Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tak teraz neviem... čo je to ten marketing? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nuz, ked abstrahujes od konkurencie, dopracujes sa ku kadecomu ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Celkom dobre

si sa zamyslel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A ešte čosi

Po čom sú tie kolobežky v Košiciach?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm

nie celkom, nie som sice odbornik na marketing ale pozrel som si web stranky ekonomickych fakult kde sa tieto veci ucia a neviem ci tie definicie su pre tyh studentov az tak potrebne. Slovo marketing je odvodene od slova market cize trh, z toho dovodu mi to jasne implikuje vsetky mozne aktivity ohladne umiestnenia produktu na trh, tie aktivity mozu byt agresivne (reklama) ale mozu byt aj skor zamerane vyskumne a sice zistovanie preferencii spotrebitelov, ich spokojnosti a konci u starostlivosti o klienta. To co pises na tvojom blogu je trochu mimo ked od kolobezky skocis k pecivu. Logicky najprv mas nejaky svoj odbor, v ktorom sa na marketing zameras.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Marketing bolo modne slovo kedysi

teraz vsade posvetovych firmach mlaskaju uz hlbokejsimi a rozvinutejsimi marketingovymi metodami a slovami ako "generating and steady increasing demand ", "advanced planing of new customers' demand" a uplne najlepsie je az takmer komunisticky znejuce "managing of own customer's wellness and profitability".
--
Takze zo staromodneho vzorca obycajnych zbierani nazorov zakaznika, a trochu reklamy a potom iba predaja je dnes uz svet nejako sofistikovanejsi a uz sa pomaly plati zakaznikovi aby kupoval od nas...
--
O to prekvapujucejsie je ze u nas akoby vela firiem o priazen zakaznika akosi nestali a neboovali velmi o neho svojou pokornou privetivoistou , skor naopak niektore bankuy a firmy zakaznikov ponizuju a tesia sa nefunkcnosti trhu ked vzniknutie a pribudanie vacsiej a zdravsiej konkurencie je umelo zablokovane (prikaldov je viac nez dost) ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

co dodat

ja som sa ucila, ze marketing nie je len obycajna podpora predaja, spojena s druhotnym znakom, ktory paradoxne ludia najviac vnimaju-teda reklamou, ze je to hlavne uspokojovanie potrieb zakaznikov. Vidim, podla precitaneho, ze som to pochopila uplne inak ako ty :). ja som si totiz vysvetlila marketing ako nieco, co ma vyrobky vylepsovat tak, aby s nimi zakaznik bol najviac spokojny. Odhliadnuc od slovenskej praxe...ked vyrabas kolobezky , budes vyrabat take, ktore sa ludom najviac pacia. To ze to tak v skutocnosti nefunguje este neznamena, ze definicia je zla.
Ved si uvedom fakt, kedy definicia vznikla a aky je odvtedy pokrok
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Fazi, máš pravdu. Len sa pýtam. Nie je podľa teba dôležitejšie ako to naučiť sa naspamäť 5 definícií, znažiť sa tomu skutočne rozumieť, a vytvoriť si vlastnú definíciu? Marketing nie je niečo exaktné ako matematika, kde všetko má presnú uznávanú definíciu. Myslím, že Marek tým že uvažuje, robí pre seba ako budúceho manažéra oveľa viac ako tým, keď sa nabfiľuje naspamäť 10 definícií a dostane dobrú známku na skúške.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Marketing

Pekný článok, a musím uznať, že aj keď nie so všetkým čo píšeš súhlasím, vidno, že si uvažujúci človek. Máš na veci vlastný názor a nesnažíš sa iba bifľovať nejaké poučky aby si prešiel skúšky. To si cením. Ja síce marketingu absolútne nerozumiem, ale čo je podľa mňa dôležité je mať vo firme manažérov, ktorí rozmýšlajú hlavami, vedia rýchlo reagovať, vedia jednať s ľuďmi a nie tí, ktorí si prečítajú nejakú knihu a začnú mudrovať a všeliakých nezmyselných opatreniach, ktoré aj tak nemôžeš efektívne uplatniť v každej firme. Vždy záleží na okolnostiach a to čo potrebuješ vždy v nejakej knihe nájdeš. Keď ti môžem dať radu, si mladý máš veľa času, venuj sa tomu čo ťa baví, uč sa veci ktoré sú podľa teba dôležité a nie ktoré sú dôležité pre nejakých 70 ročných profesorov, ktorý učili marxizmus leninizmus a teraz si prečítali nejakú knihu, nerozumejú jej a nútia vás to bifľovať. Prajem veľa štastia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

esteze

sa nevenujem marketingu...bla, bla...nejak ma to nebavi...a asi by som sa toho vzdal...keby mala mat moja praca daco spolocne s marketingom...tym kravatovym...samozrejme
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

esteze

sa tomu marketingu nevenujes. Inak by si asi nenapisal, ze "v nasledujúcich krokoch ide marketing ako taký bokom a nastupuje klasická agresívna propagácia".
Propagacia alebo presnejsie reklama je jedna z foriem komunikacie s okolim. Je to presne opacne - reklama nema za ulohu predat ale dostat do povedomia, resp. vytvorit alebo udrzat isty emocioalny vztah potencialneho spotrebitela k produktu. Myslis, ze by ti tie kolobezky niekto kupil, ak by o nich nic nevedel?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

feedback

robim uz viac ako 10 rokov marketing a nieco o nom viem. je vela firiem, uspesnych firem, ak chces, ktore sa neriadia marketignovou definiciou a napriek tomu pouzivaju marketingove metody - ucinne.
spotrebitel ma vzdy svoje potreby. potreby nie je mozne vytvorit, ani vyvolat. potreby bud realne existuju a potom mozu rast alebo ustupovat. alebo realne neexistuju, su len potencialne a daju sa do realnych rozvinut - chyba adekvatna ponuka (produkt, sluzba), ktora by ich obsluzila.
naspat k definiciam - najlepsia, aku som kedy cital, bola z Chartered Institute of Marketing (UK): 'marketing je metoda podnikania zalozena na uspokojovani spotrebitelskych potrieb profitabilnym sposobom'.
k tym kolobezkam. maju kosicania potrebu jazdit na kolobezkach. alebo su kolobezky produktom, ktory naplna urcitu potrebu? to si ako marketingovo orientovany podnikatel musis zodpovedat sam? natolko dobre nepoznam kolobezkovy trh. je sice pravda, ze jadrom marketingu je spotrebitelska potreba a sposob jej jedinecneho naplnenie, ale alfou a omegou marketingovej strategie je positioning a ten zacina definovanim trhu - co je bud uzsie alebo sirsie definovany subor potrieb alebo produktov/sluzieb. jedno alebo druhe a to si musis, ako marketingovo orientovany podnikatel rozhodnut sam. musis poznat svoj referency ramec resp. zdroj tvoj biznisu - kvalitativne a kvantitativne - aby si v ramci neho priniesol relevatne jedinecnu a sucasne konkurencieshopnu ponuku, ktoru budes schopny realizovat a dodat zakaznikovi na vhodnom mieste a case za cenu, ktora ti prinesie zisk.
mozes podnikat aj prostrednictvom inych metod a byt uspesny, ale na trhu, na ktorom budu mat ini hraci barieru vstupu. ziskas trh, na ktorom spotrebitelia maju bud obmedzenu alebo ziadnu slobodu volby. aj to sa da, len potom to uz nie je marketing.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mozno doplnim

.
kolobezka - je to jadro uzitku?
.
bud chcu Kosicania (ehm, teraz, v zime? :D) VLASTNIT kolobezku (akoze presne nieco, co ma 2 kolesa a do pohybu sa dostava odrazanim jednej z dolnych koncatin), ALEBO sa Kosicania potrebuju PREMIESTNIT z jedneho miesta na druhe (z roznych dovodov - ekologicky, ekonomicky, zlepsenie zdravia a pod, pripadne kombinaciou) a kolobezka ja jednou z alternativ (pesibus, bike atd.). TOTO je hlavny problem marketingu - identifikovat potreby. Mozes vyrobit 100 000 kolobeziek (z vyskumu ti vyslo, ze sa to oplati, ked ich potebuje 30% obyvatelstva), ale nie je ich potreba prave v niecom inom, pripadne existuju na trhu aletrnativy uspokojenia danej potreby (pesibus - ziadne vstupne naklady, bicykel - da sa na nom pocas jazdy 'pohodlne' sediet)?
.
nas ucili, ze ludia si nekupuju vrtacky preto, pretoze ich potebuju ale preto, ze potrebuju diery!
.
autor: ale zamyslenie zaujimave
.
eau: ta definicia marketingu je uplne sqela! ja som siel na statnice a 'nasu' definiciu som sa jednoducho nedokazal naucit...
.
;)
.
.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

trosku moc...

...zdlhavo opisane...
Predpokladam, ze si z FMCG, ze? Ja by som dodal len tolkoto:

Myslim, ze jeden z hlavnych problemov autora je o tom, co robit, ked si uz "vsetci tie jeho kolbezky kupia". No, staci sa pozriet, co robia ti, co vyrabaju napr. in-line korcule. Inovuju.

Ako hovori jeden z byvalych vrchnych kokakolakov, marketing je o snazeni sa, aby si napr. viac spotrebitelov kupilo castejsie viac vasich produktov. Moze to byt napr. rozsirovanim moznosti/prilezitosti vyuzitia produktu (priklad: zuvacky) alebo inovaciou (priklad: auta)

Spat ku kolobezkam...
...ale to by bola zas prilis dlha uvaha, tak to necham tak. Ak niekto chce, napisem privatne. :)
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME