Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako na internete správne odkazovať? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

skvele

Velmi pekny clanok, hadam iba v odkaze na stranu smer by som ako hyperlink pouzil slovo "nezmysly" namiesto "spominat" ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

v tom poslednom príklade (lupa) by som volil inak

Prvá možnosť má totiž jednu veľkú výhodu: rozumejú jej vyhľadávače. Takto ak bude niekto hľadať "problémové internetové skupiny", tak Google mu ten odkaz ponúkne ako relevantný.
Čiže by som povedal: ak chceš autorovi článku, na ktorý odkazuješ, pomôcť, tak odkazuj vždy plnovýznamovými kľúčovými slovami (čo najkonkrétnejšími), nie slovami ako "článok".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

spravne, aj ked titulok cielovej stranky je tiez dolezity

a doplnil by som, ze ani jedno zo styroch rieseni nie je dostacujuce. odkazy maju byt na slovach Lupa, prvy a "zo serie".

Vsetky tri totiz ukazuju na rozne URL:
server "lupa"
"prvy" clanok
rubrika, pod ktoru dane clanky spadaju: "zo serie"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pani, nesuhlasil by som s Vami, ale uznavam, ze je to dost aj vec nazoru. Bohuzial dlhodobo hladam nejaky dokument od znalcov a co som napisal su len moje uvahy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Treba odkazovat slovami, ktore co najkonkretnejsie "zastupuju" dany clanok. Ja by som to urobil takto: Precitajte si prvy clanok zo serie <a href=odkaz_na_clanok>Problemovi uzivatelia Internetu</a>. Tiez by som zmenil ten odkaz na zrychlovanie ADSL - dal by som ho prave na "zrychluje ADSL", nie na "udajne".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vzdy je to vec nazoru. precitaj si nielsena, on sa odkazom venoval.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ano, Nielsen. Tym ale nepodcenujem, ze si napisal jeden z lepsich clankov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No odkazovať je teoreticky jednoduché. Treba to urobiť tak, aby človek čo na to klikne bol najmenej prekvapený z toho kam sa dostane.

Taktiež by som sa zamyslel nad používaním menšieho počtu slov ako odkaz. Ako každý vieme tak odkazy sú na slušných stránkach dosť silno odlíšené od normálneho textu. Ak linkujeme tak teda dávame aj silný (vizuálny) dôraz na tieto slová. Ak takto zvýraznené slová nemajú bez okolitého textu (kontextu) zmysel tak to môže byť značne mätúce. A menší počet slov väčšinou vyžaduje nejakú znalosť kontextu.

Na druhej strane linkovať celými vetami je asi rovnaká blbosť. Ľudia stránky nečítajú, ale skenujú. Vynútené čítanie (pochopenie kontextu) teda zo zásady treba obmedziť na mininum.

Čiže ten príklad čo je v článku by som ja konkrétne riešil takto: (Hviezdičky predstavujú hranice odkazu)

*Lupa.cz* minulý týždeň uverejnila *prvý zo série článkov o problémových internetových skupinách*.
Čo sa týka vyhľadávačov, tak tu sa držím zásadne pravidla, že vyhľadávače sú robené pre ľudí. Preto na nich stránky, ktoré sú robené pre ľudí musia logicky z dlhodobého hľadiska víťaziť. Nepomôže im žiadna optimalizácia pre vyhľadávače. Optimalizujte pre ľudí. Stránky a obsah sa robia pre ľudí a nie pre šramotiace disky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lenze ludia na hladanie informacii pouzivaju prave vyhladavace, takze optimalizovat pre vyhladavace je nutne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prepáč, ale vôbec si to nepochopil. Takže pekne po kúskoch, hej?

1) Vyhľádavače slúžia ľuďom na vyhľadávanie stránok.
2) Aby boli vyhľadávače dobré tak musia dobre uspokojiť požiadavky ľudí.
4) Ľuďom(používateľom) je absolútne jedno či to je stránka optimalizovaná alebo nie. Ak tam nájdu čo hľadali je dobrá, inak nie.
5) Dobré stránky pre ľudí preto musia byť dobré aj pre vyhľadávače (z dlhodobého hľadiska). Inak by vyhľadávače predsa nikto nepoužíval, nie?

Ak optimalizuješ pre vyhľadávače tak viac-menej obchádzaš ľudí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ľuďom nie je jedno, či je stránka optimalizovaná pre vyhľadávače. Lebo ak nie je, tak ju možno vôbec nenájdu.
V ideálnom svete bude umelá inteligencia schopná dokonale pochopiť obsah stránky. Keďže ale tak ďaleko zatiaľnie sme, nevidím nič zlé na tom optimalizovať (kým sú vyhľadávače tak primitívne, ako teraz), keďže tým nikomu neuškodíš, ale pomôžeš autorovi užitočnej stránky (asi je užitočná, keď na ňu odkazuješ) aj jej návštevníkom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hopla sorry. Nikdy si nezvyknem na túto diskusiu. Nepoužívam to denne, ale odpoveď máš nižšie. Alebo vyššie?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Práve preto tam všade píšem z dlhodobého hľadiska. ;-) S časti máš pravdu, z časti nie. Jediných ľudí, ktorých to trápi sú vývojári vyhľadávačov.

Klasickú "optimalizáciu", ktorú vidím v sémantickom kóde a nejakých tích slušných nadpisoch vlastne nemôžeme pokľadať ani za optimalizáciu pre vyhľadávače. To je základná slušnosť každého profesionálneho webdesignéra a patrí to skôr do chlievika prístupnosti a zásad kvalitného písania. Takže to nie je žiadne SEO.

