Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ronald Reagan a Japan Airlines – dva príbehy o "múdrej vláde" (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

lenn tak btw

super prirovnania anal lytika z institu co sa musi za kazdu cenu ku vsetkemu vyjadrovat..Inac Mrija,resp Russlan boli postavene kvoli istemu ucelu..napr preprava Buranu...a aj v sucasnosti su velmi ziadane (pred nedavnom bol aj v Poprade),takze isty dopyt po velkych lietadlach tu je,aj ked nie v osobnej preprave,v com ti davam za pravdu..a btw...nie je pekne od teba ako konzervativca si robit na blogu reklamu..nebije sa to trosku s konzervativnymi zasadami?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Gorbach,

ja si myslím, že nie je férové voči autorovi, ktorý publikuje na blogu prvý text, aby hneď prvá reakcia k prvému článku bola stupídna a od anonymu. Tvoj príspevok splnil obe kritériá. Tvrdím to z vlastnej skúsenosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

???

a v com som splnil tie kriteria?to ako nemam pravo na kritiku,alebo poucenie,ked to chalan skusa po prvz krat?asi az ked dozrie cas...nemas nieco spolocne s kazdom zo ziliny?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

oprava

Reakcia nebola stupidna. Mrija vznikla na zaklade OBJEDNAVKY, POTREBY RIESIT TECHNICKY PROBLEM prepravy raketoplanu Buran, ktory nebol inymi vtedy dostupnymi prostriedkami riesitelny. Aj po zaniku tejto vetvy "sovietskeho" vesmirneho programu sa Mrija (uz ako ukrajinsky projekt po rozpade ZSSR) po niekolkych rokoch "znovuzrodila" a existuje na zaklade KOMERCNYCH POTRIEB. S Ruslanom sa stretnete na kdejakom letisku (najma v krajinach, ktore obchoduju so "specialom") kto lieta castejsie, vidava ich kazdu chvilu. Autor v pripade Ukrajinskych Antonovov hovoril "mimo misu".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Regan bol vskutku geniálny.

Vskutku jednoduché riešenia: vráťme dane poplatníkom, zredukujme verejné výdavky. Žiaľ, toto jednoduché riešenie dopadlo tak, ako všetky ostatné jednoduché riešenia: katastrofou. Počet bezdomovcov sa počas dvoch funčných období Reagana zniekoľkonásobil a dosiahol neuveriteľné čísla.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: Rachotilko

Pokiaľ ľudia parazitujúci na iných túto možnosť stratia, a stanú sa z nich bezdomovci, tak z hľadiska spoločnosti v podstate ide o úspech.
Iste medzi bezdomovcov sa môže dostať extrémnou nepriazňou osudu hocikto, ale drvivú väčšinu bezdomovcov tvoria "bezdomovci z vlastného rozhodnutia".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Klamm

Myslim si, ze si daleko od pravdy. Cesi robili nedavno studiu o bezdomovcoch a jej vysledky su dobre aplikovatelne aj na Slovensko, mozno aj na ine krajiny. Typy bezdomocvo rozdelili priblizne na tretiny - 1) ludia zavisli na alkohole a ini toxikomani = podla terajsieho chapania su to chori ludia+ psychicky chori ludia; 2) ludia, ktori sa ocitli na ulici v dosledku nejakej nahlej nepriaznivej situacie; 3) "bezdomovci z vlastneho rozhodnutia". Prvym dvom skupinam je treba pomahat a spolocnost je za nich urcitym sposobom zodpovedna, alebo by mala byt napomocna. Najma druha skupina je schopna sa opat plne zaradit do spolocnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

airbus a EU

pocuvaj Michal akoze v zasade mas pravdu, ale kritikom nahravas na jednoduche body. Totiz Airbus A380 sa nevyvinul preto, lebo to chcel niekto v *EU* teda v instituciach, ktore ju tvoria. To len aby bolo jasno. Vymyslel to management Airbusu, ktory *mozno* tvoril na politicku objednavku akcionarskych vlad, mozno najma francuzskej. To, ze EU institucie su francuzskym zmyslanim dost ovplyvnene vytvara s Airbusom suvis len nepriamy a kulturny. Dalej vsimni si, ze A380 zacalo mat najvacsie problemy ked sa posunula doba dodavky, co neprekvapuje pri ziadnom produkte. Airbus sice profituje z roznych druhov verejnej podpory, skrytej ci zjavnej, ale Boeing sa presne tak isto prizivuje na (ovela vacsich) obrannych vyvojovych programov. No a tiez zaujimavou perlickou je ze zakladny koncept Dreamlineru, totiz velke ale nie jumbo-size lietadlo s dvomi motormi vymyslel Airbus, ktory nim bral boeingu vietor z plachiet pekne dlho. Nebolo to tak davno, co Airbus viedol pred Boeingom - viac menej od roku 2000 donedavna..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Jeg snakker ikke norsk.

