Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Konečne nemusíme svietiť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vynimocne s tebou dnes suhlasim aby auta cely rok nesvietili ale s uplne ineho pohladu
.
motorky maju svietenie povinne cely rok, slovenski soferi stale motorky neakceptuju ako rovnocenne vozidla a radi ich "prehliadaju", svietenie motocyklov pomaha, ked v lete vidim svetlo v zrkadle viem ze ide o motorku, je jedno ci ide o jogurta alebo o lezerneho chopraka, na svedomi ich nechcem mat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Motorčka má jedno svetlo, auto dva, takže k omylu by prísť nemalo. A motorkári by nemali problémy, keby dodržiavali dopravné predpisy, najmä rýchlosť. Vtedy by ti bolo jedno, že ich máš v spätnom zrkadle, lebo by ťa nepredbiehali. Motorkari si za svoje nehody zväčša môžu sami a to aj v prípade, ak im niekto nedá prednosť. Ono sa dosť ťažko niekedy dá prednosť niekomu, kto ide v obci 120 km/h.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Problem je,

ak vacsina vodicov svieti stale a podaktori nesvietia. Lahko sa da navyknut na to, ze "vsetci svietia" a potom sa ti moze stat, ze ta (nesvietiaceho) lahsie prehliadnu napriklad pri predbiehani, alebo vychadzani z vedlajsej cesty na hlavnu (ak mas ty prednost). Potom z toho moze vzniknut situacia, ktorej nasledky ta budu stat viac penazi, ako ta spominana mierne zvysena spotreba benzinu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Toto potvrdzujem

z vlastnej skúsenosti.
.
A najsmutnejšie je, že často sa nesvietiacemu nič nestane a doplatí na to nevinný!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nechcem sa sporit,

no ja som zastancom celorocneho svietenia. Po prve je velmi nejasne definovany pojem znizena viditelnost. Napr. ked je pod mrakom, ale neprsi ani kvapka ? A co ked prsi, ale za slnecneho pocasia, a co ked ... . Je tam vela otaznikov.
Dalsim problemom je ked mam slnko napecene na celnom skle. To je situacia, ktoru ja povazujem za znizenu viditelnost a som vdacny vsetkym oprotiiducim autam, ktore maju zapnute svetla a vidim ich ovela skuor.
Ta spotreba je zanedbatelna pri vyraznom zlepseni bezpecnosti jazdy, kde nemusimé riesit, ci je znizena viditelnost, alebo nie.

Skor by som prisne zakazal pouzivat predne hmlovky, najme ak nie je hmla a je dobra viditelnost. Vtedy ja zapinam dialkove, nech ma aj on radost.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No neviem, hmlovky ma ešte nikdy neoslnili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

preboha ... to bol ale blud.

nerozumiem - ako sa da viest polemika na tak stupidnu temu - skutocne sa nedivim preco sme, kde sme - ked ludia dokazu napisat clanok o tom, ako ich "svietenie" velmi obtazuje - je asi nacase polozit si otazku ci sme normalni. jediny pohyb rukou, uplne manualny, nic namahave - kardinalny problem, ktory posluzil ako napln clanku. sila.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Svietiť

Podstatou svietenia cez deň nie je vidieť, ale byť videný, čo pri hustote premávky na dnešných cestách má svoje opodstatnenie. Je rozdiel hlavne pri predbiehaní, vidieť v protismere osvetlené a neosvetlené auto.

Ak uprednostníte ušetrenie tých pár decilitrov benzínu na úkor vlastnej bezpečnosti, tak je to Vaše rozhodnutie, ale podľa môjho názoru je celoročné svietenie správne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Celorocne svietenie

Nemam v umysle sa stavat do polohy profesionalneho vodica, aj ked v priemere spravim mesacne nejakych 5000km v ramci celeho Slovenska, ale z vlastnych skusenosti mozem povedat, ze som sa svietenie pocas celeho roka vsetkymi desiatimi. Su vodici, ktory si myslia "sak ked ja vidim, musi byt vidiet aj mna" a neuvedomuju si, ze to tak vobec nemusi byt. A vyssia spotreba, hm, v pripade dopravnej nehody, v ktorej hralo ulohu nezapnute osvetlenie vozidla, myslim si, ze vydavky na opravy mozu byt podstatne vyssie, ako zvysene vydavky na benzin z dovodu celorocneho svietenia. A o moznych tragickych nasledkoch snad ani nemusim hovorit ..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Milan trosku sa spamatajte

Nechcel by som vas nijak urazit,ale obecne "milujem" ludi kt. setria ziarovky a benzin na ukor bezpecnosti na ceste a jazdia trebarz len s parkovackami (asi v domneni ze su cool) alebo vobec nesvietia(tzv tvrdaci). Uvedomte si laskavo ze aj za jasneho slnecneho dna vas moze oslnovat,date si slnecne bryle a potom hned zistite aky je rozdiel medzi zapnutymi svetlami a vypnutymi.Za bieleho jasne viditelneho dna vas svetla inych ucastnikov budu oslnovat uplne minimalne, a ked tak to bude len v prospech bezpecnosti.Problemom viditelnosti je aj farba auta a farba prevladajuceho okolia(ak nepocitam cistota ;) ) Jedna dobra rada Milan-radsej ich zapnite celorocne,nejazdite na cestach sam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Jednoznacne - svetit a to po cely rok

