“expedícia” Keňa 2004 - časť I.

vidieť Afriku a zomrieť mi napadlo, keď som v nedeľu podvečer na letisku vo Schwechate zbadal skupinku dôchodcov made in Ósterajch a Germany, ktorí sa rovnako ako my chystali na dovolenku do Afriky. asi ich omrzeli skášľovacie kúry, tak si kúpili lastminute dovolenku v Keni. bez spiatočnej letenky :o))))).

naša túžba zažiť Afriku však dostala prvú studenú sprchu, keď sme sa dozvedeli, že letecká spoločnosť má problém s lietadlom. mimochodom sestra tej spoločnosti, čo nám dovolenku zabezpečovala. odkaz, že poletíme na druhý deň otočil môj vnútorný kompas o 180 ° . na recepcii ušmudlaného hotelíka vo Schwechate sme nachádzali odkazy o ďalších presunoch letov s odporúčaním, aby sme sa vypravili za krásami Viedne. prirodzene sami, pretože cestovná kancelária nám nevedela zabezpečiť transport a sprievodcu. reputácia a aj naša dôvera v ASC (African Safari Club) šli lineárne dolu s každým ďalším odkladom letu.

Viedeň je pekná, teda aspoň tá časť centra, čo som mal možnosť doteraz vidieť, no ja som bol nastavený na Afriku. myslím, že ani Zuzku nijak zvlášť nenadchli historické budovy a upravené parčíky. najviac ju tuším pobavili dvaja vrúcne sa bozkávajúci fešáci :o)))))))))) „málo pekných chlapov je a ešte sa aj mastia medzi sebou.“
je utorok ráno 3.00 a nás nakladajú do mikrobusov a odvážajú na letisko. o 7.00 sa konečne dvíhame k oblohe. smer Berlín :o))))))). tam nás z lietadla zase vyháňajú a v malej chodbičke čakáme kým upracú lietadlo. po protestoch dám s malými močovými mechúrmi nás púšťajú do letištnej haly. kedže „milujem“ tlačenicu v dave, spolu so Zuzkou a dvoma Čechmi, čo tento zájazd dostali ako odmenu za poctivo vykonávaný lobing pre nejakú firmu, čakáme v letištnom bufete. nachystané sú dve lietadlá smer Mombasa-Keňa, no v tom chaose nikto nevie, do ktorého lietadla patrí. pre istotu to ideme skontrolovať. zisťujeme, že naše lietadlo je už celkom plné. to, že sme nikomu nechýbali ma prekvapuje, asi tak na päť minút. so Zuzkou obsadzujeme posledné miesta a zabávame sa na našich spolucestujúcich, ktorí zvolili rovnakú bufetovú taktiku, no prišli do lietadla o pár sekúnd neskôr. konečne vo vzduchu. tuším už cítim Afriku. nie. sú to pivá a koňak, čo do seba šupol za mnou sediaci chlapík v letištnom bare :o).

jumbo Afrika, jumbo Keňa

vlhkóóóóóó a teplo. príjemné pocity ak súvisia s nejakou pohľadnou ženou ;oP, no nie až tak príjemné po 19 hodinách cestovania pre suchára stredoeurópana ako som ja. toto bolo Africké jumbooooo. Africké ahoj.
je fakt čierna. myslím Afriku. hlavne v noci :o))))))). prileteli sme totiž o 22.00. svietili akurát hviezdy a Keňanom zuby. my sme boli ušmudlaní a šedí po „trojdňovom“ cestovaní.
predmestie Mombasy pripomína naše rómske kolónie a myslím , že nie som jediný, kto by sa cez ne nechcel prechádzať v noci. vlastne je tu jeden rozdiel. v tých „našich” osadách majú elektrinu. pouličné osvetlenie by ste tu asi ťažko našli. ulicu osvetľovali horiace kopy odpadkov. aké praktické :o)))))))
tešíme sa, že sa osprchujeme a zjeme niečo teplé. počas letu s ASA (Afican Safari Aerolines) som bol rád, že som dostal kávu. Afrika hladuje, môžete aj vy, EU špekouni :o).
náš hotelový komplex bol niečo ako oáza v tejto chudobnej krajine. vlastne to bola zlatá klietka, v ktorej nás hostiteľ chcel držať a za „pridané atracie“ si nechávať platiť. prirodzene, ak ste členom klubu. jediné, čím mi náš hostiteľ skutočne urobil radosť, boli hotelové bazény s morskou vodou osvetlené aj v noci. takže sme si po večeri mohli dopriať ovlažujúci slaný dezert.

hello ma frend

po prvých raňajkách sme sa vybrali na pláž. bola rozdelená páskou na hotelovú, európsku a africkú časť. obchodníci so suvenýrmi, so safari stáli za tou páskou a číhali na potenciálnych zákazníkov. číhali na nás. ich ponuka safari výletov bola veľmi podobná ako tá, ktorú sme videli na recepcii. v hoteli nás varovali, že nás pravdepodobne bíčboji oklamú. mne sa zdali celkom v pohode. a keď dotiahli chlapíka "from Cecho“, bol tuším z Banskej Bystrice :o), ktorý potvrdil, že ich safari bolo fajn, sme sa s nimi dohodli. a dobre sme urobili. o tri dni vyrážame na “lov” :o)
no ešte viac ako na safari, som sa tešil na potápanie. začínal som sa potápať v Chorvátsku. bez riadneho kurzu :o))) a bolo super. nočáky nezabudnuteľné. aj Bulharsko malo pre mňa svoje osobité čaro, no od Kene som si sľuboval viac. ako magnet ma priťahovali žraloky. v Baracuda Diving Centre som si dohodol šesť ponorov a poďho na “nákupy”.
vlastne sme sa chceli iba prejsť po pláži. no už krátka prechádzka stačila na to, aby Zuzka zatúžila po našich obchodoch, kde vás predavačky s prehľadom prehliadajú :o))))).
každých päť metrov nás zastavovali a takmer dotiahli k ich tovaru. „kamóóón , luky luky, za to nič nedáš“. Zuzku úspešne omotávali do všakovakých šatiek či plážových sukní. a ja? ani som sa nenazdal a už som v jednej ruke držal sošku žirafy a v druhej slona. ešte štastie, že som si peniaze nechal na izbe :o))). tak som sa aspoň zabával vyjednávaním. s romantickými prechádzkami bude asi problém. bol :o))))

Jaro Kráľ

rád spoznávam, cestujem a trošku potápam. zaujímam sa o Buddhizmus Diamantovej cesty.ale inak obyčajný chalan, nesmelý a tichý :oP :o))))) Zoznam autorových rubrík:  Cestovanie