Roztrhli sa vrecia s výpredajmi. Stoja ale všetky za to?

Vianoce aj Nový rok máme šťastne za sebou, prežili sme ďalší „lockdown“ a aspoň naoko sme sa vrátili do starých koľají.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vianoce aj Nový rok máme šťastne za sebou, prežili sme ďalší „lockdown“ a aspoň naoko sme sa vrátili do starých koľají, kedy sa otvorili v istom režime aj obchody so spotrebným tovarom a módou. Vyšťavení z predsviatkových nákupov a vyhľadávania ideálnych darčekov, až by jeden dúfal, že január bude o niečo pokojnejší pre nás aj naše peňaženky. Bol by, keby, samozrejme, nenastal čas absolútnych výpredajov, ktoré sa, na rozdiel od doby, kedy sme nežili tak digitálne a stačili návštevy bežných predajní, na nás valia zo všetkých komunikačných kanálov. Sú však všetky výhodné nákupy tak výhodné? Aj keď vízia ušetrených peňazí je pre každého z nás lákavá, nestrácajme na ostražitosti a pokiaľ je to potrebné, sledujme jednotlivé „zľavy“ pod lupou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakúpte ešte výhodnejšie!

Predvianočná sezóna je, hovorí sa, pre obchodníkov zlatou baňou, obdobie po nej by malo byť skôr utlmujúce. Je to tak ale naozaj? Chuť spotrebiteľa nakupovať nové veci neklesá ani po tom, čo sa vyhrabal spod vianočného stromčeka a ešte mu za dverami stoja nevyhodené krabice od nových spotrebičov. Každý deň sa borí s listovaním propagačných emailov či notifikácií z aplikácií, ktoré mu sľubujú ceny, aké tu ešte neboli, zľavy, ktoré neradno prehliadnuť. Pri bližšom pohľade ale často zistíte, že ide o bežné zľavy ako 10 či 20 percent, ktoré daný predajca, najmä internetový, ponúka počas roka úplne bežne a sú jedným z jeho klasických promo nástrojov. Mnoho produktov pritom ani nie je tak výhodných, ako skôr konečne adekvátne ohodnotených po predvianočnom umelom cenovom navýšení. Ak je však pôvodná cena nadnesená, ponúkaná „nová“ cena môže vyzerať naozaj lákavo. Tu je dobré, ak máte záujem o konkrétnu vec, spraviť si prieskum viacerých predajcov, čo Vám aspoň výhodnosť ponuky potvrdí, alebo naopak vyvráti.

SkryťVypnúť reklamu

Aký tovar sa vypredáva?

Nie je tajomstvom, že do výpredaja sa dostávajú artikle z predcházajúcich rokov, posledné kusy na dopredaj či mimosezónne modely. Preto sa často z bombastických výpredajov v januári stáva trhovisko s predajom letnej obuvi a šatstva, často s chýbajúcimi kľúčovými veľkosťami, len málokedy sa do zliav dávajú novinky sezóny. Ale stáva sa. A kto je rýchly a šikovný, nájde. Ak si chcete v zime kúpiť akciové zimné topánky, kúpite! Ak nepotrebujete v januári plážovú tuniku , skôr chcete výhodnú zimnú bundu, nájdete! Chce to trochu času a sústredenosti a aj značkový tovar si budete môcť dovoliť.

SkryťVypnúť reklamu

Kto na tom získa?

Pre koho sú vlastne výpredaje výhodné? Pre predajcu aj pre kupujúceho. Predajca predá síce s menším profitom, no nestratí, navyše si získa alebo udrží zákazníka. Spotrebiteľ dostane vytúžený tovar, nad ktorým by možno v plnej cene nerozmýšľal a v konečnom dôsledku je šťastný a spokojný. Kúpil toho viac ako by pôvodne chcel, ale s pocitom, že nakoniec ušetril.

Andrej Hossa

Andrej Hossa

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Ahojte, som mladý chalan z Bratislavy, ktorý má rád počítače, internet, IT trendy, biznis a astronómiu. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

712 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

273 článkov
SkryťZatvoriť reklamu