Ak svietim, som jednoznacne lepsie viditelny pre kazdeho, a urcite nikoho cez den neoslnujem , ak autora cez den rozsvietene svetla oslnuju, je to myslim si (bez ironie) velmi dobry dovod na navstevu ocneho lekara.
Svietenie v zime - v kazdom pripade a za kazdych okolnosti aj za jasneho bieleho dna bez mracku na prave poludnie. Uvediem jeden dovod: Zarosovanie zadneho okna. Kym je v kabine chladno a elektricky ohrievac nevyhreje zadne okno natolko, aby sa vodna para na nom nezrazala, potom je setsakramentsky lepsie vidno osvetlene auto nez neosvetlene. Na druhu stranu mne sa mozno lahko hovori, mam auto, ktore moze mat stale zapnute tlmene svetla,skutocny stav svetiel je zavisly aj od polohy kluca v spinacej skrinke(vypnem motor - prepne sa na obrysove, zamknem spinaciu skriku - vypnu sa aj tie, otvorim dvere - zhasne aj osvetlenie budikov (Kalos))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ono sú dve možnosti:
1) autor je recesista, naschvál píše flamware, podporí to fotkou a popisom činnosti a poztom sa doma rehoce do bezseba na reakciách, alebo...
2) autor to myslí vážne, a potom reálne predstavuje riziko pre všetkých okolo seba...

Nejdem skúšať mu protirečiť, lebo ani v jednom, ani druhom prípade to nemá zmysel...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pisem z Indie

kto tu jazdil niekedy, pochopi, co je do absurdnosti dohnany nazor autora clanku. Koncove svetla tu nema nikto. Resp. len nove auta. Ked sa koncovka vypali, novu ziarovku nekupi nikto. Hlavne svetla zapinaju indicki vodici len z rovnakeho principu, ako autor clanku - aby sami videli na vozovku. Nie je problem stretnut po polnoci na hlavnych uliciach 14 milionoveho hlavneho mesta miliardovej krajiny uplne neosvetlene osobne auta, motorikse alebo motocykle. Policajti kontroluju vylucne nosenie prilby (u motocyklov) a povolenie na vjazd do mesta po 22:00 (u nakladiakov).
Ak autor je tak sporovlivy, ze radsej 2x rocne dobija bateriu, nez by si kupil novu, pocitam, ze v zime toho vela nenajazdi, lebo jednoducho nenastartuje. Odporucam mu prestahovat sa do Indie, tu nemusi svietit vobec.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Setric....

vidim, ze Ty si jeden z tych setricov ziaroviek, ktori nesvietia pre istotu az kym nie je tma jak v rohu. Myslienka: "Niekde som čítal, že celodenné svietenie ide do spotreby benzínu. Presné čísla neviem ale je pravda, že cez túto zimu som si všimol o dosť zvýšenú spotrebu. Taktiež som musel dvakrát nabíjať batériu." je uchvatna. Pokial takymito logickymi skratkami spravujes aj software, tak uprimnu sustrast. Vobec Ta nenapadlo, ze spotrebu zvysuje dlhsie zahrievanie motora, zimne pneumatiky s hrubym vzorom, jazda po snehu a lade atd. Tie ziarovky toho fakt hrozne vela zozeru......
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:)

zimne pneumatiky z toho vynechaj: http://dubek.blog.sme.sk/c/35874/Moja-smykacka-a-brzdove-svetla.html
(treba precitat)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pravdu mas...

Prave som si to precital, bud je to uplny magor alebo ako tu uz niekto napisal, snazi sa len vyvolat flamewar a potom sa niekde uchechtava...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

NECHAPEM

Uz som kadeco od tohto pana cital, a vazne netusim ci to mysli vazne alebo len provokuje diskusiu ?
Da sa suhlasit s alternativou toho zeby sa nesvietilo v mestach za dna, pretoze ked idem z potravin za slnka domov autom co mam nejakych 300 metrov tak je to na zvazenie aby za prvym roho stali policjati (co s oblubou robia) a davali pokuty...
Verim ze nerobi poradcu na Ministerstve dopravy, lebo potom...
Svietenie pocas celho dna mimo mesta vidim ako velmi pozitivne riesenie.
Mozno tento pan to pochopi az bude mat autonehodu, kedy mu tatrovka skrizi cestu a vinnik povie ze ho nevidel...
Definovat znizenu viditelnost ? :-))) Pekny forik z jeho strany...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

NALETELI STE

ale ved ten blog je na srandu a vy ste mu zase naleteli, ako s tymi zimnymi pneumatikami. ten tucny ujko, co jazdi na snehu s opotrebovanymi letnymi pneumatikami a pri splne mesiaca jazdi bez svetiel je recesista a zase sa na vas smeje...

ak nie, tak autor clanku je totalny magor a patri do psychiatrickej liecebne
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale dnes nieje 1 april

to je asi provokater alebo nech nasadi zvaracske okuliare .Ale nechcela by som ho stretnut ani peso nie to za volantom
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME