Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nemecký prezident: "Prosím o odpustenie" (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Nemecky prezident sa ospravedlnil v polskom jazyku (to len na okraj) Tak som si pri tej prilezitosti, spomenula aj na byvaleho nemeckeho kancelara Willyho Brandta, ktory navstivil v r. 1970 Polsko a urobil prve politicke kroky k zmieru ... Navstivil vtedy aj pamätnik obeti Varsavskeho geta, a po polozeni venca, odrazu uplne spontanne padol na kolena ... to foto vtedy obletelo svet ... A vypovedalo omnoho viac, ako vsetky slova a ospravedlnenia ... silne gesto ... https://www.youtube.com/watch?... Ano, inteligentny narod ako Nemci, sa vedia ospravedlnit za svoje zlociny a spracovat vlastnu minulost. Aj cesky minister Herman, sa uz ospravedlnil za vyhnanie sudetskych Nemcov a ich vyvrazdovanie ... Od Rusov, sa toho svet asi nedozije nikdy, pritom v nicom nezaostavali za zverstvami nacistickych zlocincov ...
marla
< 1 2

 

.....a spracovat vlastnu minulost.
nevedia, dodnes to nespracovali, myslim, ze sa to ani neda.
 

 

Suhlasim, uplne spracovat sa to nebude dat asi nikdy ...
Ale ich postoj hovori za vsetko ... aj ten je dolezity ...
Rusov, ktori maju na svedomi podobne zlociny, oslavujeme ako hrdinov a vlastnu
minulost od 1938 - 1989 nemame spracovanu vobec ...
O obdobi po 1989 uz ani nehovorim, je to nocna mora az dodnes ...
 

Je to smutné,...

...ale Rusi sa pravdepodobne navždy budú správať ako nejaká nadradená koloniálna veľmoc.
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

Tipujem, že tí sa neospravedlnia.
 

 

Droppa je jasny. Ak si dovolite „zidov“ neobdivovat alebo nelutovat, tak ich na jeho blogoch nesmiete spominat. To, ze dotycni vymysleli komunizmus, nanutili ho Slovanom a bola z toho svetova vojna, je pre monsieura tabu.
 

Reagujete na vlastný, zmazaný...

...príspevok, ktorý si nemôžem prečítať.
A to, čo píšete v tomto príspevku, na ktorý reagujem, tak to je holý nezmysel.
Škoda, že ste sa tak "odvážne" nepustili do témy o Židoch vo vojne, ktorej som venoval nemalú časť môjho predchádzajúceho článku (nie blogu!), nazvaného Boj o II. svetovú vojnu.
 
Hodnoť

ved nemci sa ospravedlnuju rok co rok

a kadu vence, aj vo francuzsku, aj v inych Krajinach...

a ospravedlnuju sa ti, co vojnu vobec nezacali...
 

Tak toto ma zaujíma -

- píšete, citujem Vás:
"a ospravedlnuju sa ti, co vojnu vobec nezacali..."
Prosím Vás, kto tú II. svetovú vojnu začal? Kedy, kde, ako?
Skutočne - veľmi ma to zaujíma, odhaľte, prosím, to tajomstvo.
(O prepadnutí vysielačky v meste Gliwice (Gleiwitz) písať nemusíte - to je známy fakt.)
 

zacal dnesny nemecky prezident vojnu...?

nezacal..ale ospravedlnil sa za hitlera...

a nemci, ci chcu, alebo nechcu...su aj 74 rokov od skoncenia vojny odsudzovani za to, co sposobil hitler...mimochodom rakusak...
je trochu od veci, odsudzovat cely narod,ajdnes imnadavat do nacistov a vrahov...moj svokor ma 75 rokov, z vojny si nepamata nastastie nic, ale aj tak je odsudzovany...a to nie je v poriadku...na historiu by sa sice zabudat nemalo, ale ani sa v nej vrtat tak, ako sa v nej vrta...
vojna Bola, nebolo to v poriadku, vyziadala si obete, nastastie davno skoncila...
a ked sa nemci snazia odcinit jej nasledky po rokoch, napriklad aj tym, ze prijmu statisice utecencov(neschvalujem, ale viem pochopit) tak su zase len ti zli..
 

 

Ten Rakusak Hitler by nemal taky uspech, bez tej masivnej nemeckej podpory ...
Suhlasim vsak, ze mladsie generacie uz naozaj nenesu vinu za zlociny a zverstva
svojich otcov a dedov, rovnako ako mladsie generacie, uz nenesu vinu za vsetky
vyciny bolsevika ...
Rozdiel je hlavne v postoji, Nemci su nadmieru korektni, ine narody svoje zlociny
relativizuju,zlahcuju, ci ignoruju, pripadne si hoveju v role obete ...

Rozmyslam, ako sa daju odcinit nasledky vojny a holocaustu prijimanim ludi,
ktori,nasavaju nenavist k zidom, uz s materskym mliekom ...
Jedine, co tym doteraz dosiahli, je ze nemecki Zidia uz v tejto krajine nemozu
zit tak bezpecne ako kedysi - vela z nich z Europy odchadza, co naozaj nie je
ani pre nas dobrym znamenim ... historia to uz potvrdila ...
 

Súhlasím s Vami -

- a som znepokojený tým, ako Židia odchádzajú nielen z Nemcka do bezpečia.
Židia sú veľmi dôležitý a nenahraditeľný "lakmusový papierik" pri zisťovaní nálad v spoločnosti.
Čo sa týka toho, že Nemci prijímajú utečencov (už ani tak nie, ako pred pár rokmi, zmenili azylovú politiku) - v tom je aj veľa racionálneho, podloženého potrebami nemeckej ekonomiky a sociálneho systému. Ale to je na inú diskusiu. Treba vedieť to, že Nemci nie sú "na hlavu padnutí" a vedia čo robia a ako ďalej.
 
Pridať reakciu
  • Ak chcete pridať Váš názor do tejto diskusie, musíte sa prihlásiť.
* :    * Prístupové heslo: 
Nadpis: ( Maximálny počet znakov: 40 )

* Text príspevku: ( Zostáva 3600 znakov. )

 
 
 


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies.

Pred odoslaním príspevku sa oboznámte s oboznámte s dodržiavaním Kódexu diskutujúceho

 

Slovak by mal byt v prvom rade znepokojeny tym, ako odchadzaju Slovaci zo Slovenska a ako ubuda Europskeho obyvatelstva. To by mal byt jeho „dolezity a nenahraditelny lakmusovy papierik“.
 

Slováci a Slovenky...

...v ostatných tridsiatich rokoch, od roku 1990, neodchádzajú zo Slovenska pod hrozbou násilia, nenávisti, neprávostí a pod., ktorým by na Slovensku čelili alebo museli či mali čeliť. Odchádzajú - a vracajú sa, veľmi mnohí - dobrovoľne, slobodne: za lepšou prácou, študovať, získavať prax, cestovať a pod.
A akože "ubúda európskeho obyvateľstva," ako píšete? Máte na to nejaké podklady, overené zdroje, európske štatistiky a pod., alebo len rečníte do vetra aby bolo?
 

 

A akymi statistikami podporujes svoje tvrdenia ty? Tie statisice Slovakov odisli z dovodov, ktore uvadzas? Odkial to vies? Mas na to nejake overene zdroje a statistiky? Moje skusenosti tvojim spekulaciam nijako nezodpovedaju.
 

V žiadnom prípade neodsudzujem...

...Nemcov ako celý národ za to, že začali vojnu a ako ju viedli. Rozumný a múdry človek takto odsudzovať nemôže, a ak tak koná, je hlúpy.
Vŕtať sa v histórii - nuž "vŕtať sa" treba. Iba tak sa dozvieme všetko - a aj to, čo nám nie je príjemné. Je to bolestivé, ale je to potrebné.
Nemci sa vôbec nesnažia odčiniť svoju vojnovú vinu a vojnové hriechy prijímaním utečencov. To je omyl, neviem, ako a kde ste na to prišli.
 
Hodnoť

Lacné prekrúcanie dejín!

Píšete, že študujete históriu II.sv.vojny. Tak sa prosím doučte základy!!!!
Vaše články k tejto tématike sú účelovým brýzganím na Slovensko a Slovákov. A nechutne pritom brnkáte na "slovanskú kartu". Skúste si OBJEKTÍVNE pozrieť základné fakty.

Boli to Poliaci, ktorí chniapali po našom území a dožadovali sa toho tankami aj nejednou vojenskou inváziou. Boli to Poliaci, ktorí nám zabrali 25 dedín. V nich naši slovanskí bratia vykonávali voči Slovákom neľudsky svoje polonizačné potláčanie všetkého slovenského. Boli to Poliaci, ktorí vojensky napadli Československo, lebo chceli aj Čadcu.
Napadli niekedy Slováci Poľsko?
Slovenská armáda len OSLOBODZOVALA Poliakmi anektované územie. A nevzala si ani m2 cudzieho. A po oslobodení NÁŠHO územia sa ihneď stiahla.
Takže prestaňte kydať polopravdy.
 

Odpoviem Vám zo slušnosti -

- pretože vôbec neviete o čom je reč. Alebo to "zámerne nechcete vedieť."
Článok, pod ktorým je táto diskusia, je o začiatku II. svetovej vojny, ktorá sa začala 1. septembra 1939 keď Nemci prepadli Poľsko a k tomu ich prepadnutiu, k ich nacistickej agresii, sa pridal aj vojnový Slovenský štát na čele s J. Tisom. Slovenská armáda s požehnaním J. Tisa a s odobrením od A. Hitlera vpadla do Poľska a neskôr aj do Sovietskeho zväzu. Bodka.
Alebo mi chcete tvrdiť niečo iné - teda že poľské vojská 1. septembra 1939 alebo neskôr v septembri 1939 masívne zaútočili na Slovenský štát?
Opakujem - hovoríme o začiatku II. svetovej vojny - nie o tom, čo bolo od roku 1918 do 1. septembra 1939. Tak sa, prosím, držte toho, a nevymýšľajte si na moju adresu nepravdy.
Alebo do tejto diskusie doložte hodnovernými zdrojmi informáciu, že Poľsko po 1. septembri 1939 - do 1. októbra 1939 prepadlo Slovensko.
 

Aby ste to mali "čierne na bielom," -

- tak tu je potrebná a dôkladná citácia o tom, o čom sa tu bavíme, a aj faktografické údaje:
Po vyhlásení samostatného Slovenského štátu sa začalo Slovensko po boku svojho nemeckého spojenca pripravovať na znovuzískanie území odstúpených Poľsku. V auguste 1939 prekročila nemecká armáda rieku Váh a premiestnila sa pod Oravu, Spiš a Tatry. Na slovensku začala protipoľská kampaň a začali otvorené prípravy na vojnu. Do slovenskej armády boli povolané záložné ročníky a Hlinkove gardy posilnili slovenské pohraničné jednotky. Množili sa pohraničnej incidenty, slovenskí gardisti prepadli tunely pri Mostoch u Jablunkova (vtedy súčasť poľského záboru na Těšínska v roku 1938) a Lupkova. 22. augusta 1939 sa v Bratislave konala mohutná protipoľská demonštrácia s požiadavkou návratu Slovensko-poľskej hranice na starú zemskú hranicu uhorsko-haličskú, ktorá vyvrcholila protižidovskými útokmi. V noci toho istého dňa sfanatizovaný dav zdemoloval byt poľského veľvyslanca v Bratislave.
1. septembra 1939 zavčas ráno započal nemecký útok na Poľsko. Na úseku nemeckého armádneho zoskupenia "Juh", kde útočila 14. nemecká armáda generála Lista, zaútočila aj slovenská poľná armáda „Bernolák“ o sile troch divízií a jednej rýchlej skupiny (celkom bolo zmobilizovaných 51306 mužov). Zo slovenských letísk štartovali lietadlá Luftwaffe, bombardujúce Krakov a Varšavu. Bojov sa zúčastnili aj tri slovenské letky - 39. a 45. stíhacia letka a 16. pozorovacia letka. Na poľskej strane naopak bojovala Légia Čechov a Slovákov, ktorá sa v Poľsku sformovala ako súčasť česko-slovenského zahraničného odboja. 18 vojakov slovenskej armády padlo, 46 bolo ranených a 11 bolo nezvestných. Po ukončení bojov sa v Zakopanom sa konala prehliadka slovenských vojsk.
21. novembra 1939 bola podpísaná Slovensko-nemecká zmluva o vzájomných hraniciach a sporné územia Oravy a Spiša (vrátane územia pririeknutého Poľsku v roku 1920) sa stali súčasťou Slovenského štátu. Slovensko tak získalo územie o rozsahu 770 km2 s 34509 obyvateľmi. Konečná delimitácia hraníc prebehla v rokoch 1941 až 1943.
Po druhej svetovej vojne stálo Česko-Slovensko primárne na pozícii zachovania svojich predmníchovských hraníc, preto tiež nenárokoval tú časť Oravy a Spiša, ktorú Slovenský štát anektoval v roku 1939.
Venujte pozornosť poslednej vete: Slovenský štát anektoval v roku 1939 - a čo anektoval? Poľské územia.
 

Ešte by som sa red vyjadril...

...k tejto Vašej vete na moju adresu, citujem Vás:
"Vaše články k tejto tématike sú účelovým brýzganím na Slovensko a Slovákov."
Spomínam si veľmi dobre na Vaše články o Povstaní z minulého roka, kde ste na Povstanie a na povstalcov, slušne napísané, "veľmi prudko vypúšťali husté sliny z úst."
Nebolo tomu inak ani tohto roku - k Vášmu tohtoročnému článku o Povstaní sa ešte vrátim.
Čo sa týka článku, pod ktorým je táto diskusia - ja viem, je pre mnohých mimoriadne ťažké prehĺtať sliny horkosti, že sme cez vojnu žili v štáte s nacisticko-klerickým režimom, že sme s nacistami zaútočili na Poľsko aj na ZSSR, že sme deportovalizo svojho územia desaťtisíce ľudí na smrť a okradli sme ich o všetok majetok a pod. Ale - bolo to tak. Takže - z akého brýzgania ma to tu obviňujete?
 

< 1 2

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Jozef Legény: Výbuch v Prešove by mal konečne zobudiť kompetentných 4 261
  2. Miroslav Ferkl: Mikuláš Kiska 2019 1 566
  3. Stanislav Martinčko: Súdia nás sudcovia s pochybnou povesťou, alebo čakatelia na pochybnú povesť??! 980
  4. Jozef Drahovský: Zákon o cestnej premávke 8/2009 Z. z. a zmeny k prvému decembru 2019 644
  5. Martin Ondráš: Kauza pozemkových úprav - skutočná pravda 549
  6. Miroslav Lukáč: Najdrahší seriál storočia ašpiruje na Oskara. Kasový trhák, ktorý roztrhol štátnu kasu. 520
  7. Danka Vilhanová: Michal Hvorecký, Matej Tóth, Ján Gordulič, naozaj im neprekáža, že sadli na lep? 384
  8. Andrea Hoštáková: Pohanský hrad nie je hrad? 307
  9. Dominika Dongova: Čo robiť, keď muž nemá záujem o vzťah? 275
  10. Tomáš Valášek: NATO ako estráda 273

Rebríčky článkov


  1. Martin Krištoff: Hongkong sa topí aj v ekonomických problémoch. Jediným riešením sú vyššie investície do po
  2. Milan Lacúch: Len hore, alebo dolu človeče!
  3. Štefan Vidlár: Spomínka na Mikiho
  4. Štefan Vidlár: Obušek
  5. František Cudziš: Vede do vienka. I.
  6. Jarmila Halgasova: Nie je čo oslavovať
  7. Štefan Vidlár: Habáňí
  8. Stanislav Mičev: Zodvihni sa Slovensko, bojuj za svoju budúcnosť!
  9. Vladimír Krátky: Kálavská behá cez pracovnú dobu po obchodoch !
  10. Martin Žilinčík: Peleho predstava kupovania policajtov

  1. Výbuch plynu v prešovskom paneláku zabil päť ľudí, obetí bude viac (minúta po minúte)
  2. Únik plynu a poškodené potrubie. Čo sa dialo pred výbuchom v Prešove
  3. Nový dôkaz potvrdzuje falšovanie zmeniek (minúta po minúte)
  4. Andreja Kisku obvinili v súvislosti s firmou KTAG
  5. Vodič riešil defekt, zlodej zatiaľ ukradol z auta vyše pol milióna eur
  6. NAKA obvinila Fica z hanobenia rasy a schvaľovania trestného činu
  7. Minúta po minúte: Prešov čaká rátanie obetí a hľadanie príčin. Panelák prezrie statik
  8. Chlapec zabil otca, ktorý týral jeho aj matku. Súd ho posiela do väzenia
  9. Projektantka: V Prešove muselo byť veľa nahromadeného plynu
  10. NAKA obvinila Martina Daňa za daňové podvody

  1. Izraelský premiér Benjamin Netanjahu: Máme historickou příležitost
  2. Mazureka sa nepriamo zastal aj Daniel Lipšic
  3. Ak chcú stíhať Fica, tak nech nás stíhajú všetkých
  4. Matovič premenil rešpektované ľudské príbehy na jeho ďalšie obyčajné opičky
  5. Kálavská behá cez pracovnú dobu po obchodoch !
  6. Peklo Jaromíra Čižnára
  7. Oľga Valková na súde: Ernest Kočnerom pohŕdal, išiel z neho strach
  8. Počiatek Trnkovi: Keď sa dostaneme opäť do vlády, budeme to robiť sofistikovanejšie
  9. Matovič podľa polície krátil dane, hrozí mu 7 až 12 rokov väzenia
  10. Andreja Kisku obvinili v súvislosti s firmou KTAG

Už ste čítali?