Vitaj medzi blogermi, Miso:-) Som rad, ze sa po rokoch znovu stretavame, hoci tentoraz len virtualne.
-
A kedze mame na niektore veci dost odlisny nazor, neodpustim si trochu kritiky: Co sa tyka tych dvoch leteckych spolocnosti, obe su dotovane svojimi vladami a Boeing nie je o nic trhovejsi (a menej politicky) nez Airbus. Amerika, aj vdaka sucasnej republikanskej administrative, uz davno nie je bastou minimnalneho statu. Verejny sektor nepresahujuci 5% z HNP sa dal udrzat v casoch s uplne odlisnou socialnou strukturou a s minimalnou produkciou verejnych statkov. Tam sa uz neda vratit. Keby sa usporiadalo referendum, ci ludia chcu platit tak vysoke dane ako platia, alebo sa chcu radsej vzdat vymozenosti moderneho statu (ako bezplatne zakladne a stredne skoly, ockovanie, alebo cesty s pevnym povrchom), ako by asi dopadlo? Koniec koncov, take referendum prebieha kazde styri roky a vsetci vieme, kolko hlasov dostavaju anarchisti a libertariani:-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Reagan

Hlavne treba spomenut ked Reagan uz ako prezident, mudro znizil dane firmam a neskutocne zadlzil USA, a tiez ako velmi uzitocne investoval peniaze do zbrojenia na hviezne vojny.
.
Spojit vladu SR, lietadla a Regana to uz je umenie, hold vsetko zo vsetkym suvisi, vsak?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uzborojenie Sovietskeho zvazu nebolo uzitocne? Zaujimavy nazor.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Airbus versus Boeing je uplne ina historia ako tu uvadzas. Boeing neustale vycita Airbusu vladne dotacie, na druhu stranu Boeing neskutočňuje profituje z vojenskej výroby, čo je svojím spôsobom tiež štátna subvencia. Dopyt po mamutích lietadlách tu je, inak by Airbus nemal toľko objednávok ako má. Že zákazníci ich rušia, kvôli posúvaniu termínov dodania a objednávajú relatívne zastaralé Jumbo je skôr vinou managamentu Airbusu.

A keď sa tu už niekto obtrel o Concorde.Mohol to byť obrovský úspech, ak si správne pamätám, tak boli objednávky zhruba na viac ako 150 kusov. Problém nastal, keď vláda USA nepovolila prelety a pristátia Concordu, kvôli vysokej hlučnosti. Zaujímavé, že sa to stalo práve vtedy, keď sa rodilo Jumbo...

Airbus a Boeing sú hegemóni a ani jeden z nich sa nechová trhovo (niečo ako Eurotel a Orange). Dávať ich do súvisloti s Reagenovou politikou je viac ako prehnané...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vitaj

clanok vcelku zaujimavy (len niekedy sa prilis kvetnato vyjadrujes - forma odvadza od obsahu;), ale to len v dobrom.
Len jedna vec ma zaujala - Reagan pocas svojho prezidentovania robil aj 7-8% z GDP deficity, i ked pripustam ze to malo svoje dovody, ale tiez to nebolo to prave "fiscal resposibility".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

K+ za pilotny clanok

.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

VYNIKAJÚCI ČLÁNOK.....LEN MÁLO AKTUÁLNY...!!!!!!!!§

najmä pre tieto voľby v USA (práve o financiách republikáni
nechcú hovoriť - lebo to pekne domrvili - stačí sledovať besedy
analytikov na CNN a vyjadrenia členov republ. strany, ktorí si
pri týchto voľbách "umývajú" ruky a hovoria, za nič nemôžeme -
to bush!!!!)
Takže privítal by som ďalší blog autora na túto tému ako
to dobre viedli republikáni vo finančnej oblasti
vopred ďakujem
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

EŠTE NIEČO ......

skúste komentovať návrh ŠVARCENEGRA na zvýšenie
minimálnej mzdy - ktorú teraz pred voľbami navrhol !!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dezinformacie - Airbus 380

To su tazke nezmysly - Airbus sa predava vyborne. Teda keby sa podarilo zorganizovat vyrobu natolko dobre, zeby bol nejaky k dispozicii. To je jadro problemu - aerolinky si Airbus zavazne objednali, ale kvoli prietahom pri vyrobe este nie su hotove vyrobene kusy, co znamena, ze Airbus musi zaplatit penale. Samozrejme prietahy su mimoriadne neprijemne a maju aj politicke konsekvencie.
http://www.spiegel.de/international/spiegel/0,1518,440527,00.html

Co si o tom mysli konkretna japonska spolocnost zavisi samozrejme od toho na aky druh letov sa specializuje a aky ma business plan.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME