Hrad Strečno je z Rajeckých Teplíc, čo by kameňom dohodil. Snažil som sa vynechať z trasy Žilinu, ale nedalo sa. Naša trasa viedla cez dedinku Višňové, známu našim najdlhším diaľničným tunelom. Tunel ešte nie je hotový, ani diaľnica k nemu, ale už si zvykáme, je to podobné ako pri Ružomberku.
Na prvý pohľad to vyzerá ako stavba pre kolektív bocianov, ktorí si chcú postaviť hniezda. (zdroj: jj)
"Živý" žeriav znamená, že na stavbe sa čosi robí. (zdroj: jj)
Tunel Višňové je diaľničný dvojrúrový tunel s dĺžkou 7 445 metrov, na diaľnici D1 v úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala a má sa stať najdlhším dopravným tunelom na Slovensku (Wikipedia).
Stredoveká dedina pod hradom Strečno je pre nás novinka (oddych pri výstupe schodišťom) (zdroj: jj)
Táto supermoderná stavba je pokračovaním stredovekej dediny. Pozitívom je verejné WC, ktoré na hrade nie je. (zdroj: jj)
Súčasnú podobu hradu Strečno asi všetci dobre poznáme. (zdroj: jj)
Na pripomenutie - konzervované ruiny hradu. (zdroj: jj)
Skoro by sme boli zabudli na hradnú kaplnku a to by bola škoda. (zdroj: jj)
Boli by sme zmeškali "stredoveký" koncert. (zdroj: jj)
Hrad Strečno bol postavený počas stredoveku. Nálezy dokazujú, že hradná vyvýšenina bola obývaná už v 13. storočí... Od r. 1977 sa tu realizujú rekonštrukčné práce.
Ako to vyzeralo predtým? Nemám kvalitné fotografie, ale ako archívna spomienka to hádam môže byť:
Článok pokračuje pod video reklamou
Zrúcanina hradu Strečno. (zdroj: jj)
Hradné okno pred rekonštrukciou. (zdroj: jj)
Motocyklový výlet na motorke JAWA 250 pérák z roku 1948. (zdroj: jj)
A to je všetko, návrat do Rajeckých Teplíc, do hotela APHRODITE a do bazénového raja. Ale o tom potom.