Optimalizáciu, ktorú mám na mysli sú kadejaké dočasné zneužívania nedokonalosti vyhľadávačov ako schovávaný obsah, linkfarmy, doménové špekulácie a znásilňovanie URL tak ako je tomu napríklad aj tu na SME. Určite by som vedel pokračovať, ale nechajme túto vzorku.

Trochu odbočím, ale dokážete mi niekto povedať čo je tá optimalizácia pre vyhľadávače? A prečo nestačí optimalizovať pre ľudí? Veď nakoniec úplne základná otázka je vždy, robíte stránky pre ľudí alebo pre vyhľadávače? Píšete texty pre ľudí alebo robotov? Ja teda pre ľudí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Optimalizujem pre vyhľadávače, ale nie preto, že by som chcel, aby ich roboty sem chodili častejšie.
Dám kľúčové slová do URL, ako tu na SME (môj nápad :-), pretože som presvedčený, že to pomôže ľuďom, ktorí hľadajú informácie, nájsť rýchlejšie to, čo hľadajú.
Samozrejme, dúfam, že tým získam konkurenčnú výhodu pred inými stránkami, ktoré to kľúčové slovo v URL nemajú. Ale robím to v úprimnej viere :-), že môj obsah je lepší, ako na iných stránkach, a teda že ľudí nepodvádzam, ale naopak, dávam im to, čo chcú, rýchlejšie (vďaka optimalizácii pre vyhľadávač, ktorý pre hľadanie použijú).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem ako ty, ale ja dokumenty a adresáre tiež doma nazývam podľa toho čo obsahujú a nie podľa nejakých idčok.

Chcem tým len povedať toľko, že optimalizácia pre vyhľadávače to asi nebude lebo to vlastne optimalizuješ pre ľudí.

Keď nazveš dokument Ako-na-internete-spravne-odkazovat.html tak to je určite pre človeka pochopiteľnejšie ako nejaké c/17117.

Ešte raz sa pýtam, čo je to tá optimalizácia pre vyhľadávače?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

čo je to optimalizácia pre vyhľadávače:
http://en.wikipedia.org/wiki/Seo
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ok, bod pre teba.

Dúfam, že si ale pochopil kam tým celým mierim. Nakoniec už som to tu niekoľkokrát napísal.

Odpoviem si teda sám. Trochu matematicky to vidim takto:
Predstavme si všetky stránky sveta na osi x. Os y predstavuje to ako človek danú stránku hľadá. Čím výššia hodnota tým väčší záujem. Jednotlivé body tvoria nejakú funkciu.A teraz čo robí vyhľadávač. On na základe nejakého algoritmu aproximuje (alebo sa snaží) túto funkciu.A teraz čo robí človek, ktorý optimalizuje pre vyhľadávače. On sa snaží vlastne využiť nedokonalosť aproximácie vyhľadávača vo svoj prospech. Nehovorme teraz o etike takéhoto niečoho, ale zoberme si to čisto z praktického hľadiska. Vývojari Google, Jyxo, MSN Search, [doplň obľúbené] sa denno-denne snažia nastaviť túto aproximačnú funkciu tak aby mala čo najmenšiu chybu. Nie je (pre tvorcov stránok, novinárov, blogerov,...) výhodnejšie rovno optimalizovať pre ľudí?Konštruktívne komentáre vítam. Nie som predsta vševed.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jedna vec: dávaš to ako keby do protikladu: "nebolo by výhodnejšie optimalizovať rovno pre ľudí?"
99 % energie sa dáva do optimalizácie pre ľudí. V podstate 100 %, lebo ak vieme o niečom, čo ľuďom uľahčí surfovanie, tak to urobíme.
Čiže otázka je - optimalizovať LEN pre ľudí, alebo AJ pre vyhľadávače? ALebo konkrétne k tým kľúčovým slovám v URL: primárne je to pre vyhľadávače, ale žiadnemu človeku to neuškodí a mnohým to tiež pomôže. Čiže nevidím v tom etický ani žiaden iný rozpor, prečo by sa na vyhľadávače kútikom oka nemalo pozerať.

Hlavný argument je ten, že môžeme optimalizovať "len pre ľudí", ale výsledky sa dostavia o 5-10 rokov, keď budú vyhľadávače inteligentnejšie a akékoľvek SEO (možno) stratí zmysel. Máloktorá komerčná organizácia sa ale uspojí s tým, že o 10 rokov to bude lepšie, keď môže za dve hodiny a s nulovými nákladmi urobiť niečo, čo situáciu zlepší hneď.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie, nie. Nemôže to byť protiklad. Je to aproximácia takže by to k sebe malo mať celkom blízko. Prepáč mi zlé vysvetľovanie ak si to takto pochopil.

Čo je dobré pre ľudí je vždy dobré aj pre vyhľadávače. Naopak to, ale neplatí ani náhodou. Toto netreba zabúdať.

V tom konkrétnom prípade s URL tu na SME vlastne optimalizuješ pre ľudí, len si to nechceš pripustiť. Prečo myslíš, že Google preferuje viac stránky s rozumnými URL? Áno, lebo je to dobré pre ľudí a vysvetľoval som to tam vyššie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nie som SEO odborník, ale myslím si, že v tomto prípade to bolo naopak. Internet tu bol už 10 rokov a nikoho nenapadlo (v redakčných systémoch) dávať do URL titulky. Začalo sa to masovo robiť až keď sa zistilo, že Google dáva za to body. Sekundárne to pomohlo aj ľuďom, ale prvotnou príčinou bolo potešiť vyhľadávače, nie ľudí.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME