reklama

"Smotánka"

Nedávno mal kolega z práce (presnejšie člen nášho topmanažmentu) oslavu svojich 30-tych narodenín. Rozmýšľali sme s ostatnými priateľmi a kolegami, čo by sme mu k jeho životnému jubileu pripravili. Hľadali sme niečo výnimočné, niečo originálne, niečo, na čo by do konca života nezabudol... Všetci pracujeme v „obchode“ a vieme, že na „trhu“ máme len svoje meno a trochu sa zviditeľniť, niekedy nemusí byť na škodu... Napadlo nás, že mu na oslavu zavoláme „Smotánku“...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Tomáš je človek, ktorého poznám už od strednej školy. Boli sme spolužiakmi v triede. Štartovali sme teda na rovnakom mieste. Ale kým ja som chodil zo školy trénovať a na kofolu s kamarátmi, Tomáš si chodil privyrábať do Globtelu. Potom pracoval popri výške u ďalšieho telekomunikačného operátora a z chalana zo zákazníckeho centra sa stal veľmi úspešný a trhom dlhodobo akceptovaný obchodný riaditeľ. Chlap, ktorý pred svojou 30-kou v práci dosiahol viac než väčšina ľudí za celý svoj život. A nebolo to tým, že by to zdedil alebo mu v tom nejako pomohli konexie rodičov či iná „tlačenka“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spojili sme sa teda s televíziou, ktorá vysiela spomínanú reláciu v snahe realizovať náš plán. Veď Tomáš by podľa nás mal patriť medzi celebrity. Hneď na úvod nás zaskočila suma, ktorá sa pohybovala v desiatkach tisíc korún za 1 minútu objednaného vysielania. Povedali sme si, je nás v práci dosť, má 30-te narodeniny, peniaze dáme dokopy a sme obchodníci, tak hádam za cenu 1 „ukecáme“ aspoň 2 minúty vysielania. A to už je na stručný rozhovor a zostrih z akcie takmer dosť.

No tu sme teda zďaleka neskončili. Z produkcie „Smotánky“ nás požiadali o približný zoznam ľudí, ktorí sa uvedenej oslavy zúčastnia. Nevideli sme v tom nejaký zásadnejší problém a vybrali sme zvučné mená zo slovenského biznisu. Medzi pozvanými figurovali členovia topmanažmentu viacerých veľkých a úspešných spoločností. Preto sme poslali stručný zoznam a čakali pozitívnu odpoveď. No reakcia, ktorú sme obdržali mala od pozitívnej teda veľmi ďaleko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spojil sa s nami znovu človek z danej televízie a oznámil nám, že pokiaľ tam nebudeme mať na akciu pozvaných ľudí ako Marianna Ďurianová, Jan Novotný a podobne, a takýchto ľudí tam nebude aspoň 5, že k nám na akciu neprídu. Oznámili nám tiež, že tie mená, ktoré sme im poslali, nie sú celebrity a nie sú pre divákov atraktívne. Dali nám kontakt na agentúru, ktorá nám tam „skutočné celebrity“ napozýva, a vraj to ani nebude drahé, vraj oni sa radi ukážu pred kamerami a prídu aj zadarmo... Ale bez nich k nám nepríde „Smotánka“.

Svojou skúsenosťou so „Smotánkou“ nám vyššie uvedené potvrdili aj viacerí naši obchodní partneri, ktorí „Smotánku“ na akcii mali, no museli splniť všetky vyššie uvedené podmienky. Asi nemusím popisovať, aký názor sme na toto s kolegami zaujali. Podporovať tie ich „celebrity“ teda naozaj nebudeme... Pre nás je skutočná celebrita človek, ktorý niečo dokázal, či už v umení, v kultúre, v športe, v politike, v biznise alebo jednoducho v živote. A nie človek, ktorý ostatných predčí primárne z hľadiska počtu medializovaných vzťahov či ľúbostných románikov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sme svoj zámer s darčekom oznámili viacerým z našich známych, mali sme rôzne reakcie. Tí, ktorí už so „Smotánkou“ svoju skúsenosť mali, hovorili, že to nie je zrovna šťastný nápad. A mali pravdu. Tí, ktorí svoju skúsenosť ešte nemali, tí sa potešili, že tam konečne bude aj niekto z biznisu, vraj sa už dávnejšie čudovali, prečo sú tam stále najmä tváre z bulváru a prečo sa tie tváre na všetkých akciách stále opakujú. Mám na to úplne rovnaký názor. A neviním z toho iba konkrétnu televíziu.

Iba ma mrzí fakt, že ľudia, ktorí niečo naozaj hodnotné sami dokázali, často nemajú šancu, aby ich za to niekto niekde medializoval či aspoň verejne pochválil. Lebo tento úspech nie je dnes divácky atraktívny. Aj preto sa človek o úspešných podnikateľoch, biznismenoch, umelcoch či športovcoch dozvie pramálo z priestoru v médiách, ktorý im je štandardne venovaný. Ak sa chce niekto svojim úspechom aspoň trochu pochváliť, má priestor iba vo forme platenej inzercie či v PR článkoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nedávno som počul zaujímavý názor jedného Kanaďana, ktorý bol vo vedení medzinárodnej developerskej spoločnosti, ktorá investuje aj na Slovensku. Bol prekvapený z toho, že ak chce médiám oznámiť, aké konkrétne investície a kedy plánuje ich medzinárodná skupina na Slovensku realizovať, musí najskôr pozvať novinárov na tlačovú konferenciu, musí im pripraviť naozaj štedré darčeky alebo ich inak motivovať, aby našli priestor v svojich médiách a článok napísali aspoň neutrálne. Vraj v Kanade to funguje inak. Verím, že aj u nás tomu tak raz bude.

Dovtedy však asi budeme naďalej za skutočné celebrity označovať primárne ľudí z bulváru, naopak úspešných vedcov, lekárov, umelcov budeme na ich staré kolená stretávať najčastejšie na vrátniciach či recepciách škôl či administratívnych budov, kde sa budú snažiť aspoň niečo privyrobiť k dôchodku. Aspoň z tohto pohľadu to ľudia naozaj úspešní v biznise budú mať ľahšie.

Ondrej Gombárik

Ondrej Gombárik

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

manzel, rodic, syn, brat, obcan, dusou sportovec, telom uz dnes viac clovek pracujuci hlavou... milujem ludi, sny, fantaziu a vsetky dobre veci... verim na rodinu, lasku, buducnost a na moznost menit veci k lepsiemu... Zoznam autorových rubrík:  Zápisky z denníka - občasníkaÚsmevné úvahyMenej úsmevné úvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu