Keď nás tu bude 100 000 Jano sa oholí!

Psssst! Začalo to. Tiché nevinné klikanie na novej sociálnej sieti s veľavravným malým f na modrom políčku, s deviatimi nomináciami na Oscara vo filmovom spracovaní....velebenej marketérmi i mládežou s pritesnou kožou. „Přidat se“ alebo „I like“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Marketéri si mädlia ruky. Nejaký mladý neplatený kreatívec, akých je na sociálnych sieťach habadej urobil prvý pokus a založil skupinu „ Ak nás tu bude 500, zdvihnem Anči sukňu pred celou triedou.“ 600 navštevovateľov predmetnej školy okamžite prešlo na zákerný mód a kliklo. Autor vyhodil Anči sukňu na oči, spoluautor urobil fotodokumentáciu a rodičia dvoch zakladateľov nového marketingového nástroja v slovenských podmienkach im vyhodili na oči získané dvojky zo správania. Anča je však hviezda a autori majú najväčšiu vybudovanú internetovú skupinu na škole. Tej začali následne posielať hromadné správy a statusy o nových napálených dévedéčkach a z biznisu sa ušlo aj Anči.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K tomu sa vzápätí pridala ďalšia podpora predaja aplikáciou „udělej si kvíz“, ktorý bol samozrejme o Anči a tak mohli všetci členovia skupiny súperiť medzi sebou v počte správne zodpovedaných otázok o svojej spolužiačke. Skupina sa utešene rozrástla a naďalej slúžila svojmu účelu.

Kým sa systém neobkukal, využili ho okamžite aj marketéri väčších korporácií a na FB sa objavili skupiny typu „keď nás tu bude 10 000, desiati z vás dostanú notebook“, „keď nás bude 15 000 desiati získajú mobil“ a podobne. V prvom, druhom a snáď aj treťom prípade to ešte ako tak zafungovalo a marketéri si mädlili ruky zo získanej databázy, avšak používateľ FB nie je automat a navyše, väčšina používateľov FB už počítač má a mobil tiež nie je bohvieakým motivátorom. Darmo, najväčšou motiváciou a adrenalínom je škodoradosť. „Ak nás tu bude 100 000 Jano sa oholí“. Nik nevie, kto je Jano, ale škodoradosť, ktorá je nám prirodzená pomáha vytvárať vďačnú skupinu komparzistov. Prečo je Janovo strnisko také vzácne, že je hodné až 100 000 –člennej skupiny? Členovia sa hádajú....Možno je Jano ortodoxný žid! Možno je to pubertiak, pre ktorého je jeho prvý chlp na brade vzácnejší ako panictvo! A možno je známa osobnosť a všetci sa čoskoro dozvieme, čie strnisko postihlo takéto verejné odstránenie.... Každopádne, členov utešene pribúda a nejaký Jano z marketingového sa teší na kvartálne odmeny za kreatívu v zadaní: „Ako vybudovať najväčšiu skupinu potenciálnych zákazníkov na nový šesťčepieľkový Gilette.“

Marián Dunaj

Marián Dunaj

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijeme tak krátky život až mi je to smiešne ako sa staviame do roly toho, ktorý má vo svojom eLVéčku všetky planéty. Niekto je hore a niekto je dolu. Ten dolu je na ceste a potkýna sa o ďalších Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

53 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

2 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
SkryťZatvoriť reklamu