reklama

Tunel Soroška je na stole roky, dočká sa Gemer riešenia?

Skutočne je realizácia projektu tunela Sorošky tak komplikovaná, alebo za tým je nezáujem politických predstaviteľov?

Tunel Soroška je na stole roky, dočká sa Gemer riešenia?
Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Slovensko dlhodobo trpí na pomerne nízku efektivitu a rýchlosť výstavby diaľničných úsekov napriek tomu, že všetci doterajší predstavitelia vlád deklarovali, ako veľmi si uvedomujú dôležitosť budovania cestnej siete. Je zrejmé, že existuje veľmi silné prepojenie medzi funkčnou dopravnou infraštruktúrou, hospodárskym rastom a životnou úrovňou v regiónoch.

O tuneli cez vrch Soroška, sa prvý krát začalo diskutovať ešte pred pádom socializmu. Súťaž na jeho výstavbu bola vypísaná na konci roku 2019, vtedajší minister ju však o niekoľko mesiacov zrušil. V gemerskom regióne, ktorý je tak ako ostatné východoslovenské regióny pomerne silne závislý od dopravného prepojenia s Košicami, tak obyvatelia už viac ako tri desaťročia čakajú a dúfajú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rožňavský okres má piatu najvyššiu nezamestnanosť na Slovensku a najvyššiu v Košickom kraji. Horským prechodom Soroška denne prejdú tisícky áut či kamiónov. Keďže tento úsek cesty R2 prakticky nemá alternatívne trasovanie, ak sa tam stane nehoda, cesta je neprejazdná až do momentu jej odstránenia. Práve častá nehodovosť je pomerne veľkým problémom, keďže šoférom vlečúcim sa za kamiónmi v nekonečných kolónach, občas dôjde trpezlivosť a rozhodnú sa obiehať aj cez plnú čiaru. Zimné obdobie je ďalšie špecifikum, keďže prejazdnosť tohto horského priechodu je obvykle komplikovaná alebo dokonca úplne znemožnená.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najväčšou hanbou však je, že riešenie trasovania tejto cesty je dávno nakreslené. A tak v podstate jediné čo bráni v jeho realizácii je neschopnosť, či nezáujem o jeho prioritizáciu. Aký dopad má však takýto nezáujem politikov na občanov? S čistým svedomím, ho môžeme považovať za jeden z priamych dôsledkov nezamestnanosti a chudoby nielen v regióne Rožňavy. Gemer je, dá sa povedať, vstupnou bránou na východné Slovensko a jeho obyvatelia si zaslúžia namiesto sľubov reálne činy, ktoré prispejú ako k výraznej diverzifikácii a plynulosti cestnej premávky, tak aj k pozdvihnutiu životnej úrovne jeho obyvateľov. Okrem iného, by tento proces výrazne priblížil východné Slovensko k napojeniu na južnú trasu spojnice Bratislava – Košice.  Navrhujem preto viac nečakať a začať sa reálne sústrediť aj na potreby obyvateľov východu našej krajiny.

Ján Šubák

Ján Šubák

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  245x

Volám sa Ján Šubák, mám 42 rokov, som ženatý a mám tri deti. Pochádzam z Michaloviec, v Bratislave žijem približne 15 rokov. Som absolventom Podnikovohospodárskej fakulty v Košiciach, Ekonomickej univerzity v Bratislave a tiež Fakulty Prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Žilinskej univerzity v Žiline. Profesne sa venujem predovšetkým obchodovaniu s cennými papiermi a investovaniu. V lete občas rybárčim, v zime rád trávim čas na horách. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu