Slovensko dlhodobo trpí na pomerne nízku efektivitu a rýchlosť výstavby diaľničných úsekov napriek tomu, že všetci doterajší predstavitelia vlád deklarovali, ako veľmi si uvedomujú dôležitosť budovania cestnej siete. Je zrejmé, že existuje veľmi silné prepojenie medzi funkčnou dopravnou infraštruktúrou, hospodárskym rastom a životnou úrovňou v regiónoch.
O tuneli cez vrch Soroška, sa prvý krát začalo diskutovať ešte pred pádom socializmu. Súťaž na jeho výstavbu bola vypísaná na konci roku 2019, vtedajší minister ju však o niekoľko mesiacov zrušil. V gemerskom regióne, ktorý je tak ako ostatné východoslovenské regióny pomerne silne závislý od dopravného prepojenia s Košicami, tak obyvatelia už viac ako tri desaťročia čakajú a dúfajú.
Rožňavský okres má piatu najvyššiu nezamestnanosť na Slovensku a najvyššiu v Košickom kraji. Horským prechodom Soroška denne prejdú tisícky áut či kamiónov. Keďže tento úsek cesty R2 prakticky nemá alternatívne trasovanie, ak sa tam stane nehoda, cesta je neprejazdná až do momentu jej odstránenia. Práve častá nehodovosť je pomerne veľkým problémom, keďže šoférom vlečúcim sa za kamiónmi v nekonečných kolónach, občas dôjde trpezlivosť a rozhodnú sa obiehať aj cez plnú čiaru. Zimné obdobie je ďalšie špecifikum, keďže prejazdnosť tohto horského priechodu je obvykle komplikovaná alebo dokonca úplne znemožnená.
Najväčšou hanbou však je, že riešenie trasovania tejto cesty je dávno nakreslené. A tak v podstate jediné čo bráni v jeho realizácii je neschopnosť, či nezáujem o jeho prioritizáciu. Aký dopad má však takýto nezáujem politikov na občanov? S čistým svedomím, ho môžeme považovať za jeden z priamych dôsledkov nezamestnanosti a chudoby nielen v regióne Rožňavy. Gemer je, dá sa povedať, vstupnou bránou na východné Slovensko a jeho obyvatelia si zaslúžia namiesto sľubov reálne činy, ktoré prispejú ako k výraznej diverzifikácii a plynulosti cestnej premávky, tak aj k pozdvihnutiu životnej úrovne jeho obyvateľov. Okrem iného, by tento proces výrazne priblížil východné Slovensko k napojeniu na južnú trasu spojnice Bratislava – Košice. Navrhujem preto viac nečakať a začať sa reálne sústrediť aj na potreby obyvateľov východu našej krajiny.