Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Križovatka s kruhovým objazdom - mýtus a skutočnosť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

pozor, nespravne informacie

Vo Francuzsku su dve znacky: stara modra so sipkami do kruhu oznacuje "rond-point" s prednostou sprava, teda pre auta vstupujuce na kruhovy objazd, napriklad v Parizi je Carrefour de l'Etoile. Nova znacka je trojuholnik s ciernymi sipkami oznacujuci "giratoire" s prednostou zlava, teda pre auta co sa uz nachadzaju na kruhovom objazde. Obcas je tam doplnkova tabulka "vous n'avez pas la priorite", cize nemate prednost. Porusenie stoji az 3 roky odnatia vodicskeho preukazu, minus 4 body a pokutou 4. triedy. Predpis upravuje clanok R4 15-10 Cestnych predpisov. Ak je kruhovy objazd s dvoma jazdnymi pruhmi, tak sa treba drzat vpravo ak vodic chce kruhovy objazd opustit pred jeho polovicou a vo vnutornom pruhu, ak ho chce opustit dalej, nez je median (priesecnik), podla R4 12-9. Pri zmene jazdneho pruhu alebo opusteni kruhoveho objazdu treba dat znamenie o smere jazdy a ak sa manever nepodari, treba kruhovy objazd znovu obist (R4 12-10).
http://www.code-route.com/RDPT.html
.
Svajciarske kruhove objazdy vyznacene modrymi sipkami v kruhu podla clanku 41b Nariadenia o cestnej premavke zasadne znamenaju prednost zlava bez vynimiek.
http://www.police.be.ch/site/verkehr_vorschrift_verhalten_am_kreisel
http://www.police.be.ch/site/fr/verkehr_vorschrift_verhalten_am_kreisel
http://www.tcs-beo.ch/index.php?section=news&cmd=details&newsid=45&printview=1
.
Nemecke kruhove objazdy su s prednostou zlava. Na vyhladavacoch ak zadate "Vortritt Kreisel", najdete svajciarske odkazy, "Vorfahrt Kreisel" da nemecke. V NSR modre znacky "Kruhovy objazd" zmizli v 1977, v NDR v 1979 a boli nahradene bud svetlami, alebo znackami o prednosti v jazde. Znovu boli zavedene v 2001 (Zeichen 215) a prednost je zasadne zlava, teda prednost ma vodic, co je uz na kruhovom objazde (paragraf 9a StVO). Pri opusteni kruhoveho objazdu je povinnost blikat.
.
V Rakusku takisto je na kruhovom objazde prednost zlava a povinnost blikat pri jeho opusteni.
.
V Australii sa sice jazdi vlavo, ale plati pravidlo pravej ruky. Na kruhovych objazdoch je prednost zlava.
.
V divokych krajinach (Slovensko, Taliansko) je mozno prednost sprava, ale prednost v divocine ma spravidla ten, co si ju vezme.
 
Hodnoť

ďakujem za všetkých

Pripájam svoje postrehy o fenoméne „kruhový objazd“, ďalej len: „kruháč“:

- najprv: ďakujem za všetkých, ktorí nevedia na kruháči jazdiť – i keď ja osobne to už pár rokov viem. Riadim sa pravidlom: KEĎ NEVIEŠ, OPÝTAJ SA! Vykašlem sa na svoju "mužskú ješitnosť", zavolám do ľubovoľnej autoškoly a tam mi to radi povedia.

- v Prievidzi máme už 4 kruháče podľa obr. 1 v blogu, buduje sa piaty; ľudia, ak neviete jazdiť na kruháči, čítajte pozorne tento blog, alebo sem ani nejazdite :-)

- v Paríži je krásny kruháč okolo Víťazného oblúka – prednosť v jazde majú asi ako na obr. 2 v blogu, akurát, že má viac pruhov. Krásne to začne byť vtedy, ak to pozorujete zhora z Víťazného oblúka – vyzerá to ako more: vlny áut sa prilievajú z rôznych strán do kruháča, vlny äut na kruháči im musia dať prednosť atď. - ako rozbúrené more. Čakal som, že aj rozbúrané, ale na moje prekvapenie a nenasýtený zmysel pre škodoradosť, nevidel som tam žiadnu nehodu.

- teším sa, že J. D. urobí i blog o tých špeciálnych kruháčoch. Alebo navrhujem vydať o tom knihu: "J. Drahovský a kol.: AKO JAZDIŤ NA KRUHOVOM OBJAZDE U NÁS I VO SVETE, IKAR, Bratislava 2010". Bude to bestseller!!! Ja by som si ju kúpil, celkom vážne.
 

vitazny obluk

Tym kruhacom som prechadzal na bicykli (pred desiatimi rokmi som si spravil taky mensi cyklovylet) bol som tam akurat 14.9. takze na chvilu zastavili dopravu, aby mohli prejst veterani z II. svetovej - tak som sa postavil pred dopravneho policajta (ktoremu sa to podla vyrazu tvare ani trochu nepacilo) ... a vyrazil. V tom case (mladost pochabost) sa mi to zdalo ako dobry napad. Ked som vychadzal z kruhaca a na okraji som videl trojkovy sedan BMW s koncovymi svetlami vrazenymi az pod zadne sklo, tak mi to uz az tak perfektne nepripadalo. Takze nejake nehody tam budu (navyse drobne tuknutia parizania neriesia)
 
Hodnoť

ked uz sme pri kruhacoch

toto je parada
http://www.roundabout.net/swindonRAB.jpg
nadabit na to niekde v Anglicku, neviem , co spravim:-(
 

proc ne...

Proc ne, ja jezdim v Anglii mesic a kdyz na to tak koukam, tak je to jasny jak facka. Pred kazdym tim malym kruhackem zastavis, das prednost z prava. Kdyz na nej vjedes, mas prednost ty. A tak pokracujes stale dal a dal, az se dostanes kam potrebujes. Neni to tak slozity, jak to na prvni pohled vypada.
Vyhoda kruhovych objezdu podle me je, ze doprava je absolutne plynula a kdyz se potrebujes otocit a vratit, neni lepsi misto nez kruhac. A ty jsou tady i na dalnici. Zkus se u nas tocit na dalnici, chi. A kdyz se u nas spletes, tak nabehas peknych par kilaku navic. Kruhacum zdar!
 
Hodnoť

nasiel som aj foto

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=swindon,+great+britain&ie=UTF8&z=18&ll=51.562735,-1.77051&spn=0.002338,0.006738&t=k&om=1
ako sa tak na to pozeram, je to zaujimavy system, pretoze umoznuje jazdit aj v smere aj proti smeru hodin. ruciciek (je to v Anglicku, takze je to naopak).
 
Hodnoť

Zdravim vsechny holky

co se uměj hejbat :-). Kedze denne najazdim priemerne 100 km dovolim si pridat svoj nazor na kruhace :-).
Podla mna povodne mozno este v praveku boli kruhove objazdy vymyslene preto aby sa spriechodnili dovtedy problematicke krizovatky. To znamena :
vodic prichadzajuci ku kruhacu automaticky dava prednost vodicom nachadzajucim sa v kruhaci a naopak vodici v kruhaci maju prednost pred vsetkymi ostatnymi (mimo kruhaca). Vsetky ostatne alternativy su vymyslom neukojenych byrokratov.To ze sa stavaju kruhace aj na miestach kde denne prejde 5 aut aj s konskymi povozmi je uz druha vec (mimochodom tiez svedciaca o niecom):-)
 

Toto je

povedané aj za mňa... S týmto súhlasím. Ešte vypuklejšie je to s tzv. spomaľovačmi na cestách. Dospelo to až ku štádiu (u nás): Ktorá ulica ešte nemá spomaľovač, prihláste sa na MÚ... Predtým sme mávali cesty s dierami, teraz máme s vybúleninami...
 

ehm...

spomalovac je tam na preto, lebo 85% vodicov u nas nevie dodrzat rychlostny limit v obciach.
 

 

a väčšina spomalovačov je zas naprd. pod značkou 40kmh je spomalovač nútiaci spomaliť na rýchlosť kroku, ak zrovna nemáš SUV..
 

 

uplny suhlas. velmi som bol prekvapeny zistenim, ze a priori ma na SK vodic nachadzajuci sa na kruhaci davat prednost ludom nan prichadzajucim. absolutne to nedava zmysel a nici vyhodu kruhacov. a aj preto su vecsinou kruhace opatrene znackami ako na Obr. 1.
.
vo FR ma prednost vodic na kruhaci a kruhace su v drvivej vecsine pripadov BEZ znaciek. a tak to ma byt. ostatne "vynimky" len metu vodicov.
 

dovolim si nesuhlasit

su pripady kedy upravene pravidla zvysuju priepustnost k krizovatky ale inac zastavam nazor ze by mali byt pravidla jednotne
 

hmm

Jo, dneska tam mozna jezdi 5 aut, ale za dva tri roky... By jsi nadavala, kdyby tam kruhac nebyl. Naopak, slava tem mestum, kde premysleji dopredu.
Jeste dalsi vec, na co je ten kruhac mozna dobry. Bezbecne se na ceste otocis a nasmerujes svoje auto zpet, kdyz se spletes. Otaceni auta na normalni ceste je podle me v dnesni predimezovane dobe hotove silenstvi.
 

to je pravda,

ale čo v prípade, že opustíš kruháč na zlom mieste? Musíš sa na rovnej ceste otočiť a vrátiť sa späť. Stalo sa mi to na zle označenom kruháči v Trnave.
 

 

Vsimol som si, ze niekde su smerove tabule pred a niekde za odbockov. Takze obdocit na nespravnom vyjazde nie je zvlastnost.
 
Hodnoť

Smerovky

Velmi by ma zaujimalo, kedy a ako davat znamenie a zmene smeru jazdy v "kruhaci"?. Stretavam uplnych "bezblinkeristov", potom takych, co pri vstupe do kruhacu davaju pravy, alebo lavy blinker a v kruhaci ho prepnu na opacny.Tak isto pri opustani kruhaca sa stretavam s troma sposobami znamenia o zmene smeru jazdy(este ze na packe blinkra nie je poloha obe naraz).
 

 

Logicky by to malo byť zrejme tak, ako to explicitne zaviedli v Česku:
1. pri vstupe na objazd NEBLIKÁŠ, lebo je 100 % jasné, kam ideš
2. Pri opúšťaní POVINNE blikáš doprava
 

Nove dopravne znacky

Niekedy sa zda, ze pri vstupe nie vsetkym je jasne kam idu. Doporucoval by som zaradit dve nove dopravne znacky:
- zakaz pouzivat lavy blinker v kruhovom objazde
- koniec kruhoveho objazdu
 

RE:

Kde sa začína a kde končí kruh :)) , ale rozumiem ti.
 

 

Spravne. Pri systeme, ako to je u nas je tazke posudit, ci vodic vchadzajuci na kruhac v predchadzajucom vjazde este nevypol smerovku, vobec sa mu ju nechce vypinat, alebo uz odbocuje do nasledujuceho vyjazdu.
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Július Kovács: Trnka obchodoval s nahrávkami gorily čiže je pravá, takže Haščák patrí do basy. 1 922
  2. Marián Viskupič: Kotlebovci rastú. Zastaviť ich môže jedine toto 1 807
  3. Milan Brejcha: Máme vážny problém - neznalosť a chuť voliť zároveň 1 738
  4. Ivan Švajlen: Pevná pracovná doba je nepochopením učiteľského povolania – iný pohľad 1 424
  5. Martin Borguľa: 13. dôchodok – namiesto samozrejmosti len almužna a predvianočná kampaň 1 257
  6. Jozef Šátek: Mýtny zločin. 1 249
  7. Milan Brejcha: Otvorený list tebe - voličovi 2020 1 108
  8. Gabriel Kuba: Trnky, trnky, všade trnky! 929
  9. Martin Droppa: Podvodné e-maily akože z banky 888
  10. Filip Pastorek: Sme Ficoland alebo právny štát? 747

Rebríčky článkov


  1. Zdeněk Kedroutek: Pokračování nových členských průkazů a digitální správy na úrovni ÚzO.
  2. Štefan Vidlár: Padňi komu padňi
  3. Július Kovács: Nedajme sa pomýliť Kotleba a Mazurek sú nacisti nie fašisti a to je horšie.
  4. Robert Štepaník: diel 36 - rubrika: čerstvejšie než treska - október 2019
  5. Milan Kulkovský: Nemusím byť historik, aby som nebol hlupák
  6. Marián Tkáč: Možno je Dobroš naozaj dobrý
  7. Michal Páleník: Gastrolístky vás stoja tri obedy mesačne. Ak máte šťastie tak "iba" jeden.
  8. Olívia Lacenová: Situácia na Blízkom východe sa upokojuje. Trhy veria v pozitívny vývoj a ropa klesá
  9. Ľubomír Belák: Televízna 3:ka a čas
  10. Milan Lacúch: Nepoznané tajomstvo pravej podstaty Stvoriteľa

  1. NAKA zadržala Dobroslava Trnku. Ako zareagoval Počiatek?
  2. Prieskum: Extrémisti z ĽSNS stúpajú, Slosiarik nevylučuje ich víťazstvo
  3. Tótha vypočúvali osem hodín. Kočner tvrdí, že klame (minúta po minúte)
  4. Pendluje medzi Cannes a Bratislavou. Počiatek svoje reči na nahrávke s Trnkom zľahčuje
  5. Trnku pustili, prokurátor stíhanie spochybnil
  6. Vlhová vyhrala obrovský slalom v Sestriere, s Brignoneovou dosiahla rovnaký čas
  7. Vlhová je po prvom kole obrovského slalomu v Sestriere na druhom mieste, Shiffrinová je štvrtá
  8. Fico kritizoval prezidentku za jej reakciu na prepustenie Trnku
  9. Auto utopil v podjazde, prelomil sa pod ním ľad
  10. Ples v opere tento rok nemal kráľovnú. Mal dvoch kráľov

  1. Opoziční politici žiadajú odchod Mamojku z Ústavného súdu
  2. Kiska: Trnka bol mafiánskym chápadlom Fica. Hlava mafie sídli v centrále Smeru
  3. Matovič k zadržaniu Trnku: Prečo ešte nie je vo väzbe Počiatek, Jankovská, či Bödör
  4. NAKA zadržala Trnku. Prečo nezadržala aj Počiatka?
  5. Zadržanie Trnku. Varí sa predvolebný guláš?
  6. Gorila - Haščák financoval Beňovú a tá sexovala...
  7. Trnka nemal byť prepustený: Kočnerovci ešte neprehrali. Slušnosť ešte nezvíťazila
  8. Spravodlivosť po slovensky
  9. Dočká sa, ak niekto zomrie...
  10. V roku 2017 prišiel Dušan Kováčik do banky a vložil si na účet hotovosť 204-tisíc eur

Už ste čítali?