Na príklade križovatky Triblavina v katastri obce Bernolákovo môžeme názorne vidieť, aký neprehľadný je proces povoľovania - hlavne ak je to celé centrálne riadené Smerom-SD. Pár zmien výkresov a výsledkom nie je zlepšenej situácie v doprave pre Bernolákovo a Ivánku pri Dunaji ale zhoršenie stavu, a ako bonus vybudovanie pripojenia developerských projektov k diaľnici - ako ináč - za ťažké milióny z daní občanov.
Nedávno v tichosti prebehol oznam, že križovatka Triblavina v rámci procesu EIA mení parametre - ruší pripájacie kolektorové pásy vrátane mostov, v zámere sa vraví o "výhľadovom" napojení križovatky na cestu I/61 (Bratislava-Ivánka-Bernolákovo) a III/50201 (Vajnory-Čierna Voda-Chorvátsky Grob) a "výhladovom" rozšírení cesty I/61 na štvorprúdovku. Kruhové napojenia Triblaviny sa zrazu zmenšujú a zdá sa, že majú postačovať iba chystaným developerským projektom v blízkom okolí a nie obyvateľom Bernolákova či Ivánky pri Dunaji.

Obyvatelia dotknutých obcí začali spisovať petíciu a snažia sa zvrátiť rozhodnutie Ministerstva životného prostredia SR, ktoré v zmenách (tradične) nevidí žiaden problém. Tieto zmeny NDS zastrešuje pojmom "zmena koncepcie riešenia dopravy" - žiadne vysvetlenie, čo viedlo k "zmene koncepcie" však nikde nenájdeme. Jednoducho je to tak ako niekto (kto asi?) navrhol.
Zároveň v súčasnosti bolo vydané stavebné povolenie na súkromnú komunikáciu k logistickému parku LOC Bernolákovo (navrhovateľ firma Šakoň, s.r.o. - jej jediný majiteľ je IURIST INVEST, s.r.o., ktorého jediným majiteľom je zase IURIST GROUP, a.s. - v princípe je to jedno, nakoľko za všetkými troma firmami stojí trojica JUDr. Pavel Bagin, JUDr. Ľubica Benčúrová, JUDr. Adriana Benková - teda známa trojka z kauzy výkupu pozemkov pod rodinné domy KIA v lokalite Čierna Voda). V Rači sú tieto mená známe v minulosti z kauzy divného predaja teplárne. To, že developovali projekt Octopus, kde získal super lacný byt Harabin je asi už iba čerešnička na tortu.
Ďalším chystaným projektom - pre ktorý idú budovať túto obrovskú investíciu - je napr. Logistic Park Triblavina firmy registrovanej na Cypre I.P.S. Invest. To, kto za touto firmou stojí, je prakticky nemožné zistiť.

A takto by sme mohli pokračovať dlho. Zdá sa, že križovatka Triblavina sa nebuduje pre pomoc obyvateľom dotknutých obcí ale pre developerov - za štátne peniaze. A rýchlo pred voľbami uvarená zmena je dokonca priamo v rozpore s územným plánom BSK (takže legálne nemôže byť povolená - Ministerstvo životného prostredia SR to vôbec ani nepreverovalo - noty mali dopredu). Takéto veci sa dejú v prípade NDS iba na priamy príkaz zhora, takže je za to celé spoluzodpovedný minister Počiatek s ministrom Žigom. Lebo chápadla chobotnice sú veľmi veľké. A nespája ich iba basketbal...