Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Omyly politikov (nielen z ANO) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

ani ani ano

- nie je normalne, aby mafianovi bolo dovolene byt v politike
- nie je normalne, aby mafianovi ukradli jeho vlastnu znacku
- nie je normalne mat poslancov a ministrov, ktori sa o to pokusili stale vo funkciach
- nie je normalne za takychto okolnosti viest diskusiu o ustave a slobode mandatu - je to dokonca nezmysel
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Treba o tom viesť diskusiu

Pretože politici, ktorí tam sú teraz, tam už po najbližších voľbách nemusia byť. Občania tu budú stále. Záleží len od nás, koľko si od politikov necháme páčiť.

 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ani ani nie

- ked hrci krv z jednej nohy, ma zmysel fukat otlak na tej druhej?

- t.j. preco zrazu ludia, ktori od zaciatku dobre vedeli o com je ich strana a predseda, sa od neho zrazu odklonili a uverili fatamorgane, ze to pojde aj bez medialnej podpory
- zda sa, ze ludia z vidieka (na kongrese) vycitili, ze silnejsi bude predseda, ze ksefty s nim budu trvale, kym ti druhi neponukaju vlasne nic, okrem par mesiacov v okresnych funkciach
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zaujimave... a odkial vlastne autor prisiel na myslienku, ze obcania volia vo volbach poslancov? Pretoze kazdy vo volbach volil stranu cislo XY ( to bolo to ciselko, pod ktorym vystupovali strany vo volbach ). Takze malokto volil poslanca XYZ, ktoreho povacsinou este v zivote nevidel, ale volil stranu. Tot moj nazor...

Nebude to nahodou tak, ze strany nominuju kandidatov na poslancov? Nie je to nahodou tak, ze po volbach sa urci pocet poslancov, ktory moze nominovat konkretna strana? Takze aka volba poslanca??? Koho ste volili konkretne vy???

PS: odkaz na ustavu:
1. kazdy poslanec je zastupcom obcanov, aj keby zastupoval iba seba a najblizsiu rodinu... takze tu definiciu mandatu poslanca nehladajme...
2. ak sa kandidat na poslanca nachadza na 99. mieste kandidatky, je to voleny zastupca alebo nie? Ako ustava definuje vztahy medzi 1. a 99. kandidatom? Nijako...
:)Mimochodom... aky mame volebny system? Ja svojho poslanca nemam a 99.9% obcanov tiez nie.Takze netreba mudrovat a obhajovat politicke farizejtvo, ktore tu existuje uz 15 rokov. Ale znovu: to je iba moj nazor :)))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tiež by sa mi viac páčil systém, kde by zástupcom občana bol poslanec a nie politická strana. Aj keď je to ťažké, raz za čas sa ešte nájde nejaký poslanec, ktorému by som dôveroval... ale zvyčajne sa s ním v strane nachádzajú ďalší, o ktorých to rozhodne neplatí... a keď volím stranu, ktorého z nich si to vlastne volím do parlamentu?

Teoreticky môžeme zakrúžkovaním udeliť poslancovi preferenčný hlas. Prakticky - preferenčné hlasy majú zanedbateľnú váhu. Na jednom poslancovi sa musí zhodnúť sakra veľké množstvo ľudí, aby to niečo znamenalo. Ak budú ostatní krúžkovať inak ako ja, strana môže de facto prideliť môj hlas inému kandidátovi. Čo je zvláštne.

Ak príde voliť iba 10% ľudí, nie je problém - považujú sa za 100% a podľa toho sa rozdelia parlamentné kreslá. Rovnako by malo platiť, že ak iba 10% z voličov danej strany zakrúžkuje kandidátov, považujú sa za 100% a podľa toho sa rozdelia preferencie. Alebo jednoduchý výpočet: Strana má X kresiel, do parlamentu pôjde X kandidátov s najväčším počtom preferencií. Dnes máme právo priamo voliť prezidenta, jedného dňa snáď budeme mať aj právo priamo voliť poslanca.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

este...

"Podľa ústavy o dianí v štáte nerozhodujú strany, ale občania."

Podla reality o diani v state rozhoduju strany a nazor obcanov ich vacsinou vobec nezaujima.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Viem ako vyzerá realita...

ale viem aj, ako by mala vyzerať. Niekto to musí povedať nahlas, najmä ked sa ostatní tvária, že to nevedia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Je to v poriadku

Každá strana nomináciou preberá záruku za svojho kandidáta. Ak odskočí, či už oprávnene alebo nie, následky, v podobe nižšieho počtu posklancov musí niesť strana. Ak by mohla odvolávať poslancov ako by chcela, ani by nemuseli chodiť do parlamentu, len by splnomocnili jedného, ktorý by stláčal tlačidlá JEDNOTNE!
Prípad Gaulíder bol posúdený aj medzinárodne!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Veľký brat ma vidí ?

Čakám na uverejnenie svojho príspevku spred 3 hodín. Dúfam, že som neurobil nejakú "chybu" ?!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skúsme trošku komplexnejšie.

