vianočné príspevky dôchodcom - kto a koľko dostane?
  7. Treba sa báť nacionalizmu?
  8. Matovič premenil rešpektované ľudské príbehy na jeho ďalšie obyčajné opičky
  9. “Omyl” poslankyne "KDH" Anny Verešovej?
  10. Kotleba, mladí a naše mantry

Už ste čítali?