Neviem kde skončil môj predch. príspevok, preto ho skúsim zopakovať.

Autor a aj viacerí diskutujúci sa zaoberajú ústavou, snáď sú na to odborníci. Nerozobrali však hľadisko ďaleko prozaickejšie a logickejšie, a to ovplyvnenie výkonu mandátu poslanca po jeho odchode zo strany, ktorá ho do parlamentu s pomocou občana "dostala". Preto sa pokúsim upriamiť pozornosť aspoň na viaceré dôležité skutočnosti, ktoré unikli a stále unikajú našej pozornosti.

1. Poslanec pri svojom vstupe do NR SR sľubuje, čo všetko bude pri výkone svojho mandátu dodržiavať a čím sa bude riadiť, ale aj keď ho do parlamentu dostala nejaká konkrétna politická strana, tak voči nej nedeklaruje žiadny svoj záväzok, aj keď mandát nezískal za svoj program, ale práve za program svojej strany.
2. Poslanec po odchode zo strany vystupuje aj z jej poslaneckého klubu, čím stráca dosť veľkú možnosť vykonávať účinne svoj mandát, pretože jeho poslaneckú iniciatívu nemá kto podporovať. Aj keď poslanecké kluby v ústave myslím nie sú zakotvené, Rokovací poriadok NR SR definuje ich dôležitú úlohu pri presadzovaní výkonu mandátov jednotlivých poslancov a rieši podmienky vzniku a aj pôsobenia klubov.3. Poslanec pri výkone svojho mandátu za normálnych okolností využíva informačnú a odbornú základňa svojej strany, ktorá mu cez výstupy z práce straníckych štruktúr (medzi ktoré mimochodom patria aj výstupy zo stretnutí z občanmi) poskytuje potrebné zázemie pre jeho prácu. Je logické, že po vystúpení zo strany prichádza aj o túto časť svojich "pracovných prostriedkov". Samozrejme môže to nahradiť zvýšenou aktivitou seba, svojho poslanca, resp. aktívnejšou činnosťou svojej kancelárie, ale praktické posúdenie výstupov nezávislých poslancov nič také nepotvrdzujú. 4. Ako už bolo viackrát skonštatované, do parlamentu sa každý poslanec dostane cez nejakú politickú stranu - skutočne nezávislí poslanci sa do parlamentu dostali cez kandidátky a cez súťaž vo voľbách iba v porevolučnej prodemokratickej eufórii. Politická strana každého poslanca dostáva na jeho činnosť nemalé finančné prostriedky od štátu, ktoré však nedostane samotný poslanec ( to by asi ani nebolo dobré, iba ak by brali ako ďalšie "zaslúžené" zvýšenie svojich príjmov ), ale idú do straníckej pokladne. Ak sa poslanec stane nezávislým, tak mandát od občana vo forme peňazí na jeho činnosť z daní a iných našich "darov" štátnemu rozpočtu zostáva jeho pôvodnej strane. Takže ďalšie reálne obmedzenie výkonu mandátu nezávislého poslanca.Preto si dovolím vysloviť názor, že by sa konečne bolo potrebné zaoberať otázkou, ako eliminovať vznik, resp. následne aj pôsobenie tzv. nezávislých poslancov v NR SR. Skôr by som však ich označil za "nezodpovedných", resp. "nikomu a za nič zodpovedných", pretože sa naozaj nemusia zodpovedať nikomu. Dokonca sú často za vyjadrenie svojho postoja (ak odídu od opozičnej strany, napr. HZDS, alebo od nie celkom prijateľnej koaličnej ANO) a naopak za neprincipiálnych špekulantov, ak odídu od koaličného SDKÚ. Nech už sú títo odídenci označení tak, alebo inak, je im umožnené ponevierať sa po parlamente a "privyrábať si" jednak "dohodami" v záujme správneho hlasovania, ale taktiež väčším "voľným" časom mimo konanie schôdzí parlamentu, lebo nie sú nikomu zodpovední, s výnimkou rokovaní vo výboroch (ak sú tam svojou stranou ponechaní) sa väčšinou nemajú čím zaoberať.Tento aspekt a jeho zmysluplné riešenie by malo byť cieľom aktivít všetkých odvážnych občanov, aby sa alebo dostal do budúceho parlamentu dostatok skutočne nezávislých poslancov cez ich kandidátku, alebo aby nemohli l
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dokončenie komplexnejšieho.

, alebo aby nemohli len tak "vznikať" a vegetovať. Pretože zo všeobecného posúdenia ich aktivít po vstúpení do stavu "nezávislých" vyplýva výrazný pokles aktívneho vykonávania poslaneckého mandátu, teda mandátu od občana.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1. Preferenčné hlasy
Pred časom bolo Slovensko rozdelené na 4 volebné obvody so štyrmi rôznymi kandidátkami. Samozrejme kandidátov stavali politické strany, ale príslušný človek sa musel vo svojom regióne oveľa viac snažiť než je to v súčasnosti. Alebo inak - ak sa straník chce stať poslancom, už nepotrebuje región, ale silného lídra, ktorý stranu *potiahne* do NR SR. A potom už len musí byť s oným lídrom veľmi zadobre... Momentálny stav zariadila *múdra vláda* HZDS a spol. Všetky vládne strany po roku 1998 mali vo volebnýcb programoch návrat k pôvodným 4 volebným obvodom. Doposiaľ však nebola *politická vôľa*. Pri pohľade na kvalitu slovenského zákonodarného zboru, česť výnimkám, sa ani nečudujem.
2. Volebný systém
Osobne preferujem väčšinový, nie pomerný. Dôvody by boli nadlho, o.i. že neustále zbastarďovanie politickej scény úplne berie nádej, že by v nasledujúcich 20 rokoch pomerný systém generoval aj niečo iné ako niktošov s holým zadkom, pre ktorých je jedinou nádejou sa po chrbte *lídra* vydriapať ku korytu platenom z našich daní.
Ak by sa táto sci-fi uskutočnila, spôsob fungovania slovenského parlamentu daný ústavou by sa v podstate dal aplikovať aj na výstupy z väčšinového volebného systému, veľa by sa toho nemuselo zmeniť. Ale to už je o inom...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Mišo Šesták: Dieťa uvarené v polievke 1 683
  2. Filip Pančík: Paradajková polievka 1 541
  3. Zuzana Široká Faisst: Muzikálnej rodinke z lanovky na Dachstein 1 393
  4. Martin Šuraba: Malá príručka dedinského futbalu sa rozširuje: Deň zápasu 575
  5. Mária Vrška: Suzana z Instagramu 505
  6. Branislav Karmažin: Kočnerov sprievodca po galaxii 431
  7. Peter Gregor: Krv na rukách aj chodníku 403
  8. Diviak Michal: Ako sa dá zariadiť nerúbanie lesa 341
  9. Stanislav Martinčko: 80 000 SMS, máme sa báť? 333
  10. Igor Surovčík: Smeráci predložili do parlamentu totálny “banícky” paškvil 280

Rebríčky článkov


  1. Jakub Tinak: Život so slúchadlami na ušiach
  2. Štefan Vidlár: Kak ja strójil svinnuju farmu
  3. Martin Krištoff: Fiat-Chryler a Renault prišli s druhým pokusom na veľkú fúziu. Vyjde to tentoraz?
  4. Jana Čačaná: Cyklovýlet Bratislava - Gabčíkovo
  5. Štefan Vidlár: Kak ja strójil svinnuju farmu
  6. Eduard Heger: Prepad ekonomického rastu zastihol vládu nepripravenú
  7. Milan Rousek: 4. Hrozby pro dotknuté nájemce
  8. Július Kovács: Napadnutie bratskou armádou 21.august 1968 + video pred veľvyslanectvom Ruskej federácie
  9. Andrea Bérešová: Fotoblog reprezentácie SVK z ME v kosení 2019
  10. Helena Michlíková: 21.8.1968

  1. Polícia už vypátrala majstra bojových umení Róberta Mikulu
  2. Motokárovú dráhu na košickom Jazere zdemolovali buldozérom
  3. Polícia zasahovala u Jankovskej, zobrali jej mobil
  4. Gašparov profil má znaky profesionálnej kampane, pripomína Blahu a Smer
  5. Zomrel známy ekonóm a profesor Peter Baláž
  6. Prieskum: Smer si drží prvé miesto, Kiska je na hranici zvoliteľnosti
  7. Lietadlo so Saganom na palube muselo núdzovo pristáť
  8. Búrky si na poľskej a slovenskej strane Tatier vyžiadali piatich mŕtvych
  9. Prezidentka sa stretla s nemeckým prezidentom aj Merkelovou (fotogaléria)
  10. V Himalájach našli jazero plné kostier. Vedci odhaľujú jeho tajomstvá

  1. Kto sa pasie na štátnych zdrojoch? Valček: Notárov žalujem kvôli Kočnerovi, Falck pre Širokého
  2. Kuciakova sestra Ficovi: Všetko, čo neublíži vyšetrovaniu, musí ísť von
  3. Komentár Mareka Vagoviča: Neverte Pellegrinimu. Odstavenie Fica je falošná hra
  4. Pellegrini zrejme odíde zo Smeru: Vznikne triumvirát Pellegrini, Drucker, Truban?
  5. Pellegrini si postavil striktné požiadavky: Na kandidátke nechce Fica ani Kaliňáka
  6. Gibsonovo Vzkriesenie Krista príde do kín na Veľkú noc
  7. Pellegrini si už pripravil pôdu pre novú stranu s Druckerom
  8. Threema: Jankovskej a viacerým bratislavským sudcom zobrali policajti mobily
  9. Kočner: Monika Jankovská je moja opička. Z Jankovskej chcel urobiť ministerku
  10. Kiska o Ficovi a vyhláseniach prokurátorov: Hovoril som to...

Už ste čítali?